اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشاوره جهت خرید اینورتر برای روشن کردن کولر میخوام

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : مشاوره جهت خرید اینورتر برای روشن کردن کولر میخوام

    دوست عزیز اگر بگید پروژه دقیقا" چیه بچه ها بهتر میتونن کمکتون بکنن.

    مخلص سینا خان هم هستیم

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : مشاوره جهت خرید اینورتر برای روشن کردن کولر میخوام

      سلام
      1.5 سال پیش یکی از دوستانم یک کولر اسپلیتور 9000 رو روی یک ماشین سنگین نصب کرد ............
      از من خواست یک اینورتور بهش معرفی کنم تا از باطری ماشین برای راه اندازی استفاده کنه.............
      منم یکسری تست روی کولر انجام دادم .............اول اینکه کمپرسور کولر اسپلیتورها پیک جریان اولیه ندارن چون سه فاز هستن و با اینورتر داخلی به آرامی به دور
      نامی نزدیک میشن.....البته سه فاز که گفتم منظورم اختلاف فاز 120 درجه نیست کاملآ متفاوت هست........
      روی بدنه توان مصرفی رو در حالت - های پاور 1100 وات زده بود اما در عمل تا حدود 1300 وات مصرف میکرد........
      ابتدا با یک اینورتر شبه سینوسی تست کردیم ........اما سیستم هوشمند کولر فقط سینوسی کامل رو قبول می کرد در صفحه نمایش ارور میزد..........
      از یک اینورتر سینوسی 2000 وات استفاده کردیم کولر راه افتاد................
      کولر اسپلیتورها وقتی دمای محیط به حد تنظیم شده نزدیک میشه کمپرسور رو خاموش نمیکنه مگر اینکه برودت محیط خیلی بالا بره.................
      پس دور کمپرسور کم میشه تا زمانی که برودت کم بشه پس به آرامی دور کمپرسور افزایش پیدا میکنه...........
      مشکلی که وجود داشت این بود که بدنه کابین ماشین مانند اتاق منزل در برابر گرما ایزوله نبود و کمپرسور کولر بیشتر در دورهای بالا کار میکرد ..............
      مشکل بعدی این هست که لوله های ارتباطی مسی هستن و بر اثر لرزش اتصالات نشتی پیدا میکنن.....................
      مشکل دیگه اینکه طبق کاتالوگ نمیشه لوله های ارتباطی رو کوتاه کرد با کوتاه کردنشون فشار بر کمپرسور بسیار زیاد میشه که هم باعث تلفات بالا و همچنین خرابی کمپرسور میشه...........رو این حساب حجم زیادی از لوله مسی در هم تاب خورده کنار کولر آویزان مانده بود................
      با این حال داره کار میکنه............باطری ماشین هم دو تا 12 ولت 200 آمپر هست که حدود 2تا 3 ساعت جواب میداد ..........

      اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : مشاوره جهت خرید اینورتر برای روشن کردن کولر میخوام

        نوشته اصلی توسط sina1359
        سلام آروین خان گل گلاب
        آروین خان در موتور برق دو زمانه باید روغن را با بنزین مخلوط کنید و بوی بدی هم دارد (همانند ماشینی که روغن سوزی دارد)
        و در 4 زمانه ها هر 6 ماه یک بار (چون مثل ماشین یک مخزن جداگانه برای روغن دارد و رغن را با بنزین نباید ترکیب کرد) باید تعویض شود و یا کارکردی 200 ساعته...


        پ.ن: دوست عزیز جواب ندادید؟! (حال من خودم یک مدل را پیش فرض میگیرم):
        کولر اسپلیتور در بازار ایران , زیر 9000 بی تی یو (BTU) موجود نیست
        ولی در کشورهای اروپایی مدل 3000 و 5000 آن هم وجود دارد
        حال ما همان 9000 بی تی یو که حدود 800 وات است را در نظر میگیریم
        از ماشین برق گرفتن هم اشتباه است (چه دینام و چه باتری....)
        پس میماند باتری جداگانه و شارژر و اینورتر:
        باتری را میتوانید یک باتری و یا دو باتری ویا 4 باتری (12 ولت - سری دو باتری برای 24 ولت و سری 4 باتری برای 48 ولت) 200 آمپر ساعت اسیدی (اسیدی سربی) انتخاب کنید(ارزانتر از سیلد اسیدی یا همان اتمیها هستند)
        اینورتر سینوسی هم 12 و 24 و 48 ولت آن در بازار موجود است و میتوانید چینی آن را خریداری کنید به جای تایوانی که خیلی گران قیمت است , چینی را هم دوستان تست کردند و خوب عمل میکند (البته استاندارد آن)
        اینورتر هم 1000 واتش بس است و باید دقت کنید که کولر در ابتدای استارت زدن (هر بار از فن به کولر تغییر میکند و یا به عبارتی ترموستات کولر روشن میشود) به پیک مصرف میرسد (در چند ثانیه) و باید اینورتر شما حدود 1800 واتی
        پیک داشته باشد (که معمولان هم اینورتر 1000 وات تا 2000 وات پیک دارد و در دیتا شیتش نوشته).
        قیمت اینوتر چینی سینوسی حدود 700 تومان و باتری 200 آمپر ساعت اسیدی صبا باتری حدود 350 تومان است
        به یک منبع تغذیه سوئیچینگ12 ولت 20 تا 30 آمپر (که باید ولوم آن را چرخانده تا ولتاژ خروجی حدود 13.5 ولت شود) نیاز دارید که حدود 100 تومان است
        و یا یک شارژر حرفه ای باتری 12 ولت اسیدی مثل مینول که حدود 350 تومان است
        ما با یک باتری حدود 2400 وات ساعت توان مصرفی خواهیم داشت که حدود 3 ساعت داعم کار کرد کولر میتوانیم داشته باشیم.
        که این کار کرد داعم غیر ممکن است و معمولا کولر 9000 بی تی یو در یک اتاق در هر 5 دقیقه کار حدود 10 دقیقه روی فن (قطع شدن ترموستات کولر) کار میکند
        که در ماشین های کوچک مثل ون و یا مینی بوس (و ماشین سواری که خیلی کمتر) , بیشتر زمانها خاموش است تا روشن , مگر این که پنجره باز باشد...
        پس با شرط بالا ما حدود 6 تا 9 ساعت میتوانیم از یک باتر اسیدی 200 آمپر استفاده کنیم (پس دو یا 4 باتری برای کار ما خیلی زیاد است)
        بعد در شب با شارژر و برق خانه باتری را تا صبح به آرامی شارژ میکنیم تا در روز بعد دباره قابل استفاده باشد (بهتر است شارژر حرفه ای باشد تا یک منبع تغذیه سوئیچینگ معمولی , مگر این که یک قطع کن (مقایسه گر ولتاژ)سر راهش قرار دهید تا زمان پر شدن باتری قطع کند)...
        ممنون از جواب کاملتون

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X