اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

    سلام و عرض ادب
    من قراره از یک ملخ که در تونل باد درحال چرخش هست تست نیرو* بگیرم خب این تست برای ملخ در سرعت* زاویه*ای های مختلف قراره انجام بشه و مسئله اینه که من خیلی تو زمینه*ی الکترونیک اسپید کنترل و اینا سر رشته ندارم و می*خواستم لطفا راهنمایی کنید که بهترین راه برای خواندن اطلاعات مثل درصد گاز(throttle) و سرعت زاویه*ای چیه اسپید کنترل هم نوع alpha ی شرکت t-motor هست
    مثل اینکه خود این شرکته یک وسیله به نام دیتا لینک داره که این کارو تقربیا انجام می*ده ممنون می*شم که اگه در مورد این دیتا لینک اطلاعاتی دارید بهم بدید و اینکه حتما باید دستگاه همین شرکت را خرید یا ماژول ها و دستگاه*های دیگری هم همین کار را انجام می*دهند؟

    سوال دیگه اینه که بهترین روش برای کنترل موتور تو تونل باد چیه مثلا از رادیو کنترل استفاده کنیم یا چیز دیگه ای (مثلا بشه ساخت)؟

    ببخشید طولانی شد ،ممنون بابت کمکتون

    #2
    پاسخ : تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

    نوشته اصلی توسط smhk نمایش پست ها
    سلام و عرض ادب
    من قراره از یک ملخ که در تونل باد درحال چرخش هست تست نیرو* بگیرم خب این تست برای ملخ در سرعت* زاویه*ای های مختلف قراره انجام بشه و مسئله اینه که من خیلی تو زمینه*ی الکترونیک اسپید کنترل و اینا سر رشته ندارم و می*خواستم لطفا راهنمایی کنید که بهترین راه برای خواندن اطلاعات مثل درصد گاز(throttle) و سرعت زاویه*ای چیه اسپید کنترل هم نوع alpha ی شرکت t-motor هست
    مثل اینکه خود این شرکته یک وسیله به نام دیتا لینک داره که این کارو تقربیا انجام می*ده ممنون می*شم که اگه در مورد این دیتا لینک اطلاعاتی دارید بهم بدید و اینکه حتما باید دستگاه همین شرکت را خرید یا ماژول ها و دستگاه*های دیگری هم همین کار را انجام می*دهند؟
    سوال دیگه اینه که بهترین روش برای کنترل موتور تو تونل باد چیه مثلا از رادیو کنترل استفاده کنیم یا چیز دیگه ای (مثلا بشه ساخت)؟
    ببخشید طولانی شد ،ممنون بابت کمکتون
    با سلام
    برای اینکار نیازی به تونل باد نیست.
    تست تراست برای تمام موتورهای پرنده در هوای آزاد انجام میشه. حداکثر برای موتورهای جت یه بلموث تو ورودی ایراینتیک شون نصب میشه تا ورود هوا رو یکنواخت و همگن کنه.
    تست تونل باد برای درآوردن پارامترهای آیرودینامیکی بخشهای دیگه ی پرنده مثل بال و بدنه انجام میشه نه پیشرانه ها.
    استند تست موتور یه پایه ثابت داره و یه ریل متحرک، ریل متحرک روی پایه میتونه مقدار کمی بطور افقی حرکت کنه و بعدش با یه لودسل که به پایه ثابت متصل شده متوقف میشه.
    برای بدست آوردن تراست کافیه مقدار لودسل رو بخونین، دور رو هم دارین چون موتور سنکرون هست عملا فرکانس خروجی اسپیدکنترل همون دوره.
    منحنی تراست به دور براحتی بدست میاد.
    کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

