اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

المان سرد کننده

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    المان سرد کننده

    با سلام، از یک المان سرد کننده ۱۲۷۰۶ جهت یخچال خودرو استفاده کردم ،لذا با وجود هیت سینک ۲۰ پره ۱۰ در ۱۰ و جت فن جهت دفع حرارت و همچنین هیت سینک و فن جهت طرف سرد بکار بردم و جهت رفع هر گونه شبه در خصوص منبع تغذیه مستقیم با سیم یک به باطری خودرو اتصال دادم ولی جواب خوبی نگرفتم انتظار داشتم حداقل دمای داخل محفظه ۱۰ درجه خنک تر از بیرون باشد که به ۲ درجه اختلاف هم نرسید ،لذا با آمپر متر جریان رو تست کردم دیدم فقط ۲.۵ -امپر نشون میده کسی تجربه در این زمینه دارد راهنمایی کند ممنون البته فکر میکنم بیشتر از کیفیت بد خود المان باشد حالا بجای ۶ آمپر لااقل ۵امپر مصرف می*کرد یه چیزی ولی نه در حد ۲.۵ آمپر
    ضمنا نکته جالب دیگر اینکه طرف گرم هم زیاد گرم نمیشه تا حدی که فن رو خاموش میشه کرد

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    ضمنا ابعاد یخچال خیلی کوچک و ۱۵ در ۱۵ در ۱۵سانت هست

    #2
    پاسخ : المان سرد کننده

    نوشته اصلی توسط smmojab نمایش پست ها
    با سلام، از یک المان سرد کننده ۱۲۷۰۶ جهت یخچال خودرو استفاده کردم ،لذا با وجود هیت سینک ۲۰ پره ۱۰ در ۱۰ و جت فن جهت دفع حرارت و همچنین هیت سینک و فن جهت طرف سرد بکار بردم و جهت رفع هر گونه شبه در خصوص منبع تغذیه مستقیم با سیم یک به باطری خودرو اتصال دادم ولی جواب خوبی نگرفتم انتظار داشتم حداقل دمای داخل محفظه ۱۰ درجه خنک تر از بیرون باشد که به ۲ درجه اختلاف هم نرسید ،لذا با آمپر متر جریان رو تست کردم دیدم فقط ۲.۵ -امپر نشون میده کسی تجربه در این زمینه دارد راهنمایی کند ممنون البته فکر میکنم بیشتر از کیفیت بد خود المان باشد حالا بجای ۶ آمپر لااقل ۵امپر مصرف می*کرد یه چیزی ولی نه در حد ۲.۵ آمپر
    ضمنا نکته جالب دیگر اینکه طرف گرم هم زیاد گرم نمیشه تا حدی که فن رو خاموش میشه کرد

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    ضمنا ابعاد یخچال خیلی کوچک و ۱۵ در ۱۵ در ۱۵سانت هست
    سلام و درود،
    به احتمال زیاد مشکل از نازک بودن و ضعیف بودن
    سیم ها هست که باعث افت ولتاژ میشه.
    موفق و پیروز باشید.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : المان سرد کننده

      نوشته اصلی توسط smmojab نمایش پست ها
      با سلام، از یک المان سرد کننده ۱۲۷۰۶ جهت یخچال خودرو استفاده کردم ،لذا با وجود هیت سینک ۲۰ پره ۱۰ در ۱۰ و جت فن جهت دفع حرارت و همچنین هیت سینک و فن جهت طرف سرد بکار بردم و جهت رفع هر گونه شبه در خصوص منبع تغذیه مستقیم با سیم یک به باطری خودرو اتصال دادم ولی جواب خوبی نگرفتم انتظار داشتم حداقل دمای داخل محفظه ۱۰ درجه خنک تر از بیرون باشد که به ۲ درجه اختلاف هم نرسید ،لذا با آمپر متر جریان رو تست کردم دیدم فقط ۲.۵ -امپر نشون میده کسی تجربه در این زمینه دارد راهنمایی کند ممنون البته فکر میکنم بیشتر از کیفیت بد خود المان باشد حالا بجای ۶ آمپر لااقل ۵امپر مصرف می*کرد یه چیزی ولی نه در حد ۲.۵ آمپر
      ضمنا نکته جالب دیگر اینکه طرف گرم هم زیاد گرم نمیشه تا حدی که فن رو خاموش میشه کرد

      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

      ضمنا ابعاد یخچال خیلی کوچک و ۱۵ در ۱۵ در ۱۵سانت هست

      سلام دوست عزیز این المان های سرد کننده یا همان TEC جهت ایجاد سرما برای یک محفظه حتی کوچک هم جواب نمیدن ، کاربرد این المان ها شاید برای سرد کردن یکسری نیمه هادی باشه ...
      خدایا یکی بزرگترین آرزویهایم در این دنیا این است که همه مردم حالشان خوب باشد و احساس خوشبختی داشته باشند....

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : المان سرد کننده

        نوشته اصلی توسط smmojab نمایش پست ها
        با سلام، از یک المان سرد کننده ۱۲۷۰۶ جهت یخچال خودرو استفاده کردم ،لذا با وجود هیت سینک ۲۰ پره ۱۰ در ۱۰ و جت فن جهت دفع حرارت و همچنین هیت سینک و فن جهت طرف سرد بکار بردم و جهت رفع هر گونه شبه در خصوص منبع تغذیه مستقیم با سیم یک به باطری خودرو اتصال دادم ولی جواب خوبی نگرفتم انتظار داشتم حداقل دمای داخل محفظه ۱۰ درجه خنک تر از بیرون باشد که به ۲ درجه اختلاف هم نرسید ،لذا با آمپر متر جریان رو تست کردم دیدم فقط ۲.۵ -امپر نشون میده کسی تجربه در این زمینه دارد راهنمایی کند ممنون البته فکر میکنم بیشتر از کیفیت بد خود المان باشد حالا بجای ۶ آمپر لااقل ۵امپر مصرف می*کرد یه چیزی ولی نه در حد ۲.۵ آمپر
        ضمنا نکته جالب دیگر اینکه طرف گرم هم زیاد گرم نمیشه تا حدی که فن رو خاموش میشه کرد

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        ضمنا ابعاد یخچال خیلی کوچک و ۱۵ در ۱۵ در ۱۵سانت هست
        باسلام
        دوست عزیز 15 سانتیمترمربع همچین هم کوچیک نیست! شما باید حسابی محیط داخل رو ایزوله و دولایه کرده باشید و بین دولایه بدنه هم از پشم شیشه یا ابر استفاده کنید.
        احتمالا پلتیر یا همون المان شما مشکل داره بنده مدل 1206 رو دارم و نزدیک 4 آمپر جریان میکشه و طرف گرم بشدت داغ میکنه. با یک پلتیر دگ تست کنید. ضمنا برای احتیاط یک فیوز 5 الی 8 آمپر هم سرراه منبع بذارید تا اگر احیانا اتصال کوتاه شد سیمکشی شما آب نشه! چون باتری ماشین جریان بسیار زیادی میتونه بده. موفق باشید
        *** کمترین توقع از یک فرد تحصیل کرده، دانستن املاءِ صحیحِ کلمات است ***

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : المان سرد کننده

          سلام ضمن تشکر از دوستان که راهنمایی کردن ،جناب hs1386 از سیم یک استفاده کردم و افت ولتاژ ندارم . همچنین دوست عزیز که گفتین بدرد اینکار نمیخوره فقط برا سرد کردن قطعات هست عرض کنم روی ماشین دوستم یک یخچال هست که خیلی وقته ازش استفاده می*کنه و راضیه البته یخچال خودرو بدون کمپرسور هست هر چند اسمش یخچاله ولی در خنک نگه داشتن ی آب معدنی خوبه کلا نسبت به دمای محیط ۱۰ درجه پایینتر. میاد،و همچنین دوست دیگری بنام شاهین عرض شود از یخدانهای مسافرتی با پشم شیشه استفاده کردم ولی با توجه به توضیح شما اینکه ۴آمپر جریان میکشد و طرف گرم واقعا داغ میشه کامل معلومه المان من نامرغوبه چون حتی با خاموش کردن فن سمت گرم بازم هیت سینک آنچنان گرم نمیشه از همگی ممنون

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : المان سرد کننده

            نوشته اصلی توسط smmojab نمایش پست ها
            سلام ضمن تشکر از دوستان که راهنمایی کردن ،جناب hs1386 از سیم یک استفاده کردم و افت ولتاژ ندارم . همچنین دوست عزیز که گفتین بدرد اینکار نمیخوره فقط برا سرد کردن قطعات هست عرض کنم روی ماشین دوستم یک یخچال هست که خیلی وقته ازش استفاده می*کنه و راضیه البته یخچال خودرو بدون کمپرسور هست هر چند اسمش یخچاله ولی در خنک نگه داشتن ی آب معدنی خوبه کلا نسبت به دمای محیط ۱۰ درجه پایینتر. میاد،و همچنین دوست دیگری بنام شاهین عرض شود از یخدانهای مسافرتی با پشم شیشه استفاده کردم ولی با توجه به توضیح شما اینکه ۴آمپر جریان میکشد و طرف گرم واقعا داغ میشه کامل معلومه المان من نامرغوبه چون حتی با خاموش کردن فن سمت گرم بازم هیت سینک آنچنان گرم نمیشه از همگی ممنون
            باسلام
            حتما با یک پلتیر دگ تست بگیرید. المان های خنک کننده بدون هیت سینک فقط چند ثانیه برای تست راه اندازی میشن و اگر همونطوری بمونن سریع میسوزن. شاید پلتیر شما سوخته باشه.. موفق باشید
            *** کمترین توقع از یک فرد تحصیل کرده، دانستن املاءِ صحیحِ کلمات است ***

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : المان سرد کننده

              نوشته اصلی توسط smmojab نمایش پست ها
              سلام ضمن تشکر از دوستان که راهنمایی کردن ،جناب hs1386 از سیم یک استفاده کردم و افت ولتاژ ندارم . همچنین دوست عزیز که گفتین بدرد اینکار نمیخوره فقط برا سرد کردن قطعات هست عرض کنم روی ماشین دوستم یک یخچال هست که خیلی وقته ازش استفاده می*کنه و راضیه البته یخچال خودرو بدون کمپرسور هست هر چند اسمش یخچاله ولی در خنک نگه داشتن ی آب معدنی خوبه کلا نسبت به دمای محیط ۱۰ درجه پایینتر. میاد،و همچنین دوست دیگری بنام شاهین عرض شود از یخدانهای مسافرتی با پشم شیشه استفاده کردم ولی با توجه به توضیح شما اینکه ۴آمپر جریان میکشد و طرف گرم واقعا داغ میشه کامل معلومه المان من نامرغوبه چون حتی با خاموش کردن فن سمت گرم بازم هیت سینک آنچنان گرم نمیشه از همگی ممنون
              سیم 1 برای اینکار نازکه.
              پیشنهاد میکنم حداقل یه بار المان رو با یه سیم کوتاه تر یا ضخیم تر امتحان کنین.
              اگه باز هم نتیجه بهتر نشد،میشه نتیجه گرفت که المان سوخته.
              متاسفانه خرید المان خنک کننده های ارزون قیمت،شانسی هست و 20 درصد
              موارد به صورت ناقص تولید میشه.
              مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
              https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X