اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

متصل کردن استپ موتور به شفت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    متصل کردن استپ موتور به شفت

    سلام دوستان.
    من یک موتور پله ای 4.5 ولت 1.8 درجه خریدم ولی سرش یک چرخدنده داره که نمیشه جداش کرد. حالا من چطوری باید اونو به یک شفت متصل کنم؟

    بعد یک سوال کوچیک دیگه: دنده ی شانه ای رو از کجا میشه تهیه کرد و قیمتش چقدره؟

    #2
    پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

    نوشته اصلی توسط PLASMA
    سلام دوستان.
    من یک موتور پله ای 4.5 ولت 1.8 درجه خریدم ولی سرش یک چرخدنده داره که نمیشه جداش کرد. حالا من چطوری باید اونو به یک شفت متصل کنم؟

    بعد یک سوال کوچیک دیگه: دنده ی شانه ای رو از کجا میشه تهیه کرد و قیمتش چقدره؟
    اتفاقا راحت در میاد فقط 1 کم مهارت میخواد
    کوچه ناظم الاطبا هست ولی فکر نمیکنم با این سایز که میخوای باشه

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

      سلام
      2 تا پیچ گوشتی با زاویه 180 درجه بزار زیر دنده و آروم فشار بده در میاد
      برای چرخ دنده http://roboeq.ir
      تو امجد طبقه زیر زمین هم یه فروشنده هست

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

        نوشته اصلی توسط mebk1988
        اتفاقا راحت در میاد فقط 1 کم مهارت میخواد
        چجوری خب؟
        منم یکی دارم که چون نتونستم چرخدنده رو جدا کنم بیخیالش شدم و افتاده یه گوشه ای

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

          نوشته اصلی توسط mahdi421
          سلام
          2 تا پیچ گوشتی با زاویه 180 درجه بزار زیر دنده و آروم فشار بده در میاد
          برای چرخ دنده http://roboeq.ir
          تو امجد طبقه زیر زمین هم یه فروشنده هست
          ممنون؛ در اومد.
          [quote author=MEBK1988 ]
          ولی فکر نمیکنم با این سایز که میخوای باشه
          [/size][/quote]
          برای من یک متر هم بسه ولی اگه نباشه به نظرتون از چه چیزی برای حرکت استفاده کنم؟ سی ان سی من برای کار با چوبه

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

            نوشته اصلی توسط PLASMA
            ممنون؛ در اومد.
            برای من یک متر هم بسه ولی اگه نباشه به نظرتون از چه چیزی برای حرکت استفاده کنم؟ سی ان سی من برای کار با چوبه
            شما که میخوای اینقدر هزینه کنی(با توجه به قیمت دنده شانه ای) بال اسکرو بخر
            با تسمه تایم و پیچ و مهره هم میتونی کار کنی

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

              تسمه ی تایم فکر کنم خوب باشه

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

                راستی با توجه به قیمت بالای کوپلینگ پیشنهاد دیگه ای برای متصل کردن موتور به شفت ندارید؟

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

                  نمیدونم کوپلینگ چی هست ولی اگر سایز شفت موتور با شفت محور زیاد اختلاف نداره، میتونی از ترمینال های سیم برق استفاده کنی؛ همه لوازم الکتری های محله ای هم دارند...(همونایی که دوطرفش پیچ داره)
                  اگر از تاپيکي بدتون مياد...
                  اگر با استارتر تاپيکي مشکل دارين...
                  اگر خواستين تاپيکي فراموش بشه...
                  ...بگين که
                  [glow=red,2,300]من تو اون تاپيک پستي ارسال کنم.[/glow]

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

                    ولی این کار با موتور های بزرگ فکر نکنم جواب بده!

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

                      مگر قطر محور جند میلی متر هست؟
                      هزینه کوپلینگ چقدر میشه؟
                      اگر از تاپيکي بدتون مياد...
                      اگر با استارتر تاپيکي مشکل دارين...
                      اگر خواستين تاپيکي فراموش بشه...
                      ...بگين که
                      [glow=red,2,300]من تو اون تاپيک پستي ارسال کنم.[/glow]

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

                        نوشته اصلی توسط montaghed
                        نمیدونم کوپلینگ چی هست ولی اگر سایز شفت موتور با شفت محور زیاد اختلاف نداره، میتونی از ترمینال های سیم برق استفاده کنی؛ همه لوازم الکتری های محله ای هم دارند...(همونایی که دوطرفش پیچ داره)
                        شفت موتور من 6.3 میلی متر در ضمن قطر شفت محور 15 میلیمتره
                        نوشته اصلی توسط montaghed
                        مگر قطر محور جند میلی متر هست؟
                        هزینه کوپلینگ چقدر میشه؟
                        کوپلینگ از 65 تا 85 قیمت دادن
                        احتمالا میدم تراشکار برام بسازه

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

                          نوشته اصلی توسط mebk1988
                          شفت موتور من 6.3 میلی متر در ضمن قطر شفت محور 15 میلیمترهکوپلینگ از 65 تا 85 قیمت دادن
                          احتمالا میدم تراشکار برام بسازه
                          میخواستم ببینم اگر به صرفه هست همچین پیشنهادی بهت بدم.
                          اگر هزینه تراشکار هم برات زیاد بود، با مته داخل شفت محور رو سوراخ کن و شفت موتور رو توش قرار بده، با یه پین هم میتونی مهارش کنی...
                          البته راه تراشکاری بهتره ولی این راه بدون هزینه هست....
                          اگر از تاپيکي بدتون مياد...
                          اگر با استارتر تاپيکي مشکل دارين...
                          اگر خواستين تاپيکي فراموش بشه...
                          ...بگين که
                          [glow=red,2,300]من تو اون تاپيک پستي ارسال کنم.[/glow]

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

                            نوشته اصلی توسط mebk1988
                            راستی با توجه به قیمت بالای کوپلینگ پیشنهاد دیگه ای برای متصل کردن موتور به شفت ندارید؟
                            یک روش غیر اصولی اما ارزان، اتصال شفت به موتور از طریق شیلنگ های ضخیم و با قطر مناسب (مثل شیلنگ گاز) است که در هر سمت باید روی شیلنگ، بست مناسب برای محکم کردن آن قرار داده شود.
                            اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
                            دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
                            برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
                            وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
                            قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
                            اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
                            ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : متصل کردن استپ موتور به شفت

                              با سلام
                              نوشته اصلی توسط montaghed
                              اگر هزینه تراشکار هم برات زیاد بود، با مته داخل شفت محور رو سوراخ کن و شفت موتور رو توش قرار بده، با یه پین هم میتونی مهارش کنی...
                              در این روش چون نمیتوان دقیقا وسط شفت را سوراخ کرد بنابر این باعث ایجاد لنگی در سیستم میشود و به مرور زمان هم شفت موتور اسیب میبیند و هم شفت محور

                              نوشته اصلی توسط طراح
                              یک روش غیر اصولی اما ارزان، اتصال شفت به موتور از طریق شیلنگ های ضخیم و با قطر مناسب (مثل شیلنگ گاز) است که در هر سمت باید روی شیلنگ، بست مناسب برای محکم کردن آن قرار داده شود.
                              با تشکر از استاد کی نژاد
                              بهتر است در این روش از شیلنگ سیمی نمره 16 استفاده شود
                              برای قسمت شفت موتور ابتدا شیلنگ( بنزین )شماره 6 بر روی شفت قرار گیرد
                              و سپس شیلنگ سیمی نمره 16 بر روی شیلنگ نمره 6 کشیده شود
                              در اخر با بست نمره 12-22 هر دو طرف برای محکم کاری بسته شود .

                              نکته : بهترین روش برای جلو گیری از ان بالانس در حالت روبرو استفاده از کوپلینگ میباشد
                              کوپلینگ ها جهت اتصال دو محور کاملا هم راستا در تجهیزاتی که در آن ها
                              هم محوری دقیق دو محور ضروری و قابل دسترس است استفاده می شود
                              لازم به ذکر است که هر گونه عدم تقارن محوری در این نوع کوپلینگ ها
                              خرابی های سریع را در اثر ان بالانس های بالا به دنبال دارد
                              http://www.eforosh.com/pics/58107_1313991482.jpg
                              http://www.baffco.com/Couplings.aspx
                              خواستن توانستن است !

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X