اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

پلاک موتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پلاک موتور

    یه موتور دارم 0.55 کیلو وات سه فاز . روی پلاک موتور نزده ستاره مثلث. فقط زده سه فاز ۳۸۰ ولت. و جریان موتور در حالت ستاره
    زده ۱.۵۷ آمپر. موتور باید ستاره راه بندازم یا مثلث

    #2
    پاسخ : پلاک موتور

    نوشته اصلی توسط garousivahid نمایش پست ها
    یه موتور دارم 0.55 کیلو وات سه فاز . روی پلاک موتور نزده ستاره مثلث. فقط زده سه فاز ۳۸۰ ولت. و جریان موتور در حالت ستاره
    زده ۱.۵۷ آمپر. موتور باید ستاره راه بندازم یا مثلث
    با سلام به شما ....
    کاملا مشخص است که موتورهای کوچک*مانند این موتور ....برای راه اندازی
    احتیاج به مدار ستاره و مثلث ندارند ...اما طبق مشخصاتی که شما اعلام*
    کردید ..موتور در حالت مثلث ۳۸۰ ولت درشبکه ۳ فاز احتیاج دارد .
    موفق باشید ..

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : پلاک موتور

      سوال ام این نبود که ستاره مثلث راه بندازم. پرسیدم ستاره ببندم یا مثلث؟ و چطور باید بفهم که ستاره ببندم یا مثلث؟

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : پلاک موتور

        نوشته اصلی توسط garousivahid نمایش پست ها
        سوال ام این نبود که ستاره مثلث راه بندازم. پرسیدم ستاره ببندم یا مثلث؟ و چطور باید بفهم که ستاره ببندم یا مثلث؟
        با سلام به شما دوست محترم....
        اگر موتور سه فاز قابلیت اتصال ستاره مثلث داشته باشد ..بهتر است که به این
        روش راه اندازی شود ..برای اینکه به شبکه برق ضربه نزند ...و این. موتور این
        قابلیت را دارد....اما اگر بار ضعیف باشد ...می*توان با روش ستاره راه اندازی کرد...
        موفق باشید..

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : پلاک موتور

          نوشته اصلی توسط garousivahid نمایش پست ها
          سوال ام این نبود که ستاره مثلث راه بندازم. پرسیدم ستاره ببندم یا مثلث؟ و چطور باید بفهم که ستاره ببندم یا مثلث؟
          با درود
          احتمالا یک علامت مثلث یا ستاره در کنار اطلاعات درج شده روی موتور وجود داره
          و اینکه در نهایت باید دیتاشیت موتور بررسی کنید

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : پلاک موتور

            متاسفانه در پلاک موتور علامتی وجود نداره

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : پلاک موتور

              درود...
              به نظر بنده شما برای راندمان بهتر این موتور میتونید از اینورتر (یا همون درایو) متناسب با مشخصات موتور استفاده کنید اینجوری هم دستتون بازه و موتورتون از همه لحاظ محافظت میشه
              مزایای استفاده از اینورتر خیلی زیاده که تو این پست نمیگنجه براتون نام ببرم

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : پلاک موتور

                نوشته اصلی توسط garousivahid نمایش پست ها
                یه موتور دارم 0.55 کیلو وات سه فاز . روی پلاک موتور نزده ستاره مثلث. فقط زده سه فاز ۳۸۰ ولت. و جریان موتور در حالت ستاره
                زده ۱.۵۷ آمپر. موتور باید ستاره راه بندازم یا مثلث
                ستاره

                این سه تا گزینه رو اگه دیدین باید مثلث ببندین در غیر این صورت ستاره
                1- نوشته باشه 660 ولت
                2- نوشته باشه مثلث 380 ولت
                3- معمولا موتور هایی با قدرت 5.5 کیلو وات بالاتر

                مواردی مثل ستاره 380 و مثلث 220 ولت حتما باید ستاره وصل بشن

                یه مورد ساده دیگه
                هر کیلو وات موتور سه فاز تقریبا 2 آمپر نیاز داره
                موتور 0.55 کیلو وات تقریبا 1.1 آمپر
                اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : پلاک موتور

                  نوشته اصلی توسط saeed bagherani نمایش پست ها
                  ستاره

                  این سه تا گزینه رو اگه دیدین باید مثلث ببندین در غیر این صورت ستاره
                  1- نوشته باشه 660 ولت
                  2- نوشته باشه مثلث 380 ولت
                  3- معمولا موتور هایی با قدرت 5.5 کیلو وات بالاتر

                  مواردی مثل ستاره 380 و مثلث 220 ولت حتما باید ستاره وصل بشن

                  یه مورد ساده دیگه
                  هر کیلو وات موتور سه فاز تقریبا 2 آمپر نیاز داره
                  موتور 0.55 کیلو وات تقریبا 1.1 آمپر
                  این سه تا گزینه را اگه دیدین باید بصورت ستارمثلث راه بندازین ....اینجوری گفته می*شد
                  بهتر بود .

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : پلاک موتور

                    نوشته اصلی توسط فرزاد الکترونیک نمایش پست ها
                    این سه تا گزینه را اگه دیدین باید بصورت ستارمثلث راه بندازین ....اینجوری گفته می*شد
                    بهتر بود .
                    با درود

                    ۱- هر موتور آسنکرون سه فاز نمی تواند با اتصال ستاره – مثلث راه اندازی شود.۲- قبل از راه اندازی، باید به پلاک الکتروموتور توجه کرد که سیم پیچ های آن برای ولتاژ خطی طراحی شده باشند؛ یا به عبارت دیگر، ولتاژ حالت مثلث باید برابر ولتاژ خطی شبکه باشد؛ مثلاً در شبکه ایران، فقط موتورهایی با پلاک ۶۶۰/۴۰۰v,∆۴۰۰∆/ג می توانند به صورت ستاره – مثلث راه اندازی شوند. ۳- موتوری که ستاره – مثلث راه اندازی می شود، هیچ گاه نباید در اتصال ستاره، زیر بار قرار گیرد.

                    با توجه به ۲۳۰/۴۰۰ و ولتاژ درج شده بر روی پلاک و دانستن این موضوع که برق سه فاز شبکه ایران ۴۰۰ ولت است. بنابراین موتور در نظر گرفته شده، در حالت مثلث نیاز به ۲۳۰ ولت دارد. اگر به برق ۴۰۰ ولت وصل شود حتماً خواهد سوخت. اما در حالت ستاره می تواند ۴۰۰ ولت شبکه را تحمل نماید.حال در مورد پلاک موتور، زمانی که به صورت ۴۰۰/۶۶۰ درج شده باشد، یعنی ولتاژ مثلث ۴۰۰ ولت و ولتاژ ستاره ۶۶۰ ولت است و با توجه به در نظر گرفتن ولتاژ شبکه ایران این موتور می تواند هم به صورت ستاره و هم به صورت مثلث راه اندازی شود. همان طور که می دانید در حالت ستاره توان و جریان ۱/۳ حالت مثلث است. یعنی موتور در حالت ستاره جریان کمتری می کشد و در حالت مثلث جریان نامی از آن عبور می کند.

                    شاید توان و گشتاور 3 برابر کمتر مناسب گشتاور ره اندازی نباشه و از اتصال مثلث برای راه اندازی و تحت بار استفاده گرد
                    جدیدترین ویرایش توسط کاکو; ۲۲:۴۹ ۱۴۰۱/۰۲/۲۵.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : پلاک موتور

                      نوشته اصلی توسط فرزاد الکترونیک نمایش پست ها
                      این سه تا گزینه را اگه دیدین باید بصورت ستارمثلث راه بندازین ....اینجوری گفته می*شد
                      بهتر بود .
                      بهتر نبود
                      در واقع اتصال نهایی رو گفتم که باید چی باشه نه نوع راه اندازی
                      این که با توجه به نوع ولتاژ چه اتصالی بسته بشه
                      کاری به راه اندازی ندارم
                      اگه مردم می دونستن زمان چقدر با ارزشه دیگه هیچ وقت کفش بند دار نمی خریدن البرت انیشتن

                      دیدگاه

                      لطفا صبر کنید...
                      X