ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





  1. #91
    تاریخ عضویت
    2016/10/12
    341
    100

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    درود،
    خوشحالم مشکل برطرف شده.
    با توجه به مصرف بالای این دستگاه که تا ۸۰ وات
    میرسد، شما نباید موقع سرخ شدن لامپ تست
    نگران میشدید.
    همچنین دستگاه را بدون لامپ تست آزمایش کنید،
    به احتمال زیاد لامپ تست باعث افت ولتاژ شده و به
    همین خاطر دستگاه بوق زده و خاموش میشود.
    هنگام آزمایش مدار بدون لامپ، ولتاژ خروجی به
    سمت فن ها را بررسی کنید و ببینید ولتاژی دارید
    یا خیر.
    سلام و تحیت
    سپاس

    1. با توجه به نتائج پست 25، مجموع دو المان سرمازا، چیزی در حدود 65 وات مصرف می*کنند. در حدود 4 وات هم فنها مصرف می*کنند. چه مصرف*کننده*های دیگری، مصرف دستگاه را به 80 وات می*رسانند؟

    2. دستگاه، بدون لامپ تست هم یک بوق زد و خاموش شد (همان نتیجه*ای که با لامپ تست حاصل میشد). یعنی صفحه*ی نمایشگر یک لحظه روشن میشود و صدای بوق آغاز به کار دستگاه می*آید اما زود خاموش میشود.
    بعد از بوق زدن و خاموش شدن، ولتاژ خروجی به سمت یکی از فنها، 0.304 ولت بود، و به سمت فن دیگر، 0.302 ولت بود. ولتاژی که به سمت هریک از المانهای خنک*کننده میرفت نزدیک به صفر بود.
    در آزمایش بعدی، فیش برد پنل را از از برد کنترل کشیدم، و دستگاه را بدون لامپ تست به برق زدم. فنها به کار خود ادامه دادند و ولتاژ هرکدام از آنها 6.7 ولت بود. ولتاژی که به سمت المان خنک*کننده*ی اول میرفت، 0.140 ولت بود. ولتاژی که به سمت المان خنک*کننده*ی دوم میرفت، 12 ولت بود.

    3. از یک طرف در حوزه*ی تعمیرات الکترونیک زیاد گفته میشود که دستگاهها را با لامپ سری تست به برق بزنید تا اگر اتصال کوتاه در مدار وجود دارد از آسیب بیشتر به مدار جلوگیری شود. از طرف دیگر پیچیدگیهایی درباره*ی تفسیر روشن شدنهای لامپ سری تست وجود دارد، و نیز چنین اختلالهایی که شما گفتید به وجود می*آورد.
    آیا شما آموزشی جامع درباره*ی اصول استفاده از لامپ تست سری سراغ دارید که همه*ی پیچیدگیها و نکات را درباره*ی آن گفته باشد؟
    ویرایش توسط Tanha7 : 2023/01/02 در ساعت 06:46
  2. #92
    تاریخ عضویت
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,515
    3,361

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام و تحیت
    سپاس

    1. با توجه به نتائج پست 25، مجموع دو المان سرمازا، چیزی در حدود 65 وات مصرف می*کنند. در حدود 4 وات هم فنها مصرف می*کنند. چه مصرف*کننده*های دیگری، مصرف دستگاه را به 80 وات می*رسانند؟

    2. دستگاه، بدون لامپ تست هم یک بوق زد و خاموش شد (همان نتیجه*ای که با لامپ تست حاصل میشد). یعنی صفحه*ی نمایشگر یک لحظه روشن میشود و صدای بوق آغاز به کار دستگاه می*آید اما زود خاموش میشود.
    بعد از بوق زدن و خاموش شدن، ولتاژ خروجی به سمت یکی از فنها، 0.304 ولت بود، و به سمت فن دیگر، 0.302 ولت بود. ولتاژی که به سمت هریک از المانهای خنک*کننده میرفت نزدیک به صفر بود.
    در آزمایش بعدی، فیش برد پنل را از از برد کنترل کشیدم، و دستگاه را بدون لامپ تست به برق زدم. فنها به کار خود ادامه دادند و ولتاژ هرکدام از آنها 6.7 ولت بود. ولتاژی که به سمت المان خنک*کننده*ی اول میرفت، 0.140 ولت بود. ولتاژی که به سمت المان خنک*کننده*ی دوم میرفت، 12 ولت بود.

