ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ورود برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





کاربران برچسب زده شده

صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 20
  1. #1
    2021/05/07
    کرمان
    67
    12

    عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    با سلام .یک دستگاه رطوبت ساز که دارای موتور 1.5 اسب تک فاز القائی می باشد ، پس از اتصال به برق و جریان کشی ، حدود 20 ثانیه کار کرده و سپس با کمی بوی سوختگی و پریدن فیوز و داغ شدن بیش از حد بدنه خاموش میشود . مشکل از چی است ؟ هر دفعه هم که مجدد راه بیندازیم باز کارمیکند به مدت 20 ثانیه و بعد خاموش می شود . به علت داغی بیش از حد بدنه موتور جوش است .خازن هم تعویض کریدم . موتور نو می باشد و هیچ باری روی آن نبوده . حتی برق را مستقیم از کنتور 16 یا 25 آمپر فکر میکنم گرفتیم اما باز آن فیوز می پرد
  2. #2
    2013/04/20
    1,108
    463

    پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    درود
    این موتور اصطلاحاً نیم سوز شده یعنی عایق روکش سیم پیچی های آن در بعضی قسمتها از بین رفته و سیمها بهم اتصالی کرده اند که باعث بالا رفتن جریان و داغ شدن زیاد و سوختن بقیه عایق روکش سیم پیچها میگردد ابتدا چک کنید ببینید موتور به راحتی میچرخد یا گیر دارد اگر گیری نداشته باشد باید موتور مجدداً سیم پیجی شود.
  3. #3
    2020/09/04
    608
    435

    پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    با درود
    در کل موتور باید بدید برای تعمیرات
    یا از خازن یا از اتصالی
    ولی ریشه این علت در این نوع موتور نو چیه ؟ تقلب
    اگه بگم حداقل 50 درصد موتور های کولری و صنعتی موتور کهنه هستن با قاب نو باور میکنی ؟
    من برای اینکه این بلا سرم نیاد 2 ماه این ور اون ور گشتم تا یه موتور نو واقعی بگیرم
    چند روز پیش هم شیر خریدم اصلا شیر نبود اب و رنگ سفید بود 90 درصدش
    عجب آشفته بازاری ست دنیا
    خسته ام ... شاید این جمعه بخوابم
  4. #4
    2021/05/07
    کرمان
    67
    12

    پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    نقل قول نوشته اصلی توسط nimdar

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    درود
    این موتور اصطلاحاً نیم سوز شده یعنی عایق روکش سیم پیچی های آن در بعضی قسمتها از بین رفته و سیمها بهم اتصالی کرده اند که باعث بالا رفتن جریان و داغ شدن زیاد و سوختن بقیه عایق روکش سیم پیچها میگردد ابتدا چک کنید ببینید موتور به راحتی میچرخد یا گیر دارد اگر گیری نداشته باشد باید موتور مجدداً سیم پیجی شود.
    اهان عجب . گیر هم دارد اره با دست به سختی میچرخد . بنابراین بهترین راهکار چه می باشد ؟

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاکو

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با درود
    در کل موتور باید بدید برای تعمیرات
    یا از خازن یا از اتصالی
    ولی ریشه این علت در این نوع موتور نو چیه ؟ تقلب
    اگه بگم حداقل 50 درصد موتور های کولری و صنعتی موتور کهنه هستن با قاب نو باور میکنی ؟
    من برای اینکه این بلا سرم نیاد 2 ماه این ور اون ور گشتم تا یه موتور نو واقعی بگیرم
    چند روز پیش هم شیر خریدم اصلا شیر نبود اب و رنگ سفید بود 90 درصدش
    عجب آشفته بازاری ست دنیا
    موتوژن تبریز هست . از تبریز هم خریدم
  5. #5
    2017/03/26
    1,262
    651

    پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    نقل قول نوشته اصلی توسط amirtevez2

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    اهان عجب . گیر هم دارد اره با دست به سختی میچرخد . بنابراین بهترین راهکار چه می باشد ؟

