اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

چگونگی ایجاد آمپر بالا برای تست فیوز خودرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : چگونگی ایجاد آمپر بالا برای تست فیوز خودرو

    نوشته اصلی توسط akaReza نمایش پست ها
    نه عزیزم، هسته ترانس اشباع میشه و جریان محدود میشه.
    وگرنه شما اگه تو خونه خودت فاز و نول رو بهم وصل کنی باید کل شبکه اتصال بشه ( یکی از کاربرد های ترانس های توزیع همین محدود سازی جریان اتصال کوتاه هستش).
    راستش اطلاعات کاملی از ترانس ها ندارم و من رشته تحصیلیم برق این ها نبوده
    ولی اگر ما یه تران اتصال کوتاه کنیم شاید به اندازه اتصال کوتاه کردن برق خونه جریان نکشه ولی حدودا چند برابر جریان نامی خودش میکشه و همین باعث اسیب دیدن ترانس میشه
    در واقع از نظر من مقاومت سیم پیچی باعث کمتر شدن جریان در اتصال کوتاه شدن ترانس میشه

    و اینکه اگه برق خونه ما اتصال کوتاه بشه در درجه اول فیوز میپریه و اگر همچین فیوزی نبود در اثر جریام کشی زیاد سیم خواهد سوخت و احتمال اتشسوزی در مسیر مدار میشه و همچنین افت ولتاز حاصله از جریان هم به کمی محدود کردن جریان کمک میکنه
    دقیق ترش رو نمیدونم در واقع این چیزی که من فکر میکنم و شاید اشتباه کنم

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : چگونگی ایجاد آمپر بالا برای تست فیوز خودرو

      نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
      راستش اطلاعات کاملی از ترانس ها ندارم و من رشته تحصیلیم برق این ها نبوده
      ولی اگر ما یه تران اتصال کوتاه کنیم شاید به اندازه اتصال کوتاه کردن برق خونه جریان نکشه ولی حدودا چند برابر جریان نامی خودش میکشه و همین باعث اسیب دیدن ترانس میشه
      در واقع از نظر من مقاومت سیم پیچی باعث کمتر شدن جریان در اتصال کوتاه شدن ترانس میشه

      و اینکه اگه برق خونه ما اتصال کوتاه بشه در درجه اول فیوز میپریه و اگر همچین فیوزی نبود در اثر جریام کشی زیاد سیم خواهد سوخت و احتمال اتشسوزی در مسیر مدار میشه و همچنین افت ولتاز حاصله از جریان هم به کمی محدود کردن جریان کمک میکنه
      دقیق ترش رو نمیدونم در واقع این چیزی که من فکر میکنم و شاید اشتباه کنم
      خب شما فقط دارین از دید مقاومت اهمی سیم پیچ های ترانس موضوع رو بررسی میکنید، اما ترانس که فقط این سیم پیچ و این مقاومت اهمی که شما میگین نیست، راکتانس هم داره.
      وقتی ترانس رو معادل سازی میکنن در واقع فقط مقدار راکتانس نشتی رو در نظر میگیرن ( مدل ساده شده ترانس که فقط با یک سلف مدل میشه) که این راکتانس چند برابر مقدار سیم پیچ های اهمی ترانس هستش.
      و این مقادیر برای ترانس های کم توان، مقدار زیادیم دارند!
      این لینک هم یک توضیحی راجب امپدانس اتصال کوتاه هستش شاید مفید باشه براتون ( لینک )
      توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
      همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
      https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : چگونگی ایجاد آمپر بالا برای تست فیوز خودرو

        نوشته اصلی توسط akaReza نمایش پست ها
        خب شما فقط دارین از دید مقاومت اهمی سیم پیچ های ترانس موضوع رو بررسی میکنید، اما ترانس که فقط این سیم پیچ و این مقاومت اهمی که شما میگین نیست، راکتانس هم داره.
        وقتی ترانس رو معادل سازی میکنن در واقع فقط مقدار راکتانس نشتی رو در نظر میگیرن ( مدل ساده شده ترانس که فقط با یک سلف مدل میشه) که این راکتانس چند برابر مقدار سیم پیچ های اهمی ترانس هستش.
        و این مقادیر برای ترانس های کم توان، مقدار زیادیم دارند!
        این لینک هم یک توضیحی راجب امپدانس اتصال کوتاه هستش شاید مفید باشه براتون ( لینک )
        با سپاس از توضیحات شما
        میشه بگید چرا ما به ترانس های برخورد میکنیم که سوختن و سیم پیچ اون ها کاملا سیاه شده و یا کاملا از کار می افتن
        در این صورت اگر با اتصال کوتاه شدن ترانس جریان به جریان نامی ترانس محدود بشه که دیگه هیچ ترانسی نمیسوزه
        ایا شما میتونید این موضوع را ازمایش کنید و یک ترانس رو اتصال کوتاه کنید و ثبت کنید که چقدر جریان از اولیه یا ثانویه ترانس در اتصال کوتاه میگذره

        ایا وقتی ما میگیم این ترانس 12 ولت و یک امپر است یعنی ولتاز نامیش با عبور یک امپر تغییری نمیکنه ولی با افزایش جریان دچار افت ولتاز و همین افت ولتاز جریان رو محدود میکنه
        که این افت ولتاز حاصل مفاومت اهمی و مقاومت سلفی و یا تلفاتی در هسته و غیره هست

        خب اگر ترانس ها جریانی بیشتری از جریان نامی شون ندن که میتونیم با اون ها شارژر باتری بسازیم و با اضافه کردن چند دیود ولتاز رو به ولتاز شارژ بروسونیم و جریان هم که محدود به جریان نامی ترانس میشه و در لحظه اول وصل شدن به باتری و تمایل باتری به جریان زیاد باعث افت ولتاز و محدود تر شدن جریان ترانس میشه و در کل جریانی بیش تر از جریان نامی ترانس نمیده

        ایا وقتی ترانسی اتصال کوتاه بشه فقط میشه جریانی کمی بیشتر از جریان نامی رو بده و همین جریان کمی بیشتره که در واحد زمان باعث گرم تر شدن و اسیب دیدن ترانس میشه و ترانس اسیب میبینه ؟
        راستی میدونستم که ترانس مقاومت سلفی هم داره با فرکانس برق شهر ولی خب همه مفاومت ها رو اهمی فرض کردم و بیان کردم یا به عبارتی کل مقاومت
        میشه دقیق تر بگید با اتصال کوتاه شدن ترانس 12 ولت و مثلا یک امپر چه جریانی در مدار جاری میشه ؟ حداقل تقریبا چه جریانی ؟

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : چگونگی ایجاد آمپر بالا برای تست فیوز خودرو

          نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
          با سپاس از توضیحات شما
          میشه بگید چرا ما به ترانس های برخورد میکنیم که سوختن و سیم پیچ اون ها کاملا سیاه شده و یا کاملا از کار می افتن
          در این صورت اگر با اتصال کوتاه شدن ترانس جریان به جریان نامی ترانس محدود بشه که دیگه هیچ ترانسی نمیسوزه

          خواهش میکنم عزیزم.
          ببینید جریان محدود میشه، اما شاید محدود شدن تو ذهن شما این باشه که جریان نامی 1 آمپره، جریان محدود شده بشه 1.1 آمپر!
          وقتی که کلمه اتصال کوتاه شنیده میشه، یعنی توی اون نقطه جریان به صورت وحشتناک و بینهایت زیاد بشه، و اگه محدود یا برداشته نشه، آسیب زیادی میزنه.
          این محدود شدن با ترانس و FCL صورت میگیره ولی قطع شدنش با فیوز و کلید مینیاتوری و ... هست.
          ترانسفرماتور ازین جهت جریان رو محدود میکنه که هم امپدانس سری رو اضافه میکنه و هم خود هسته اشباع میشه و جریان به صورت نجومی زیاد نمیشه و محدود میشه.
          اما هسته هم اینطوری نیست که زارت اشباع بشه، دیگه اینکه تو چه جریانی اشباع میشه به نقطه کار اون بستگی داره.