      نوشته اصلی توسط نو رسیده نمایش پست ها
      با سلام
      برای اینکار نیازی به تونل باد نیست.
      تست تراست برای تمام موتورهای پرنده در هوای آزاد انجام میشه. حداکثر برای موتورهای جت یه بلموث تو ورودی ایراینتیک شون نصب میشه تا ورود هوا رو یکنواخت و همگن کنه.
      تست تونل باد برای درآوردن پارامترهای آیرودینامیکی بخشهای دیگه ی پرنده مثل بال و بدنه انجام میشه نه پیشرانه ها.
      استند تست موتور یه پایه ثابت داره و یه ریل متحرک، ریل متحرک روی پایه میتونه مقدار کمی بطور افقی حرکت کنه و بعدش با یه لودسل که به پایه ثابت متصل شده متوقف میشه.
      برای بدست آوردن تراست کافیه مقدار لودسل رو بخونین، دور رو هم دارین چون موتور سنکرون هست عملا فرکانس خروجی اسپیدکنترل همون دوره.
      منحنی تراست به دور براحتی بدست میاد.
      فقط تراست نیست و قراره نیروی side force هم باشه به علاوه ی گشتاور ،در واقع می خوایم در سرعت های نسبی و زوایای مختلف این نیروها وگشتاور ها اندازه گیری بشن

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

        نوشته اصلی توسط smhk نمایش پست ها
        سلام و عرض ادب
        من قراره از یک ملخ که در تونل باد درحال چرخش هست تست نیرو* بگیرم خب این تست برای ملخ در سرعت* زاویه*ای های مختلف قراره انجام بشه و مسئله اینه که من خیلی تو زمینه*ی الکترونیک اسپید کنترل و اینا سر رشته ندارم و می*خواستم لطفا راهنمایی کنید که بهترین راه برای خواندن اطلاعات مثل درصد گاز(throttle) و سرعت زاویه*ای چیه اسپید کنترل هم نوع alpha ی شرکت t-motor هست
        مثل اینکه خود این شرکته یک وسیله به نام دیتا لینک داره که این کارو تقربیا انجام می*ده ممنون می*شم که اگه در مورد این دیتا لینک اطلاعاتی دارید بهم بدید و اینکه حتما باید دستگاه همین شرکت را خرید یا ماژول ها و دستگاه*های دیگری هم همین کار را انجام می*دهند؟

        سوال دیگه اینه که بهترین روش برای کنترل موتور تو تونل باد چیه مثلا از رادیو کنترل استفاده کنیم یا چیز دیگه ای (مثلا بشه ساخت)؟

        ببخشید طولانی شد ،ممنون بابت کمکتون
        با درود
        من فقط برام سوال ایجاد شد در رابطه به سوال خودتون یعنی متوجه نشدم دقیقا دارید از چی حرف میزنید
        ایا منظورتون خود ملخ و پروانه که توی تونل باد ازش استفاده میشن ؟ یا مثلا یک توربین بادی در یک تونل باد قرار دادید تا در سرعت های باد مختلف مورد ازمایش قرار بدید و یا این ملخ یک حشره ست ؟
        یا در مورد ملخ و پروانه یک هواپیما که در این تونل باد قرار داده شده تا تست بشه

        و سوال اخرتون ؟ که ارتباطات رادیویی به اندازی سیمی معتبر نیستن و دچار مشکلات بیشتری میشن
        حضور من فقط برای این بود که بیان کنم من به عنوان یک مخاطب متوجه نشدم .. همین و موفق باشید

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

          نوشته اصلی توسط smhk نمایش پست ها
          فقط تراست نیست و قراره نیروی side force هم باشه به علاوه ی گشتاور ،در واقع می خوایم در سرعت های نسبی و زوایای مختلف این نیروها وگشتاور ها اندازه گیری بشن
          گشتاور موتور با چرخش ملخ عملا تبدیل به تراست میشه.
          مگه اینکه بدون ملخ و مستقیما از شفت موتور؛ و با ترکمترهای روتاری اندازه گیریش کنین.
          برای اندازه گیری ساید فورسها استند موتورتون پیچیده تر میشه. اما این تست فقط در کارخانه سازنده ی موتور انجام میشه.
          حتی در تست سلهای زمینی موتورهای جت هواپیماها هم چنین تستی وجود نداره.
          کمترین توقع از یک فرد تحصیلکرده، دانستن املای صحیح کلمات است.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

            نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
            با درود
            من فقط برام سوال ایجاد شد در رابطه به سوال خودتون یعنی متوجه نشدم دقیقا دارید از چی حرف میزنید
            ایا منظورتون خود ملخ و پروانه که توی تونل باد ازش استفاده میشن ؟ یا مثلا یک توربین بادی در یک تونل باد قرار دادید تا در سرعت های باد مختلف مورد ازمایش قرار بدید و یا این ملخ یک حشره ست ؟
            یا در مورد ملخ و پروانه یک هواپیما که در این تونل باد قرار داده شده تا تست بشه

            و سوال اخرتون ؟ که ارتباطات رادیویی به اندازی سیمی معتبر نیستن و دچار مشکلات بیشتری میشن
            حضور من فقط برای این بود که بیان کنم من به عنوان یک مخاطب متوجه نشدم .. همین و موفق باشید
            ملخ یک مولتی روتور با موتورش قراره بره تو یک تونل باد

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

              دوست عزیز تستهایی که شرح دادید همونطور که دوستان کامل توضیح دادن کوچکترین ارتباطی به تونل باد نداره !

              تونل باد جایی استفاده میشه که وسیله متحرک رو میخوایم ثابت قرار بدیم تاثیر جریان هوا ( معادل وضعیت ایرودینامیکی حرکتیش هست ) روی بخش های مختلف رو ببینیم .

              موتور ، پراپلر ، فن ، جریان جت و قس علیهذا دقیقا برعکس هستن !
              اینا محرک جریانن ... یعنی درگ ایجاد نمیکنن ، تراست ایجاد میکنن .

              از هزینه و پیش نیازها و محدودیت تونل باد در کشور هم فاکتور میگیریم ( فکر نمیکنم به تعداد انگشتان دست تونل باد داشته باشیم ... )

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

                نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
                دوست عزیز تستهایی که شرح دادید همونطور که دوستان کامل توضیح دادن کوچکترین ارتباطی به تونل باد نداره !

                تونل باد جایی استفاده میشه که وسیله متحرک رو میخوایم ثابت قرار بدیم تاثیر جریان هوا ( معادل وضعیت ایرودینامیکی حرکتیش هست ) روی بخش های مختلف رو ببینیم .

                موتور ، پراپلر ، فن ، جریان جت و قس علیهذا دقیقا برعکس هستن !
                اینا محرک جریانن ... یعنی درگ ایجاد نمیکنن ، تراست ایجاد میکنن .

                از هزینه و پیش نیازها و محدودیت تونل باد در کشور هم فاکتور میگیریم ( فکر نمیکنم به تعداد انگشتان دست تونل باد داشته باشیم ... )
                خب برای این وسیله*ی متحرک نمیشه سرعت نسبی باد رو در نظر گرفت؟!!
                برای دیدن تعدادی از تونل باد*های موجود و امکاناتشون هم میتونید به سایت labsnet.ir (شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی)سری بزنی

                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
                دوست عزیز تستهایی که شرح دادید همونطور که دوستان کامل توضیح دادن کوچکترین ارتباطی به تونل باد نداره !

                تونل باد جایی استفاده میشه که وسیله متحرک رو میخوایم ثابت قرار بدیم تاثیر جریان هوا ( معادل وضعیت ایرودینامیکی حرکتیش هست ) روی بخش های مختلف رو ببینیم .

                موتور ، پراپلر ، فن ، جریان جت و قس علیهذا دقیقا برعکس هستن !
                اینا محرک جریانن ... یعنی درگ ایجاد نمیکنن ، تراست ایجاد میکنن .

                از هزینه و پیش نیازها و محدودیت تونل باد در کشور هم فاکتور میگیریم ( فکر نمیکنم به تعداد انگشتان دست تونل باد داشته باشیم ... )
                خب برای این وسیله*ی متحرک نمیشه سرعت نسبی باد رو در نظر گرفت؟!!
                برای دیدن تعدادی از تونل باد*های موجود و امکاناتشون هم میتونید به سایت labsnet.ir (شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی)سری بزنی

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

                  در آدرس مورد اشاره اتون جمعا ۴ آزمایشگاه ( سه تاش مربوط به دانشگاهها هستن ) که تونل باد دارن پیدا کردیم ...
                  از وضعیت تونل باد و سرعتش که فاکتور بگیریم ( آزمایشگاه داشتن با مقطع ۳ متر در ۱.۲۰ و سرعت ۷۰ متر بر ثانیه از نوع مکنده )

                  سرعت نسبی باد چه ارتباطی به تست تراست پراپلر و داره ؟
                  و فرض کنیم هم داره ( که نداره ) ... ایرفویلی که بوسیله موتور داره با سرعت نزدیک ۱ ماخ میچرخه رو چه شکلی با جریان اکسیال ۷۰ متر بر ثانیه تست میکنن !!!

