
نوشته اصلی توسط
electropedia مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید
عضویت
درود
1. بهتره اکانتینگ سایت بر اساس شماره موبایل شخص باشه, برای هر بار ورود یک رمز یکبار مصرف به موبایل کاربر ارسال بشه تا بتونه لاگین کنه, در این حالت امکان فروش GPS فراهم نیست مگر اینکه کاربر از قبل با پشتیبان سایت برای تعییر هماهنگ کنه یا خط خودشو هم واگذار کنه
2. بله, برای هر پروگرام باید کد تغییر کنه, اما میشه با طراحی اصولی پنل مدیریت کاری کرد با افزودن هر ردیاب یک کد جدید تولید بشه و در قالب پروگرام در اختیار شما گذاشته بشه تا روی دستگاه آپلود کنید.
3. طبق تجربه هر خودرو در ماه میتونه بین 100 الی 500 مگابایت تبادل داده داشته باشه که بهتره هر خودرو یک بسته 5 گیگ سالانه تهیه کنه.
4. محدوده جغرافیا بهتره در سرور ثبت بشه, چون ردیاب به صورت مدادم داره به سرور مختصات ارسال میکنه, اگه از محدوده خارج بشه, سرور میتونه از طریق تماس, پیامک یا اپلیکیشن به مالک هشدار بده.
5. دسترسی به پیامک ساده تر هست, ممکنه اینترنت همه جا پوشش نداشته باشه, بهتره ردیاب از هر دو پشتیبانی کنه, اما در کل ارتباط اینترنتی توانایی بیشتری خواهد داشت
6. راه کارهای زیادی وجود داره, مثل به خواب رفتن دستگاه در مواقعی که خودرو خاموش هست, استفاده از اینتراپت برای مطلع شدن از پیامک جدید و راه های بسیاری دیگه که به تجربه طراح بستگی داره.
7. این مورد هم با مورد 6 تشابه داره اما بیشتر به تجربه کدنویس در فراهم ساختن زیرساخت های ارتباطی داره
8. بهترین راه کار استفاده از شبکه 2G هست, چون استفاده از متدهایی نظیر پیامک به دلیل اتصال مداوم امکان پذیر نیست, البته در مد 2G باید هم سمت سرور هم دستگاه پرتکول های ارتباطی بصورت بهینه پیاده سازی بشه
9. تعداد کاربر اهمیتی نداره اگه اصول زیرساخت بهینه در نظر گرفته شده باشه که نیازمند تجربه در زمینه کدنویسی وب سرویس هست
10. امنیت بسیار مهمه, راه کارهایی وجود داره نظیر :
- استفاده از بستر ایمن TLS
- رمزنگاری داده های ارسالی
- ارسال و دریافت داده با Header های مشخص و خاص
- امضاء داده های ارسالی و دریافتی
- احراز هویت دستگاه
- احراز هویت فرستنده
- و ...