          ایا شما میتونید این موضوع را ازمایش کنید و یک ترانس رو اتصال کوتاه کنید و ثبت کنید که چقدر جریان از اولیه یا ثانویه ترانس در اتصال کوتاه میگذره
          بله میتونم و اتفاقا یک ترانس دوبل 12 ولت 1 آمپر دارم که الآن توی یک پروژه دانشگاهی دارم ازش استفاده میکنم، اون پروژه رو تحویل بدم تست رو انجام میدم حتما.

          ایا وقتی ما میگیم این ترانس 12 ولت و یک امپر است یعنی ولتاز نامیش با عبور یک امپر تغییری نمیکنه ولی با افزایش جریان دچار افت ولتاز و همین افت ولتاز جریان رو محدود میکنه
          که این افت ولتاز حاصل مفاومت اهمی و مقاومت سلفی و یا تلفاتی در هسته و غیره هست
          بحث افت ولتاژ ترانس مربوط به رگولاسیون ولتاژ ترانس هست، چون به ذاته خود ترانس افت اهمی داره ( بخاطر مقاومت اهمی سیم پیچ ها که شماهم بهش اشاره کردین) و توی ترانس های کوچیک بخاطر جریان کم و هسته کوچیک، سطح مقطع سیم هم کم میشه، با کم شدن سطح مقطع مقاومت هم زیاد میشه، پس باید ترانس رو طوری بپیچند که با عبور جریان نامی، ولتاژ به اندازه ولتاژ نامی افت کنه و توی جریان نامی به ولتاژ نامی برسیم.
          توی ترانس های بزرگتر این افت کمتره و رگولاسیون بهتری داریم.

          خب اگر ترانس ها جریانی بیشتری از جریان نامی شون ندن که میتونیم با اون ها شارژر باتری بسازیم و با اضافه کردن چند دیود ولتاز رو به ولتاز شارژ بروسونیم و جریان هم که محدود به جریان نامی ترانس میشه و در لحظه اول وصل شدن به باتری و تمایل باتری به جریان زیاد باعث افت ولتاز و محدود تر شدن جریان ترانس میشه و در کل جریانی بیش تر از جریان نامی ترانس نمیده
          همونطور که گفتم شما از محدود شدن جریان، برداشت اشتباهی کردین.
          بحث شارژ باتری کلا متفاوته و خیلی به نوع و تکنولوژی باتری مربوط میشه، برای باتری های لید اسید میشه ازین نوع شارژ ها استفاده کرد ( اما نشه بهتره چون آسیب میزنه بازم، چون وقتی باتری شارژ بشه جریان کمتری میکشه ولتآژ میره بالا ( همون بحث رگولاسیون) و داستان میشه بازم) پس از مدارات سوییچینگ استفاده میشه که فیدبک میگیرن از خروجی ولی خود ترانس دیگه فیدبکی نداره و حلقه باز حساب میشه و نمیشه روش حساب کرد.
          توی بحث شارژرهای باتری، جریان و ولتاژ و همینطور دما خیلی دقیق و با رزولوشن بالایی باید کنترل بشن و صرفا محدود شدن جریان کمکی نمیکنه که بازم میگم این محدود شدن مثلا اینطوری نیست که بشه 1.1 آمپر و دیگه جریان نره بالا!

          ایا وقتی ترانسی اتصال کوتاه بشه فقط میشه جریانی کمی بیشتر از جریان نامی رو بده و همین جریان کمی بیشتره که در واحد زمان باعث گرم تر شدن و اسیب دیدن ترانس میشه و ترانس اسیب میبینه ؟
          در هر صورت که ترانس آسیب میبینه، اگه overload بشه که به مرور و دیر تر آسیب میبینه اگه over current بشه که سریع تر این اتفاق میوفته، چون اون سیم پیچ ها به هر حال تحمل یک جریان مشخصی رو دارند، جریان ازون مقدار زیاد بشه باعث میشه که سیم گرم شه و با گرم شدن عایقش میسوزه و اتفاق های دیگه ...

          راستی میدونستم که ترانس مقاومت سلفی هم داره با فرکانس برق شهر ولی خب همه مفاومت ها رو اهمی فرض کردم و بیان کردم یا به عبارتی کل مقاومت
          خب در اون صورت باید از واژه امپدانس استفاده کنیم که شامل مقدار اندوکتانس و مقاومت اهمی هستش.

          میشه دقیق تر بگید با اتصال کوتاه شدن ترانس 12 ولت و مثلا یک امپر چه جریانی در مدار جاری میشه ؟ حداقل تقریبا چه جریانی ؟
          برای مشخص شدن مقدار جریان اتصال کوتاه، باید مدار معادل ترانس رو داشته باشی، شکل زیر رو ببین:

          برای محاسبه جریان و حالا بقیه پارامتر ها، ما باید تک تک مقادیر رو داشته باشیم، که نداریم!
          اما میشه اونهارو با آزمایش های معروف اتصال کوتاه و مدار باز بدست آورد ( لینک )
          خب شما با انجام دادن این تست ها پارامتر های ترانس رو دیگه داری و خیلی راحت جریان رو بدست میاری.
          همونطور که بالاتر هم گفتم یک ترانس 12 ولت دوبل 1 آمپر دارم که توی یک پروژه داره استفاده میشه، با تحویل پروژه و تموم شدنش تست رو انجام میدم ( ترانس تو اون پروژ، یک حالتیه که نمیشه ازش جداش کرد و دوباره بهش وصلش کرد کلی زمان میبره ) و نتیجه رو میگم.
          اما بازم میگم، تصورتون ازمحدود شدن جریان از 1 آمپر به 1.1 آمپره ( فرضا) نباشه، تصورتون اینطوری باشه که جریان اتصال کوتاه 250 آمپری بشه 25 آمپر ( فرضا )، حالا 250 آمپر محدود بشه به 25 آمپر، آیا محدود نشده؟
          حالا این اعداد رو بدون هیچ اساسی گفتم و فقط یک دید خواستم بدم بهتون.
          امیدوارم ذهنیتتون عوض شده باشه نسبت به محدود شدن جریان.
          موفق باشید.
          توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
          همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
          https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : چگونگی ایجاد آمپر بالا برای تست فیوز خودرو

            نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
            حالا ما میخوایم به این پتانسیمتر ساخته شده از سیم المنت چه ولتازی بدیم ؟ 220 یا 12 باتری ؟
            اگه 12 ولت بدیم که جریان زیادی ازش عبور نمیکنه با توجه به مقاومت سیم المنت
            و اگر 220 بدیم با کاهش سیم و کم کردن توان اون المنت از مقاومتش میکاهیم و سیم المنت خواهد سوخت و با گذر زمان گرم تر و گرم تر و سوختن

            و اگر ما از 12 ولت استفاده کنیم تقریبا به 10/6 یا ده ششم این الممنت نیاز داریم یا بهتر به دو تا از این المنت ها نیاز داریم
            و هر کدوم به 6 قسمت تقسیم میکنیم و و شش تای یکی رو با 4 تای دیگری موازی میکنیم
            اینجوری تقریبا 12 امپر از خودش عبور میده در صورتی که توان مجاز این المنت های موازی به 1200 واتی میرسه و هر گز نخواند سوخت

            اگه محاسباتم اشتباه شده است عذر میطلبم ..
            اگه باز حمل برمچ گیری نباشه() یه تست بگیرم.ببینید.که میشه.اصلا فیوز برای ولتااژ های 12 ولت مثل ماشین زیاد در دسترسه.
            من همین مداری که ترسیم کردم در پروتیوس تست گفتم.
            بعددشم این ازمایش نیازی به این همه پیچیدگی نداره.

            یه تستی با یک وسیله دم دستی انجام دادم.(بنده سینوزیت بسیار شدید دارم.برطبق نسخه طب سنتی باید هر هفته یک بار عنبر نسارا دود کنم.این دستگاه برا ی دود کردن عنبر نسارا ساختم.)


            در تصویر بالا فقط یه ردیف سیم المنت درگیره.که طولش 10سانتی متره.

            در این تصویر هم دو ردیف سیم المنت باتغذیه به صورت سری شده درگیر هستند.جریان و ببیند.

            در اخرین تصویر هم سه ردیف سیم درگیر شده که هر سه تا سیم 10سانت .سیم المنت.سری شده.



            خدانیاره روزی که مجبور بشید برای ارامش سردرد به پهن خر متوصل بشید.ولی محجره میکنه.تا حالا هیچ دارویی برا ی سینوزیت نیست.همچنان باید تحمل کنی.
            جدیدترین ویرایش توسط Namvar14; ۱۹:۵۰ ۱۳۹۹/۰۶/۲۳.
            eshop-hodhod.ir

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : چگونگی ایجاد آمپر بالا برای تست فیوز خودرو

              بر طبق سه تا تصویر بالا نتیجه میگیرم به راحتی میتونید یه فیوز بسوزنیدد و لذت ببرد.
              اما مساله اینها نیست.ماله شخصیه که تاپیک و ایجاد کرده و برای همچین مساله ای ساده دنبال تایپکش نیست.من هدف این بود که این اقا بیاد مرحله به مرحله تست بگیره و در انجمن بذاره.
              جدیدترین ویرایش توسط Namvar14; ۱۹:۵۹ ۱۳۹۹/۰۶/۲۳.
              eshop-hodhod.ir

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : چگونگی ایجاد آمپر بالا برای تست فیوز خودرو

                نوشته اصلی توسط akaReza نمایش پست ها
                [/FONT]خواهش میکنم عزیزم.
                ببینید جریان محدود میشه، اما شاید محدود شدن تو ذهن شما این باشه که جریان نامی 1 آمپره، جریان محدود شده بشه 1.1 آمپر!
                وقتی که کلمه اتصال کوتاه شنیده میشه، یعنی توی اون نقطه جریان به صورت وحشتناک و بینهایت زیاد بشه، و اگه محدود یا برداشته نشه، آسیب زیادی میزنه.
                این محدود شدن با ترانس و FCL صورت میگیره ولی قطع شدنش با فیوز و کلید مینیاتوری و ... هست.
                ترانسفرماتور ازین جهت جریان رو محدود میکنه که هم امپدانس سری رو اضافه میکنه و هم خود هسته اشباع میشه و جریان به صورت نجومی زیاد نمیشه و محدود میشه.
                اما هسته هم اینطوری نیست که زارت اشباع بشه، دیگه اینکه تو چه جریانی اشباع میشه به نقطه کار اون بستگی داره.


                بله میتونم و اتفاقا یک ترانس دوبل 12 ولت 1 آمپر دارم که الآن توی یک پروژه دانشگاهی دارم ازش استفاده میکنم، اون پروژه رو تحویل بدم تست رو انجام میدم حتما.


                بحث افت ولتاژ ترانس مربوط به رگولاسیون ولتاژ ترانس هست، چون به ذاته خود ترانس افت اهمی داره ( بخاطر مقاومت اهمی سیم پیچ ها که شماهم بهش اشاره کردین) و توی ترانس های کوچیک بخاطر جریان کم و هسته کوچیک، سطح مقطع سیم هم کم میشه، با کم شدن سطح مقطع مقاومت هم زیاد میشه، پس باید ترانس رو طوری بپیچند که با عبور جریان نامی، ولتاژ به اندازه ولتاژ نامی افت کنه و توی جریان نامی به ولتاژ نامی برسیم.
                توی ترانس های بزرگتر این افت کمتره و رگولاسیون بهتری داریم.


                همونطور که گفتم شما از محدود شدن جریان، برداشت اشتباهی کردین.
                بحث شارژ باتری کلا متفاوته و خیلی به نوع و تکنولوژی باتری مربوط میشه، برای باتری های لید اسید میشه ازین نوع شارژ ها استفاده کرد ( اما نشه بهتره چون آسیب میزنه بازم، چون وقتی باتری شارژ بشه جریان کمتری میکشه ولتآژ میره بالا ( همون بحث رگولاسیون) و داستان میشه بازم) پس از مدارات سوییچینگ استفاده میشه که فیدبک میگیرن از خروجی ولی خود ترانس دیگه فیدبکی نداره و حلقه باز حساب میشه و نمیشه روش حساب کرد.
                توی بحث شارژرهای باتری، جریان و ولتاژ و همینطور دما خیلی دقیق و با رزولوشن بالایی باید کنترل بشن و صرفا محدود شدن جریان کمکی نمیکنه که بازم میگم این محدود شدن مثلا اینطوری نیست که بشه 1.1 آمپر و دیگه جریان نره بالا!


                در هر صورت که ترانس آسیب میبینه، اگه overload بشه که به مرور و دیر تر آسیب میبینه اگه over current بشه که سریع تر این اتفاق میوفته، چون اون سیم پیچ ها به هر حال تحمل یک جریان مشخصی رو دارند، جریان ازون مقدار زیاد بشه باعث میشه که سیم گرم شه و با گرم شدن عایقش میسوزه و اتفاق های دیگه ...


                خب در اون صورت باید از واژه امپدانس استفاده کنیم که شامل مقدار اندوکتانس و مقاومت اهمی هستش.


                برای مشخص شدن مقدار جریان اتصال کوتاه، باید مدار معادل ترانس رو داشته باشی، شکل زیر رو ببین:

                برای محاسبه جریان و حالا بقیه پارامتر ها، ما باید تک تک مقادیر رو داشته باشیم، که نداریم!
                اما میشه اونهارو با آزمایش های معروف اتصال کوتاه و مدار باز بدست آورد ( لینک )
                خب شما با انجام دادن این تست ها پارامتر های ترانس رو دیگه داری و خیلی راحت جریان رو بدست میاری.
                همونطور که بالاتر هم گفتم یک ترانس 12 ولت دوبل 1 آمپر دارم که توی یک پروژه داره استفاده میشه، با تحویل پروژه و تموم شدنش تست رو انجام میدم ( ترانس تو اون پروژ، یک حالتیه که نمیشه ازش جداش کرد و دوباره بهش وصلش کرد کلی زمان میبره ) و نتیجه رو میگم.
                اما بازم میگم، تصورتون ازمحدود شدن جریان از 1 آمپر به 1.1 آمپره ( فرضا) نباشه، تصورتون اینطوری باشه که جریان اتصال کوتاه 250 آمپری بشه 25 آمپر ( فرضا )، حالا 250 آمپر محدود بشه به 25 آمپر، آیا محدود نشده؟
                حالا این اعداد رو بدون هیچ اساسی گفتم و فقط یک دید خواستم بدم بهتون.
                امیدوارم ذهنیتتون عوض شده باشه نسبت به محدود شدن جریان.
                موفق باشید.
                با سپاس فراوان از شما
                بسیار تشکر دارم از توضیحات شما و بسیار لطف کردید
                خب راستش دوست گرامی حرف منم همین بود که درسته توی ترانس ها جریان اتصال کوتاه نسبت به برق شهری کمتره ولی باز حداقل چندین برابر جریان نامی ترانس خواهد شد و همین باعث میشه ترانس اسیب ببینه
                ولی خیلی دوست دارم بدونم تقریبا چه جریانی گذر میکنه .. اگر شما امکانات لازم دارید در اینده ازمایش کنید و همه جوانب رو در نظر بگیرید تا به ترانس یا امپرمتر شما اسیبی وارد نشه
                میتونید به جای اتصال کوتاه از مقاومت برای کاستن جریان استفاده بکنید و جوری که دو برابر شدن جریان نامی رو ثبت کنید و ولتاز خروجی ترانس تا چه حدی کاسته میشه
                عجله ای نیست و هر وقت تونستید و شرایط اجازه داد این ازمایش انجام بدید و باز سپاس دارم از توضیحات خوب شما دوست گرامی


                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                نوشته اصلی توسط Namvar14 نمایش پست ها
                اگه باز حمل برمچ گیری نباشه() یه تست بگیرم.ببینید.که میشه.اصلا فیوز برای ولتااژ های 12 ولت مثل ماشین زیاد در دسترسه.
                من همین مداری که ترسیم کردم در پروتیوس تست گفتم.
                بعددشم این ازمایش نیازی به این همه پیچیدگی نداره.

                یه تستی با یک وسیله دم دستی انجام دادم.(بنده سینوزیت بسیار شدید دارم.برطبق نسخه طب سنتی باید هر هفته یک بار عنبر نسارا دود کنم.این دستگاه برا ی دود کردن عنبر نسارا ساختم.)


                در تصویر بالا فقط یه ردیف سیم المنت درگیره.که طولش 10سانتی متره.

                در این تصویر هم دو ردیف سیم المنت باتغذیه به صورت سری شده درگیر هستند.جریان و ببیند.

                در اخرین تصویر هم سه ردیف سیم درگیر شده که هر سه تا سیم 10سانت .سیم المنت.سری شده.



                خدانیاره روزی که مجبور بشید برای ارامش سردرد به پهن خر متوصل بشید.ولی محجره میکنه.تا حالا هیچ دارویی برا ی سینوزیت نیست.همچنان باید تحمل کنی.
                با سپاس فراوان از شما
                بسیار تشکر دارم از توضیحات شما و بسیار لطف کردید
                مچ گیری ؟ نه دوست گرامی .. این ها مسائلی بود که در ذهن خودمون ایجاد شد و در موردش گفتمان کردیم
                و ما در جایگاه استاد دانشگاه اینجا نیستیم .. بلکه با تجاربی متفاوت گرد هم جمع میشیم و تبادل نظر میکنیم و گاهی اصطحکاکی بین نظرات ما ایجاد میشه و نه حتما بین خود ما
                این گفتمان ها ذهن ما رو باز میکنن و ما رو به فکر فرو میبرن و گاهی ما متوجه اشتباهات باور های خودمون میشیم
                من شخصا رشته تحصیلیم برق و این موارد نیست .. ولی سال هاست وقت گذاشتم .. ولی در کل با برخی اطلاعات حتی پایه مشکل دارم و اطلاعات لازم ندارم
                و خاصیت انجمن ها همین و محفلی برای بحث و گفتمان و تبادل نظر .. حتی امکان داره بحث ما تشدید بشه ولی این تشدید فقط بین نظرات ماست و نه بین خود ما
                در کل این مسئله بین خود ما بوجود اومده و بودن یا نبودن صاحب تاپیک موضوع حیاتی نیست

                و راجب ازمایشات شما و زحمتی که کشیدید و درست هست و بستگی به توان المنتی که بکار بردید داره
                و میشه از اون پتانسیمتر یا رئوستا که شما فرمودید استفاده کرد ولی باید از تکه های کوچیک استفاده بشه و شاید فشار بیشتری بر توان مجاز اون تکه سیم بذاره و در مدت زمان کم اثارشو نشون نده و با گذر زمان بیشتر المنت بسوزه و قطع بشه
                مثال من برای تقویت این توان مجاز بود که المنت در بهترین شرایط باقی بمونه و 10 امپر رو عبور بده

                و ایا واقعا این عنبر نشا اینقدر تاثیر داره ؟ سینوزیت که در فصل سرما ایجاد میشه ؟ ایا منظورتون ریزش بینی ؟ یا سردرد های مربوط به سینوزیت؟
                امیدوارم هر چه سریع تر بهبود پیدا کنید
                و پیشنهاد من اینه که از چپق استفاده کنید و جای توتون عنبر نسا استفاده کنید یا توی سیگار بریزید ؟

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X