                  یکبار شرح سوالاتتون در ابتدای تاپیک رو مرور کنید ، هر کدومش مرتبط با تراست مولتی روتور و سایدفورس و گشتاور و بهترین روش برای کنترل موتور در تونل باد بود ؟! رو توضیح بدید ماهم طبق متد استاندارد شما یاد بگیریم .

                  تعجب دوستان و توضیحاتشون پیرو نامفهوم بودن کلیت سوال شما بود ...

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

                    نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
                    در آدرس مورد اشاره اتون جمعا ۴ آزمایشگاه ( سه تاش مربوط به دانشگاهها هستن ) که تونل باد دارن پیدا کردیم ...
                    از وضعیت تونل باد و سرعتش که فاکتور بگیریم ( آزمایشگاه داشتن با مقطع ۳ متر در ۱.۲۰ و سرعت ۷۰ متر بر ثانیه از نوع مکنده )

                    سرعت نسبی باد چه ارتباطی به تست تراست پراپلر و داره ؟
                    و فرض کنیم هم داره ( که نداره ) ... ایرفویلی که بوسیله موتور داره با سرعت نزدیک ۱ ماخ میچرخه رو چه شکلی با جریان اکسیال ۷۰ متر بر ثانیه تست میکنن !!!

                    یکبار شرح سوالاتتون در ابتدای تاپیک رو مرور کنید ، هر کدومش مرتبط با تراست مولتی روتور و سایدفورس و گشتاور و بهترین روش برای کنترل موتور در تونل باد بود ؟! رو توضیح بدید ماهم طبق متد استاندارد شما یاد بگیریم .

                    تعجب دوستان و توضیحاتشون پیرو نامفهوم بودن کلیت سوال شما بود ...
                    شما یک مولتی روتور را تصور کنید که در آسمان در حال حرکت هست چون در حال حرکت هست هوا نسبت به ملخ دارای سرعت نسبی میشه این از قسمت مربوط به جریان هوا و سرعت نسبی تونل باد،خب حالا ما می خواهیم از یک ملخ و موتور تست نیرو و گشتاور بگیریم(توجه کنید نه کل مولتی روتور) و برای کنترل و دریافت اطلاعات موتور و اسپید کنترل(مثل سرعت چرخش و throttle) راهنمایی خواستم.

                    حالا من نمی دونم این سرعت یک ماخ !!! از کجا اومد

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : تست تونل ملخ چرخان در تونل باد

                      دوست عزیز

                      سرعت ۱ ماخ پراپلر از اونجا اومد که هر کسی با الفبای پرواز آشنا میشه اولین موضوعی که بهش یاد میدن سرعت حدی ماخه. اون ملخی که قصد داری تستش کنی در عمود پروازها بدلیل ماهیت ذاتی تراست به وزن بالا ، پروانه داره با سرعت نزدیک ۱ ماخ میچرخه ( یکم پایین تر از ۱ ماخ .... به ۱ ماخ برسه پروانه دیگه کارآیی نداره و تبدیل به یک دیواره چرخان میشه ، بجای تولید تراست نقش یک دایره مسطح با CD=1 رو بازی میکنه )

                      جهت مطالعه و آشنایی اولیه با سطوح آیرودینامیکی مد نظر لینک زیر رو مطالعه کنید ( نسبت سرعت جریان حاصل از حرکت پرنده نسبت به سرعت لبه پراپلر رو هم توی محاسبات میتونید ببینید و احتمالا متوجه میشید نسبت اعداد اینقدر فاصله دارن که سرعت حرکت پرنده عمود پرواز و جریان باد جانبی در برابر سرعت چرخشی پراپ عملا حذف میشه )


                      https://www.kitplanes.com/wind-tunne....8%20or%20less.
                      جدیدترین ویرایش توسط Amie.s.m; ۰۲:۳۲ ۱۴۰۱/۰۵/۲۱.

                      دیدگاه

                      لطفا صبر کنید...
                      X