ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





  1. #71
    تاریخ عضویت
    2016/10/12
    341
    100

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    نگفتید دیودی که خریدید کاتد مشترک هست
    یا آند مشترک؟
    این آزمایش را انجام دهید تا علت مشکل آشکار
    شود:
    مولتی متر را در حالت دستی گذاشته و رنج
    20 ولت یا در همین حدود را انتخاب کنید.
    پرآب های مولتی متر را با گیره به پایه های
    خازن 47 میکرو فاراد کنار J1 متصل کنید.
    به شدت به صفحه مولتی متر دقت کنید،
    مدار را به برق بزنید.
    اگر برای لحظاتی ولتاژی بین 7 تا 15 ولت
    دو سر خازن آمد، تغذیه آیسی درست
    می*باشد و به احتمال زیاد ترانزیستور های
    کوچک یا آیسی سوخته.
    اگر ولتاژی زیر 1 ولت آمد، برای اطمینان
    مدار را از برق جدا کرده، تمام خازن ها را تخلیه
    کنید.
    مولتی متر در حالت بوق گذاشته پرآب را دوباره
    دو سر خازن وصل کنید، اگر بوق زد و عددی
    پایین نشان داد، احتمال زیاد آیسی سوخته.
    در بخش اول آزمایش ،اگر پس از جدا کردن مدار
    از برق، خازن مورد اندازه گیری به آرامی تخلیه
    میشد، به معنی اتصال باز بودن آیسی می*باشد.
    درباره*ی دیود شاتکی دوبل:
    هم روی دیود قبلی و هم روی دیود جدید، نشانه*ی کاتد مشترک وجود دارد: علامت کاتد به سمت وسط است و علامت آند در طرفین است.

    آیا از جمله*ی «این آزمایش را انجام دهید تا علت مشکل آشکار شود:» تا آخر پست شما، برای عیب*یابی قسمت 220ولت است؟
    ویرایش توسط Tanha7 : 2022/12/04 در ساعت 08:12
  2. #72
    تاریخ عضویت
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,515
    3,361

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    درباره*ی دیود شاتکی دوبل:
    هم روی دیود قبلی و هم روی دیود جدید، نشانه*ی کاتد مشترک وجود: علامت کاتد به سمت وسط است و علامت آند در طرفین است.

    آیا از جمله*ی «این آزمایش را انجام دهید تا علت مشکل آشکار شود:» تا آخر پست شما، برای عیب*یابی قسمت 220ولت است؟
    پس دیود درست است.
    برای پیدا کردن عیب تقریبا کل مدار همین روش
    پیشنهاد میشه.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
  3. #73
    تاریخ عضویت
    2016/10/12
    341
    100

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    نگفتید دیودی که خریدید کاتد مشترک هست
    یا آند مشترک؟
    این آزمایش را انجام دهید تا علت مشکل آشکار
    شود:
    مولتی متر را در حالت دستی گذاشته و رنج
    20 ولت یا در همین حدود را انتخاب کنید.
    پرآب های مولتی متر را با گیره به پایه های
    خازن 47 میکرو فاراد کنار J1 متصل کنید.
    به شدت به صفحه مولتی متر دقت کنید،
    مدار را به برق بزنید.
    اگر برای لحظاتی ولتاژی بین 7 تا 15 ولت
    دو سر خازن آمد، تغذیه آیسی درست
    می*باشد و به احتمال زیاد ترانزیستور های
    کوچک یا آیسی سوخته.
    اگر ولتاژی زیر 1 ولت آمد، برای اطمینان
    مدار را از برق جدا کرده، تمام خازن ها را تخلیه
    کنید.
    مولتی متر در حالت بوق گذاشته پرآب را دوباره
    دو سر خازن وصل کنید، اگر بوق زد و عددی
    پایین نشان داد، احتمال زیاد آیسی سوخته.
    در بخش اول آزمایش ،اگر پس از جدا کردن مدار
    از برق، خازن مورد اندازه گیری به آرامی تخلیه
    میشد، به معنی اتصال باز بودن آیسی می*باشد.
    1. نتائجی را که به معنی سوخته بودن بودن آی*سی هستند بیان کردید.
    اما در این دو آزمایش، چه نتیجه*ای به معنی سالم بودن آی*سی TL494 است؟

    2. آزمایشها را انجام دادم.مولتیمتر من رنج دستی ندارد اما دو حالت ولت و میلی*ولت دارد .
    نتیجه*ی آزمایش اول: روی حالت ولت مولتیمتر، ولتاژ بین 7 تا 15 به دو سر خازن نیامد حتا برای یک لحظه. ولتاژ زیر 0.1 برای لحظه*ای پدیدار شد و با شتاب کم شد. روی حالت میلی*ولت، یک لحظه این عدد را نشان داد: 06.00mV. و با شتاب کم شد.
    نتیجه*ی آزمایش دوم: O.L نشان داد.

    3. در هنگام وصل بودن برد تغذیه به برق شهر، ولتاژ هریک از دو خازن بزرگ (آبی) چقدر باید باشد؟
    ویرایش توسط Tanha7 : 2022/12/04 در ساعت 19:11
  4. #74
    تاریخ عضویت
    2020/12/31
    کاشان
    946
    938

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    با سلام ...پشتکار باعث،تحسین است دوستان...
  5. #75
    تاریخ عضویت
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,515
    3,361

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    1. نتائجی را که به معنی سوخته بودن بودن آی*سی هستند بیان کردید.
    اما در این دو آزمایش، چه نتیجه*ای به معنی سالم بودن آی*سی TL494 است؟

    2. آزمایشها را انجام دادم.مولتیمتر من رنج دستی ندارد اما دو حالت ولت و میلی*ولت دارد .
    نتیجه*ی آزمایش اول: روی حالت ولت مولتیمتر، ولتاژ بین 7 تا 15 به دو سر خازن نیامد حتا برای یک لحظه. ولتاژ زیر 0.1 برای لحظه*ای پدیدار شد و با شتاب کم شد. روی حالت میلی*ولت، یک لحظه این عدد را نشان داد: 06.00mV. و با شتاب کم شد.
    نتیجه*ی آزمایش دوم: O.L نشان داد.

    3. در هنگام وصل بودن برد تغذیه به برق شهر، ولتاژ هریک از دو خازن بزرگ (آبی) چقدر باید باشد؟
    1-سوال خوبی هست، اگر آیسی سالم باشد،
    ولتاژ بالای 10 ولت دو سر خازن ظاهر میشود.
    سپس ناگهان خروجی به حدود 7 ولت افت می*کند و
    سپس تدریجی پایین می آید.
    2-معمولا تمام مولتی متر های اتورنج، با دکمه ای
    به نام RANGE قابلیت انتخاب محدوده دارند.
    نمیشود با اطمینان گفت، اما به نظر آیسی
    TL494 سوخته و نمی*تواند موج مربعی تولید
    کند.
    برای اینکه بدانیم که آیسی سوخته و یا
    سالم است، دو روش وجود دارد:
    1-مولتی متر را در VDC به دو سر خروجی برد
    تغذیه وصل کنید.
    برد را به برق وصل کنید، با یک آداپتور 12 ولت
    به دو سر خازن 47 میکرو فاراد ،ولتاژ اعمال
    کنید.
    اگر برد خروجی داد، آیسی سالم بوده و مشکل
    از تغذیه اولیه می*باشد.
    اگر برد خروجی نداد، مشکل میتواند از آیسی،
    ترانزیستور های کوچک و یا ترانزیستور های متصل
    به حرارت گیر باشد.
    2-این آزمایش کمی دردسر دارد، اما بطور قطعی
    نتیجه میگیرید که آیسی سوخته یا سالم است،
    ورودی و خروجی برد نباید جایی وصل باشد.
    در کنار آیسی، یک خازن عدسی با کد 102
    مشاهده میکنید، موقتا با آن یک خازن عدسی
    104 موازی کنید.
    یک بلندگوی 8 یا 16 اهم را برداشته، یک سر آن
    را به سر مثبت خازن 47u وصل کنید .
    مانند آزمایش1 به دوسر خازن 47u ولتاژ اعمال
    کنید،
    سر دیگر بلندگو را به پایه وسط ترانزیستور کوچک
    وصل کنید، سپس به پایه وسط ترانزیستور کوچک
    دیگر.
    اگر در هر دو مورد صدای بوق بلندی آمد، آیسی
    TL494 به همراه دو ترانزیستور کوچک کاملا سالم
    هستند.
    اما اگر صدای بوق نداشتید، آیسی مطمئنا سوخته
    و بایستی تعویض شود.
    اگر فقط در یکی از ترانزیستور ها بوق داشتید،
    ترانزیستوری که صدای بوق ندارد سوخته.

    جواب 3:
    دو سر هر کدام از خازن های الکترولیت ورودی،بایستی
    بین 140 الی 160 ولت باشد، زیرا آنها باهم سری شدند.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
  6. #76
    تاریخ عضویت
    2016/10/12
    341
    100

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط فرزاد الکترونیک

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    با سلام ...پشتکار باعث،تحسین است دوستان...
    سلام
    سپاس
    خوش آمدید
  7. #77
    تاریخ عضویت
    2016/10/12
    341
    100

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    برای اینکه بدانیم که آیسی سوخته و یا
    سالم است، دو روش وجود دارد:
    1-مولتی متر را در VDC به دو سر خروجی برد
    تغذیه وصل کنید.
    برد را به برق وصل کنید، با یک آداپتور 12 ولت
    به دو سر خازن 47 میکرو فاراد ،ولتاژ اعمال
    کنید.
    آیا لازم است که حتماً با «آداپتور» به دو سر خازن ولتاژ اعمال شود، یا با هر منبع تغذیه میشود؟
  8. #78
    تاریخ عضویت
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,515
    3,361

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    آیا لازم است که حتماً با «آداپتور» به دو سر خازن ولتاژ اعمال شود، یا با هر منبع تغذیه میشود؟
    میتوان با هر منبع تغذیه 12 ولت قابل اطمینان
    ( منظور بی کیفیت و ارزان نباشد ) این کار را
    انجام داد.
    ولی به علت جمع و جور بودن آداپتور آن را پیشنهاد
    دادم.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
  9. #79
    تاریخ عضویت
    2016/10/12
    341
    100

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    1-سوال خوبی هست، اگر آیسی سالم باشد،
    ولتاژ بالای 10 ولت دو سر خازن ظاهر میشود.
    سپس ناگهان خروجی به حدود 7 ولت افت می*کند و
    سپس تدریجی پایین می آید.
    2-معمولا تمام مولتی متر های اتورنج، با دکمه ای
    به نام RANGE قابلیت انتخاب محدوده دارند.
    نمیشود با اطمینان گفت، اما به نظر آیسی
    TL494 سوخته و نمی*تواند موج مربعی تولید
    کند.
    برای اینکه بدانیم که آیسی سوخته و یا
    سالم است، دو روش وجود دارد:
    1-مولتی متر را در VDC به دو سر خروجی برد
    تغذیه وصل کنید.
    برد را به برق وصل کنید، با یک آداپتور 12 ولت
    به دو سر خازن 47 میکرو فاراد ،ولتاژ اعمال
    کنید.
    اگر برد خروجی داد، آیسی سالم بوده و مشکل
    از تغذیه اولیه می*باشد.
    اگر برد خروجی نداد، مشکل میتواند از آیسی،
    ترانزیستور های کوچک و یا ترانزیستور های متصل
    به حرارت گیر باشد.
    2-این آزمایش کمی دردسر دارد، اما بطور قطعی
    نتیجه میگیرید که آیسی سوخته یا سالم است،
    ورودی و خروجی برد نباید جایی وصل باشد.
    در کنار آیسی، یک خازن عدسی با کد 102
    مشاهده میکنید، موقتا با آن یک خازن عدسی
    104 موازی کنید.
    یک بلندگوی 8 یا 16 اهم را برداشته، یک سر آن
    را به سر مثبت خازن 47u وصل کنید .
    مانند آزمایش1 به دوسر خازن 47u ولتاژ اعمال
    کنید،
    سر دیگر بلندگو را به پایه وسط ترانزیستور کوچک
    وصل کنید، سپس به پایه وسط ترانزیستور کوچک
    دیگر.
    اگر در هر دو مورد صدای بوق بلندی آمد، آیسی
    TL494 به همراه دو ترانزیستور کوچک کاملا سالم
    هستند.
    اما اگر صدای بوق نداشتید، آیسی مطمئنا سوخته
    و بایستی تعویض شود.
    اگر فقط در یکی از ترانزیستور ها بوق داشتید،
    ترانزیستوری که صدای بوق ندارد سوخته.

    جواب 3:
    دو سر هر کدام از خازن های الکترولیت ورودی،بایستی
    بین 140 الی 160 ولت باشد، زیرا آنها باهم سری شدند.
    1. مطلب شما مبنی بر این که «اگر آیسی سالم باشد، ولتاژ بالای 10 ولت دو سر خازن ظاهر میشود....»، به ذهن من متبادر میکند که آی*سی برق خازن را تأمین میکند، نه برعکس، یعنی در مسیر ولتاژ، آی*سی قبل از خازن قرار دارد.
    پرسش من: آیا خازن برق آی*سی را تأمین میکند یا آی*سی برق خازن را؟
    یا حالت سومی مطرح است؟
    2. دار التزاحم، ساحت کثرات است و پر از تفاوتهای سردرگم*کننده. مولتیمتر من دکمه*ی رینج (RANGE) ندارد.
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ
    روش اول آزمایش آی*سی را انجام دادم. خروجی برد، 0.194 ولت بود. ظرفیت این خازن را مولتیمتر نمیتواند نشان دهد و در حالت انتظار میماند. آیا این، نتیجه*ی آزمایش را زیر سوال نمی*برد؟
    این ما را با حالت پیچیده*تر مواجه میکند که در آن باید از میان چند قطعه، خرابها را پیدا کنیم. شما روش عالی دوم را مطرح کردید برای این که از این میان، تکلیف آی*سی و ترانزیستورهای کوچک را روشن کنیم. اما مشکل این است که من خازن عدسی 104 و بلندگوی 8 یا 16 اهم ندارم.
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــ
    در این وضعیت میخواهم داده*ها و پرسشهایی را مطرح کنم تا ببینیم چگونه میتوانیم پیش رویم:
    داده*ها:
    ولتاژ تا خازنهای بزرگ (250ولتی 100میکروفارادی) می*آید: یکی صدوچهل و خرده ای ولت دارد و دیگری صدوشصت و خرده ای.

    یکی از ترانزیستورهای متصل به حرارت*گیر (آن که از ورودی 220ولت دورتر است) در تست روی برد، مشکوک رفتار میکند: عدد امیترش (0.100) کمتر از عدد کلکتورش (0.401) است. در ولتاژگیری، ولتاژ بیس آن، 0.001 ولت است (ولتاژ بیس ترانزیستور دیگر 2.2 ولت است).

    ولتاژ دیود کنار ترانزیستور مشکوک، 1.6 ولت است. ولتاژ دیود کنار ترانزیستور دیگر، 307 ولت است.

    پرسشها:
    پرسش یکم: در این مدار، آیا سوئیچ اولیه (آغاز سوئیچینگ) بر عهده*ی ترانزیستور مشکوک است؟ اگر بله، آیا نباید ابتدا ولتاژ نداشتن بیس این ترانزیستور را چاره کرد؟
    پرسش دوم: برای عیب*یابی منابع تغذیه، از روش «تست گرم» (ولتاژگیری قطعات در حین اتصال ورودی به برق شهر) نیز استفاده میشود، تا معلوم شود ولتاژ تا کجای مدار می*آید و از آن به بعد نمی*آید.
    ولتاژ کدام قطعه از این مدار را بگیریم تا متوجه شویم که ولتاژ دقیقاً تا قبل از آی*سی می*آید یا نه؟
    پرسش سوم: ترتیب این مدار برای من روشن نیست. نمی*دانم کدام قطعه، جلوتر است، و کدام قطعه، عقبتر. آنچه بر این ابهام می*افزاید این است که نزدیکتر بودن به ورودی 220ولت، لزوماً مساوی نیست با پیشتر بودن، و نزدیکتر بودن به خروجی برد لزوماً مساوی نیست با عقبتر بودن. مثلاً در این مدار خازن 47میکرو از ورودی 220ولت دورتر است اما، طبق برداشت من از آزمایشی که شما پیشنهاد کردید، کاری که میکند قبل از ترانزیستورهای متصل به حرارت*گیر (که به ورودی 220ولت نزدیکترند) است. خلاصه، فهم این مدار بسیار مهم است.
    آیا برای شما مقدور است برای من ترتیب قطعات و قسمتها را توضیح دهید (اگر برای این منظور نقشه*ی مدار لازم است، از جایی میتوان آن را به دست آورد؟)؟
    ویرایش توسط Tanha7 : 2022/12/07 در ساعت 09:21
  10. #80
    تاریخ عضویت
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,515
    3,361

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر برد یخچال سفری

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    1. مطلب شما مبنی بر این که «اگر آیسی سالم باشد، ولتاژ بالای 10 ولت دو سر خازن ظاهر میشود....»، به ذهن من متبادر میکند که آی*سی برق خازن را تأمین میکند، نه برعکس، یعنی در مسیر ولتاژ، آی*سی قبل از خازن قرار دارد.
    پرسش من: آیا خازن برق آی*سی را تأمین میکند یا آی*سی برق خازن را؟
    یا حالت سومی مطرح است؟
    2. دار التزاحم، ساحت کثرات است و پر از تفاوتهای سردرگم*کننده. مولتیمتر من دکمه*ی رینج (RANGE) ندارد.
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ
    روش اول آزمایش آی*سی را انجام دادم. خروجی برد، 0.194 ولت بود. ظرفیت این خازن را مولتیمتر نمیتواند نشان دهد و در حالت انتظار میماند. آیا این، نتیجه*ی آزمایش را زیر سوال نمی*برد؟
    این ما را با حالت پیچیده*تر مواجه میکند که در آن باید از میان چند قطعه، خرابها را پیدا کنیم. شما روش عالی دوم را مطرح کردید برای این که از این میان، تکلیف آی*سی و ترانزیستورهای کوچک را روشن کنیم. اما مشکل این است که من خازن عدسی 104 و بلندگوی 8 یا 16 اهم ندارم.
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــ
    در این وضعیت میخواهم داده*ها و پرسشهایی را مطرح کنم تا ببینیم چگونه میتوانیم پیش رویم:
    داده*ها:
    ولتاژ تا خازنهای بزرگ (250ولتی 100میکروفارادی) می*آید: یکی صدوچهل و خرده ای ولت دارد و دیگری صدوشصت و خرده ای.

    یکی از ترانزیستورهای متصل به حرارت*گیر (آن که از ورودی 220ولت دورتر است) در تست روی برد، مشکوک رفتار میکند: عدد امیترش (0.100) کمتر از عدد کلکتورش (0.401) است. در ولتاژگیری، ولتاژ بیس آن، 0.001 ولت است (ولتاژ بیس ترانزیستور دیگر 2.2 ولت است).

    ولتاژ دیود کنار ترانزیستور مشکوک، 1.6 ولت است. ولتاژ دیود کنار ترانزیستور دیگر، 307 ولت است.

    پرسشها:
    پرسش یکم: در این مدار، آیا سوئیچ اولیه (آغاز سوئیچینگ) بر عهده*ی ترانزیستور مشکوک است؟ اگر بله، آیا نباید ابتدا ولتاژ نداشتن بیس این ترانزیستور را چاره کرد؟
    پرسش دوم: برای عیب*یابی منابع تغذیه، از روش «تست گرم» (ولتاژگیری قطعات در حین اتصال ورودی به برق شهر) نیز استفاده میشود، تا معلوم شود ولتاژ تا کجای مدار می*آید و از آن به بعد نمی*آید.
    ولتاژ کدام قطعه از این مدار را بگیریم تا متوجه شویم که ولتاژ دقیقاً تا قبل از آی*سی می*آید یا نه؟
    پرسش سوم: ترتیب این مدار برای من روشن نیست. نمی*دانم کدام قطعه، جلوتر است، و کدام قطعه، عقبتر. آنچه بر این ابهام می*افزاید این است که نزدیکتر بودن به ورودی 220ولت، لزوماً مساوی نیست با پیشتر بودن، و نزدیکتر بودن به خروجی برد لزوماً مساوی نیست با عقبتر بودن. مثلاً در این مدار خازن 47میکرو از ورودی 220ولت دورتر است اما، طبق برداشت من از آزمایشی که شما پیشنهاد کردید، کاری که میکند قبل از ترانزیستورهای متصل به حرارت*گیر (که به ورودی 220ولت نزدیکترند) است. خلاصه، فهم این مدار بسیار مهم است.
    آیا برای شما مقدور است برای من ترتیب قطعات و قسمتها را توضیح دهید (اگر برای این منظور نقشه*ی مدار لازم است، از جایی میتوان آن را به دست آورد؟)؟
    درود،
    1-حالت سوم است،
    ابتدا در لحظه ای که خازن ها در حال پر شدن است،
    ترانس بزرگ برای لحظه ای پالس ولتاژ در خروجی میدهد،
    اگر با این ولتاژ آیسی کار کند و نوسان سازی کند و ترانزیستور
    های بخش گرم هم بدرستی کار کنند، تغذیه آیسی بر قرار مانده و
    خروجی خواهیم داشت.
    اما اگر آیسی با این ولتاژ کار نکند، ولتاژ پالس افت کرده و خروجی
    نخواهیم داشت.
    2-اگر ندارد، مهم نیست.
    ___________
    تاکید میکنم آزمایش قطعات روی برد ، با مولتی متر، هیچگاه نتیجه قابل
    اطمینانی ندارد.
    خازن عدسی و بلندگو را میتوانید از داخل یک اسباب بازی ، رادیو ،
    تلفن و .... سوخته باز کنید.
    ____________________________
    ولتاژ دو سر خازن ها میتواند تا 20 ولت باهم اختلاف
    داشته باشند.
    ۱-ترانزیستور مشکوکی که میفرمایید، دچار نشتی شده
    و به همین خاطر ولتاژ بیس و کلکتور صحیحی ندارد،
    بنابر این بایستی تعویض شود.
    اما سوالی که پیش می آید، این است:
    اگر به خروجی مدار 220 ولت اشتباها وصل شده، چرا
    ترانزیستور بخش گرم سوخته؟
    ۲-این روش تنها تا خازن های الکترولیت بخش گرم و تا حدودی به
    ولتاژ ترانزیستور های بخش گرم جواب میدهد، و
    پس از آن جوابی نمی*دهد.

    عملکرد و طراحی این مدار بسیار بسیار شبیه پاور
    سویچینگ های زنبوری است.
    بنابر این نقشه ها و تحلیل های مرتبط با سویچینگ های
    زنبوری، برای این مدار کارایی دارد.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
صفحه 8 از 19 نخست ... 45678910111218 ... آخرین
نمایش نتایج: از 71 به 80 از 190

موضوعات مشابه

  1. تعمیر محافظ یخچال
    توسط ircaspianhero در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: 2023/01/08, 12:09
  2. تعمیر برد های فریز و یخچال
    توسط FRN94 در انجمن تاسیسات الکتریکی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2019/09/25, 09:32
  3. تعمیر محافظ یخچال
    توسط rezad در انجمن مدارهای آنالوگ و مدارهای مجتمع
    پاسخ: 28
    آخرين نوشته: 2019/04/30, 22:23
  4. تعمیر برد یخچال ck
    توسط sinasat در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2019/01/28, 11:22
  5. تعمیر یخچال
    توسط reza381 در انجمن تعمیر و نگهداری
    پاسخ: 15
    آخرين نوشته: 2015/12/19, 17:57

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •