اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    ببینید من این موردی رو که میگم بر حسب تجربه و ضرر مالی هست پس متوجه باشید که کاملا از این موضوع مطمئن شدم.
    راجب باتری های سربی اسیدی ماشین و تفاوتشون با باتری های سربی اسیدی عادی میخوام صحبت کنم.
    خب قضیه از اونجایی شروع شد که ما برای یه جایی که برق نداره میخواستیم شبا روشنایی داشته باشیم.به خاطر همین منظور یک عدد باتری ماشین خریداری کردیم تا با یه مبدل اینورتر 12 به 220 برق شهری داشته باشیم.
    خب تا اینجا که مشکلی نیست ولی مسئله اصلی شارژ باتری هست!
    خب همه ما میدونیم که باتری های سرب اسیدی تو دو حالت cycle charge(شارژ عادی)وfloating charge(شارژ شناور) قابل استفاده هستن.که بازم هردوشون رو توضیح میدم
    روش شارژ عادی:توی باتری های سرب اسیدی عادی اینطوریه که باتری به صورت عادی تا ولتاژ14.6(کمی متغیر برای انواع باتری) شارژ میشه و بعدش ما میتونیم ازش کامل استفاده کنیم تا زمانی که باتری بیاد زیر 12 ولت و بعدش دوباره شارژ مجدد
    روش شارژ شناور:این روش با اینکه عمر باتری های سرب اسیدی رو کاهش میده ولی مشکل خاصی نداره و رنج ولتاژش هم از 13.6 ولت و بالاتر هستش.تو این روش باتری دائما با یک ولتاژ ثابت به شارژ متصل هست.از بدی های این روش فقط میشه اینو گفت که چون باتری کامل شارژ نمیشه به مرور زمان موجب سولفاته شدن قطب مثبت باتری میشه.توی روش شارژ عادی هم معایبی هست که میشه به تولید گاز اکسیژن و خورده شدن صفحات مثبت اشاره کرد(البته این میزان ناچیزه).بخاطر همینه که ما هر جوری که از باتریمون مراقبت کنیم بلاخره عمرش به سر میاد.
    خب اما تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با باتری های سرب اسیدی دیگه:
    باتری ماشین برخلاف تصور عموم ولتاژ فول شارژش 13.2 ولت هست !!!! و وقتی که از شارژ جداش میکنی باید بیاد زیر 13 ولت که عموما 12.78 (بعضی باتری ها هم 12.67) میشه منی که تا 14 و خورده ای ولت میزاشتم زیر شارژ چیزی از باتریم باقی نموند!(حتی توی نشانگرش روسوبات سرب ته نشین شده (بخاطر خورده شدن صفحات مثبت)و گاز اکسیژن آزاد شده و سطح آبش اومده پایین اونم باتری نونو!با اینکه با جریان زیر 1 آمپر تو شارژ بود!
    ولی اینجا جا داره یه یادی بکنیم از مرحوم جناب استاد تحیری عزیز.ایشون یکی از تخصصاش تو برق ماشین بود و حتی یادمه تو یک تاپیکی میگفت که برای شارژ باتری ماشین یک مدار تماما الکترونیکی طراحی کرده بود به جای آفتامات ولی به دلیل هزینه های تولید قاب!!!برای این مدار از ارائه این محصول به بازار منصرف شدن.ایشون بارها این موضوع رو گفته بودند که ولتاژ فول شارژ باتری ماشین تو حالت متصل به شارژر 13.2 ولت هست.چیزی که حتی یک سایت معروف مثل battery university هم اصلا بهش اشاره نکرده ولی من هم با آزمایش ها و تجربیاتم دقیقا به همین ولتاژ رسیدم اونم به این صورت که باتری وقتی که ولتاژش دقیقا از 13.2 ولت فراتر میرفت صدا میداد.من هم با پرس و جویی که تو این انجمن کردم فکر کردم این صدا عادیه ولی بعدا متوجه شدن این صدا چیزی به غیر از اور شارژ باتری و خورده شدن صفحات مثبت و تولید اکسیژن نیست!
    و جمله ای که خود استاد تحیری عزیز استفاده می کردند:علم را باید در آزمایشگاه آموخت نه دانشگاه
    این برای من یک درسی شد که هیچ وقت هیچ مطلبی رو بدون تحقیق خودم نپذیرم نه تنها درمورد علم بلکه در هر زمینه ای حتی اگه معتبر ترین منابع درموردش بگن من باید خودم بهش برسم
    و واقعا علم چقدر سخته هر روز ممکنه یه قانونی نقض بشه یا خلاف چیزی ثابت بشه از همه دوستانی که منو راهنمایی کردن متشکرم حالا امیدوارم که من تو این زمینه به اطلاعاتشون اضافه کرده باشم.
    اگه فکر میکنید به نتیجه اشتباهی رسیدم یا پیشنهادی چیزی دارید لطفا بگید و دریغ نکنید.
    روحتون شاد باشه استاد عزیز
    جدیدترین ویرایش توسط msm_a_b_e; ۱۷:۰۱ ۱۴۰۰/۰۵/۱۵.

