اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درخواست راهنمایی برای خرید موتور ربات پرنده در ایران

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : درخواست راهنمایی برای خرید موتور ربات پرنده در ایران

    نوشته اصلی توسط اشکان غفارزاده نمایش پست ها
    اشتباهی که دارید این هست که قبل از مجاسبه وزن کل سازه سراغ انتخاب موتور رفتید اون هم برای همچین پروژه
    در مولتی روتور ها به خصوص ربات های سنگین انتخاب موتور آخرین مرحله هست
    برای افزایش زمان پرواز سراغ موتور هایی با بازده بالا باید رفت

    موتور های سری U Efficiency تی موتور بهترین گزینه از لحاظ بازدهی هستن.
    مدل u8 وu10 براتون مناسب هست
    این لینک مدل های مختلف سری U Efficiency هست

    یک نکته ای که باید به اون توجه کنید همچین رباتی بسیار پر هزینه هست که با ید چیزی حدود 15میلیون خرج کنید
    این یک نمونه از اوکتاکوپتر دوستان هست که نزدیک به 18میلیون براش خرج کرده



    باسپاس فراوان.
    راهنمایی های شما دوستان واقعا کمک های شایانی به بنده میکند. یه دنیا سپاس گذارم

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : درخواست راهنمایی برای خرید موتور ربات پرنده در ایران

      ضمن تشکر از همه ی شما دوستان.
      طی بررسی های بنده و جمع بندی پاسخ های شما بنده به این نتیجه رسیدم که عملا این پروژه ی بنده با موتور های الکتریکی غیر ممکنه. یا هم فعلا علم به اون اندازه پیشرفت نکرده.
      پس فعلا آخرین امیدم موتور های سوختی هستش.
      ممنون میشم اگه از دوستان کسی اطلاعی در مورد موتور های سوختی داره راهنمایی ام کنه.
      مثلا اینکه: آیا موتور های سوختی هم همچو موتور های الکتریکی فقط یک پره را می توانند بپرخانند یا اینکه من با یه موتور سوختی می تونم یه اوکتا کوپتر بسازم(چون میدونید که اگه موتور الکتریکی باشه باید 8 تا موتور بخرم.)
      چه جوری یه موتور سوختی انتخاب کنم؟ موتور های الکتریکی یه لیست مشخصات داشت. معلوم بود چه قدر تراستش هست وزنش چه قدره و... اما هرچی سرچ می کنم توی نت اطلاعات دقیقی پیدا نمی کنم.
      بازدهی این موتور ها چه طوریه؟ بهتر از موتور های الکتریکی عمل می کنند؟ برای کاری که من می خوام انجام بدم کاربردی هستند؟

      ممنون میشم از اساتید که پاسخ بنده را بدهند. توی این مدت از بس از این ور و اون ور پرسیدم و جواب های گوناگون گرفتم خسته شدم. دیگه می خوام از کار دست بکشم.
      موتور سوختی آخرین امید منه!

      دیدگاه


        #18
        نوشته اصلی توسط hewillcome نمایش پست ها
        تشکر.
        فقط ای کاش فارسی بود

        با سلام و درود
        منبع: knowledgeplus.ir
        نشانی صفحه ی حاوی این متن: KnowledgePlus(پیام های تلگرام 96)
        کد:
        http://knowledgeplus.ir/Telegram/Telegram96.aspx
        ---
        عدم تسلط به زبان انگلیسی در حد مطالعه متون تخصصی مانع بزرگی برای پیشرفت در رشته الکترونیک است و کسی که به دلیل مسلط نبودن به زبان همیشه محدود به منابع فارسی است، بسیار بعید است که بتواند در الکترونیک بیشتر از یک حد پیشرفت کند.
        ---
        منبع: knowledgeplus.ir
        نشانی صفحه ی حاوی این متن: KnowledgePlus(پیام های تلگرام 96)
        کد:
        http://knowledgeplus.ir/Telegram/Telegram96.aspx
        منبع: کانال @KnowledgePlus در نرم افزار پیام رسان Telegram (دسترسی در تاریخ: 1396/07/21)
        ---
        KnowledgePlus.ir, [۱۹.۰۹.۱۷ ۱۲:۲۹]
        نکاتی در مورد تسلط به زبان انگلیسی برای مطالعه متون تخصصی الکترونیک:

        1- اگر از جمله کسانی هستید که به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی همیشه مشکل دسترسی به منابع فارسی را برای مطالعه مباحث الکترونیک دارید، شما را می توان به شخصی تشبیه کرد که ریگی داخل کفش او رفته و ساعت ها با همان کفش راه می رود و از این وضعیت آزار می بیند. اما دقایقی توقف نمی کند تا ریگ را از کفش خود در بیاورد و خود را خلاص کند. گاهی با افرادی برخورد می شود که سال های سال است که از این عدم تسلط به زبان انگلیسی برای مطالعه متن های تخصصی می نالند و همیشه یکی از دغدغه های آنها دسترسی به منابع فارسی است. اما اگر فقط چند ماه وقت می گذاشتند می توانستند این مشکل را خیلی زودتر از اینها حل کنند و دریچه بزرگی را برای بهره بردن از منابع علمی به روی خود بگشایند.

        2- هیچ دلیلی ندارد کسی که می تواند کتاب های الکترونیکی یا دیتاشیت ها را به راحتی مطالعه کند، حتی یک صفحه متن راجع به آشپزی یا فلسفه را هم به همان راحتی بخواند. زیرا کلمات بکار گرفته شده در متون تخصصی با هم متفاوت هستند. بنابراین برای پیشرفت سریع در مطالعه منابع الکترونیک، پروسه های طولانی مدتی مثل رفتن به کلاس زبان چندان راهگشا نیست و بهترین راه حمله کردن مستقیم به ترجمه متن است. با توجه به تکراری بودن بسیاری از کلمات در متون تخصصی، بعد از مدتی کار در این زمینه سرعت پیشرفت بسیار زیاد خواهد شد.

        3- اگر شما در این مورد دچار مشکل هستید و از یک حداقل اطلاعات در زمینه زبان انگلیسی برخوردارید، توصیه می شود متنی درباره موضوع مورد علاقه خود (مثلا Manual یک میکروکنترلر) را انتخاب کنید و سعی کنید با کمک دیکشنری شروع به ترجمه آن کنید. بعد از مدتی ممارست و صرف وقت احتمالا پیشرفت خوبی برای شما در این زمینه حاصل خواهد شد و ای بسا رسیدن به تسلط در این مورد شاید بسیار آسان تر از آن چیزی باشد که قبلا فکر می کردید.

        @KnowledgePlus
        ---
        منبع: کانال @KnowledgePlus در نرم افزار پیام رسان Telegram (دسترسی در تاریخ: 1396/07/21)




        نوشته اصلی توسط hewillcome نمایش پست ها
        ضمن تشکر از همه ی شما دوستان.
        طی بررسی های بنده و جمع بندی پاسخ های شما بنده به این نتیجه رسیدم که عملا این پروژه ی بنده با موتور های الکتریکی غیر ممکنه. یا هم فعلا علم به اون اندازه پیشرفت نکرده.
        پس فعلا آخرین امیدم موتور های سوختی هستش.

        ممنون میشم اگه از دوستان کسی اطلاعی در مورد موتور های سوختی داره راهنمایی ام کنه.
        مثلا اینکه: آیا موتور های سوختی هم همچو موتور های الکتریکی فقط یک پره را می توانند بپرخانند یا اینکه من با یه موتور سوختی می تونم یه اوکتا کوپتر بسازم(چون میدونید که اگه موتور الکتریکی باشه باید 8 تا موتور بخرم.)
        چه جوری یه موتور سوختی انتخاب کنم؟ موتور های الکتریکی یه لیست مشخصات داشت. معلوم بود چه قدر تراستش هست وزنش چه قدره و... اما هرچی سرچ می کنم توی نت اطلاعات دقیقی پیدا نمی کنم.
        بازدهی این موتور ها چه طوریه؟ بهتر از موتور های الکتریکی عمل می کنند؟ برای کاری که من می خوام انجام بدم کاربردی هستند؟

        ممنون میشم از اساتید که پاسخ بنده را بدهند.توی این مدت از بس از این ور و اون ور پرسیدم و جواب های گوناگون گرفتم خسته شدم. دیگه می خوام از کار دست بکشم.
        موتور سوختی آخرین امید منه!
        با سلام و درود
        مسئله ی ساخت ربات پرنده ی عمودی پروازی که با استفاده از موتورهای الکتریکی بتواند وزنی معادل ده ها کیلوگرم را بلند نماید و مسئله ی ساخت ربات پرنده ی عمودی پروازی که با استفاده از موتورهای الکتریکی بتواند بیش از یک ساعت پرواز نماید؛ هر دو حل شده اند. حال باید چگونگی ترکیب راهکاری های این دو مسئله را مورد بررسی قرار داد که نیازمند تحقیق، بررسی و مطالعه ی همراه با صبر و حوصله است.


        - سازه ی پرنده ای به نام Black Knight Transformer توسط شرکت Advanced Tactics, Inc ساخته شده است که وزن ناخالص(Gross Weight) آن معادل 1995 کیلوگرم می باشد و از موتورهای سوختی استفاده می نماید.
        جزئیات بیشتر:
        Black Knight TRANSFORMER | Advanced Tactics, Inc.

        - ربات پرنده ای با نام Volocopter 2X توسط شرکت Volocopter GmbH برای حمل و نقل اشخاص ساخته شده است که از موتورهای الکتریکی استفاده می نماید. برخی موارد که در بخش مشخصات آن آمده است؛ بدین شرح می باشد:
        منبع و جزئیات بیشتر: Volocopter - Product
        Power type: Electric/batteries -
        Passenger capacity: 2 pax -
        Max. take off mass (MTOM): 450 kg -
        Max. payload: 160 kg -
        Operating weight empty (OWE): 290 kg -
        Max. range (@ MTOM): 27 km (17 mi) at an optimal ́range ́ cruise speed of 70 km/h (43 mph) -
        Max. flight time (@ MTOM): 27 min at an optimal ́flight time ́ cruise speed of 50 km/h (31 mph) -
        Max. airspeed (limited time): 100 km/h -
        Number of motors & rotors: 18 each -
        Engine type: 3-phase PM synchronous motor, brushless DC electric motor (BLDC) -
        و...




        - پیرامون مبحث سنجش میزان پیشرانه ی تولیدی توسط موتور، در این مطلب منابعی معرفی شده است:
        با سلام و درود با استفاده از روش های معرفی شده در این منابع می توان وسیله ای ساخت تا بتوان پیشرانه ی[1] تولیدی توسط موتورها را سنجید. - چند منبع برای آشنایی با نحوه ساخت این وسیله: 1- DIY Simple Motor Thrust Measuring Stand Station - Multicopter RC Brushless - Oscar Liang (https://oscarliang.com/diy-thrust-station-measure


        - در این مطلب، منابعی شامل نمونه هایی از ربات های پرنده ی عمودپروازی که الکتریسیته مورد نیاز موتورها را از طریق پیل سوختی هیدروژن یا مولد گازوئیلی تأمین می نمایند معرفی شده است. همچنین موردی پیرامون ربات های پرنده ی ساخته شده توسط موتورهای سوختی معرفی شده است:


        - با توجه به اینکه فرمودید:«اما هرچی سرچ می کنم توی نت اطلاعات دقیقی پیدا نمی کنم.» لطفاً بیان نمایید که از چه عباراتی برای جست و جو پیرامون این مبحث استفاده نموده اید.


        - این موارد را مورد توجه قرار دهید:
        منبع: knowledgeplus.ir
        نشانی صفحه ی حاوی این متن: KnowledgePlus(پیام های تلگرام 95)
        کد:
        http://knowledgeplus.ir/Telegram/Telegram95.aspx
        ---
        نقل یک تجربه:
        در رشته الکترونیک آن گروهی که بدون کسب مهارت و تجربه در آموخته های قبلی، فقط به دنبال عناوین و موضوعات جدید هستند و از عمق کافی در دانسته هایشان برخوردار نیستند و به اصطلاح از این شاخه به آن شاخه می پرند، معمولا افراد چندان موفقی نیستند و بعد از مدتی هم خسته می شوند و به نتیجه مشخصی هم نمی رسند. در نقطه مقابل کسانی هستند که سعی می کنند ابتدا همان هایی را که یاد گرفته اند به مرحله کاربرد و اجرا برسانند و بعد اگر لازم باشد به موضوعات جدید می پردازند. اینگونه افراد روی هر موضوعی بر اساس نیازهای واقعی و کاربردی وقت می گذارند و صرف انرژی آنها برای هر سرفصل و عنوانی بصورت حساب شده و با برنامه و هدف مشخص است. این گروه که در اقلیت هم هستند معمولا از نظر کاری و اقتصادی به موفقیت های قابل توجهی نسبت به گروه اول دست پیدا می کنند.

        ---
        منبع: knowledgeplus.ir
        نشانی صفحه ی حاوی این متن: KnowledgePlus(پیام های تلگرام 95)
        کد:
        http://knowledgeplus.ir/Telegram/Telegram95.aspx
        منبع: knowledgeplus.ir
        نشانی صفحه ی حاوی این متن: KnowledgePlus(پیام های تلگرام 96)
        کد:
        http://knowledgeplus.ir/Telegram/Telegram96.aspx
        ---
        گاهی با افرادی مواجه می شویم که یک محصول الکترونیکی را در حد نمونه سازی تولید کرده اند، اما سرمایه کافی برای تولید و بازاری را برای فروش آن محصول در اختیار ندارند. با این حال به دلایلی مانند ترس از کپی شدن طرحشان یا عدم اعتماد و تمایل برای مشارکت با افراد دیگر حاضر نیستند با کسانی که صاحب سرمایه و بازار فروش هستند در سود خود شریک شوند. در نهایت هم محصولشان هیچ وقت به مرحله تولید نمی رسد و در حد یک نمونه باقی می ماند. به نظر می رسد در چنین شرایطی پذیرفتن ریسک مشارکت با دیگران و قناعت به سود کمتر شاید بهتر از منتفی شدن اصل صورت مسئله و به اصطلاح خاک خوردن نتیجه ایده مورد نظر باشد.
        ---
        منبع: knowledgeplus.ir
        نشانی صفحه ی حاوی این متن: KnowledgePlus(پیام های تلگرام 96)
        کد:
        http://knowledgeplus.ir/Telegram/Telegram96.aspx
        منبع: کانال @KnowledgePlus در نرم افزار پیام رسان Telegram (دسترسی در تاریخ: 1396/07/21)
        ---
        KnowledgePlus.ir, [۱۳.۰۹.۱۷ ۱۲:۲۹]
        در جلسه ای از شخصی با تجربه و با سابقه طولانی فعالیت تخصصی در الکترونیک سوال شد که آیا شما از ورود این تعداد بالا از افراد مختلف به حوزه الکترونیک نگران نیستید که رقیب کاری شما شوند؟ آن شخص پاسخ داد که خیر نگران نیستیم. زیرا اکثر این افراد به جای اینکه بصورت متمرکز دنبال یک موضوع بروند، از ترس عقب نماندن از قافله و بدون عمیق شدن در یک بخش دائما دنبال موج های ایجاد شده از این سو به آن سو می دوند و بیشتر وقت و انرژی خود را تلف می کنند. بنابراین به تخصصی که ما سال ها برای آن بصورت متمرکز وقت گذاشته ایم حتی نزدیک هم نمی شوند. چه برسد به این که بخواهند با این اطلاعات سطحی و تجربه کم به عنوان رقیب کاری محسوب شوند.

        @KnowledgePlus
        ---
        منبع: کانال @KnowledgePlus در نرم افزار پیام رسان Telegram (دسترسی در تاریخ: 1396/07/21)
        جدیدترین ویرایش توسط فکر; ۲۱:۱۰ ۱۳۹۶/۰۷/۲۱.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : درخواست راهنمایی برای خرید موتور ربات پرنده در ایران

          اقا دمتون گرم. خیلی جامع و عالی بود.
          من هی ناامید میشم که و چالش های جدید برام به وجود میاد اما شما لطف می کنید و با راهنمایی های خوبتون بنده را امیدوار میکنید.
          بسیار بسیار سپاس گزارم.

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X