اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

[گفتگو و تبادل نظر] چالشها برای ساخت ربات پرنده ای که انسان را حمل کند؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] چالشها برای ساخت ربات پرنده ای که انسان را حمل کند؟

    نوشته اصلی توسط arminnaami نمایش پست ها
    در ترکیب 1008 عدد باطری 3.7 با امپر 88000mAh - بصورت 18 سل . در هر سل 56 عدد باطری قرار میگیره که مشکل rate تخلیه رو حل میکنه : ولتاژه 66.6V
    باتری های لیتیوم یون در حالت فول شارژ 4.2 ولت اختلاف پتانسیل دارن! پس برای هر سل 18 عددی شما حدود 75.6 ولت داری!
    آیا این مشکل ساز نیست؟!
    دوم اینکه باتری ها چه زمانی برای فول شارژ شدن میگیرن؟!
    __________________________________________________ ____
    در مورد تعداد بیشتر موتور ولی با اندازه کوچک با آقا اشکان و جناب فکر موافقم....
    تو خیلی از طرح های تولید انبوه یکی از فاکتور ها هزینه ی نگهداری و راحتی تهیه لوازم یدکیه!
    ______________________________________________
    پ.ن: مطمئنی که این کواد کوپتره مثه اون اسکیت برد تو دره نمیره
    این مورد بالا رو جهت مزاح گفتم. به دل نگیر!
    به امید روزی که شما رو بر بالاترین نقطه ی علم الکترونیک ببینم . زنده باد ECA.
    الکترونیک قدرت
    الکترونیک آنالوگ
    طراحی و تولید انواع مدارات الکترونیک در تیراژ انبوه
    ---------------------BMCELEC@-------------------
    ------------www.hoseyniemeni.ir-----------
    ---------------www.bmc-elec.com--------------
    ---------------www.bmc-elec.ir--------------

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] چالشها برای ساخت ربات پرنده ای که انسان را حمل کند؟

      نوشته اصلی توسط فکر نمایش پست ها
      با سلام و درود
      1- ملخ مناسب برای این موتور چه مشخصاتی دارد؟
      2- آیا جدولی وجود دارد که نشان دهد این موتور با ملخ های مختلف چقدر پیشرانه تولید می کند؟
      3- آیا به نظر شما استفاده از بیش از چهار موتور بهتر نیست؟ زیرا اگر به هر دلیلی در ربات پرنده ی چهار موتوره یکی از موتورها غیر فعال شود پایداری ربات پرنده به میزان قابل توجهی با مشکل مواجه می شود و احتمال برخورد شدید با زمین وجود دارد اما اگر تعداد موتور ها بیشتر باشد، از کار افتادن یک موتور تأثیر کمتری دارد.
      نوشته اصلی توسط اشکان غفارزاده نمایش پست ها
      بنظرم استفاده از تعداد موتور بالا بسیار اصولی تر است.
      هم از لحاظ امنیت موتور ها هم از لحاظ هزینه های نگه داری و خرید لوازم
      شما برای موتور های توان بالا مجبور به خرید باتری و اسپید کنترل با قیمت بالا هستید.مخصوصلا باتری
      فرض کنید 150یور برای اسپید و 1000یور برای موتور خرج کنید. برای راه اندازی چنین موتور به باتری با ولتاژ بالاتر هستید. که ولتاژ بالا یعنی سلول بلاتر و قیمت بالاتر
      دردسر اصلی هم شارز کردن آن!!!!!!
      حال اگه در اثر کرش یکی از موتور ها هم آسیب ببنید دردسر خرید یا تعمیر موتور با قیمت بالا و بالانس کردن موتور جدید با موتور های کارکرده قبلی هم یه دردسر دیگه
      ساخت بدنه با چهار بازو مقاوم با وزن پایین هم یه دردسر دیگه !!!!
      با تعداد موتور بالاتر تعداد بازو ها افزایش میابد که به طبع وزن روی بازو ها پخش شده و بازو ها مقاومت کمتری نسبت به بدنه با چهار بازو لازم دارند که دردسر و هزینه ساخت و پایین میارن
      مخل ها هم همچنین . پیدا کردن مخل با سایز بزرگ و وزن پایین دردسر و هزینه زیادی دارن

      دوست عزیزمون هم که ساکن آلمان (اگه اشتباه نکنم هامبورگ) هستند میتونند از رادیو کنترل های برند Graupner استفاده کنند که ساخت آلمان هست تکنولوژی و امکانات بسیار بالایی دارن و قیمت اون در برابر فوتابا و jr و ... بسیار بایین هست

      سلام دوستان کلی تایپ کردم .. قاطی کرد ...از متن خودم عکس گرفتم ... شرمنده


      قرار نیست فقط از bms خالی استفاده کنم ... کلی ماژول هم برای کنترول و مانیتور باطری قرار میگیره.
      BMS ها مدل های مختلفی دارن یک سری LCD و قابلیت اتصال به smartphone
      تصاویر BMS




      دیدگاه


        #33
        پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] چالشها برای ساخت ربات پرنده ای که انسان را حمل کند؟

        نوشته اصلی توسط arminnaami نمایش پست ها
        سلام دوستان کلی تایپ کردم .. قاطی کرد ...از متن خودم عکس گرفتم ... شرمنده
        [...]
        با سلام و درود
        متن های درون تصویر به صورت Type شده قرار داده شد تا بتوانید جایگزین تصویر کنید:

        کد HTML:
        مشکل  هزینه نیست ... چیزی که برای ساخت این ربات بهم انگیزه میده کوچیک بودنه  اونه وگرنه استفاده از موتور های بیشتر خیلی بهتره ... من توی زمینه های  مختلف تجربه دارم از الکترونیک و برنامه نویسی و طراخی و کامپوزیت و ...  اما متخصص نیستم ولی توانایی اینو دارم که پروژه رو به اتمام برسونم ساعت  های که وقت میکنم میشینم ایده ها رو مرور می کنم و حساب کتاب می کنم و کاری  که قرار انجام بدمو به روز می کنم ... درست اینجا همه چی رو کامل گزارش  نمی کنم ...
        برای اسپید کنترولر : برنده های مختلف هست .. برای اسپید  کنترول 2 گزینه دارم یکی سفارش بدم برام بسازن طبق نیاز موتور که هزینه هر  کدوم 150 یورو میشه ..یا از یکی از برنده های خیلی معتبر و گرون قیمت  استفاده کنم
        ملخ : فعلا یک گزینه دارم .. چون اون سایز و اون جنس که  نیاز دارم رو هنوز پیدا نکردم ... گزینه موجود اینکه بدم برام با فیبر کربن  بسازن ... چون خیلی حساسه ظرافت زیادی میخواد ترجیم میدم یم شرکت متعبر و  تخصصی برای با فیبر کربن بسازه ...
        Power : بعد از سفارش ملخ  اسپید کنترولر میتونیم ازمایش کنیم که چقدر نیروی Trust داریم.
        تعداد  موتور بیشتر نیازمند امپر بیشتر هم هست برای پرواز طولانی تر .. با چندتا  شرکت توی شهر مونیخ حرف زدم به صورت ایمیل .. برای سفارش باطری Li-Po با مشخصات 10S 40000mAh اگه از نظر هزینه به توافق برسیم کل رویه پروژه به کلی عوض میکنه ...
        یه شرکت وقتی میخواد همچین پروژ هایی رو انجام بده ابزار و افرارد تخصصی تری در اختیار داره ...
         
         
        
        [quote]باتری های لیتیوم یون در حالت فول شارژ 4.2 ولت اختلاف پتانسیل دارن! پس برای هر سل 18 عددی شما حدود 75.6 ولت داری!
        آیا این مشکل ساز نیست؟!
        دوم اینکه باتری ها چه زمانی برای فول شارژ شدن میگیرن؟![/quote]
        در پست قبلی گفتم از BMS استفاده می کنم مخفف » Battery Management System


        مشکل هزینه نیست ... چیزی که برای ساخت این ربات بهم انگیزه میده کوچیک بودنه اونه وگرنه استفاده از موتور های بیشتر خیلی بهتره ... من توی زمینه های مختلف تجربه دارم از الکترونیک و برنامه نویسی و طراخی و کامپوزیت و ... اما متخصص نیستم ولی توانایی اینو دارم که پروژه رو به اتمام برسونم ساعت های که وقت میکنم میشینم ایده ها رو مرور می کنم و حساب کتاب می کنم و کاری که قرار انجام بدمو به روز می کنم ... درست اینجا همه چی رو کامل گزارش نمی کنم ...
        برای اسپید کنترولر : برنده های مختلف هست .. برای اسپید کنترول 2 گزینه دارم یکی سفارش بدم برام بسازن طبق نیاز موتور که هزینه هر کدوم 150 یورو میشه ..یا از یکی از برنده های خیلی معتبر و گرون قیمت استفاده کنم
        ملخ : فعلا یک گزینه دارم .. چون اون سایز و اون جنس که نیاز دارم رو هنوز پیدا نکردم ... گزینه موجود اینکه بدم برام با فیبر کربن بسازن ... چون خیلی حساسه ظرافت زیادی میخواد ترجیم میدم یم شرکت متعبر و تخصصی برای با فیبر کربن بسازه ...
        Power : بعد از سفارش ملخ اسپید کنترولر میتونیم ازمایش کنیم که چقدر نیروی Trust داریم.
        تعداد موتور بیشتر نیازمند امپر بیشتر هم هست برای پرواز طولانی تر .. با چندتا شرکت توی شهر مونیخ حرف زدم به صورت ایمیل .. برای سفارش باطری Li-Po با مشخصات 10S 40000mAh اگه از نظر هزینه به توافق برسیم کل رویه پروژه به کلی عوض میکنه ...
        یه شرکت وقتی میخواد همچین پروژ هایی رو انجام بده ابزار و افرارد تخصصی تری در اختیار داره ...



        باتری های لیتیوم یون در حالت فول شارژ 4.2 ولت اختلاف پتانسیل دارن! پس برای هر سل 18 عددی شما حدود 75.6 ولت داری!
        آیا این مشکل ساز نیست؟!
        دوم اینکه باتری ها چه زمانی برای فول شارژ شدن میگیرن؟!
        در پست قبلی گفتم از BMS استفاده می کنم مخفف » Battery Management System




        دیدگاه


          #34
          پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] چالشها برای ساخت ربات پرنده ای که انسان را حمل کند؟

          ایده جالبیه ولی مبحث تغذیه و پایداری در مقابل جریان های باد بسیار مهمه که باید لحاظ بشن!!!

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] چالشها برای ساخت ربات پرنده ای که انسان را حمل کند؟

            با سلام و درود
            شرکت Volocopter GmbH ربات پرنده ی عمودپروازی با قابلیت حمل 2 نفر سرنشین را طراحی نموده است که Volocopter 2X نام دارد.

            متن مشخصات طراحی(Design Specifications) ربات پرنده ی Volocopter 2X :
            با سلام و درود شرکت Volocopter GmbH ربات پرنده ی عمودپروازی با قابلیت حمل 2 نفر سرنشین را طراحی نموده است که Volocopter 2X نام دارد. (تصویر1: پیش نمایشی از پرواز ربات پرنده ی عمودپرواز Volocpter 2X در شهرها) [م-1] (تصویر2: پیش نمایشی از پرواز ربات پرنده ی عمودپرواز Volocpter 2X در شهرها) [م-2] متن مشخصات طراحی(Design

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] چالشها برای ساخت ربات پرنده ای که انسان را حمل کند؟

              با سلام و درود
              شرکت PassengerDrone در زمینه ی تولید سازه های پرنده ی عمودپرواز با قابلیت حمل افراد فعالیت دارد:
              Passenger Drone - The most Advanced Manned Autonomous VTOL

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] چالشها برای ساخت ربات پرنده ای که انسان را حمل کند؟

                با سلام و درود
                مطالبی پیرامون ربات ها و سازه های پروازی مرتبط با حمل و نقل اشخاص و سفرهای هوایی:
                1- پرواز موفقیت آمیز هواپیمای الکتریکی چین :: پرتال هوافضای ایران
                2- خرید خودرو پرنده مسافربر توسط دوبی :: پرتال هوافضای ایران
                3- رونمایی از «موتورسیکلت پرنده» ساخت شرکت هاورسرف (+تصاویر) :: پرتال هوافضای ایران
                4- برنامه شرکت هاورسرف برای ساخت تاکسی پرنده پنج نفره خودران (+تصاویر) :: پرتال هوافضای ایران
                5- استخدام مهندس ناسا در "اوبر" برای ساخت تاکسی های پرنده :: پرتال هوافضای ایران
                6- بررسی پتانسیل ایجاد تاکسی هوایی (ایرتاکسی) در ایران | مهاجر رسانه تخصصی پهپاد
                7- Could Your Next Uber be a Multicopter? - iQ by Intel
                8- گروه خودروسازی جیلی به دنبال ساخت خودرو پرنده :: پرتال هوافضای ایران
                9- پروژه ی واهانا، تاکسی پرنده ی خودران شرکت ایرباس :: پرتال هوافضای ایران

                - ربات پرنده ای به نام EHANG 184 که به صورت خودکار می تواند به جا به جایی مسافر بپردازد:
                EHANG|Official Site-EHANG 184 autonomous aerial vehicle

                - ربات پرنده ای به نام SureFly محصولی از شرکت .Workhorse Group Inc که می تواند دو سرنشین داشته باشد:
                SureFly | Workhorse


                - پرنده ای به نام Hoverbike که چیزی شبیه به یک motorcycle پرنده می باشد و می تواند افراد را جا به جا نماید:
                Malloy Hoverbike – Worlds first flying motorcycle
                جدیدترین ویرایش توسط فکر; ۱۶:۲۳ ۱۳۹۶/۰۹/۲۵.

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] چالشها برای ساخت ربات پرنده ای که انسان را حمل کند؟

                  با سلام و درود
                  نمونه هایی از فعالیت جهت ساخت وسایل الکتریکی حمل و نقل هوایی:
                  1- استرالیایی ها موفق به ساخت نمونه اولیه خودرو پرنده الکتریکی شدند (+تصاویر) :: پرتال هوافضای ایران
                  2- همکاری سه شرکت اروپایی ایرباس، رولز-رویس و زیمنس برای ساخت هواپیماهای برقی تا سال 2020 :: پرتال هوافضای ایران

                  دیدگاه


                    #39
                    پاسخ : [گفتگو و تبادل نظر] چالشها برای ساخت ربات پرنده ای که انسان را حمل کند؟

                    با سلام و درود
                    شرکت T-motor موتوری برای ربات های پرنده ای عرضه است که برای ربات های پرنده ای که حمل و نقل انجام می دهند و یا سرنشین دارند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
                    نام این موتور U15Ⅱ می باشد و در بخش کاربردهایش این مطلب ذکر شده است:»For freight transport and manned uav programs« و همچنین حداکثر میزان نیروی پیشرانه(Thrust) مقدار 36کیلوگرم ذکر شده است.
                    1- U15Ⅱ KV100_U Power Type_Motors_Products_T-motor-The Safest Propulsion System
                    2- U15Ⅱ KV80_U Power Type_Motors_Products_T-motor-The Safest Propulsion System

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X