    #2
    پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

    نوشته اصلی توسط msm_a_b_e نمایش پست ها
    با سلام خدمت دوستان عزیز
    ببینید من این موردی رو که میگم بر حسب تجربه و ضرر مالی هست پس متوجه باشید که کاملا از این موضوع مطمئن شدم.
    راجب باتری های سربی اسیدی ماشین و تفاوتشون با باتری های سربی اسیدی عادی میخوام صحبت کنم.
    خب قضیه از اونجایی شروع شد که ما برای یه جایی که برق نداره میخواستیم شبا روشنایی داشته باشیم.به خاطر همین منظور یک عدد باتری ماشین خریداری کردیم تا با یه مبدل اینورتر 12 به 220 برق شهری داشته باشیم.
    خب تا اینجا که مشکلی نیست ولی مسئله اصلی شارژ باتری هست!
    خب همه ما میدونیم که باتری های سرب اسیدی تو دو حالت cycle charge(شارژ عادی)وfloating charge(شارژ شناور) قابل استفاده هستن.که بازم هردوشون رو توضیح میدم
    روش شارژ عادی:توی باتری های سرب اسیدی عادی اینطوریه که باتری به صورت عادی تا ولتاژ14.6(کمی متغیر برای انواع باتری) شارژ میشه و بعدش ما میتونیم ازش کامل استفاده کنیم تا زمانی که باتری بیاد زیر 12 ولت و بعدش دوباره شارژ مجدد
    روش شارژ شناور:این روش با اینکه عمر باتری های سرب اسیدی رو کاهش میده ولی مشکل خاصی نداره و رنج ولتاژش هم از 13.6 ولت و بالاتر هستش.تو این روش باتری دائما با یک ولتاژ ثابت به شارژ متصل هست.از بدی های این روش فقط میشه اینو گفت که چون باتری کامل شارژ نمیشه به مرور زمان موجب سولفاته شدن قطب مثبت باتری میشه.توی روش شارژ عادی هم معایبی هست که میشه به تولید گاز اکسیژن و خورده شدن صفحات مثبت اشاره کرد(البته این میزان ناچیزه).بخاطر همینه که ما هر جوری که از باتریمون مراقبت کنیم بلاخره عمرش به سر میاد.
    خب اما تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با باتری های سرب اسیدی دیگه:
    باتری ماشین برخلاف تصور عموم ولتاژ فول شارژش 13.2 ولت هست !!!! و وقتی که از شارژ جداش میکنی باید بیاد زیر 13 ولت که عموما 12.78 (بعضی باتری ها هم 12.67) میشه منی که تا 14 و خورده ای ولت میزاشتم زیر شارژ چیزی از باتریم باقی نموند!(حتی توی نشانگرش روسوبات سرب ته نشین شده (بخاطر خورده شدن صفحات مثبت)و گاز اکسیژن آزاد شده و سطح آبش اومده پایین اونم باتری نونو!با اینکه با جریان زیر 1 آمپر تو شارژ بود!
    ولی اینجا جا داره یه یادی بکنیم از مرحوم جناب استاد تحیری عزیز.ایشون یکی از تخصصاش تو برق ماشین بود و حتی یادمه تو یک تاپیکی میگفت که برای شارژ باتری ماشین یک مدار تماما الکترونیکی طراحی کرده بود به جای آفتامات ولی به دلیل هزینه های تولید قاب!!!برای این مدار از ارائه این محصول به بازار منصرف شدن.ایشون بارها این موضوع رو گفته بودند که ولتاژ فول شارژ باتری ماشین تو حالت متصل به شارژر 13.2 ولت هست.چیزی که حتی یک سایت معروف مثل battery university هم اصلا بهش اشاره نکرده ولی من هم با آزمایش ها و تجربیاتم دقیقا به همین ولتاژ رسیدم اونم به این صورت که باتری وقتی که ولتاژش دقیقا از 13.2 ولت فراتر میرفت صدا میداد.من هم با پرس و جویی که تو این انجمن کردم فکر کردم این صدا عادیه ولی بعدا متوجه شدن این صدا چیزی به غیر از اور شارژ باتری و خورده شدن صفحات مثبت و تولید اکسیژن نیست!
    و جمله ای که خود استاد تحیری عزیز استفاده می کردند:علم را باید در آزمایشگاه آموخت نه دانشگاه
    این برای من یک درسی شد که هیچ وقت هیچ مطلبی رو بدون تحقیق خودم نپذیرم نه تنها درمورد علم بلکه در هر زمینه ای حتی اگه معتبر ترین منابع درموردش بگن من باید خودم بهش برسم
    و واقعا علم چقدر سخته هر روز ممکنه یه قانونی نقض بشه یا خلاف چیزی ثابت بشه از همه دوستانی که منو راهنمایی کردن متشکرم حالا امیدوارم که من تو این زمینه به اطلاعاتشون اضافه کرده باشم.
    اگه فکر میکنید به نتیجه اشتباهی رسیدم یا پیشنهادی چیزی دارید لطفا بگید و دریغ نکنید.
    روحتون شاد باشه استاد عزیز
    با درود
    من خیلی وقت تو فاز باتری نیستم و با انواع باتری هم سر کار نداشتم
    اول اینکه ما یه باتری سرب اسیدی داریم و یه نسخه جدید تر سیلد اسید یا ژله ای یا اتمی
    که این تو تقریبا شبیه هم هستن ولی نه کاملا و بینشون تفاوت های هست در رابطه با ولتاژ شارز و غیره

    و اینکه 14.6 هم ولتاز وحشتناکی نیست برای اسیدی و حتی سید اسیدی
    ولی باید سر موقع قطع بشه احتمالا شما زمان بیشتری باتری رو توی این حالت و ولتاز قرار دادید
    و اینکه این تجربه شما هم جامع نیست و باتری شما میتونه کاملا قلابی باشه
    توی باتری ها معمولا جنس بنجول یا احیا شده یا بدل یا بازیافتی زیاد هست
    من خودم سیلد اسید گرفتم و در بطن خرید مشکل داشت و کاملا قلابی بود و احیانا یه باتری بازیافتی بود و فقط یه بدنه جدید براش گذاشته بودن

    باتری های شرکت های مختلف چه ایرانی چه خارجی کیفیت متفاوت دارن
    شما حداقل از ولتاز 13.8 استفاده میکردید نه 14.6

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

      نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
      با درود
      من خیلی وقت تو فاز باتری نیستم و با انواع باتری هم سر کار نداشتم
      اول اینکه ما یه باتری سرب اسیدی داریم و یه نسخه جدید تر سیلد اسید یا ژله ای یا اتمی
      که این تو تقریبا شبیه هم هستن ولی نه کاملا و بینشون تفاوت های هست در رابطه با ولتاژ شارز و غیره

      و اینکه 14.6 هم ولتاز وحشتناکی نیست برای اسیدی و حتی سید اسیدی
      ولی باید سر موقع قطع بشه احتمالا شما زمان بیشتری باتری رو توی این حالت و ولتاز قرار دادید
      و اینکه این تجربه شما هم جامع نیست و باتری شما میتونه کاملا قلابی باشه
      توی باتری ها معمولا جنس بنجول یا احیا شده یا بدل یا بازیافتی زیاد هست
      من خودم سیلد اسید گرفتم و در بطن خرید مشکل داشت و کاملا قلابی بود و احیانا یه باتری بازیافتی بود و فقط یه بدنه جدید براش گذاشته بودن

      باتری های شرکت های مختلف چه ایرانی چه خارجی کیفیت متفاوت دارن
      شما حداقل از ولتاز 13.8 استفاده میکردید نه 14.6
      سلام ممنون از نظرتون
      ببینید ولتاژ یه کمیت مستقل از جریان نیست
      وقتی مثلا میگم باتری نهایتا تا 13.2 ولت شارژ بشه منظورم شارژ جریان ثابت هست که وقتی رفته رفته ولتاژ باتری رفت بالا و به 13.2 ولت رسید اون موقع وقت قطع کردنشه
      حالا اگه بیایم 17 ولتم بدیم چون جریان محدوده باتری کم کم ولتاژش میره بالا و مشکلی نیست
      اما دوست عزیز من فقط یکبار اجازه دادم ولتاژ باتری بره بالای 14 ولت بقیه موارد تمام مدت 13.6 ولت بود ولی با این حال خودم تیکه های رسوب شده سرب رو دیدم
      و صدایی که به غیر از تولید گاز اکسیژن هیچ چیز دیگه ای نمیتونه باشه

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

        نوشته اصلی توسط msm_a_b_e نمایش پست ها
        سلام ممنون از نظرتون
        ببینید ولتاژ یه کمیت مستقل از جریان نیست
        وقتی مثلا میگم باتری نهایتا تا 13.2 ولت شارژ بشه منظورم شارژ جریان ثابت هست که وقتی رفته رفته ولتاژ باتری رفت بالا و به 13.2 ولت رسید اون موقع وقت قطع کردنشه
        حالا اگه بیایم 17 ولتم بدیم چون جریان محدوده باتری کم کم ولتاژش میره بالا و مشکلی نیست
        اما دوست عزیز من فقط یکبار اجازه دادم ولتاژ باتری بره بالای 14 ولت بقیه موارد تمام مدت 13.6 ولت بود ولی با این حال خودم تیکه های رسوب شده سرب رو دیدم
        و صدایی که به غیر از تولید گاز اکسیژن هیچ چیز دیگه ای نمیتونه باشه
        خب امکان داشت جریان شارژ شما کنترل نشه
        و حالا هم با حالی که کنترل میشه اثر خودشو میذاره زمانی که باتری شارز شد ولتاز به همون حد میرسه و اگر ادامه داشته باشه خب باتری اسیب میبینه
        باز فرضیه مشکل دار بودن باتری شما مطرح میشه که نباید اینقدر زود این اتفاقات براش پیش میومد
        و اینکه شما توی این فصل گرما با این باتری سر کار داشتید که بالا بودن دما روی باتری اثر میذاره
        اگه یادت باشه بهت گفتم که ولتاز چقدر مهم و از ولتاز شناور استفاده کن
        ولتاز فول شارز باتری ها با هم فرق داره یکیش 13.3 یکیش 13.8 ..
        باتری باید دیتاشیت داشته باشه

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

          سلام دوستان

          من در حال طراحی یه شارژ برای شارژ باتری 12 ولت برای دستگاه اعلام سرقت اماکن هستم
          الان نمیدونم سطح فول شارژ و سطح شارژ 0 درصد این باتری ها چند ولت هست و پیشنهاد میکنید تا چند ولت شارژش کنم ؟؟؟
          از این باتری ها میخوام استفاده کنم https://eshop.eca.ir/%D8%A8%D8%A7%D8...ower-xtra.html

          برای کار تولید هست ...
          لطفا راهنمایی کنید
          جدیدترین ویرایش توسط farshad_1372; ۱۱:۲۲ ۱۴۰۰/۰۵/۱۶.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

            نوشته اصلی توسط farshad_1372 نمایش پست ها
            سلام دوستان

            من در حال طراحی یه شارژ برای شارژ باتری 12 ولت برای دستگاه اعلام سرقت اماکن هستم
            الان نمیدونم سطح فول شارژ و سطح شارژ 0 درصد این باتری ها چند ولت هست و پیشنهاد میکنید تا چند ولت شارژش کنم ؟؟؟
            از این باتری ها میخوام استفاده کنم https://eshop.eca.ir/%D8%A8%D8%A7%D8...ower-xtra.html

            برای کار تولید هست ...
            لطفا راهنمایی کنید
            با درود
            بستگی به شارژرت داره و نمیتونم با اطمینان چیزی بگم فردا برات مشکلی پیش بیاد
            ولی از همون ولتاز 13.5 استفاده کن یا 13.8
            و اینکه برید باتری فروشی ها و از اون ها سوال کنید
            و اینکه برای پیدا کردن ولتاز فول و خالی یه ال ای دی رو با مقاومت مناسب به باتری تون که تقریبا پر وصل کنید و جریان دشارز هم بگیرید بد نیست و صبر کنید تا ال ای دی خاموش بشه یا خیلی کم نور بشه
            بعد ولتاز خالی باتری مشخص میشه که بنظرم حدود 11.5 باشه

            ولی حتما از باتری فروشی ها که کارشون فقط باتری و انواع باتری پرسید اون ها احتمالا اطلاعاتی دارن

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

              نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
              با درود
              بستگی به شارژرت داره و نمیتونم با اطمینان چیزی بگم فردا برات مشکلی پیش بیاد
              ولی از همون ولتاز 13.5 استفاده کن یا 13.8
              و اینکه برید باتری فروشی ها و از اون ها سوال کنید
              و اینکه برای پیدا کردن ولتاز فول و خالی یه ال ای دی رو با مقاومت مناسب به باتری تون که تقریبا پر وصل کنید و جریان دشارز هم بگیرید بد نیست و صبر کنید تا ال ای دی خاموش بشه یا خیلی کم نور بشه
              بعد ولتاز خالی باتری مشخص میشه که بنظرم حدود 11.5 باشه

              ولی حتما از باتری فروشی ها که کارشون فقط باتری و انواع باتری پرسید اون ها احتمالا اطلاعاتی دارن
              سلام
              در مورد ال ای دی خب ولتاژ باتری 5 ولت هم که باشه ال ای دی روشن میمونه ....
              منظورتون دقیقا چیه ؟؟؟

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

                نوشته اصلی توسط farshad_1372 نمایش پست ها
                سلام
                در مورد ال ای دی خب ولتاژ باتری 5 ولت هم که باشه ال ای دی روشن میمونه ....
                منظورتون دقیقا چیه ؟؟؟
                هر مصرف کننده ای که وقتی باتری جریان دهیش کمتر شد متوجه اتمام انرژی باتری بشی
                و ال ای دی همراه با مقاومت یا لامپ 12 ولت
                اینجا ولتاز مهم نیست جریان هی مهم

                با توجه به نوع کاربرد شما از باتری باید دنبال باتری مناسب سیستم های یو پی اس باشید
                و از ولتاز شناور استفاده کنید تا باتری همیشه شارز بشه
                جدیدترین ویرایش توسط کاکو; ۱۴:۵۲ ۱۴۰۰/۰۵/۱۶.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

                  درود
                  از سایت زیر میتوانید استفاده بکنید...
                  خیلی دقیق و جامع توضیح داده است!!!
                  اگر ولتاژ باتری 12 ولتی خودروی شما چند باری از 10/5 ولت پایین‌تر رفته باشد، خیلی زود مجبور می‌شوید آن را دور بیاندازید چون باتریِ مُرده هرگز دوباره زنده نخواهد شد. اما چه کنیم تا باتری به این وضعیت دچار نشود؟

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

                    برای شارژ باتری اسیدی بهتره از پالس استفاده کنید تا ,ولتاژ DC ثابت،تا نتیجه بگیزید

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

                      نوشته اصلی توسط pashmriz نمایش پست ها
                      برای شارژ باتری اسیدی بهتره از پالس استفاده کنید تا ,ولتاژ DC ثابت،تا نتیجه بگیزید
                      چطور میشه از پالس استفاده کرد ؟
                      خدایا یکی بزرگترین آرزویهایم در این دنیا این است که همه مردم حالشان خوب باشد و احساس خوشبختی داشته باشند....

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

                        نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
                        با درود
                        من خیلی وقت تو فاز باتری نیستم و با انواع باتری هم سر کار نداشتم
                        اول اینکه ما یه باتری سرب اسیدی داریم و یه نسخه جدید تر سیلد اسید یا ژله ای یا اتمی
                        که این تو تقریبا شبیه هم هستن ولی نه کاملا و بینشون تفاوت های هست در رابطه با ولتاژ شارز و غیره

                        و اینکه 14.6 هم ولتاز وحشتناکی نیست برای اسیدی و حتی سید اسیدی
                        ولی باید سر موقع قطع بشه احتمالا شما زمان بیشتری باتری رو توی این حالت و ولتاز قرار دادید
                        و اینکه این تجربه شما هم جامع نیست و باتری شما میتونه کاملا قلابی باشه
                        توی باتری ها معمولا جنس بنجول یا احیا شده یا بدل یا بازیافتی زیاد هست
                        من خودم سیلد اسید گرفتم و در بطن خرید مشکل داشت و کاملا قلابی بود و احیانا یه باتری بازیافتی بود و فقط یه بدنه جدید براش گذاشته بودن

                        باتری های شرکت های مختلف چه ایرانی چه خارجی کیفیت متفاوت دارن
                        شما حداقل از ولتاز 13.8 استفاده میکردید نه 14.6
                        سلام و درود ،
                        حرف شما رو کاملا قبول دارم.
                        الان برین تو یوتیوب یا حتی اینستاگرام،
                        سرچ کنین احیاء باتری اسیدی( ترجیحا
                        به انگلیسی) میبینین که کلی فیلم
                        میاد که قدم به قدم احیاء باتری اسیدی
                        رو توضیح داده و منبع 90 درصد این فیلم
                        ها از هند و پاکستان هست.
                        طبق تجربیات پیشنهاد بنده تو این وضع بازار،
                        استفاده از باتری های اصطلاحا اتمی هست که
                        تفاوت قیمت چندانی ندارن ولی طول عمرشون
                        حداقل 1.5 برابر باتری های اسیدی هست.
                        باتری های ایرانی کیفیت واقعا خوبی دارن
                        وقتی باتری ماشین چینی میخرین،نهایتا 1.5
                        کار میده ولی باتری ایرانی حداقل 2
                        سال کار میده که در صورت نگه داری صحیح
                        تا 6 سال هم کار میده!

                        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                        نوشته اصلی توسط farshad_1372 نمایش پست ها
                        سلام دوستان

                        من در حال طراحی یه شارژ برای شارژ باتری 12 ولت برای دستگاه اعلام سرقت اماکن هستم
                        الان نمیدونم سطح فول شارژ و سطح شارژ 0 درصد این باتری ها چند ولت هست و پیشنهاد میکنید تا چند ولت شارژش کنم ؟؟؟
                        از این باتری ها میخوام استفاده کنم https://eshop.eca.ir/%D8%A8%D8%A7%D8...ower-xtra.html

                        برای کار تولید هست ...
                        لطفا راهنمایی کنید
                        برای افزایش طول عمر
                        باتری های خشک و اتمی و اسیدی و....
                        نهایتا تا 13.8 ولت شارژ بشن و
                        نباید ولتاژشون کمتر از 11.3.بشه.
                        یعنی به زبان ساده 13.8 ولت 100 درصد هست
                        11.3 ولت رو 0 حساب کنین.

                        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                        نوشته اصلی توسط fmicro نمایش پست ها
                        چطور میشه از پالس استفاده کرد ؟
                        اگه خواستین توضیح مختصری بدم
                        مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                        https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : تفاوت باتری سرب اسیدی ماشین با سایر باتری ها

                          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                          سلام و درود ،
                          حرف شما رو کاملا قبول دارم.
                          الان برین تو یوتیوب یا حتی اینستاگرام،
                          سرچ کنین احیاء باتری اسیدی( ترجیحا
                          به انگلیسی) میبینین که کلی فیلم
                          میاد که قدم به قدم احیاء باتری اسیدی
                          رو توضیح داده و منبع 90 درصد این فیلم
                          ها از هند و پاکستان هست.
                          طبق تجربیات پیشنهاد بنده تو این وضع بازار،
                          استفاده از باتری های اصطلاحا اتمی هست که
                          تفاوت قیمت چندانی ندارن ولی طول عمرشون
                          حداقل 1.5 برابر باتری های اسیدی هست.
                          باتری های ایرانی کیفیت واقعا خوبی دارن
                          وقتی باتری ماشین چینی میخرین،نهایتا 1.5
                          کار میده ولی باتری ایرانی حداقل 2
                          سال کار میده که در صورت نگه داری صحیح
                          تا 6 سال هم کار میده!

                          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


                          برای افزایش طول عمر
                          باتری های خشک و اتمی و اسیدی و....
                          نهایتا تا 13.8 ولت شارژ بشن و
                          نباید ولتاژشون کمتر از 11.3.بشه.
                          یعنی به زبان ساده 13.8 ولت 100 درصد هست
                          11.3 ولت رو 0 حساب کنین.

                          دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                          اگه خواستین توضیح مختصری بدم
                          با درود و سپاس
                          من کمی عجله کردم در خرید اون باتری
                          فقط 50 تومن بیشتر میدادم یا باتری 50 امپر ساعت صبا باتری میگرفتم
                          الان که خیلی گرون تر شدن
                          ولی کلا بنظرم باتری ها خیلی افت کیفیت داشتن مخصوصا این چندین سال اخیر
                          کافیه الیاژ شونو کمی تغییر بدن و ارزون تر بشه براشون نصف عمر باتری کم میشه
                          وقتی تخم مرغ قلابی ساخته بشه با این همه شباهت به واقعیش و نشه تشخیص داد که این تخم مرغ قلابی
                          من خودم تخم مرغ قلابی خوردم مو با واقعی نمیزنه
                          دیگه چه انتظاری از اقلام دیگه میشه داشت

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X