اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کاهش یا حذف جرقه

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کاهش یا حذف جرقه

    سلام بر دوستان عزیز
    ببخشید مزاحم شدم. سوالی داشتم. من یک باتری ماشین را میخواهم با 15 ولت و 5 آمپر dc شارژ کنم. برای قطع وصل از رله استفاده میکنم. در زمان قطع وصل جرقه های بزرگ و قوی بین کنتاکتهای رله زده میشود. چطوری میتوانم این جرقه ها را حذف یا کم کنم؟؟ مدارات اسنابر و ... را برسی کردم آنها برای ولتاژهای ac و پالسی مناسب هستند و در کار ما که dc است. جوابگو نیست...
    جدیدترین ویرایش توسط mehrannohtanipour; ۱۹:۵۸ ۱۴۰۱/۰۲/۲۷.

    #2
    پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

    نوشته اصلی توسط mehrannohtanipour نمایش پست ها
    سلام بر دوستان عزیز
    ببخشید مزاحم شدم. سوالی داشتم. من یک باتری ماشین را میخواهم با 15 ولت و 5 آمپر dc شارژ کنم. برای قطع وصل از رله استفاده میکنم. در زمان قطع وصل جرقه های بزرگ و قوی بین کنتاکتهای رله زده میشود. چطوری میتوانم این جرقه ها را حذف یا کم کنم؟؟ مدارات اسنابر و ... را برسی کردم آنها برای ولتاژهای ac و پالسی مناسب هستند و در کار ما که dc است. جوابگو نیست...
    با درود
    این جرقه ها بیشتر تو بار سلفی باید اتفاق بیوفته
    شما بیا و یک خازن 400 ولت رو با کنتاکت ها موازی کن و امتحان کن
    و اینکه ولتاز بوبین رله ت اندازه بگیر ؟ و یک دیود سریع با بوبین رله با پلاریته معکوس موازی کن و یک خازن 100 نانو بدون قطب
    و یک خازن با ظرفیت مناسب دو سر تغذیه ترانزیستور
    و اگر جواب نگرفتی رله رو با یک رله نو تعویض کن و باز تست کن
    تغذیه مدارتو چک کن و اول تعذیه باز خازن بذار

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

      نوشته اصلی توسط mehrannohtanipour نمایش پست ها
      سلام بر دوستان عزیز
      ببخشید مزاحم شدم. سوالی داشتم. من یک باتری ماشین را میخواهم با 15 ولت و 5 آمپر dc شارژ کنم. برای قطع وصل از رله استفاده میکنم. در زمان قطع وصل جرقه های بزرگ و قوی بین کنتاکتهای رله زده میشود. چطوری میتوانم این جرقه ها را حذف یا کم کنم؟؟ مدارات اسنابر و ... را برسی کردم آنها برای ولتاژهای ac و پالسی مناسب هستند و در کار ما که dc است. جوابگو نیست...
      با سلام به شما دوست قدیمی .....
      مدار اسنابر توی AC و DC فرقی نداره ...هر دو کاربرد دارد ...فقط برای هر یک امپر *..یک میکرو فاراد
      لازم است و ولتاژ خازن 10تا 20 برابر ولتاژ تغذیه می باشد ...مقاومت سری با خازن فراموش نشود ..جانم*
      ..امید ارم*که به نتیجه برسید...من و دوستان در خدمتیم

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

        نوشته اصلی توسط فرزاد الکترونیک نمایش پست ها
        با سلام به شما دوست قدیمی .....
        مدار اسنابر توی AC و DC فرقی نداره ...هر دو کاربرد دارد ...فقط برای هر یک امپر *..یک میکرو فاراد
        لازم است و ولتاژ خازن 10تا 20 برابر ولتاژ تغذیه می باشد ...مقاومت سری با خازن فراموش نشود ..جانم*
        ..امید ارم*که به نتیجه برسید...من و دوستان در خدمتیم
        ممنون از راهنمایی شما. خب ولتاژ باتری ماشین 12.6 ولت در حالت شارژ کامل وولتاژ ترانس شارژر هم 15 ولت dc است. خازن از چه نوعی باید باشد ؟؟ مقدار وات و مقاومت چقدر باشد؟ منظورتان از ولتاژ تغذیه چیه ؟ من در مورد جرقه هایی که بین کنتاکتهای رله ایجاد میشه صحبت میکنم نه ولتاژ بوبین رله.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

          نوشته اصلی توسط mehrannohtanipour نمایش پست ها
          ممنون از راهنمایی شما. خب ولتاژ باتری ماشین 12.6 ولت در حالت شارژ کامل وولتاژ ترانس شارژر هم 15 ولت dc است. خازن از چه نوعی باید باشد ؟؟ مقدار وات و مقاومت چقدر باشد؟ منظورتان از ولتاژ تغذیه چیه ؟ من در مورد جرقه هایی که بین کنتاکتهای رله ایجاد میشه صحبت میکنم نه ولتاژ بوبین رله.
          من در مورد ولتاژ تغذیه حرف زدم
          من میدونم دارم در مورد چی حرف میزنم
          موفق باشی

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

            نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
            من در مورد ولتاژ تغذیه حرف زدم
            من میدونم دارم در مورد چی حرف میزنم
            موفق باشی
            سلام تست کردم جواب نداد و همچنان جرقه بین کنتاکتهای رله وجود دارد.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

              نوشته اصلی توسط mehrannohtanipour نمایش پست ها
              سلام تست کردم جواب نداد و همچنان جرقه بین کنتاکتهای رله وجود دارد.
              میشه بفرمایید چی رو تست کردید ؟

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

                نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
                میشه بفرمایید چی رو تست کردید ؟
                استفاده از خازن و مقاومت یعنی مدار اسنابر. خازن و مقامت را سری کردم بعد با کنتاکتهای رله موازی کردم. در رنج های مختلف خازن و مقاومت را تغییر دادم اما جرقه همچنان برقرار است.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

                  نوشته اصلی توسط mehrannohtanipour نمایش پست ها
                  استفاده از خازن و مقاومت یعنی مدار اسنابر. خازن و مقامت را سری کردم بعد با کنتاکتهای رله موازی کردم. در رنج های مختلف خازن و مقاومت را تغییر دادم اما جرقه همچنان برقرار است.
                  این موضوع در واقع این نوع بار یک بار معمول نیست و اینجا بار ما خودش یک منبع ولتاز
                  البته بستگی داره این مقادیر مقاومت و خازن ولی برای تست اشکالی نداره
                  شما بهتر بود این مقادیر ذکر میکردید
                  حالا همین تست رو انجام بده و اینبار این اسنابر با باتری موازی کن .. مقدار مقاومت باید کم باشه چیزی حدود 33 اهم شما 47 بذار اصلا 100 بذار
                  شما این جرقه ها رو چگونه مشاهده میکنید ؟ ایا رله از نوع شیشه ای ؟ مقادیر مجاز جریان و ولتاز روی رله رو بیان کنید
                  ایا رله به برد لحیم شده یا میتونید رله رو تعویض کنید با رله ای قوی تر ؟
                  ولتاز بوبین رله قبل و بعد کلید زنی چند هست ؟
                  شما چگونه جریان مدار شارزر رو روی 5 امپر تنظیم کردید ؟
                  این رو تست کنید خروجی رله رو به یک مقاومت کم اهم بدید و بعد به باتری وصل کنید
                  ایا دیود هرزگرد در بوبین رله استفاده کردید ؟

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

                    نوشته اصلی توسط mehrannohtanipour نمایش پست ها
                    سلام بر دوستان عزیز
                    ببخشید مزاحم شدم. سوالی داشتم. من یک باتری ماشین را میخواهم با 15 ولت و 5 آمپر dc شارژ کنم. برای قطع وصل از رله استفاده میکنم. در زمان قطع وصل جرقه های بزرگ و قوی بین کنتاکتهای رله زده میشود. چطوری میتوانم این جرقه ها را حذف یا کم کنم؟؟ مدارات اسنابر و ... را برسی کردم آنها برای ولتاژهای ac و پالسی مناسب هستند و در کار ما که dc است. جوابگو نیست...
                    با سلام و درود،
                    ایده جناب کاکو در مورد موازی کردن خازن با
                    کنتاکت ها جالبه، چون جرقه هنگام قطع شدن رو
                    به شدت کاهش میده.
                    البته اگر این روش با ترکیب روش NTC استفاده
                    بشه خیلی بهتره.
                    یعنی با یکی از کنتاکت های رله یک NTC زیر 5 اهم
                    سری کنید.
                    خازن موازی با کنتاکت رو هم بعد از NTC قرار بدین.
                    و اینکه اسنابر برای بار مقاومتی یا خازنی در DC مناسب
                    نیست،
                    اسنابر بیشتر به درد بار سلفی میخوره.
                    ضمنا در اصل باید یک اسنابر RCD با بوبین رله موازی
                    بشه نه یک دیود.
                    وبرای کاهش هزینه تنها از دیود موازی با بوبین استفاده
                    میکنند.
                    ضمنا شما میفرمایید که منبع ولتاژ 15 ولت و باتری 12 ولت
                    هست.
                    که در این صورت با اختلاف نهایتا 4 ولتی نباید جرقه ای بزرگی رخ بده.
                    احتمالا از منبع تغذیه خطی ( ترانس فورمر آهنی) استفاده میکنین
                    که در حالت بی باری ولتاژ خروجی تا 20 ولت بالا میره.
                    و بهتر بود مدل رله رو بفرمایید.
                    موفق و پیروز باشید.
                    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                    https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

                      http://https://blog.microele.com/int...crocontroller/

                      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                      https://blog.faradars.org/%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B1/

                      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                      https://blog.faradars.org/%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B1/

                      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                      https://blog.faradars.org/%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B1/

                      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                      https://blog.faradars.org/%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B1/

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

                        با درود
                        من یکی از لینک ها رو دیدم که همه موارد بارشون سلفی بود
                        تو این مورد ما اختلافر ولتاز و اتصالی کوتاه داریم
                        مثل این دو سر سیم مثبت منفی به هم بزنم و این نقطه تلاقی همون کنتاکت ها هستن

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : کاهش یا حذف جرقه

                          نوشته اصلی توسط mehrannohtanipour نمایش پست ها
                          سلام بر دوستان عزیز
                          ببخشید مزاحم شدم. سوالی داشتم. من یک باتری ماشین را میخواهم با 15 ولت و 5 آمپر dc شارژ کنم. برای قطع وصل از رله استفاده میکنم. در زمان قطع وصل جرقه های بزرگ و قوی بین کنتاکتهای رله زده میشود. چطوری میتوانم این جرقه ها را حذف یا کم کنم؟؟ مدارات اسنابر و ... را برسی کردم آنها برای ولتاژهای ac و پالسی مناسب هستند و در کار ما که dc است. جوابگو نیست...
                          با سلام به شما ..مدارات اسنابر هم برای جریان مستقیم و هم برای جریان متناوب کاربرد دارد ...و خازن در دوسر
                          کنتاکت رله انرژی جرقه را در خود ذخیره می کند و مقاومت سری با خازن هم*...پس از وصل رله از اتصال کوتاه شدن خازن و تولید جرقه در دوسر کنتاکت رله جلوگیری کرده و کاهش،می دهد .. ..به هر حال این روش*ها آزمایش شده و جواب داده است ..

                          دیدگاه

                          لطفا صبر کنید...
                          X