اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

    سلام و خسته نباشید
    من یک ویدئو تو یوتیوب دیدم که طرف روی باتری لیتیوم اسید میریخت و ان اسید باعث میشد که قلع جذب سطح باتری بشه ! کسی میدانه ان اسید اسم اش چی هست؟ طرف میگفت اسید لحیم کاری !!
    سپاس

    #2
    پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

    نوشته اصلی توسط ircaspianhero نمایش پست ها
    سلام و خسته نباشید
    من یک ویدئو تو یوتیوب دیدم که طرف روی باتری لیتیوم اسید میریخت و ان اسید باعث میشد که قلع جذب سطح باتری بشه ! کسی میدانه ان اسید اسم اش چی هست؟ طرف میگفت اسید لحیم کاری !!
    سپاس
    درود،
    نمیدانم چرا خیلی ها لحیم کردن قطب های باتری لیتیومی 18650
    را برای خود سخت میکنند.
    کافیست قطب های باتری را سنباده زده، روغن لحیم یا فلکس مرغوب
    آغشه کرده و با سیم لحیم مرغوب و هویه قلع اندود کنید.
    نکات تکمیلی برای جلوگیری از هزینه اضافی:
    1-سنباده با نمره 100 تا 500 مناسب هست.
    2-روغن لحیم یا فلکس های گران قیمت مثل lotfett و proskit و...
    لازم نیست، روغن لحیم مرغوب ساخت داخل مثلا F.L.D و A.M.L خیلی خوب جواب میده.
    3-سیم لحیم های ساخت داخل مثل بهینکس و ژرف و بعضی مدل های آریا خوب جواب میده.
    4-هویه بهتره 40 یا 60 وات باشه ، توان کمتر باعث لحیم سردی و توان
    بیشتر باعث احتمال ترکیدن باتری میشه.
    ________
    به محلول مورد نظر شما آب لحیمکاری میگن و اسیدی هست و داخل
    ظرفی مثل قطره چشم عرضه میشه، استفاده ناصحیح از مایع مورد نظر باعث خوردگی نوک هویه میشه و همچنین لازم بذکر هست مایع مورد نظر سمی هست.
    مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
    https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
      درود،
      نمیدانم چرا خیلی ها لحیم کردن قطب های باتری لیتیومی 18650
      را برای خود سخت میکنند.
      کافیست قطب های باتری را سنباده زده، روغن لحیم یا فلکس مرغوب
      آغشه کرده و با سیم لحیم مرغوب و هویه قلع اندود کنید.
      نکات تکمیلی برای جلوگیری از هزینه اضافی:
      1-سنباده با نمره 100 تا 500 مناسب هست.
      2-روغن لحیم یا فلکس های گران قیمت مثل lotfett و proskit و...
      لازم نیست، روغن لحیم مرغوب ساخت داخل مثلا F.L.D و A.M.L خیلی خوب جواب میده.
      3-سیم لحیم های ساخت داخل مثل بهینکس و ژرف و بعضی مدل های آریا خوب جواب میده.
      4-هویه بهتره 40 یا 60 وات باشه ، توان کمتر باعث لحیم سردی و توان
      بیشتر باعث احتمال ترکیدن باتری میشه.
      ________
      به محلول مورد نظر شما آب لحیمکاری میگن و اسیدی هست و داخل
      ظرفی مثل قطره چشم عرضه میشه، استفاده ناصحیح از مایع مورد نظر باعث خوردگی نوک هویه میشه و همچنین لازم بذکر هست مایع مورد نظر سمی هست.
      درود بر شما

      استاد از شما بعیده !

      باتری لیتیومی همینجور عادی بمب ساعتیه ...
      نسبت به گرما هم بسیار حساسه و احتمال ذوب لایه عایق بین الکترولیت هاش بسیار بالاست ( معمولا پلیمر پلاستیکیه )

      ( اینکه لحیم کردن قطبهای این باتریها کار سختی نیست ... بله روی نمونه های سیلندری سخت نیست ... ولی یکبار ساختار داخلی این باتریها رو ببینید هیچوقت چنین ریسکی نمی کنید )
      نمونه های لیتیوم پلیمر اکثرا نوارهای اتصالشون آلومینیومه که اصلا لحیم نمیشن ... بعضی نمونه هایی که نوار اتصال آبکاری شده دارن رو میشه لحیم کرد .

      علی ایحال تحت هیچ شرایطی روی بدنه باتری لیتیوم آیون کار حرارتی انجام ندین ( مشخصه اشون بدنه فلزی باتری هست ) .