    3. از یک طرف در حوزه*ی تعمیرات الکترونیک زیاد گفته میشود که دستگاهها را با لامپ سری تست به برق بزنید تا اگر اتصال کوتاه در مدار وجود دارد از آسیب بیشتر به مدار جلوگیری شود. از طرف دیگر پیچیدگیهایی درباره*ی تفسیر روشن شدنهای لامپ سری تست وجود دارد، و نیز چنین اختلالهایی که شما گفتید به وجود می*آورد.
    آیا شما آموزشی جامع درباره*ی اصول استفاده از لامپ تست سری سراغ دارید که همه*ی پیچیدگیها و نکات را درباره*ی آن گفته باشد؟
    ۱-همانطور که میدانید، در تبدیل الکتریکی بازدهی ۱۰۰
    درصد رخ نمیدهد، بنابراین اگر کل قطعات دستگاه حدود
    ۷۰ وات مصرف کند، بدلیل بازدهی محدود مدار مبدل ۲۲۰ به
    ۱۲ ولت، در ورودی دستگاه بین ۸۰ تا ۹۰ وات مصرف. میشود.
    ۲-هنگامی که دستگاه بوق زده و خاموش میشود، ولتاژ ورودی و
    خروجی رگولاتور 7805 افت می*کند یا خیر؟
    ۳-در اینگونه مواقع بهتر است از لامپ تست با توان بالاتر( برای مثال
    ۲۰۰ یا ۵۰۰ وات ) استفاده کرده تا دچار مشکل نشوید.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
  3. #93
    تاریخ عضویت
    2016/10/12
    341
    100

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    ۱-همانطور که میدانید، در تبدیل الکتریکی بازدهی ۱۰۰
    درصد رخ نمیدهد، بنابراین اگر کل قطعات دستگاه حدود
    ۷۰ وات مصرف کند، بدلیل بازدهی محدود مدار مبدل ۲۲۰ به
    ۱۲ ولت، در ورودی دستگاه بین ۸۰ تا ۹۰ وات مصرف. میشود.
    ۲-هنگامی که دستگاه بوق زده و خاموش میشود، ولتاژ ورودی و
    خروجی رگولاتور 7805 افت می*کند یا خیر؟
    ۳-در اینگونه مواقع بهتر است از لامپ تست با توان بالاتر( برای مثال
    ۲۰۰ یا ۵۰۰ وات ) استفاده کرده تا دچار مشکل نشوید.
    2. بعد از بوق زدن و خاموش شدن دستگاه، ولتاژ ورودی رگولاتور 7805، 8.8 ولت است و ولتاژ خروجی آن، 5.0 ولت است.
  4. #94
    تاریخ عضویت
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,515
    3,361

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    2. بعد از بوق زدن و خاموش شدن دستگاه، ولتاژ ورودی رگولاتور 7805، 8.8 ولت است و ولتاژ خروجی آن، 5.0 ولت است.
    در همان لحظه خاموشی چطور؟
    آیا ولتاژ تغییر میکند؟
    احتمال زیاد ولتاژ افت می*کند و دستگاه ادامه کار
    نمی*دهد.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
  5. #95
    تاریخ عضویت
    2016/10/12
    341
    100

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    در همان لحظه خاموشی چطور؟
    آیا ولتاژ تغییر میکند؟
    احتمال زیاد ولتاژ افت می*کند و دستگاه ادامه کار
    نمی*دهد.
    1. چون سریع عبور میکند، فیلم گرفتم تا شما هم بتوانید با کم کردن سرعت فیلم همه*ی جزئیاتی را که در کسری از ثانیه رخ می*دهند ببینید.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مشاهدات من بر اساس فیلم:
    ورودی رگولاتور 7805: قبل از زدن دستگاه به برق، ولتاژ آن نزدیک به صفر است. در لحظه*ی زدن دستگاه به برق، میشود 0.492 ولت. بعد در لحظه*ی فرّاری میشود 00.00 ولت. بعد میشود 8.4 ولت. بعد میشود 8.8 ولت.
    خروجی رگولاتور 7805: قبل از زدن دستگاه به برق، ولتاژ آن نزدیک به صفر است. در لحظه*ی زدن دستگاه به برق، میشود 0.173 ولت. بعد میشود 3.8 ولت. بعد میشود 5.0 ولت.
    من اینها را با کم کردن سرعت فیلم تا 0.12× و 0.25× توانستم ببینم. شما هم با سرعت کم ببینید.
    من هرچه دقت کردم به فیلم، در لحظه*ی خاموشی (که بلافاصله بعد از صدای بوق رخ میدهد)، در خروجی رگولاتور که اصولاً برای برد پنل مهمتر از ورودی رگولاتور است، افت ولتاژ وجود ندارد. اما در ورودی، ولتاژ از 0.492 میشود 00.00 و بعد میشود 8.4.

    یک نکته: در اطراف نمایشگر، یک ال*ای*دی کوچک هست که با علامت برف مشخص شده است. این ال*ای*دی بعد از بوق زدن و خاموش شدن دستگاه، همچنان داشت چشمک بافاصله می*زد.

    2. برد کنترل را بدون برد پنل هم آزمایش کردم. دستگاه را بدون لامپ تست به برق زدم. فنها به کار خود ادامه دادند و ولتاژ هرکدام از آنها ۶.۷ ولت بود. ولتاژی که به سمت المان خنک*کننده*ی اول میرفت، ۰.۱۴۰ ولت بود. ولتاژی که به سمت المان خنک*کننده*ی دوم میرفت، ۱۲ ولت بود.
    پرسش: این نتائج به چه معنی هستند؟ آیا ولتاژ فنها کم نیست؟ چرا ولتاژ دو المان با یکدیگر فرق دارد؟
    ویرایش توسط Tanha7 : 2023/01/04 در ساعت 09:36
  6. #96
    تاریخ عضویت
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,515
    3,361

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    1. چون سریع عبور میکند، فیلم گرفتم تا شما هم بتوانید با کم کردن سرعت فیلم همه*ی جزئیاتی را که در کسری از ثانیه رخ می*دهند ببینید.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    مشاهدات من بر اساس فیلم:
    ورودی رگولاتور 7805: قبل از زدن دستگاه به برق، ولتاژ آن نزدیک به صفر است. در لحظه*ی زدن دستگاه به برق، میشود 0.492 ولت. بعد در لحظه*ی فرّاری میشود 00.00 ولت. بعد میشود 8.4 ولت. بعد میشود 8.8 ولت.
    خروجی رگولاتور 7805: قبل از زدن دستگاه به برق، ولتاژ آن نزدیک به صفر است. در لحظه*ی زدن دستگاه به برق، میشود 0.173 ولت. بعد میشود 3.8 ولت. بعد میشود 5.0 ولت.
    من اینها را با کم کردن سرعت فیلم تا 0.12× و 0.25× توانستم ببینم. شما هم با سرعت کم ببینید.
    من هرچه دقت کردم به فیلم، در لحظه*ی خاموشی (که بلافاصله بعد از صدای بوق رخ میدهد)، در خروجی رگولاتور که اصولاً برای برد پنل مهمتر از ورودی رگولاتور است، افت ولتاژ وجود ندارد. اما در ورودی، ولتاژ از 0.492 میشود 00.00 و بعد میشود 8.4.

    یک نکته: در اطراف نمایشگر، یک ال*ای*دی کوچک هست که با علامت برف مشخص شده است. این ال*ای*دی بعد از بوق زدن و خاموش شدن دستگاه، همچنان داشت چشمک بافاصله می*زد.

    2. برد کنترل را بدون برد پنل هم آزمایش کردم. دستگاه را بدون لامپ تست به برق زدم. فنها به کار خود ادامه دادند و ولتاژ هرکدام از آنها ۶.۷ ولت بود. ولتاژی که به سمت المان خنک*کننده*ی اول میرفت، ۰.۱۴۰ ولت بود. ولتاژی که به سمت المان خنک*کننده*ی دوم میرفت، ۱۲ ولت بود.
    پرسش: این نتائج به چه معنی هستند؟ آیا ولتاژ فنها کم نیست؟ چرا ولتاژ دو المان با یکدیگر فرق دارد؟
    به خروجی رگولاتور ۷۸۰۵ ، یک منبع ولتاژ ۵ ولت
    همانند آداپتور موبایل وصل کنید، و بررسی کنید
    آیا همچنان دستگاه بوق زده و خاموش میشود یا خیر.
    همچنین یک بار دستگاه را بدون المان های خنک کننده
    آزمایش کنید.

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    اما علت کمبود ولتاژ فن به این دلیل است که هنگام
    نبود برد پنل، ترانزیستور 8550 مربوط به فن روشن
    نشده، و جریان فن ها از طریق مقاومت های سبز وات
    بالا عبور میکند
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
  7. #97
    تاریخ عضویت
    2016/10/12
    341
    100

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    به خروجی رگولاتور ۷۸۰۵ ، یک منبع ولتاژ ۵ ولت
    همانند آداپتور موبایل وصل کنید، و بررسی کنید
    آیا همچنان دستگاه بوق زده و خاموش میشود یا خیر.
    همچنین یک بار دستگاه را بدون المان های خنک کننده
    آزمایش کنید.

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    اما علت کمبود ولتاژ فن به این دلیل است که هنگام
    نبود برد پنل، ترانزیستور 8550 مربوط به فن روشن
    نشده، و جریان فن ها از طریق مقاومت های سبز وات
    بالا عبور میکند
    1. آیا هنگامی که به خروجی رگولاتور ۷۸۰۵ ، یک منبع ولتاژ ۵ ولت وصل میکنم، ولتاژ ورودی از برد تغذیه*ی خود دستگاه به برد کنترل قطع باشد یا وصل؟

    ولتاژ ورودی از برد تغذیه*ی خود دستگاه به برد کنترل را قطع کردم، و یک منبع ولتاژ 5.2 ولت را به خروجی رگولاتور وصل کردم. روشن شد، بوق آغاز به کار زد، و خاموش شد.

    دستگاه را بدون المان های خنک کننده آزمایش کردم. روشن شد، بوق آغاز به کار زد، و خاموش شد.


    2. هنگام نبود برد پنل، ولتاژی که به سمت هریک از المانهای خنک*کننده میرود چرا با دیگری فرق دارد (یکی ۰.۱۴۰ ولت، دیگری ۱۲ ولت)؟
    ویرایش توسط Tanha7 : 2023/01/04 در ساعت 12:52
  8. #98
    تاریخ عضویت
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,515
    3,361

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    1. آیا هنگامی که به خروجی رگولاتور ۷۸۰۵ ، یک منبع ولتاژ ۵ ولت وصل میکنم، ولتاژ ورودی از برد تغذیه*ی خود دستگاه به برد کنترل قطع باشد یا وصل؟

    ولتاژ ورودی از برد تغذیه*ی خود دستگاه به برد کنترل را قطع کردم، و یک منبع ولتاژ 5.2 ولت را به خروجی رگولاتور وصل کردم. روشن شد، بوق آغاز به کار زد، و خاموش شد.

    دستگاه را بدون المان های خنک کننده آزمایش کردم. روشن شد، بوق آغاز به کار زد، و خاموش شد.


    2. هنگام نبود برد پنل، ولتاژی که به سمت هریک از المانهای خنک*کننده میرود چرا با دیگری فرق دارد (یکی ۰.۱۴۰ ولت، دیگری ۱۲ ولت)؟
    ۱-این میتواند نشانه خرابی در برد پنل باشد،
    ۲-قبلا گفته بودید مسیر مسی در پشت برد کنترل
    قطع شده، این قطع شدگی میتواند با کمبود ولتاژ
    المان در ارتباط باشد، به احتمال کمی یکی از رله ها
    سوخته و به اصطلاح پلاتین چسبانده.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
  9. #99
    تاریخ عضویت
    2016/10/12
    341
    100

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    ۱-این میتواند نشانه خرابی در برد پنل باشد،
    ۲-قبلا گفته بودید مسیر مسی در پشت برد کنترل
    قطع شده، این قطع شدگی میتواند با کمبود ولتاژ
    المان در ارتباط باشد، به احتمال کمی یکی از رله ها
    سوخته و به اصطلاح پلاتین چسبانده.
    1. اگر نتوانیم تعمیر و احیاء این دستگاه را کامل کنیم، اینهمه زحمتهایی که شما در این موضوع برای آن کشیدید حیف میشود. لطف نموده راهنمایی برای احیاء دستگاه را کامل فرمایید. (می*دانم که زحمت است برای شما. البته همانطور که وعده دادم ان شاء الله جبران خواهم کرد زحمات شما را تا مدیون نمانم.)

    1-الف. اگر برد پنل خراب بود، آیا نباید بار اول که دستگاه را روشن کردم نیز روشن نمی ماند؟ آیا از بار دوم برد پنل خراب شده؟

    1-ب. آیا احتمال ندارد این قطع کردن که برد پنل انجام میدهد به دلیل همین کمبود ولتاژی که به سمت المان اول میرود باشد (یعنی جنبه*ی حفاظت از دستگاه داشته باشد)؟

    1-پ. آیا احتمال ندارد که منشأ این اشکال، آی*سی 34063 باشد (یعنی دوباره معیوب شده باشد)؟

    1-ت.برد پنل را چگونه بررسی و عیب*یابی و سپس رفع عیب کنم؟
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــ

    2. اگر به خاطر داشته باشید، قطع*شدگی مسیر مسی برد کنترل را با سیم ترمیم کرده بودم و بعدش المان را امتحان کردم و سرمای خوبی داد.

    2-الف. منظورتان این است که عامل کمبود ولتاژ، کدام است: آن ترمیم*شدگی یا سوختگی رله؟

    2-ب. چطور رله*ها را بررسی کنم تا معلوم شود رله*ی معیوبی بینشان هست یا نه؟
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــ

    3. یک نکته درباره*ی رفتارهای دستگاه بعد از بوق زدن و خاموش شدن:
    وقتی دستگاه بوق میزند و خاموش میشود و من دوشاخه را از برق میکشم، با کمی فاصله* یک صدای «تِق» می*آید.
    وقتی صبر نمیکنم تا این صدای تق بیاید و بلافاصله دوشاخه را دوباره به برق میزنم، دستگاه دیگر روشن نمیشود و بوق نمیزند، اما وقتی صبر میکنم تا این صدای تق بیاید، و سپس دوشاخه را به برق میزنم دستگاه روشن میشود و بوق میزند و خاموش میشود.
    ویرایش توسط Tanha7 : 2023/01/05 در ساعت 10:40
  10. #100
    تاریخ عضویت
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,515
    3,361

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    1. اگر نتوانیم تعمیر و احیاء این دستگاه را کامل کنیم، اینهمه زحمتهایی که شما در این موضوع برای آن کشیدید حیف میشود. لطف نموده راهنمایی برای احیاء دستگاه را کامل فرمایید. (می*دانم که زحمت است برای شما. البته همانطور که وعده دادم ان شاء الله جبران خواهم کرد زحمات شما را تا مدیون نمانم.)

    1-الف. اگر برد پنل خراب بود، آیا نباید بار اول که دستگاه را روشن کردم نیز روشن نمی ماند؟ آیا از بار دوم برد پنل خراب شده؟

    1-ب. آیا احتمال ندارد این قطع کردن که برد پنل انجام میدهد به دلیل همین کمبود ولتاژی که به سمت المان اول میرود باشد (یعنی جنبه*ی حفاظت از دستگاه داشته باشد)؟

    1-پ. آیا احتمال ندارد که منشأ این اشکال، آی*سی 34063 باشد (یعنی دوباره معیوب شده باشد)؟

    1-ت.برد پنل را چگونه بررسی و عیب*یابی و سپس رفع عیب کنم؟
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــ

    2. اگر به خاطر داشته باشید، قطع*شدگی مسیر مسی برد کنترل را با سیم ترمیم کرده بودم و بعدش المان را امتحان کردم و سرمای خوبی داد.

    2-الف. منظورتان این است که عامل کمبود ولتاژ، کدام است: آن ترمیم*شدگی یا سوختگی رله؟

    2-ب. چطور رله*ها را بررسی کنم تا معلوم شود رله*ی معیوبی بینشان هست یا نه؟
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــ

    3. یک نکته درباره*ی رفتارهای دستگاه بعد از بوق زدن و خاموش شدن:
    وقتی دستگاه بوق میزند و خاموش میشود و من دوشاخه را از برق میکشم، با کمی فاصله* یک صدای «تِق» می*آید.
    وقتی صبر نمیکنم تا این صدای تق بیاید و بلافاصله دوشاخه را دوباره به برق میزنم، دستگاه دیگر روشن نمیشود و بوق نمیزند، اما وقتی صبر میکنم تا این صدای تق بیاید، و سپس دوشاخه را به برق میزنم دستگاه روشن میشود و بوق میزند و خاموش میشود.
    ۱-نظر لطف شماست
    الف-احیانا بعد از بار اول اتصال کوتاه، تخلیه بار ساکن
    ، دستکاری در سیم ها و غیره در دستگاه رخ نداده؟
    بوق زدن و خاموش شدن میتواند نشانه ارور، مثلاً
    قطع شدگی سنسور دما هم باشد.
    ب-این دستگاه هیچ کنترلی بر ولتاژ دو سر المان ها و
    فن ها ندارد و برد پنل نمی*تواند کمبود ولتاژ آنها را تشخیص دهد.
    پ-نوسان ولتاژ ورودی رگولاتور 7805 میتواند ناشی از همین مورد
    باشد، اما کمی بعید میدانم.

    ۲-با توجه به اینکه مسیر مسی ذوب شده نشانه عبور جریان بسیار
    بالا است، و این مسیر مسی متصل به راه ها میباشد، این احتمال وجود
    دارد که این جریان علاوه بر مسیر مسی، باعث خرابی در رله ها شده باشد. بنابراین پیشنهاد میکنم با تست بوق رله ها را آزمایش کنید
    (ارتباط بین پین NC و COM را در حالت خاموش در رله ها بررسی کنید)

    ۳-این صدای تق به علت تخلیه شدن خازن ها می آید، با تخلیه خازن ها میکروکنترلر ریست میشود و آماده بکار.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
صفحه 10 از 19 نخست ... 67891011121314 ... آخرین
نمایش نتایج: از 91 به 100 از 190

موضوعات مشابه

  1. تعمیر محافظ یخچال
    توسط ircaspianhero در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: 2023/01/08, 12:09
  2. تعمیر برد های فریز و یخچال
    توسط FRN94 در انجمن تاسیسات الکتریکی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2019/09/25, 09:32
  3. تعمیر محافظ یخچال
    توسط rezad در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 28
    آخرين نوشته: 2019/04/30, 22:23
  4. تعمیر برد یخچال ck
    توسط sinasat در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2019/01/28, 11:22
  5. تعمیر یخچال
    توسط reza381 در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 15
    آخرين نوشته: 2015/12/19, 17:57

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •