اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تست موتور پنکه ایستاده

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تست موتور پنکه ایستاده

    با سلام


    یه پنکه ایستاده هست (این جدیدا که برد داره) به برق که میزنی
    قسمت پنلش روشن میشه ولی موتور کار نمیکنه البته
    انگار مشکل از خود موتوره چون تموم حالاتی که روی پنل
    وجود داره درست انجام میشه اگه درست گفته باشم این
    نو موتور و بهش آسنکرون میگند ، رنگ بندی سیمها هم اینجوریه
    مشکی com،,قرمز دور تند ، سفید متوسط و آبی دور کند هستش
    طبق تستی که توی سایتهای مختلف پیدا کردم سیم مشکی
    به سایر سیمها باید اهم داشته باشه (البته مطابق دور موتور کمتر یا بیشتر)
    ولی در این موتور اهمی ندارم ،،میخواستم قبل اینکه موتور و اوراق کنم
    بدونم که این تست صحیح هست و یا دوستان تست بهتری پیشنهاد میکنند
    یا اینکه میتونم برای تست به این سه سیم ولتاژ تزریق کنم
    از راهنمایی شما ممنون میشم

    #2
    پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

    دوستان خوبم ممنون میشم راهنماییم کنید

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

      سلام علیکم
      ترتیب سیمهایی گفتی درسته اما ببین سیم قهوه هم هست که با یک خازن به com متصل میشه.
      البته اینی که گفتم را مطمئن نیستم ولی از سیمبندی پنکه خودم این را میگم
      باز از یک نفر دیگه بپرس
      ولی عین همین پنکه را که موتورش از کار افتاده بود با 250 تومان چند روز پیش تعمیر کردم.
      کدام شهر هستی؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

        نوشته اصلی توسط حمید حمید نمایش پست ها
        سلام علیکم
        ترتیب سیمهایی گفتی درسته اما ببین سیم قهوه هم هست که با یک خازن به com متصل میشه.
        البته اینی که گفتم را مطمئن نیستم ولی از سیمبندی پنکه خودم این را میگم
        باز از یک نفر دیگه بپرس
        ولی عین همین پنکه را که موتورش از کار افتاده بود با 250 تومان چند روز پیش تعمیر کردم.
        کدام شهر هستی؟
        دوست من سلام بله دوسیم دیگه که قهوه ای و طوسی رنگ که برای چرخش چپ و راست و بالا و پایین هستش میخوام طریقه تست موتورو بدونم که آیا موتور مشکل داره یا برد
        جدیدترین ویرایش توسط دیوانه الکترونیک; ۱۱:۱۳ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

          نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
          با سلام


          یه پنکه ایستاده هست (این جدیدا که برد داره) به برق که میزنی
          قسمت پنلش روشن میشه ولی موتور کار نمیکنه البته
          انگار مشکل از خود موتوره چون تموم حالاتی که روی پنل
          وجود داره درست انجام میشه اگه درست گفته باشم این
          نو موتور و بهش آسنکرون میگند ، رنگ بندی سیمها هم اینجوریه
          مشکی com،,قرمز دور تند ، سفید متوسط و آبی دور کند هستش
          طبق تستی که توی سایتهای مختلف پیدا کردم سیم مشکی
          به سایر سیمها باید اهم داشته باشه (البته مطابق دور موتور کمتر یا بیشتر)
          ولی در این موتور اهمی ندارم ،،میخواستم قبل اینکه موتور و اوراق کنم
          بدونم که این تست صحیح هست و یا دوستان تست بهتری پیشنهاد میکنند
          یا اینکه میتونم برای تست به این سه سیم ولتاژ تزریق کنم
          از راهنمایی شما ممنون میشم
          سلام و درود، سیم ها را به درستی به
          برد وصل کنین و پنکه رو روشن کنین،
          مولتی متر رو روی حالت 750 V AC بذارین
          و ولتاژ هایی که به سیم های مربوط به هر سرعت
          میرسه رو ولتاژش رو اندازه بگیرین، باید حدود
          220 ولت باشه( یکم کمتر بیشتر مشکلی نداره)
          اگه 220 ولت بود و موتور هیچ صدایی نداد،
          موتور سوخته.
          اگه 220 ولت بود و موتور صدای ضعیفی
          داد ولی کارنکرد، بوش ها رو روغن کاری
          کنین و در صورت نیاز خازن موتور رو عوض کنین.
          اگه ولتاژ زیر
          190 ولت بود،برد مشکل داره و باید تعمیر
          بشه.
          موفق و پیروز باشید.
          مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
          https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

            نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
            سلام و درود، سیم ها را به درستی به
            برد وصل کنین و پنکه رو روشن کنین،
            مولتی متر رو روی حالت 750 V AC بذارین
            و ولتاژ هایی که به سیم های مربوط به هر سرعت
            میرسه رو ولتاژش رو اندازه بگیرین، باید حدود
            220 ولت باشه( یکم کمتر بیشتر مشکلی نداره)
            اگه 220 ولت بود و موتور هیچ صدایی نداد،
            موتور سوخته.
            اگه 220 ولت بود و موتور صدای ضعیفی
            داد ولی کارنکرد، بوش ها رو روغن کاری
            کنین و در صورت نیاز خازن موتور رو عوض کنین.
            اگه ولتاژ زیر
            190 ولت بود،برد مشکل داره و باید تعمیر
            بشه.
            موفق و پیروز باشید.
            ممنونم دوست عزیز چون سیم مشکی به هیچ کدوم از سیمها راه نمیداد موتور باز کردم که ما بین سیم مشکی و سیمی که به خازن و سیم پیچ استاتور یه فیوز حرارتی مربعی 125 درجه بود که سوخته و بخاطر همین راه نمیده اینو تهیه کنم نصب کنم بعد مابقی تست هایی که فرمودید و انجام بدم
            یه سوالی که داشتم اینکه دوره این سیم پیچها نخ بیچیده شده و برای اینکه فیوز و در بیارم چند بند از این نخ هارو بریدم میخواستم بدونم جنس این نخ ها از چیه من بعد اتمام کار با چیز دیگه ای میتونم سیم هارو محکم کنم یا نه حتما باید همین باشه
            بعدش این فیوز 125 درجه مربعی هستش اینجا نمیتونم پیداش کنم آیا از 130 درجه بادومی استفاده کنم مشکلی پیش میاد
            جدیدترین ویرایش توسط دیوانه الکترونیک; ۱۴:۱۵ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

              نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
              ممنونم دوست عزیز چون سیم مشکی به هیچ کدوم از سیمها راه نمیداد موتور باز کردم که ما بین سیم مشکی و سیمی که به خازن و سیم پیچ استاتور یه فیوز حرارتی مربعی 125 درجه بود که سوخته و بخاطر همین راه نمیده اینو تهیه کنم نصب کنم بعد مابقی تست هایی که فرمودید و انجام بدم
              یه سوالی که داشتم اینکه دوره این سیم پیچها نخ بیچیده شده و برای اینکه فیوز و در بیارم چند بند از این نخ هارو بریدم میخواستم بدونم جنس این نخ ها از چیه من بعد اتمام کار با چیز دیگه ای میتونم سیم هارو محکم کنم یا نه حتما باید همین باشه
              بعدش این فیوز 125 درجه مربعی هستش اینجا نمیتونم پیداش کنم آیا از 130 درجه بادومی استفاده کنم مشکلی پیش میاد
              حتما با احتیاط نخ ها رو پاره کنین تا به سیم پیچ آسیبی نرسه.
              جنس عین نخ ها مقاوم در برابر حرارته ولی میتونین از نخ معمولی هم استفاده
              کنین با توجه به اینکه حرارت موتور بالاتر از 80 درجه نمیره( مگر اینکه مشکلی
              پیش بیاد)
              بعدش این فیوز 125 درجه مربعی هستش اینجا نمیتونم پیداش کنم آیا از 130 درجه بادومی استفاده کنم مشکلی پیش میاد
              خیر اصلا مشکلی پیش نمیاد
              ،تا 10 درجه اختلاف قابل قبول هست.
              البته خیلی تو باز کردن نخ ها و نصب فیوز حرارتی مراقب باشین چون اگه
              اگه سیم لاکی زخمی بشه، کلا باید موتور رو دور انداخت.
              موفق و پیروز باشید.
              مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
              https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                حتما با احتیاط نخ ها رو پاره کنین تا به سیم پیچ آسیبی نرسه.
                جنس عین نخ ها مقاوم در برابر حرارته ولی میتونین از نخ معمولی هم استفاده
                کنین با توجه به اینکه حرارت موتور بالاتر از 80 درجه نمیره( مگر اینکه مشکلی
                پیش بیاد)
                خیر اصلا مشکلی پیش نمیاد
                ،تا 10 درجه اختلاف قابل قبول هست.
                البته خیلی تو باز کردن نخ ها و نصب فیوز حرارتی مراقب باشین چون اگه
                اگه سیم لاکی زخمی بشه، کلا باید موتور رو دور انداخت.
                موفق و پیروز باشید.
                ممنونم دوست من بله با احتیاط نخ هارو باز کردم و برای اطمینان هم همون فیوز و از سایت سفارش دادم برای بستن ش هم اگه اشکال نداره میخوام از نخ کفش دوزی استفاده کنم
                جدیدترین ویرایش توسط دیوانه الکترونیک; ۱۵:۰۱ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                  نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
                  ممنونم دوست من بله با احتیاط نخ هارو باز کردم و برای اطمینان هم همون فیوز و از سایت سفارش دادم برای بستن ش هم اگه اشکال نداره میخوام از نخ کفش دوزی استفاده کنم
                  نخ کفش دوزی.. خیلی خوبه به شرطی که ساییده نباشه
                  مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                  https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                    نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                    نخ کفش دوزی.. خیلی خوبه به شرطی که ساییده نباشه
                    نه دوست من یه نخ نو سالم اگه هم اشکال نداره میخوام نخ و از وارنیش رد کنم و ببندم به سیم پیچ

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                      نخ کفش دوزی.. خیلی خوبه به شرطی که ساییده نباشه
                      باسلام مشکل پنکه برطرف شد دمتون گرم
                      سوالی درمورد تست لامپ های cob داشتم که همینجا مطرح میکنم چطور میشه فهمید که لامپ cob سوخته یا سالم هستش نحوه تستی داره

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                        نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
                        باسلام مشکل پنکه برطرف شد دمتون گرم
                        سوالی درمورد تست لامپ های cob داشتم که همینجا مطرح میکنم چطور میشه فهمید که لامپ cob سوخته یا سالم هستش نحوه تستی داره
                        سلام مجدد،خیلی خوشحالم مشکلتون
                        برطرف شده
                        اما در مورد تست لامپ های COB ،بله چند
                        مدار سراغ دارم ولی به نظرم بهتر بود یه
                        تاپیک جدا ایجاد میکردین تا کسانی که مشکل
                        مشابهی دارن هم بتونن به جوابشون
                        برسن ،اما اگه میخواین اینجا مدار رو بذارم.
                        موفق و پیروز باشید.
                        مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                        https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                          سلام مجدد،خیلی خوشحالم مشکلتون
                          برطرف شده
                          اما در مورد تست لامپ های COB ،بله چند
                          مدار سراغ دارم ولی به نظرم بهتر بود یه
                          تاپیک جدا ایجاد میکردین تا کسانی که مشکل
                          مشابهی دارن هم بتونن به جوابشون
                          برسن ،اما اگه میخواین اینجا مدار رو بذارم.
                          موفق و پیروز باشید.
                          ممنونم دوست عزیز اتفاقا یه تایپیک جدید باز کردم میتونیت اونجا توضیح بدید اسم تایپیک هم نحوه محاسبه وات پروژکتور cob هستش
                          جدیدترین ویرایش توسط دیوانه الکترونیک; ۱۸:۰۸ ۱۴۰۰/۰۴/۲۷.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                            سلام
                            خوب شد دیدم وگرنه تابستان تموم میشد و یادم میرفت
                            این پنکه که باز کردم خیلی قدیمی هست چون نمی چر خید یک صدای هوم میداد به پره فلزی اون که دست میزدی در حالت روشن سفت می شد همراه با لرزش با دست که میچر خاندی یکم می چرخه ولی دوباره می ایستد انگار ترمز داره بلخره بازش کردم چون قدیمیه و پیچش هرزشده بود با دلیر باز کردم چیز خاصی نداره من خودم شکم به اون خازن بزرگ 4.8 میکروفاراد است

                            برای ورود علم ، تکنولوژی ، پیشرفت به اجازه کسی احتیاج نیست !

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : تست موتور پنکه ایستاده

                              نوشته اصلی توسط HOOMAMIRS نمایش پست ها
                              سلام
                              خوب شد دیدم وگرنه تابستان تموم میشد و یادم میرفت
                              این پنکه که باز کردم خیلی قدیمی هست چون نمی چر خید یک صدای هوم میداد به پره فلزی اون که دست میزدی در حالت روشن سفت می شد همراه با لرزش با دست که میچر خاندی یکم می چرخه ولی دوباره می ایستد انگار ترمز داره بلخره بازش کردم چون قدیمیه و پیچش هرزشده بود با دلیر باز کردم چیز خاصی نداره من خودم شکم به اون خازن بزرگ 4.8 میکروفاراد است

                              سلام و درود،ظاهرا پنکه ژاپنی هست.
                              اگه در حالت عادی هم پروانه سخت میچرخه،
                              بوش ها رو رو غن کاری کنین.
                              اگه بوی سوختگی میاد،موتور سوخته ،اما اگه
                              نه، همون خازن خراب شده و باید عوض بشه.

                              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                              نوشته اصلی توسط دیوانه الکترونیک نمایش پست ها
                              ممنونم دوست عزیز اتفاقا یه تایپیک جدید باز کردم میتونیت اونجا توضیح بدید اسم تایپیک هم نحوه محاسبه وات پروژکتور cob هستش
                              چشم حتما
                              مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                              https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X