      این نوع باتریها « فقط با نقطه جوش مخصوص باتری » مجاز به نصب نوار اتصال هستن .

      اگر باتری منفجر نشه ( اکثرا با لحیم سریع منفجر نمیشن ولی خوب اتفاق یه بار میفته ) حداقلش اینه ساختار داخلی باتری آسیب میبینه که عمر و ظرفیت افت میکنه ... خیلی سریعتر دچار تجزیه داخلی ( اصطلاحا فساد ) و تورم در اثر تولید گاز میشه .
      این باتریها روی بدنه اشون بخشهای پیش برش خورده بعنوان سوپاپ اطمینان برای شرایط افزایش فشار دارن که از این نقاط بدنه پاره میشه و گاز داخلش بدون ترکیدن آهسته تخلیه میشه .

      در شرایطی که عایق داخلی آسیب ببینه اگر باتری شارژ باشه اتصال کوتاهی که ایجاد میشه گرمای شدید و انفجار همراه با شعله لیتیوم ایجاد میکنه .

      یدونه بویینگ ۷۴۷ باری حدود ۱۵ سال قبل بخاطر همین باتریها دچار آتش سوزی و سقوط در امارات شد .

      از اون تاریخ محموله های حاوی باتری لیتیومی محموله بسیار خطرناک طبقه بندی میشه ، حمل و نقلش شرایط و بسته بندی و سیستم اطفا حریق خاص نیاز داره ... هزینه بیمه بالاتره که زمان و هزینه حمل هوایی محصولات حاوی این باتریها رو بعضا تا ۳ برابر محموله مشابه از نوع بدون باتری افزایش میده .

      موفق باشید

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

        نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
        درود بر شما

        استاد از شما بعیده !

        باتری لیتیومی همینجور عادی بمب ساعتیه ...
        نسبت به گرما هم بسیار حساسه و احتمال ذوب لایه عایق بین الکترولیت هاش بسیار بالاست ( معمولا پلیمر پلاستیکیه )

        ( اینکه لحیم کردن قطبهای این باتریها کار سختی نیست ... بله روی نمونه های سیلندری سخت نیست ... ولی یکبار ساختار داخلی این باتریها رو ببینید هیچوقت چنین ریسکی نمی کنید )
        نمونه های لیتیوم پلیمر اکثرا نوارهای اتصالشون آلومینیومه که اصلا لحیم نمیشن ... بعضی نمونه هایی که نوار اتصال آبکاری شده دارن رو میشه لحیم کرد .

        علی ایحال تحت هیچ شرایطی روی بدنه باتری لیتیوم آیون کار حرارتی انجام ندین ( مشخصه اشون بدنه فلزی باتری هست ) .

        این نوع باتریها « فقط با نقطه جوش مخصوص باتری » مجاز به نصب نوار اتصال هستن .

        اگر باتری منفجر نشه ( اکثرا با لحیم سریع منفجر نمیشن ولی خوب اتفاق یه بار میفته ) حداقلش اینه ساختار داخلی باتری آسیب میبینه که عمر و ظرفیت افت میکنه ... خیلی سریعتر دچار تجزیه داخلی ( اصطلاحا فساد ) و تورم در اثر تولید گاز میشه .
        این باتریها روی بدنه اشون بخشهای پیش برش خورده بعنوان سوپاپ اطمینان برای شرایط افزایش فشار دارن که از این نقاط بدنه پاره میشه و گاز داخلش بدون ترکیدن آهسته تخلیه میشه .

        در شرایطی که عایق داخلی آسیب ببینه اگر باتری شارژ باشه اتصال کوتاهی که ایجاد میشه گرمای شدید و انفجار همراه با شعله لیتیوم ایجاد میکنه .

        یدونه بویینگ ۷۴۷ باری حدود ۱۵ سال قبل بخاطر همین باتریها دچار آتش سوزی و سقوط در امارات شد .

        از اون تاریخ محموله های حاوی باتری لیتیومی محموله بسیار خطرناک طبقه بندی میشه ، حمل و نقلش شرایط و بسته بندی و سیستم اطفا حریق خاص نیاز داره ... هزینه بیمه بالاتره که زمان و هزینه حمل هوایی محصولات حاوی این باتریها رو بعضا تا ۳ برابر محموله مشابه از نوع بدون باتری افزایش میده .

        موفق باشید
        به قول دوستمون خیلی سخت میگیرین
        من سالهاست باتریهای 18650 رو لحیمکاری میکنم و تا حالا بیشتر از 100 بار این کارو انجام دادم. نوارهای نیکل رو هم با لحیمکاری وصل میکنم و پکهای 3 سل و ... درست میکنم.
        هم لحیم به باتری بزنید هم به نوار نیکل. بعد نوار رو روی باتری قرار بدین و با دمای 380 الی 400 درجه هویه سریع کارتونو انجام بدین.
        فقط یه قانون مهم رو حتما رعایت کنید:
        نوک هویه تون بیشتر از 3 ثانیه رو باتری قرار نگیره
        یعنی تو 3 ثانیه لحیمکاریتون رو انجام بدین و طول ندین
        بعدش هم سریع با فوت کردن و ... اون نقطه از باتری رو سرد کنید. همین!

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

          دوست عزیز صرف اینکه ما یه کاری رو هر چند بار انجام داده باشیم به معنی درست بودنش نیست . حتی به معنی این نیست که ما اون کار رو بلدیم ... خیلی از ما فکر میکنیم بلدیم .

          گفته مشهور مارک تواین که اگر تنها ابزاری که در اختیارمونه چکش باشه هر مشکلی رو شبیه به میخ خواهیم دید.

          دوست من چند سال کارگاه پرس داشت ، هر چقدر بهش گفتیم باید سیستم با کلید deadman و failsafe و قاب محافظ روی دستگاهها نصب کنی ، ایشون به چکش معرف حضورش مراجعه می کرد و طبق سوابق که چند ساله کارگاهم روزی ۲ شیفت با ۷ تا پرسنل کار کرده و اتفاقی نیفتاده و همه شهرک کلید استارت استوپ معمولی دارن خلاصه میخش رو میکوبید .

          یه روز برق منطقه قطع شد ، وقتی برق برگشت یکی از پرسها که پرسنل فیوزش رو قطع نکرده بودن وسط کورس روشن شد ، ماهیچه از زیرش در رفت بعد از برخورد با یه جایی که خودش نمیدونست کجاست از زیر گونه زد یکی از چشمای رفیق ما رو نابینا کرد .

          از اینکه دو سال از کار رو زندگی افتاد و چند تا عمل انجام داد و کارگاهش هزینه این داستان شد فاکتور میگیریم .

          مساله اینه اون چشم دیگه برنگشت و تاره شانس آورد هزینه اشتباهش رو خودش داد نه بقیه .

          مسائل ایمنی و استانداردهای مختلف برای هر کاری ( حتی میخ و چکش هم استاندارد و اصول ایمنی دارن ) طبق کلی تجارب بد قبلی ایجاد و اجباری شدن که تا حد ممکن حوادث تکرار نشن ، کار غیر استاندارد جهان سومی و تعمدا ریسک بی ارزش کردن با دستاورد ملی اش نیاز به ذکر مصادیق متعدد نداره .

          شبیه کسایی که بجای فیوز سیم میبندن ، مهره رو با آچار قفلی باز میکنن ، بجای وارنیش چسب برق قاضی الحاجاته ، با چاپ پول بدون پشتوانه اقتصاد میسازن و و و ...

          مسایل دنیا میان بر نداره .

          فقط جسارتا شما که سالهاست باتری لیتیومی بهم وصل میکنید بجای این مدل کار کردن و بازی با جان و سرمایه ( حتی ظاهر کار هم فاجعه است ... ماهم یه زمانی از این کارها میکردیم بجای فوت یخ خشک یا اسپری فریز دم دستمون بود منتهی کار اشتباه ذاتا اشتباهه ، مهم نیست با چی انجامش بدیم )
          علی ایحال یدونه نقطه جوش باتری میخریدید ، با هر ماشین حسابی و هر فرمولی حساب کنید به نفع خودتون و مشتری و اون ۱۰۰ تا باتری بود .

          پ .ن : با دلار ۴۵ تومنی امروز یک دستگاه نقطه جوش باتری حدود ۲ میلیونه که خدایی نکرده یدونه باتری زیر دستتون منفجر بشه در فرم خوش بینانه ۱۰ برابر این فقط هزینه بیمارستان خالیشه .
          بنظرم معامله دو سر برده

          موفق باشید
          جدیدترین ویرایش توسط Amie.s.m; ۰۸:۰۴ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰.

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

            نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
            درود بر شما

            استاد از شما بعیده !

            باتری لیتیومی همینجور عادی بمب ساعتیه ...
            نسبت به گرما هم بسیار حساسه و احتمال ذوب لایه عایق بین الکترولیت هاش بسیار بالاست ( معمولا پلیمر پلاستیکیه )

            ( اینکه لحیم کردن قطبهای این باتریها کار سختی نیست ... بله روی نمونه های سیلندری سخت نیست ... ولی یکبار ساختار داخلی این باتریها رو ببینید هیچوقت چنین ریسکی نمی کنید )
            نمونه های لیتیوم پلیمر اکثرا نوارهای اتصالشون آلومینیومه که اصلا لحیم نمیشن ... بعضی نمونه هایی که نوار اتصال آبکاری شده دارن رو میشه لحیم کرد .

            علی ایحال تحت هیچ شرایطی روی بدنه باتری لیتیوم آیون کار حرارتی انجام ندین ( مشخصه اشون بدنه فلزی باتری هست ) .

            این نوع باتریها « فقط با نقطه جوش مخصوص باتری » مجاز به نصب نوار اتصال هستن .

            اگر باتری منفجر نشه ( اکثرا با لحیم سریع منفجر نمیشن ولی خوب اتفاق یه بار میفته ) حداقلش اینه ساختار داخلی باتری آسیب میبینه که عمر و ظرفیت افت میکنه ... خیلی سریعتر دچار تجزیه داخلی ( اصطلاحا فساد ) و تورم در اثر تولید گاز میشه .
            این باتریها روی بدنه اشون بخشهای پیش برش خورده بعنوان سوپاپ اطمینان برای شرایط افزایش فشار دارن که از این نقاط بدنه پاره میشه و گاز داخلش بدون ترکیدن آهسته تخلیه میشه .

            در شرایطی که عایق داخلی آسیب ببینه اگر باتری شارژ باشه اتصال کوتاهی که ایجاد میشه گرمای شدید و انفجار همراه با شعله لیتیوم ایجاد میکنه .

            یدونه بویینگ ۷۴۷ باری حدود ۱۵ سال قبل بخاطر همین باتریها دچار آتش سوزی و سقوط در امارات شد .

            از اون تاریخ محموله های حاوی باتری لیتیومی محموله بسیار خطرناک طبقه بندی میشه ، حمل و نقلش شرایط و بسته بندی و سیستم اطفا حریق خاص نیاز داره ... هزینه بیمه بالاتره که زمان و هزینه حمل هوایی محصولات حاوی این باتریها رو بعضا تا ۳ برابر محموله مشابه از نوع بدون باتری افزایش میده .

            موفق باشید
            درود بر شما.
            کسی که بخواد باتری لیتیومی لحیم کاری کنه، خودش باید از این
            مطالب آگاه باشه.و اینکه کسی که این کار رو انجام میده دسترسی
            به نقطه جوش باتری و نوار نیکل و.... نداره.
            موفق باشید.
            مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
            https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

              نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
              دوست عزیز صرف اینکه ما یه کاری رو هر چند بار انجام داده باشیم به معنی درست بودنش نیست . حتی به معنی این نیست که ما اون کار رو بلدیم ... خیلی از ما فکر میکنیم بلدیم .

              گفته مشهور مارک تواین که اگر تنها ابزاری که در اختیارمونه چکش باشه هر مشکلی رو شبیه به میخ خواهیم دید.

              دوست من چند سال کارگاه پرس داشت ، هر چقدر بهش گفتیم باید سیستم با کلید deadman و failsafe و قاب محافظ روی دستگاهها نصب کنی ، ایشون به چکش معرف حضورش مراجعه می کرد و طبق سوابق که چند ساله کارگاهم روزی ۲ شیفت با ۷ تا پرسنل کار کرده و اتفاقی نیفتاده و همه شهرک کلید استارت استوپ معمولی دارن خلاصه میخش رو میکوبید .

              یه روز برق منطقه قطع شد ، وقتی برق برگشت یکی از پرسها که پرسنل فیوزش رو قطع نکرده بودن وسط کورس روشن شد ، ماهیچه از زیرش در رفت بعد از برخورد با یه جایی که خودش نمیدونست کجاست از زیر گونه زد یکی از چشمای رفیق ما رو نابینا کرد .

              از اینکه دو سال از کار رو زندگی افتاد و چند تا عمل انجام داد و کارگاهش هزینه این داستان شد فاکتور میگیریم .

              مساله اینه اون چشم دیگه برنگشت و تاره شانس آورد هزینه اشتباهش رو خودش داد نه بقیه .

              مسائل ایمنی و استانداردهای مختلف برای هر کاری ( حتی میخ و چکش هم استاندارد و اصول ایمنی دارن ) طبق کلی تجارب بد قبلی ایجاد و اجباری شدن که تا حد ممکن حوادث تکرار نشن ، کار غیر استاندارد جهان سومی و تعمدا ریسک بی ارزش کردن با دستاورد ملی اش نیاز به ذکر مصادیق متعدد نداره .

              شبیه کسایی که بجای فیوز سیم میبندن ، مهره رو با آچار قفلی باز میکنن ، بجای وارنیش چسب برق قاضی الحاجاته ، با چاپ پول بدون پشتوانه اقتصاد میسازن و و و ...

              مسایل دنیا میان بر نداره .

              فقط جسارتا شما که سالهاست باتری لیتیومی بهم وصل میکنید بجای این مدل کار کردن و بازی با جان و سرمایه ( حتی ظاهر کار هم فاجعه است ... ماهم یه زمانی از این کارها میکردیم بجای فوت یخ خشک یا اسپری فریز دم دستمون بود منتهی کار اشتباه ذاتا اشتباهه ، مهم نیست با چی انجامش بدیم )
              علی ایحال یدونه نقطه جوش باتری میخریدید ، با هر ماشین حسابی و هر فرمولی حساب کنید به نفع خودتون و مشتری و اون ۱۰۰ تا باتری بود .

              پ .ن : با دلار ۴۵ تومنی امروز یک دستگاه نقطه جوش باتری حدود ۲ میلیونه که خدایی نکرده یدونه باتری زیر دستتون منفجر بشه در فرم خوش بینانه ۱۰ برابر این فقط هزینه بیمارستان خالیشه .
              بنظرم معامله دو سر برده

              موفق باشید
              با سلام و احترام
              دوست عزیز مطلبی که دارم برات مینویسم نظر شخصیه منه و احتمال زیادی هم داره که اشتباه باشه. طی مدتی که اینجا فعالیت میکنی برداشت من از نوشته هات اینه که از اطلاعات بالایی برخوردار هستی ولی نمیدونم چرا با نحوه نوشتنت نمیتونم ارتباط خوبی برقرار کنم. یه جور نگاه از بالا به پایینی در نوشته هات احساس میکنم به همراه جستجوی کوچکترین فرصت برای طعنه زدن به دیگران. به عنوان مثال همین نوشته قبلی بنظر خودت اگه اون جمله "استاد از شما بعیده !" رو از اولش حذف میکردید آیا تاثیر بهتری در خواننده نداشت؟! از این طعنه های گاه و بیگاه که بگذریم چیزی که در نوشته هاتون جلب توجه میکنه انبوهی از اصطلاحات و اطلاعاتیه که ممکنه طرف مقابلی که براش دارید زحمت نوشتن رو میکشید در پاره ابی از مواقع نتونه کاملا منظور شما رو از بین اون همه مطلب به آسونی متوجه بشه.
              موفق باشید.
              جدیدترین ویرایش توسط evergreen; ۰۹:۳۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

                نوشته اصلی توسط evergreen نمایش پست ها
                با سلام و احترام
                دوست عزیز مطلبی که دارم برات مینویسم نظر شخصیه منه و احتمال زیادی هم داره که اشتباه باشه. طی مدتی که اینجا فعالیت میکنی برداشت من از نوشته هات اینه که از اطلاعات بالایی برخوردار هستی ولی نمیدونم چرا با نحوه نوشتنت نمیتونم ارتباط خوبی برقرار کنم. یه جور نگاه از بالا به پایینی در نوشته هات احساس میکنم به همراه جستجوی کوچکترین فرصت برای طعنه زدن به دیگران. به عنوان مثال همین نوشته قبلی بنظر خودت اگه اون جمله "استاد از شما بعیده !" رو از اولش حذف میکردید آیا تاثیر بهتری در خواننده نداشت؟! از این طعنه های گاه و بیگاه که بگذریم چیزی که در نوشته هاتون جلب توجه میکنه انبوهی از اصطلاحات و اطلاعاتیه که ممکنه طرف مقابلی که براش دارید زحمت نوشتن رو میکشید در پاره ابی از مواقع نتونه کاملا منظور شما رو از بین اون همه مطلب به آسونی متوجه بشه.
                موفق باشید.
                درود بر شما استاد عزیز ( اگر عبارت دوست عزیز ، استاد و مشابهاتش حس طعنه و کنایه و غیره داره ، هر چند احساسات جایی در مباحث علمی و فنی نداره ، علی ایحال بابت جریحه دار شدن احساس اتون عذر میخوام )
                برای اینکه متوجه بشید نظر شخصی مورد سوالتون چقدر درسته یا نه یک دکمه پایین هر کامنت هست با عنوان گزارش پست ،
                اونجا میتونید هر نظری دارید رو به شکل مبسوط راجع به مطلب نویسنده به مدیریت گزارش بدید .


                ( واقعا به ذهنم خطور نمیکرد استفاده از عبارت استاد برای توضیح اینکه به باتری لیتیومی حرارت ندید خطرناکه ... باعث حس بد مخاطب میشه .
                فکر میکردم محور بحث رعایت اصول ایمنی در استفاده از باتری قابل انفجاره و احتمالا معلول شدن اپراتور با آموزش غلط باید هدف آموزشی و عواطف فرضی مطلب باشه )
                در مورد انبوهی از اصطلاحات و اطلاعات که طرف مقابل ممکنه پاره ای مواقع نتونه متوجه منظور نویسنده بشه :
                من نمیدونم محدودیت کاراکتر برای هر پست این انجمن چقدره ولی فکر نمیکنم در چند پاراگراف یک فوروم بشه انبوهی از اصطلاحات و اطلاعات رو جا داد ( شاید در مجموعه چند جلدی از یک کتاب مرجع بشه یه مقداری اطلاعات درج کرد )
                در هر صورت اگر طرف مقابل متوجه هر بخشی از موضوع نشد میتونه سوال کنه و اگر براش توضیح ندادن اونوقت احتمالا ایراد فرضی شما ( یا فرضیه ایراد دار شما ) وارده .
                ( مثلا یکی از اساتید که نمیدونم بعد از اسامی غذاها چند وقته اصطلاحاتی مثل استاد هم جزو دایره لغات ممنوعه یا طعنه آمیز رفته ؟
                در هر صورت این دوست عزیز چند وقت قبل سعی کرد یک مفهوم انتزاعی ذهنیش رو بعنوان موضوع مسلم جلوه بده بعد از دو صفحه سوال و جواب و توضیح [ یک طرفه از سمت ما و دریغ از دو خط استدلال و توضیح از طرف ایشون ] آخرش در بخش اثبات مصداقی و مفهومی موضوع ادعایی اشون گیر کردن ، نهایتا با جمله قصار « برداشت شخصی من اینه شما مطالب رو درست نمی خونید و نتیجتا توضیحی ندارم » ! بخش محتوایی مطلب رو کلا به همین جمله تقلیل داد .
                اگر جایی در مطالب من مورد مشابه پیدا کردید لینک بدید ما لااقل با این استاد عزیز منتقد حسابمون مساوی بشه )

                اصطلاحاتی که استفاده میشن اصطلاحات رایج و ساده حوزه برق و الکترونیکه ... یعنی نهایتا در حد هنرجوی هنرستانه .
                عطف به نوشته اون بالای سایت ( با فونت ۷۲ بولد سفید ) نوشتن « انجمنهای تخصصی الی آخر »
                زیرش توضیح دادن برترین مرجع تخصصی برق و الکترونیک ایران .

                اگر فکر میکنید مطالب در حد برترین مرجع تخصصی برق و الکترونیک یک مملکت نیست ...به هر دلیل سنگینه ( یا سبکه ) باز میتونید با مدیریت سایت مطرح کنید در قوانین درج کنن مطالب باید در قالب گروه سنی الف تا ج ( یا هر مقداری به نظرتون مناسبه و باهاش خوب ارتباط میگیرید ) و سبک نگارش در حد مثلا شبکه های اجتماعی ایکس و ایگرگ و محاورات کوچه بازاری برای جلب فالوئر و امثالهم باشه .

                در مورد نگاه از بالا به پایین ( و بالعکس ) هم اگر فکر میکنید نوع نگاه که از کجا شروع بشه به کجا ختم بشه تاثیری در قوانین فیزیک الکترومغناطیس داره یا باعث میشه مثلا معادلات مکسول جواب برعکس بدن یا KVL و KCL با WCS و MCS و BCS اشتباه گرفته بشن و به این ترتیب باعث گمراهی مخاطب میشه بفرمایید با ریاضیات این تاثیر زاویه نگاه در موضوعات علمی و فنی رو اثبات کنید ...
                برای نمونه زاویه دید و کمک به الگوسازی هم من نوعی در کل این سایت یدونه تاپیک داشتم با یک سوال ساده که بعد از گذشت ۱۰ ماه هنوز هیچ کسی جوابگو نبوده .
                شما جوابش رو با الگوی نگاه مد نظرتون بدید ما هم از اشل و پترن شما در پاسخگویی و کیفیت مطالب و نحوه نگارش و غیره و ذلک استفاده کنیم یا با ذکر منبع و رعایت کپی رایت و مالکیت معنوی مولف الهام بگیریم و ارجاع بدیم ...

                پ.ن : دکمه گزارش پست دقیقا این پایینه ���������������
                جدیدترین ویرایش توسط Amie.s.m; ۱۲:۰۱ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰.

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

                  نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                  درود بر شما.
                  کسی که بخواد باتری لیتیومی لحیم کاری کنه، خودش باید از این
                  مطالب آگاه باشه.و اینکه کسی که این کار رو انجام میده دسترسی
                  به نقطه جوش باتری و نوار نیکل و.... نداره.
                  موفق باشید.
                  مثل یکی مثل من که فقط میخوام باتری دریل شارژی رو عوض کنم تازه همونم سالی چند بار استفاده میشه، ولی ممنون از همه دوستان از بابت توضیحات کاملی که دادن

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

                    نوشته اصلی توسط Celine نمایش پست ها
                    مثل یکی مثل من که فقط میخوام باتری دریل شارژی رو عوض کنم تازه همونم سالی چند بار استفاده میشه، ولی ممنون از همه دوستان از بابت توضیحات کاملی که دادن
                    برای کیسهای تکی میتونید از هر فروشگاه باتری موقع خرید ( یا بعد از خرید ) درخواست کنید براتون نوار نیکل جوش بدن یا باتری رو پک کنن ( هزینه خاصی نداره )
                    تعمیرکارهای لوازم خانگی ، ابزارآلات شارژی ، ساعت سازها ، عینک سازها ، تعمیر کارهای لپ تاپ و چیزای این مدلی اکثرا نقطه جوش دارن ...

                    اگر فضای کافی دارید از باتریهای لیتیوم پلیمر تخت میتونید استفاده کنید که کابل اتصال و برد کنترلر روشون فابریک نصبه و از باتری سیلندری با اختلاف بسیار بهتره .

                    برای باتریهای سیلندری هم هولدر باتری در سایزهای مختلف با تعداد سلولهای مختلف هست که باز در صورت داشتن چند میلیمتر فضای اضافی از هر طرف میتونید هولدر استفاده کنید ‌.
                    جدیدترین ویرایش توسط Amie.s.m; ۱۳:۳۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

                      با درود
                      یک فیلم ساخت نقطه جوش خیلی ساده
                      در واقع از یک خازن با ظرفیت خیلی زیاد استفاده شده که برای لحظاتی کار جوش رو انجام میده
                      ولی نکته اینجاست که چه اینجا و چه هر روش دیگه برای جوش به یک حرارت زیاد لازم هست تا کار جوش یا لحیم و غیره انجام بشه
                      نکته و فرق شاید توی زمان این حرارت دهی باشه .. در همه روش ها جوشی صورت نمیگیره مگه اینکه برای لحظاتی هم که شده حرارت بالایی ایجاد بشه
                      خب دونستن این موضوع بد نیست که میتونه خسارت های ایجاد کنه .. مخصوصا برای مبتدیان که احتمال استفاده از باتری در اون ها بیشتره
                      و یا هر کسی که یا ندانسته یا از روی نداشتن دستگاه جوش مخصوص اقدام به این کار میکنه
                      اینکه ما بدونیم خطر انفجار هست کمک خیلی بزرگی به ما میکنه

                      اینم لینک


                      و از توضیحات همه دوستان سپاس گذارم

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

                        نوشته اصلی توسط Amie.s.m نمایش پست ها
                        برای کیسهای تکی میتونید از هر فروشگاه باتری موقع خرید ( یا بعد از خرید ) درخواست کنید براتون نوار نیکل جوش بدن یا باتری رو پک کنن ( هزینه خاصی نداره )
                        تعمیرکارهای لوازم خانگی ، ابزارآلات شارژی ، ساعت سازها ، عینک سازها ، تعمیر کارهای لپ تاپ و چیزای این مدلی اکثرا نقطه جوش دارن ...

                        اگر فضای کافی دارید از باتریهای لیتیوم پلیمر تخت میتونید استفاده کنید که کابل اتصال و برد کنترلر روشون فابریک نصبه و از باتری سیلندری با اختلاف بسیار بهتره .

                        برای باتریهای سیلندری هم هولدر باتری در سایزهای مختلف با تعداد سلولهای مختلف هست که باز در صورت داشتن چند میلیمتر فضای اضافی از هر طرف میتونید هولدر استفاده کنید ‌.
                        سلام مهندس ممنون از راهنمایی تون
                        بنظرتون ساخت دستگاه نقطه جوش با خازن جواب کار ما رو میده !؟ واقعا 2 تومن زیاده برای خرید دستگاه نقشه جوش ! چون ما مصرفون خانگی و شخصی هست
                        طبق این فیلم میخوام بسازم:

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

                          آدم اهل کل کل کردن با دیگران نیستم و حال و حوصله این چیز
                          ها رو ندارم.
                          اگر مسائل ریز و یا سو تفاهم ها بزرگ بشه و ادامه پیدا کنه، یا
                          چند نفر ناراحت میشن برای همیشه میرن، یا اینکه چند نفر
                          اخراج میشن و کلی توهین و ناسزا گفته میشه، نمونه:
                          https://www.eca.ir/forums/thread88665.html
                          ضمن اینکه اگر بخوایم نکات ایمنی و ... رو اشاره کنیم، چند برابر
                          مطلب اصلی ،نکات جانبی باید گفته میشه. مثال:
                          این برد سویچینگ ترانزیستور سوزونده، ترانزیستور رو عوض کنید،
                          فقط یه چند تا نکته بگم دچار خسارت نشید:
                          حتما ترانزیستور. اصل بخرید
                          قبل لحیم کاری مطمئن بشید کابل و دوشاخه هویه سالم باشه!
                          مواظب باشید نوک هویه دستتون نسوزونه!
                          سیم لحیم رو زیاد لمس نکنید!
                          دود هویه رو تنفس نکنید! لحیم کاری در محیط با تهویه انجام بشه!
                          موقع استفاده از وسایل برنده، مواظب باشید به دستتون آسیب نرسه!
                          موقع تست، به جایی از برد دست نزنید تا برق نگیره!
                          وقتی هویه رو از برق کشیدید، صبر کنید خنک بشه!

                          بالا دیدید که مطلب اصلی فقط ۱ خط شد و مطالب جانبی ۹ خط شد.
                          خب حالا خودتون قضاوت کنید.
                          مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
                          https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

                            دوستان 5 عدد خازن 4700 میکرو 25 ولت دارم و میخوام موازی کنم برای ساخت نقطه جوش باتری : سوال اینجاست که ورودی اش میتونه 12 ولت دی سی باشه یا باید حتما 25 ولت باشه؟ توی فیلم طرف از ترانس ac استفاده کرد که نمیدانم چند ولت بود !

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : راهنمایی برای لحیم کردم باتری لیتیوم

                              نوشته اصلی توسط ircaspianhero نمایش پست ها
                              دوستان 5 عدد خازن 4700 میکرو 25 ولت دارم و میخوام موازی کنم برای ساخت نقطه جوش باتری : سوال اینجاست که ورودی اش میتونه 12 ولت دی سی باشه یا باید حتما 25 ولت باشه؟ توی فیلم طرف از ترانس ac استفاده کرد که نمیدانم چند ولت بود !

                              دوست عزیز نقطه جوش ولتاژ پایینه ، جریان بالا لازم دارید ( بین ۸۰ تا ۱۲۰ آمپر )
                              باضافه فکها که باید نوک تیز و از جنس برنج باشن ...


                              اگر هویه تفنگی ترانس دار داشته باشید ( یا یدونه مستعمل بتونید تهیه کنید ) تقریبا ۹۰ درصد اونی که میخواهید بسازید حاضره . فقط باید دو تا میله برنجی نوک تیز بعنوان فک بجای سری هویه ببندید .

                              منظور از هویه تفنگی این مدلهاست


                              علیرغم تعداد نسبتا زیاد آموزشهای ساخت نقطه جوش خازنی روی نت ...
                              با روش خازنی نمیشه چیز اصولی درست کرد ( بیشتر جوش آرک میشه تا اسپات )
                              جدیدترین ویرایش توسط Amie.s.m; ۲۱:۱۷ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰.

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X