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



    موتوژن تبریز هست . از تبریز هم خریدم
    سالم به نظرم وقتی دیدی که این شرایط رو داره یک بار که به برق وصل کردی
    باید اول می دیدی که گیر داره یا نه و دیگه به برق نمی زدی چون نو هست نباید
    خازن رو تعویض می کردی و به فروشنده مراجعه می کردی تا بشه اون رو مرجوع
    کرد امکان خرابی سیم پیچ ها وجود داره در صورت عدم مرجوعی باید به کارگاه
    سیم پیچی ببری تا برای شما تست کنه
    قصه زندگی همیشه با مدادی که ما دوست داریم نوشته نمی شه .....
  6. #6
    2021/05/07
    کرمان
    67
    12

    پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    نقل قول نوشته اصلی توسط خلبان

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سالم به نظرم وقتی دیدی که این شرایط رو داره یک بار که به برق وصل کردی
    باید اول می دیدی که گیر داره یا نه و دیگه به برق نمی زدی چون نو هست نباید
    خازن رو تعویض می کردی و به فروشنده مراجعه می کردی تا بشه اون رو مرجوع
    کرد امکان خرابی سیم پیچ ها وجود داره در صورت عدم مرجوعی باید به کارگاه
    سیم پیچی ببری تا برای شما تست کنه
    دلیلی گیر داشتن این موتور هاچی هست ؟ اره تعویض خازن اصلا تاثیری نداشت و خازن سالم بود . مرجوعی که نداشت و کرایه شم از بس بالا هست نمی شد بفرستم

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    این را هم اضافه کنم که این موتور در روز های اول به خوبی کار میکرد و تقریبا میشه گفت یک ساعت کار کرد .و یک بار دیگه هم نیم ساعت متصل بود و کار کرد . دفعه سوم چهارم بود که 20 ثانیه کار کرد و فیوز پرید
  7. #7
    2017/03/26
    1,262
    651

    پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    نقل قول نوشته اصلی توسط amirtevez2

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    دلیلی گیر داشتن این موتور هاچی هست ؟ اره تعویض خازن اصلا تاثیری نداشت و خازن سالم بود . مرجوعی که نداشت و کرایه شم از بس بالا هست نمی شد بفرستم

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    این را هم اضافه کنم که این موتور در روز های اول به خوبی کار میکرد و تقریبا میشه گفت یک ساعت کار کرد .و یک بار دیگه هم نیم ساعت متصل بود و کار کرد . دفعه سوم چهارم بود که 20 ثانیه کار کرد و فیوز پرید
    چیزی که به نظرم میاد بلبرینگ نامرغوب باشه
    قصه زندگی همیشه با مدادی که ما دوست داریم نوشته نمی شه .....
  8. #8
    2020/09/04
    608
    435

    پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    نقل قول نوشته اصلی توسط amirtevez2

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    موتوژن تبریز هست . از تبریز هم خریدم
    خب وقتی میگم موتور قلابی .. اشکال مختلف داره
    وقتی میگم حداقل 50 درصد این موتور های نوع سمبل هستن و قلابی دروغ نمیگم که
    هر کسی یه اطلاعاتی داره به هر حال

    اینکه میگی یه ساعت کار کرده بعد ترکیده یعنی موتور قلابی با سیم نامرغوب و قلابی چینی
    میتونی خیلی ها رو پیدا کنی که موتور موتوژنشون بعد چند شاعت یا چند روز سوخته

    البته این فقط ظاهر قضیه ست که شما دو چند خط بیان کردید .. شاید خود شما باعث شدید بسوزه با اضافه بار یا یه اشکال مکانیکی در دستگاه
    ولی احتمال قلابی بودن همچنان 50 درصد پا بر جاست
    ویرایش توسط کاکو : 2022/01/10 در ساعت 15:17
    خسته ام ... شاید این جمعه بخوابم
  9. #9
    2021/05/07
    کرمان
    67
    12

    پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاکو

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    خب وقتی میگم موتور قلابی .. اشکال مختلف داره
    وقتی میگم حداقل 50 درصد این موتور های نوع سمبل هستن و قلابی دروغ نمیگم که
    هر کسی یه اطلاعاتی داره به هر حال

    اینکه میگی یه ساعت کار کرده بعد ترکیده یعنی موتور قلابی با سیم نامرغوب و قلابی چینی
    میتونی خیلی ها رو پیدا کنی که موتور موتوژنشون بعد چند شاعت یا چند روز سوخته

    البته این فقط ظاهر قضیه ست که شما دو چند خط بیان کردید .. شاید خود شما باعث شدید بسوزه با اضافه بار یا یه اشکال مکانیکی در دستگاه
    ولی احتمال قلابی بودن همچنان 50 درصد پا بر جاست
    با تشکر . احتمال هم محور نبودن و فشار امدن به موتور هم هست . که البته در یوزر منوآل دستگاه هم چیزی گفته نشده که مثلا تراز باشه فلان طور نصب بشه .احتمال می دم از بلبیرینگ باشه که مانع هست و فشار می آره به موتور

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط خلبان

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    چیزی که به نظرم میاد بلبرینگ نامرغوب باشه
    کدام بلبیرینگ و در کدام قسمت موتوره ؟ خودم می توانم باز کنم و تعویض کنم ؟ احتمال این باشه . چون تقریبا میشه گفت که گیر میکنه که جریان میکشه و میپرونه

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاکو

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    خب وقتی میگم موتور قلابی .. اشکال مختلف داره
    وقتی میگم حداقل 50 درصد این موتور های نوع سمبل هستن و قلابی دروغ نمیگم که
    هر کسی یه اطلاعاتی داره به هر حال

    اینکه میگی یه ساعت کار کرده بعد ترکیده یعنی موتور قلابی با سیم نامرغوب و قلابی چینی
    میتونی خیلی ها رو پیدا کنی که موتور موتوژنشون بعد چند شاعت یا چند روز سوخته

    البته این فقط ظاهر قضیه ست که شما دو چند خط بیان کردید .. شاید خود شما باعث شدید بسوزه با اضافه بار یا یه اشکال مکانیکی در دستگاه
    ولی احتمال قلابی بودن همچنان 50 درصد پا بر جاست
    نه از طرف من نبوده . چون اصلا دسترسی به موتور وجود ندارد . و اینکه کار خاصی ما نباید انجام بدیم که ازش بار بگیریم . ما فقط باید اینو بزنیم تو برق کار کنه خودش
  10. #10
    2013/04/20
    1,108
    463

    پاسخ : عیب یابی موتور تک فاز 1.5 اسب

    درود
    معمولاً این موتورها بلبرینگ ندارند و از بوش مسی بجای بلبرینگ در آنها استفاده میشود (بلبرینگ یا بوش مسی در سر و ته محور روتور قرار دارند ) به هر حال باید باز شود ممکن است بوش به اندازه کافی روغن یا گریس کاری نشده احتمال هم محور نبودن بسیار کم است ولی با دیدن محل بوش و تغییر شکل دادن آن از دایره به بیضی مشخص خواهد شد
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 20

موضوعات مشابه

  1. طریقه عیب یابی موتور سه فاز
    توسط mohmmad90 در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2014/01/03, 13:38
  2. کمک در عیب یابی برنامه.
    توسط mohamad_musavi69 در انجمن ATMEL
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2013/05/24, 17:35
  3. روش های راه اندازی موتوهای سنکرون ac و روش های عیب یابی موتور های dc
    توسط seyedmohsenho در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2011/06/07, 02:00
  4. ساختمان داخلی سه نوع موتور (موتور dc و سروو موتور و استپ موتور)*انفجاری*
    توسط فرشاد اکرمی در انجمن ترانسفورماتورها و ماشين هاي الکتريکي
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2010/10/07, 16:25
  5. عیب یابی مدار
    توسط hossein655 در انجمن مفاهیم پایه برق و الکترونیک
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 2008/12/07, 19:01

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •