ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 1 از 10 12345 ... آخرین
  1. #1
    2016/10/12
    286
    97

    درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    سلام بر شما
    یکی از دوستان یک چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721) به من سپرده است برای رفع عیب.
    عیوب این چراغ موارد زیر را شامل می*شود:
    1. دیودهای ال*ای*دی (90 دیود) هنگام استفاده از باتریها (6 باتری 4ولت با ظرفیت 400/500میلی*آمپر ساعت) بسیار کم*سو هستند.
    2. دیودهای ال*ای*دی هنگام وصل بودن دستگاه به برق شهر نیز کم*سو هستند.
    3. باتری*ای که منفی آن مستقیماً به برد وصل شده است (به عکس سوم نگاه کنید)، در هنگام وصل بودن دستگاه به برق شهری، اصلاً افزایش ولتاژ پیدا نمیکند. (احتمالاً این باعث میشود که باتریهای دیگر نیز شارژ نشوند.) حتا با عوض کردن این باتری نیز مشکل حل نشد.
    عکسها (روی عکسها کلیک کنید تا نسخه*ی بسیار بزرگ آنها را در سایت میزبان ببینید):

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    عیوب دستگاه ناشی از خازنی که در حال حاضر ترکیده است (و در عکس اول مشاهده میشود) نیست، زیرا دستگاه قبل از ترکیدن این خازن، همه*ی عیوب مذکور را داشت. (این خازن به این علت ترکید که در حالی که باتری مذکور در شماره*ی 3 از مدار بیرون آورده شده بود دستگاه به برق شهر زده شد.)

    پرسشها:
    به نظر شما، عیوب این دستگاه ناشی از چه عامل و یا عواملی است؟
    برای رفع عیوب آن چه اقداماتی باید انجام داد؟
    ویرایش توسط Tanha7 : 2022/12/13 در ساعت 13:44
  2. #2
    2016/01/17
    169
    73

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام بر شما
    یکی از دوستان یک چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721) به من سپرده است برای رفع عیب.
    عیوب این چراغ موارد زیر را شامل می*شود:
    1. دیودهای ال*ای*دی (90 دیود) هنگام استفاده از باتریها (6 باتری 4ولت با ظرفیت 400/500میلی*آمپر ساعت) بسیار کم*سو هستند.
    2. دیودهای ال*ای*دی هنگام وصل بودن دستگاه به برق شهر نیز کم*سو هستند.
    3. باتری*ای که منفی آن مستقیماً به برد وصل شده است (به عکس سوم نگاه کنید)، در هنگام وصل بودن دستگاه به برق شهری، اصلاً افزایش ولتاژ پیدا نمیکند. (احتمالاً این باعث میشود که باتریهای دیگر نیز شارژ نشوند.) حتا با عوض کردن این باتری نیز مشکل حل نشد.
    عکسها (روی عکسها کلیک کنید تا نسخه*ی بسیار بزرگ آنها را در سایت میزبان ببینید):

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    عیوب دستگاه ناشی از خازنی که در حال حاضر ترکیده است (و در عکس اول مشاهده میشود) نیست، زیرا دستگاه قبل از ترکیدن این خازن، همه*ی عیوب مذکور را داشت. (این خازن به علت زدن دستگاه به برق شهر در حالی که باتری مذکور در شماره*ی 3 جدا شده بود ترکیده است.)

    پرسشها:
    به نظر شما، عیوب این دستگاه ناشی از چه عامل و یا عواملی است؟
    برای رفع عیوب آن چه اقداماتی باید انجام داد؟
    باتری سلید اسید همیشه باید در حال شارژر و دشارژر باشه واگرنه میخوابه
  3. #3
    2016/10/12
    286
    97

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    نقل قول نوشته اصلی توسط electronium

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    باتری سلید اسید همیشه باید در حال شارژر و دشارژر باشه واگرنه میخوابه
    نکته*ی شما درباره*ی باتری اسیدی درست است. اما عیوب این دستگاه ناشی از خرابی باتری نیست، به دو دلیل: ۱. حتا با عوض کردن باتری*ای که ولتاژش افزایش نمی*یافت، هیچ*کدام از عیوب دستگاه برطرف نشد. ۲. حتا وقتی دستگاه به برق شهری وصل است، ال*ای*دی*ها کم*سو هستند. دلیل اول مهمتر است.
  4. #4
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,372
    3,068

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    نکته*ی شما درباره‎ی باتری اسیدی درست است. اما عیوب این دستگاه ناشی از خرابی باتری نیست، به دو دلیل: ۱. حتا با عوض کردن باتری‎ای که ولتاژش افزایش نمی*یافت، هیچ‎کدام از عیوب دستگاه برطرف نشد. ۲. حتا وقتی دستگاه به برق شهری وصل است، ال‎ای‎دی‎ها کم‎سو هستند. دلیل اول مهمتر است.
    درود،
    ساز و کار این چراغ قوه ها بگونه ای است که هنگام
    متصل بودن به برق ، اجازه روشن شدن به LED ها را
    نمی*دهد.
    به نظر می*رسد هر دو خازن الکترولیت مدار ترکیده و دو
    عدد مقاومت نیز سوخته.
    شماتیک این نوع چراغ قوه ها را داشتم، اگر پیدا کردم و مناسب
    بود، ارسال میکنم.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
  5. #5
    2016/10/12
    286
    97

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    درود،
    ساز و کار این چراغ قوه ها بگونه ای است که هنگام
    متصل بودن به برق ، اجازه روشن شدن به LED ها را
    نمی*دهد.
    به نظر می*رسد هر دو خازن الکترولیت مدار ترکیده و دو
    عدد مقاومت نیز سوخته.
    شماتیک این نوع چراغ قوه ها را داشتم، اگر پیدا کردم و مناسب
    بود، ارسال میکنم.
    سلام و تحیت
    1. چراغ قوه نیست، بلکه همان*طور که در عنوان موضوع و متن پست اول عرض کردم، «چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)» است.
    2. این چراغ، هنگام اتصال به برق، اجازه*ی روشن شدن را به ال*ای*دی*ها میدهد. یک نمونه*ی سالم آن هم دم دستم هست و آن هم همینطور است.
    3. نوارهای رنگی مقاومتهای تیره شده، قابل تشخیص نیست. حدس میزنید چند اهم باشند؟
    ویرایش توسط Tanha7 : 2022/12/14 در ساعت 19:30
  6. #6
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,372
    3,068

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    چراغ قوه نیست، بلکه همان*طور که در عنوان موضوع و متن پست اول عرض کردم، «چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)» است.

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



    چراغ قوه نیست، بلکه همان*طور که در عنوان موضوع و متن پست اول عرض کردم، «چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)» است.
    صحیح می*فرمایید ، ولی از نظر مدار داخلی چراغ
    قوه و چراغ اضطراری تفاوتی ندارند.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
  7. #7
    2016/10/12
    286
    97

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    صحیح می*فرمایید ، ولی از نظر مدار داخلی چراغ
    قوه و چراغ اضطراری تفاوتی ندارند.
    2. این چراغ، هنگام اتصال به برق، اجازه*ی روشن شدن را به ال*ای*دی*ها میدهد. یک نمونه*ی سالم آن هم دم دستم هست و آن هم همینطور است.

    3. نوارهای رنگی مقاومتهای تیره شده، قابل تشخیص نیست. حدس میزنید چند اهم باشند؟

    4. عیوب دستگاه ناشی از خازنی که در حال حاضر ترکیده است (و در عکس اول مشاهده میشود) نیست، زیرا دستگاه قبل از ترکیدن این خازن، همه*ی عیوب مذکور را داشت. (این خازن به این علت ترکید که در حالی که باتری مذکور در شماره*ی 3 از مدار بیرون آورده شده بود دستگاه به برق شهر زده شد.)

    5. نمونه*ی دیگری از این دستگاه نزد من هست که هیچکدام از عیوب گفته*شده در پست 1 را ندارد در حالی که در آن نیز همان دو مقاومتْ تیره/سوخته شده*اند. بنابراین سوال زیر پیش می*آید:
    عیوبی که در پست 1 گفتم، آیا ,واقعاً ناشی از دو مقاومت تیره/سوخته است، و آیا تعویض دو مقاومت تیره/سوخته، آن عیوب را رفع خواهد کرد؟
    ویرایش توسط Tanha7 : 2022/12/14 در ساعت 19:45
  8. #8
    2020/07/17
    گلستان ،گنبد کاووس
    3,372
    3,068

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    2. این چراغ، هنگام اتصال به برق، اجازه*ی روشن شدن را به ال*ای*دی*ها میدهد. یک نمونه*ی سالم آن هم دم دستم هست و آن هم همینطور است.

    3. نوارهای رنگی مقاومتهای تیره شده، قابل تشخیص نیست. حدس میزنید چند اهم باشند؟

    4. عیوب دستگاه ناشی از خازنی که در حال حاضر ترکیده است (و در عکس اول مشاهده میشود) نیست، زیرا دستگاه قبل از ترکیدن این خازن، همه*ی عیوب مذکور را داشت. (این خازن به این علت ترکید که در حالی که باتری مذکور در شماره*ی 3 از مدار بیرون آورده شده بود دستگاه به برق شهر زده شد.)

    5. نمونه*ی دیگری از این دستگاه نزد من هست که هیچکدام از عیوب گفته*شده در پست 1 را ندارد در حالی که در آن نیز همان دو مقاومتْ تیره/سوخته شده*اند. بنابراین سوال زیر پیش می*آید:
    عیوبی که در پست 1 گفتم، آیا ,واقعاً ناشی از دو مقاومت تیره/سوخته است، و آیا تعویض دو مقاومت تیره/سوخته، آن عیوب را رفع خواهد کرد؟
    2.ترانزیستور های مدار برای این بکار رفته اند که
    جلوی روشن شدن دستگاه هنگام شارژ را بگیرند.
    3-میتوانید چراغ سالم را باز کرده و مقادیر را بدست
    آورید.
    اما مقاومت سوخته کنار خازن پلی استر میتواند بین 330 اهم
    تا 3.3 کیلو اهم متغییر باشد.
    و مقاومت سوخته کنار ترانزیستور ها میتواند بین 1 تا
    4.7 کیلو اهم متغییر باشد.
    4. یکی از مقاومت ها مربوط به چراغ شارژ شدن و دیگری
    برای جلوگیری از روشن شدن هنگام شارژ می*باشد.
    بنابراین علت روشن نشدن این چراغ میتواند ناشی از خرابی
    ترانزیستور های C945 و 8050 مدار باشد.

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    2. این چراغ، هنگام اتصال به برق، اجازه*ی روشن شدن را به ال*ای*دی*ها میدهد. یک نمونه*ی سالم آن هم دم دستم هست و آن هم همینطور است.

    3. نوارهای رنگی مقاومتهای تیره شده، قابل تشخیص نیست. حدس میزنید چند اهم باشند؟

    4. عیوب دستگاه ناشی از خازنی که در حال حاضر ترکیده است (و در عکس اول مشاهده میشود) نیست، زیرا دستگاه قبل از ترکیدن این خازن، همه*ی عیوب مذکور را داشت. (این خازن به این علت ترکید که در حالی که باتری مذکور در شماره*ی 3 از مدار بیرون آورده شده بود دستگاه به برق شهر زده شد.)

    5. نمونه*ی دیگری از این دستگاه نزد من هست که هیچکدام از عیوب گفته*شده در پست 1 را ندارد در حالی که در آن نیز همان دو مقاومتْ تیره/سوخته شده*اند. بنابراین سوال زیر پیش می*آید:
    عیوبی که در پست 1 گفتم، آیا ,واقعاً ناشی از دو مقاومت تیره/سوخته است، و آیا تعویض دو مقاومت تیره/سوخته، آن عیوب را رفع خواهد کرد؟
    2.ترانزیستور های مدار برای این بکار رفته اند که
    جلوی روشن شدن دستگاه هنگام شارژ را بگیرند.
    3-میتوانید چراغ سالم را باز کرده و مقادیر را بدست
    آورید.
    اما مقاومت سوخته کنار خازن پلی استر میتواند بین 330 اهم
    تا 3.3 کیلو اهم متغییر باشد.
    و مقاومت سوخته کنار ترانزیستور ها میتواند بین 1 تا
    4.7 کیلو اهم متغییر باشد.
    4. یکی از مقاومت ها مربوط به چراغ شارژ شدن و دیگری
    برای جلوگیری از روشن شدن هنگام شارژ می*باشد.
    بنابراین علت روشن نشدن این چراغ میتواند ناشی از خرابی
    ترانزیستور های C945 و 8050 مدار باشد.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    Hidden Content
  9. #9
    2018/12/29
    38
    9

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Tanha7

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام بر شما
    یکی از دوستان یک چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721) به من سپرده است برای رفع عیب.
    عیوب این چراغ موارد زیر را شامل می*شود:
    1. دیودهای ال*ای*دی (90 دیود) هنگام استفاده از باتریها (6 باتری 4ولت با ظرفیت 400/500میلی*آمپر ساعت) بسیار کم*سو هستند.
    2. دیودهای ال*ای*دی هنگام وصل بودن دستگاه به برق شهر نیز کم*سو هستند.
    3. باتری*ای که منفی آن مستقیماً به برد وصل شده است (به عکس سوم نگاه کنید)، در هنگام وصل بودن دستگاه به برق شهری، اصلاً افزایش ولتاژ پیدا نمیکند. (احتمالاً این باعث میشود که باتریهای دیگر نیز شارژ نشوند.) حتا با عوض کردن این باتری نیز مشکل حل نشد.
    عکسها (روی عکسها کلیک کنید تا نسخه*ی بسیار بزرگ آنها را در سایت میزبان ببینید):

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت



    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    عیوب دستگاه ناشی از خازنی که در حال حاضر ترکیده است (و در عکس اول مشاهده میشود) نیست، زیرا دستگاه قبل از ترکیدن این خازن، همه*ی عیوب مذکور را داشت. (این خازن به این علت ترکید که در حالی که باتری مذکور در شماره*ی 3 از مدار بیرون آورده شده بود دستگاه به برق شهر زده شد.)

    پرسشها:
    به نظر شما، عیوب این دستگاه ناشی از چه عامل و یا عواملی است؟
    برای رفع عیوب آن چه اقداماتی باید انجام داد؟
    در درجه اول خارج کردن یک باتری از مدار هیچ اتصال یا بار اضافه یی به وجود نمیاره که باعث ترکیدن خازن بشه. اتفاقا باعث میشه جریان کاهش پیدا کنه و فشار کمتری به مدار و خازن بیاد.
    دوما، اولین کاری که میکنید اون مقاومت هایی که سیاه شدن را عوض کنید. واسه فهمیدن ظرفیتشون هم از روی مدار برشون دارین و با مولتی متر تست کنید تا بفهمید چند اهم هستن. اگر هم سوختن از اون یکی چراغ سالمی که دارین استفاده کنید تا بفهمید چند اهم هستن. واسه اینکه دوباره اینطوری سیاه نشن از مقاومت قوی تر 1 یا 0.5 وات استفاده کنید.
    در مورد مشکل هم باید عرض کنم ، اون دو تا مقاومت سیاه شده فقط مربوط به پروسه شارژ هستن و زمانی که دستگاه به برق شهر وصل نیست اوئا اصلا تو مدار قرار ندارن. اینکه وقتی هم برق وصله بازهم چراغ روشن میشه، دلیلش سوختن اون مقاوتیه که سیاه شده و نزدیکه ال ای دیه، یا خرابی و نشتی خازن الکترولیت نزدیک ال ای دی. چون همونطور که دوستمون گفت نباید وقتی باطری ها در حال شارژ هستن چراغ روشن بشه.
    واسه رفع مشکل هم به این ترتیب عمل کنید: برق 220 ولت را از دستگاه جدا کنید. اول باتریها را چک کنید و مطمئن بشید ولتاژ کافی را تامین میکنن. اگر ولتاژشون خیلی کم بود همه باتریها را جدا کنید و به جاش یه برق 8 ولت وصل کنید و ببینید مشکل حل میشه یا خیر. اگر با این کار مشکل حل نشد با توجه به عکسی که گذاشتم چراغ را روشن کنید(همچنان برق 220 قطع باشد) و با ولت متر اول ولتاژ بین دو نقطه قرمز را تست کنید. باید صفر ولت نشان دهد اگر عددی بیشتر از 0.1 یا 0.2 نشان داد در نتیجه کنتاکت های اون کلید نخیه اکسید شده و مشکل از اونه. اگر مشکل از اون نبود برید مرحله بعد، حین روشن بودن چراغ، یک بار ولتاژ بین نقطه زرد و آبی را تست کنید و یکبار هم ولتاژ بین نقطه زرد و سبز در حین انجام کار حالت کلید را تغییر دهید. اگر کلید سالم باشد باید نتیجه تست ها همه صفر یا در همان حد 0.1 یا 0.2 ولت باشد. اگر عدد بزرگتری رویت کردید در نتیجه این کلید خراب است. اگر خرابی از کلیدها نبود خازن الکترولیت کنار ال ای دی را چک کنید که سالم باشه و نشتی نداشته باشه. آخرین احتمال هم که البته خیلی بعیده، دو ترانزیستوری که دورتر از ال ای دی قرار گرفتن و مقاومت کنارشون هست.
    موفق باشید.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

  10. #10
    2016/10/12
    286
    97

    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    نقل قول نوشته اصلی توسط HS1386

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    2.ترانزیستور های مدار برای این بکار رفته اند که
    جلوی روشن شدن دستگاه هنگام شارژ را بگیرند.
    3-میتوانید چراغ سالم را باز کرده و مقادیر را بدست
    آورید.
    اما مقاومت سوخته کنار خازن پلی استر میتواند بین 330 اهم
    تا 3.3 کیلو اهم متغییر باشد.
    و مقاومت سوخته کنار ترانزیستور ها میتواند بین 1 تا
    4.7 کیلو اهم متغییر باشد.
    4. یکی از مقاومت ها مربوط به چراغ شارژ شدن و دیگری
    برای جلوگیری از روشن شدن هنگام شارژ می*باشد.
    بنابراین علت روشن نشدن این چراغ میتواند ناشی از خرابی
    ترانزیستور های C945 و 8050 مدار باشد.
    3. از این نوع چراغ الآن دو عدد دم دستم هست. چراغ الف، عیوب گفته*شده در پست 1 را دارد. چراغ ب، آن عیوب را ندارد و همه*ی انتظارات معمولی از این چراغ را برآورده میکند به این معنی که شارژ میشود و نورش خوب است. همانطور که عرض کردم دو مقاومت این چراغ سالم (البته اگر بتوان فرض کرد که چراغ ب سالم است) نیز تیره*شده/سوخته هستند. اگر منظور شما از چراغ سالم، این چراغ ب است، که از مطالب پستهای قبل معلوم میشود آن باز کرده بوده*ام و مقاومتهای آن نیز تیره*شده/سوخته بوده*اند. اگر منظور شما از چراغ سالم، چراغ دیگری است، که من جز این دو، چراغ مشابه دیگری ندارم.

    آیا بین 330 اهم تا 3.3 کیلو اهم، هر مقاومتی را میتوانم جایگزین کنم؟
    آیا بین 1 تا 4.7 کیلو اهم، هر مقاومتی را میتوانم جایگزین کنم؟

    4. از این سه ترانزیستور، آن که نزدیک خازن است C945 است، و دو تای دیگر HSD965 هستند. تا آنجا که من جستجو کردم بیس این ترانزیستورها، پایه*ی سمت راست است.
    این سه ترانزیستور را بیرون از برد آزمایش کردم.
    نتیجه*ی آزمایش C945: بیس به کلکتور، و بیس به امیتر، راه نمی*دهد. (کلکتور به بیس، و امیتر به بیس، راه نمی*دهد.)
    نتیجه*ی آزمایش دو HSD965: بیس به کلکتور، و بیس به امیتر، راه می*دهد اما مقدارشان برابر است در حالی که امیتر باید بیشتر از کلکتور باشد. (کلکتور به بیس، و امیتر به بیس، راه نمی*دهد.)
    تا آنجا که من اطلاع دارم، این نتائج نشان*دهنده*ی معیوب بودن هر سه ترانزیستور است.
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــ
    پرسشی درباره*ی وظیفه*ی سه ترانزیستور مذکور:
    شما در ابتدا و انتهای پستتان این دو مطلب را گفته*اید: «ترانزیستور های مدار برای این بکار رفته اند که جلوی روشن شدن دستگاه هنگام شارژ را بگیرند....علت روشن نشدن این چراغ میتواند ناشی از خرابی ترانزیستور های C945 و 8050 مدار باشد.»
    اگر درست متوجه شده باشم، شما در جمله*ی اول، وظیفه*ی سه ترانزیستور این مدار را جلوگیری از روشن شدن چراغ در حالت شارژ (وصل بودن به 220) دانسته*اید. در جمله*ی دوم، بیان می*کنید که سه ترانزیستور در روشن کردن چراغ (نیز) وظیفه*ای دارند.
    پرسش من: آیا سه ترانزیستور، هر دوی این وظیفه*ها را دارند؟
    ویرایش توسط Tanha7 : 2022/12/17 در ساعت 12:02
صفحه 1 از 10 12345 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 91

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 136
    آخرين نوشته: 2023/02/02, 14:57
  2. راهنمایی برای تعمیر چراغ قوه LED
    توسط dastanjahan در انجمن LED، نورپردازی و تجهیزات مرتبط
    پاسخ: 34
    آخرين نوشته: 2022/08/12, 16:49
  3. راهنمایی برای تعمیر برد شارژ چراغ ال ای دی اضطراری
    توسط sahel1 در انجمن تکنولوژی LED و تجهیزات مرتبط
    پاسخ: 11
    آخرين نوشته: 2022/02/26, 21:00
  4. درخواست کمک از دوستان در تعمیر چراغ قوه LED
    توسط omid ss در انجمن LED، نورپردازی و تجهیزات مرتبط
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2019/10/12, 20:35
  5. چراغ اضطراری
    توسط poriaamer در انجمن نورپردازی و روشنایی
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2018/01/01, 21:05

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •