ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 1 از 2 12 آخرین
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2019/07/18
    7
    0

    افزایش تایم برق ۱۲ ولت

    سلام دوستان
    سال نو مبارک و وقت همگی بخیر
    کمک لازم دارم
    قفل مرکزی ماشین یه برق یک ثانیه ای داره و من میخوام این برق یک ثانیه ای رو با همون ولتاژ ۱۲ ولت به سه ثانیه یا دو ثانیه افزایش بدم.توو یه انجمن نوشته بودن که خازن بزارین ولی هیچ توضیح دیگه ای نبودساده ترین روش رو کسی میتونه بهم بگهو اینکه کل دانش من از الکترونیک پیدا کردن سیم منفی و مثبت با دیوده.لطفا راهنمایی کنید.
    • تبلیغات
      .

  2. #2
    تاریخ عضویت
    2022/05/14
    871
    1,605

    پاسخ : افزایش تایم برق ۱۲ ولت

    اگه کل دانش شما از الکترونیک در اون حده که گفتین کار شما نیست .

    این افزایش تایم تحریک رو برای چی لازم دارید ؟
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2019/07/18
    7
    0

    پاسخ : افزایش تایم برق ۱۲ ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amie.s.m

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    اگه کل دانش شما از الکترونیک در اون حده که گفتین کار شما نیست .

    این افزایش تایم تحریک رو برای چی لازم دارید ؟
    واسه استارت زدن .
    فقط یه رله رو تحریک میکنه.اینکه امپر پایین بیاد یا ولتاژ پایین بیاد زیاد مهم نیست
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2022/05/14
    871
    1,605

    پاسخ : افزایش تایم برق ۱۲ ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mhdrmz

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    واسه استارت زدن .
    فقط یه رله رو تحریک میکنه.اینکه امپر پایین بیاد یا ولتاژ پایین بیاد زیاد مهم نیست
    دوست عزیز توضیحاتتون ناقصه و با مدار تحریک استارت موتور اتوموبیل جور در نمیاد .

    رله استارت خودروها عموما هیچ محدود کننده ای نداره .
    بعضیاشون مدار محافظت از استارت نصادفی در حالت موتور روشن دارن که با رسیدن سرعت موتور به حد مشخصی ( حدود ۵۰۰ دور به بالا ) رله استارت اتومات قطع میشه .
    در واقع خروجی تغذیه داخلی رگولاتور آلترناتور در این نوع رله ها به پایه تحریک منفی رله وصل شده وقتی آلترناتور خروجی داره ( چراغ دینام خاموش معادل موتور روشن محسوب میشه ) رله دیگه تحریک نمیشه ..‌
    حین استارت موتور به سرعت فوق برسه استارت اتوماتیک از مدار خارج میشه .

    دقیق تر توضیح بدید سیستمتون الان چه مشکلی داره که میخواهید تایمش رو تغییر بدید راحت تر میشه متوجه شد کجای کار ایراد داره و هدف نهایی شما چیه ... بقیه سیستم الکتریکی اتومپبیلها استاندارده .
    ویرایش توسط Amie.s.m : 2023/03/26 در ساعت 00:24
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2019/07/18
    7
    0

    پاسخ : افزایش تایم برق ۱۲ ولت

    بله درسته
    من برق تحریک رله رو از صندوق پران گرفتم و در واقع هر چند ثانیه که صندوق پران برق بده خودرو استارت میخوره که متاسفانه برق صندوق پران یک ثانیه هستش که من میخوام این زمان رو زیاد کنم.در مورد چراغ دینام حق با شماست.به محض خاموش شدن چراغ دینام دیگه استارت نمیخوره.
    خیلی کوتاه بخوام عرض کنم اینکه من یه برق ورودی یک ثانیه ای دارم و بدون دستکاری قفل مرکزی یا مدار رله میخوام سه یا دو ثانیه خروجی داشته باشم
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2022/05/14
    871
    1,605

    پاسخ : افزایش تایم برق ۱۲ ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mhdrmz

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    بله درسته
    من برق تحریک رله رو از صندوق پران گرفتم و در واقع هر چند ثانیه که صندوق پران برق بده خودرو استارت میخوره که متاسفانه برق صندوق پران یک ثانیه هستش که من میخوام این زمان رو زیاد کنم.در مورد چراغ دینام حق با شماست.به محض خاموش شدن چراغ دینام دیگه استارت نمیخوره.
    خیلی کوتاه بخوام عرض کنم اینکه من یه برق ورودی یک ثانیه ای دارم و بدون دستکاری قفل مرکزی یا مدار رله میخوام سه یا دو ثانیه خروجی داشته باشم
    دزدگیر ( یا مجموعه ریموت و قفل مرکزی فابریک ) ماشین چه مدلیه ؟

    اکثر یونیتهای مذکور مود تنظیمات برای تغییر تایم تحریک رله و خروجی های جانبی ( قفل مرکزی , صندوق پران ، آنتن برقی ، aux و غیره ) دارن .

    اونجا میتونید تغییرش بدید ،

    نداشتن هم مدار تحریک های آنالوگ قدیم یه مدار RC بعنوان تایمر دارن با افزایش R یا C میشه تایم تحریک رو تغییر داد .

    به شکل عمومی شما کلا سیم کشی رو اشتباه انجام دادی ، بهتره بجای دستکاری در بخش نامرتبط برای اصلاح مشکل ، سیم کشی رو درست و مطابق استاندارد بکنی
    ویرایش توسط Amie.s.m : 2023/03/27 در ساعت 18:21
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2019/07/18
    7
    0

    پاسخ : افزایش تایم برق ۱۲ ولت

    سلام مجدد
    این منظورمه.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    لطف کنین پیج رو یه نگاه بندازین ممنون میشم.و اینکه شما کلا صندوق پران و ریموت و قفل و رله و همه اینها رو فراموش کنین.
    من یه برق یک ثانیه ۱۲ ولت دارم که میخوام بره توو مداری و سه ثانیه تحویل بگیرم.میتونین یه نقشه به من بدین به ساده ترین شکل
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2022/05/14
    871
    1,605

    پاسخ : افزایش تایم برق ۱۲ ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mhdrmz

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    سلام مجدد
    این منظورمه.

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت


    لطف کنین پیج رو یه نگاه بندازین ممنون میشم.و اینکه شما کلا صندوق پران و ریموت و قفل و رله و همه اینها رو فراموش کنین.
    من یه برق یک ثانیه ۱۲ ولت دارم که میخوام بره توو مداری و سه ثانیه تحویل بگیرم.میتونین یه نقشه به من بدین به ساده ترین شکل
    دوست عزیز لینک رو نگاه کردم و به قول همشهری امون واقعا قلبم گرفت ...

    اینکه فرمودید تمام این رله ها و بند و بساط رو فراموش کن باعث شد کلا شک کنم ، یعنی احتمالا این جمله رو بخاطر تواضع یا رد گم کنی اول تاپیک گفتید
    اینکه کل دانش من از الکترونیک پیدا کردن سیم منفی و مثبت با دیوده.لطفا راهنمایی کنید.
    حس میکنم شما استاد مکاترونیکی چیزی هستید دارید از ما به شکل نامحسوس سنجش صلاحیت فنی میگیرید !

    مطالب قبل از شماتیک تایمری که خواستید پیرو میزان بلوغ فنی طرح و استقبال گرم مالکین محترم اتومبیل ( که در بخش کامنتهای لینک موجوده ، اصلا اون نوشته بالای سایتشون که میگه « بهترین آموزشگاه حفاظتی و امنیتی » از فرط فروتنی شکسته نفسی کردن در ادامه اش « کهکشان راه شیری و حومه » رو نیاوردن ... این امنیت در حالیکه دامینشون http غیر secure و از دید باروزر ما ناامن بود به هر حال باروزر به هزار ترفند گول خورد با کلی تعهد مکتوب و هشدار لینک رو نهایتا باز کرد ، موفق به دیدن اصل طرح و اینکه اساتید هم ذیل مطلب اشاره کردن دیدن اسم و کارهاتون به ما حس اعتماد به نفس میده و مثل کوه پشتمون هستید برای ابداعات بیشتر ! )

    بعد از اینکه اون تایمر ۵ روز و خورده ای مونده تا فروش به قیمت پارسال تحت عنوان عیدی حفاظت و امنیت ! رو دیدیم دیگه عنان از کف برفت و باعث شد برای قدردانی از زحمات این عزیزان سایر مطالب نامرتبط با تایمر استارت رو اجمالا بنویسیم و تقدیمشون کنیم .
    به امید اینکه راه و مسلک و مرام و کلام و مقام این بزرگواران در این ایام صیام ، دوام و قوام پیدا کنه ( از اونا که ایده لاتاری مذکور رو مطرح کردن و اونایی که عیدی رو میدن تا اونا که لاتاری رو میبرن و عیدی میگیرن و خصوصا تشکر ویژه داشته باشیم از اونایی که این میزان نبوغ خالص در فرم متعالی سهل و ممتنع رو دارن بدون هیچ چشم داشتی در اختیار جامعه بشری و تشنگان امنیت میگذارن ) .

    در مورد تونستن که بله در الکترونیک هر کاری میشه کرد به ساده ترین شکل هم انجام میشه ... موضوع اینه سیم کشی رو به بدترین شکل در بیاری برات مشکلات درست میکنه اونم به سخت ترین شکل !

    سیستم مد نظرتون غیر استاندارد و مهمتر از اون خطرناک و اصلا ممنوع بسته شده ( توضیحات من بابت اینا بود وگرنه لینک انتهای پست شماتیک مونواستابله با آی سی ۵۵۵ ... کلا ۴ تا قطعه است بگیم ۳۰۰۰ تومن قیمتش بشه ، طراحی مجموعا اندازه نصف خط تایپ کردن زمان نبرده ... مونتاژش هم برای مبتدی ترین آدمها کار چند دقیقه است ،
    مساله اصلی انجام کار به روش صحیحه که خوب در ایران مثل بقیه موارد موضوعیت نداره ، ایرانی ها استعداد عجیبی در حوزه کارهای مخرب دارن ، خودشون برای خودشون به اسم راه حل مشکل میتراشن بعد برای رفع تبعات مشکل خودساخته هزار تا مشکل دیگه تراشیده میشه که نهایتا تبدیل میشن به اشتغالزایی مولد )

    حضرات نصاب و باطری ساز و کلید کپی کن و آموزشگاههای حفاظتی امنیتی داخلی مثل بقیه مملکت میان ابداع کنن ، بجاش با ۴ تا رله فعل خلق فاجعه صرف میشه !!!
    اینکه تحریک استارتر رو به این وضع دچار کنی ؟! ماشینای ایرانی که بالای سرش هستی و حواست به هزار جا هست یکدفعه دلش میخواد درها قفل میشه و آتش میگیره ، استارت از راه دور در مورد این اسباب بازیها یعنی چی ؟ یا چرا باید تغذیه استارتر از خروجی صندوق پران به توان فیوز اگزوز ! ضربدر رادیکال فرکانس بوق تقسیم بر انتگرال عمر ای سی یو از در یدک فروشی تا باتری سازی جمعا منهای اعصاب راننده گرفته بشه ؟!! واقعا همون استعداده است که اکثر دنیا ازش بی بهره موندن ...

    این طراح نماهای بیسواد خارجی نزدیک ۳۵ ساله انواع ایموبلایزر رو روی همه ماشینها نصب اجباری کردن بدون تگهای سوییچ اصلی خود سازنده هم نمیتونه موتور رو روشن کنه ، یا آپشن apu و استارت بدون کلید و پیش گرم کن و این داستانها رو کلی شرط امنیتی و ایمنی و سخت افزار براش در نظر گرفتن اگر محقق باشه و قوانین اجازه بده سیستم کنترل امکانش رو با یه کلید خاص ارائه میده ، همه اش اشتباهاتی بوده که از اولش بخاطر عدم دسترسی به تکنولوژی رله توسط این مثلا طراحان سیستم و فی الواقع گندم نماهای جو فروش پشت نقاب مهندسی الکترونیک خودرو و مکاترونیک شکل گرفته ، متخصصین داخلی با ترکیب سریالی چند تا رله استانداردهای سطوح حفاظت و امنیت و آپشن رو کندن بردن یه جای دیگه که خارجی ها حالا حالاها مونده بتونن جاش رو پیدا کنن ... درک و استفاده از این تکنولوژی بمونه واسه وقتی ناسا و ایلان ماسک ( ملعون اسمش هم به قضیه نقاب داره اشاره زیر پوستی میکنه ) اگه تونستن انسان بفرستن مریخ بعد شاید نقشه رله ها و اون کلیپ پایینش رو بهشون بدیم بعنوان آپشن روی این تسلا درپیتی هاش بجای اتودرایو و اتوپارک و سایر اتوها نصب کنه ( طی کامنتهای هموطنان پایین لینک مطلب هم به کررات اشاره شده بود ... واقعا این حجم از تشویق و قدردانی از اختراعات و ابداعات داخلی اشک شوق به چشم آدم میاره ! )
    یک دستاورد ملی دیگه روی انبوه سبد دستاوردهای بومی - ملی قبلی .

    اینم که دشمن بخواد شبهه بلا موضوع رو از فرط حسد و زبونی وارد کنه بیاد مدعی بشه کسی الفبای الکتریکی خودرو بلد باشه تغذیه تحریک استارت رو مستقیم از ورودی رله اول یا تغذیه باتری میگیره به خروجی آخر با جابجایی دو تا فیش وصل میکنه ، الفبای الکتریکی خودرو بلد نباشه با یه ابزار تخصصی بسیار کمیابی به اسم پیچ گوشتی یا ۲۰ سانت کابل خدایی نکرده آشنایی داشته باشه دو سر رله اصلی استارت رو یه سر میکنه ، باز هیچکدوم اینا رو بلد نباشه طبق غریزه تهش ماشین رو بجای استارت زدن با هل دادن روشن میکنه کل ترفند امنیتی نوابیغ داخلی طی ۱۰ ثانیه به چوخ میره ، این اختراع فضایی بغیر از اعصاب صاحب ماشین و موتور استارت و باطری و ای سی یو و ایمنی وسیله نقلیه بدون داشتن پیش نیازهای کار اتوماتیک روی هیچ کس و هیچ جای دیگه هیچ اثری نمیگذاره ! این داستانها هیچ چیزی از ارزشهای ما کم که نمیکنه برعکس باعث اثبات بیشتر حقانیت تولید علم در مملکت ماست .

    بخاطر این موهبتهای خاص ژنتیکی بقیه دنیا کف ماشیناشون از یاریس هیبریدی منطبق با استانداردهای نهایتا یکسال قبل به شکل اقساط چند ساله شروع میشه ،
    ایرانی ها موفق شدن رده خارج شده ترین اتوموبیلهای ۴۰ سال پیش با قدمتهای باستانی که دیگه توی قبرستان اتومپبیل اوراقی هاش هم کسی نمیشناسه رو به قیمتهای چند صد میلیونی با پیش پرداخت کامل و تحویل از ۲ سال بعد اونم با قرعه کشی برسونن !

    بعد که انشالله اون ماشین کذایی رو تحویل گرفتن میبرن با این تکنیکهای بومی همچین سکیوریتی رو چهار قفله و ۴ میخه میکنن که منطقا و عملا سارق باید قید نیتش رو با دیدن این سطح از پیچیدگی فنی بزنه بره سراغ تاسیس باتری سازی یا اصلاح انواع دزدگیر با اعلام خارج از رده شدن ایموبلایزر که ایموبلایزر فریبی و دامی است مرد خدا را !

    اون مدل کار کردن خروجیش این مدل صنعت و اقتصاد میشه که بگذریم ...
    در این مملکت راهنمایی درست ظاهرا اشتباه ترین کاره ...

    شماتیک پایین خدمت شما ، مدارش هم اونقدر ساده است که نیاز به توضیح نداره ، ولی جهت محکم کاری : ورودی به پایه ۲ ( تریگر ) وصل میشه خروجی از پایه ۳ گرفته میشه . تغذیه ۱۲ هم مستقیم از خروجی تحریک سوییچ باید بگیرید .
    اگر رله استارت دیود هرزگرد روش نداره یک دیود معمولی ( نوع و جریان و سرعتش مهم نیست ) رو به شکل پلاریته معکوس با بخش تحریک رله موازی کنید .
    زمان فعال بودن خروجی از طریق فرمول T=1.1RC بدست میاد که ۲ ثانیه هم به ۳ ثانیه مد نظرتون اضافه کردیم با این مقادیر خروجی حدود ۵.۲ ثانیه فعاله ( دلیل افزایش رو احتمالا وقتی باتری اتون ضعیف تر شد یا زمستان و پارک طولانی مدت خودرو و غیره ... سناریوهاش خیلی زیاده ، در هر صورت در اون موارد به ۵ ثانیه و شایدم خیلی بیشتر تایم استارت مداوم نیاز پیدا خواهید کرد )

    موفق باشید

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    ویرایش توسط Amie.s.m : 2023/03/29 در ساعت 03:30
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2019/07/18
    7
    0

    پاسخ : افزایش تایم برق ۱۲ ولت

    اول از همه بگم که کاش علم شمارو من داشتم.
    دوم اینکه با کشیدن پای ایمولایزر و ایلان ماسک و http بدون s ، اون قضیه پیدا کردن سیمای منفی و مثبت هم منتفی شد.اونم یادم رفت.
    یه سری چیزا شاید توو الکترونیک خیلی ساده به نظر بیاد ولی وقتی تلفیق میشه با مکانیک و قابل لمس میشه جذابیت خاص خودشو داره.واسه شما یک تاچ ساده شاید خیلی جذاب باشه وقتی میدونی پشتش چه مداری طراحی شده و چقد کد نوشتن ولی واسه بقیه یه تاچ سادست.
    اگه حوصله بیشتر راهنمایی کردن رو داشتید باید بگم که من از مدار بالا چند تا سوال داشتم
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2022/05/14
    871
    1,605

    پاسخ : افزایش تایم برق ۱۲ ولت

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mhdrmz

    مهمان عزیز شما حق دیدن لینک ها را ندارید

    عضویت

    اول از همه بگم که کاش علم شمارو من داشتم.
    دوم اینکه با کشیدن پای ایمولایزر و ایلان ماسک و http بدون s ، اون قضیه پیدا کردن سیمای منفی و مثبت هم منتفی شد.اونم یادم رفت.
    یه سری چیزا شاید توو الکترونیک خیلی ساده به نظر بیاد ولی وقتی تلفیق میشه با مکانیک و قابل لمس میشه جذابیت خاص خودشو داره.واسه شما یک تاچ ساده شاید خیلی جذاب باشه وقتی میدونی پشتش چه مداری طراحی شده و چقد کد نوشتن ولی واسه بقیه یه تاچ سادست.
    اگه حوصله بیشتر راهنمایی کردن رو داشتید باید بگم که من از مدار بالا چند تا سوال داشتم
    دوست عزیز برای کار آموزشی و مبحث علمی یا فنی من همیشه حوصله دارم .

    برای سوالات در حیطه های بالا در خدمتم ...
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 14

موضوعات مشابه

  1. اپ تایم اردوینو
    توسط ghost.irib در انجمن مباحث دیگر علم الکترونیک
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2020/05/29, 21:52
  2. محاسبه رایز تایم و فال تایم
    توسط saeed450 در انجمن دروس و مباحث دانشگاهی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2017/02/05, 00:01
  3. ریل تایم در متلب
    توسط aliborhani در انجمن Matlab
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2015/06/13, 13:39
  4. کمک در مورد تایم وکانتر
    توسط nilufar 2012 در انجمن میکروکنترلرهای AVR
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2012/12/29, 19:39
  5. ساخت مدار تایم دار
    توسط madish در انجمن مباحث علمی عمومی
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 2011/01/07, 12:51

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •