اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

دزدگیر با قابلیت تماس با تلفن یا ارسال SMS

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : دزدگیر با قابلیت تماس با تلفن یا ارسال SMS

    میشه از همون دستور DTMFOUT هم استفاده کرد ، فقط با کریستال خارجی
    کریستال که مشکلی نداره. یه 8mhz می زاریم. ولی می خواستم بدونم این آی سی این وسط چی کارست که فکر کنم می شه از کار بر کنارش کرد وقتی بهش نیازی نداریم. پس تا اینجا فهمیدیم که لازمش نداریم. پس نیازی به ارتباط سریال هم نیست. چقدر کارمون ساده تر شد!
    خوب پس قطعه ای که حتما لازم داریم چوک آبی هست. می رم ببینم میشه تهیه کرد.
    بعدش می ریم دنبال برنامه نویسی،آ‌ در اولین مرحله می خواهیم با یه سخت افزار ساده خط رو اشغال کنیم و شماره مورد نظر رو بگیریم.
    فعلا همین کافیه.
    کنکوری 90 ديروز،آ‌دانشجو مهندسي نرم افزار پلي تكنيك امروز!

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : دزدگیر با قابلیت تماس با تلفن یا ارسال SMS

      سلام به همگی،
      من از طرف یک شرکتی که در زمینه اتوماسیون سیستمهای اتوماسیون تاسیساتی و سردخانه ای فعالیت میکرد پیشنهاد سیستمی را دریافت کردم که باید در صورت دریافت سیگنال خطر به خط ثابت وصل میشد و با شماره های از پیش تعیین شده تماس میگرفت. این سیستم باید ویژگی های زیر رو داشته باشه :

      1- امکان دریافت 3 سطح مختلف تلفن و در هر سطح حداقل سه شماره.
      2- امکان دریافت 15 پیام صوتی
      3- تماس با شماره اول در سطح اول در صورت عدم پاسخ و یا اشغال بودن شماره گیری مجدد تا سه بار. و در صورت عدم پاسخ یا اشغال بودن با شماره بعدی در همین سطح تماس میگرفت.
      4- در صورتیکه در مرحله بالا امکان تماس برقرار میشد و گوشی برداشته میشد یکی از 15 پیام را که قبلا انتخاب شده باید برای مخاطب پخش میکرد. و سیگنال خطر پس از تماس از بین نمیرفت با شماره های سطح بعدی تماس برقرار میکرد.

      همانطور که میبیند من باید وضعیتهای مختلف وضعیت خط تلفن را بررسی میکردم و قادر به تشخیص بوق آزاد، بوق اشغال ، بوق زنگ و برداشته شدن خط می بودم. خوب من قرداد را امضا کردم و مبلغی رو هم بعنوان پیش پرداخت گرفتم. و شروع کردم به تحقیق. اما متوجه شدم که ما هیچ قطعه مناسبی که به راحتی برای تشخیص بوق تلفن باشه در ایران نداریم و تنها راه مطمئن هم استفاده از یکی از دو آی سی Mt8880 یا Mt8888 هست. و جالبه من پس از تهیه MT8880 بررسی اون متوجه شدم که کار کردن با اون چقدر دنگ و فنگ داره و تازه مدار دیتا شیت شرکت میتل یک اشتباه خیلی بزرگ هم داشت.!!! البته یک شرکت دیگه هم این قطعه رو تولید میکنه که اشکال قبلی را نداشت.
      این رو هم اضافه کنم که این شرکتی که کار رو به من داد قبلا یک تحقیقی در زمینه مداراتی همچون دزدگیرها کرده بود تا ببینه که اونا برای این موضوع تشخیص وضعیت بوق تلفن چه کردند؟ و دیده بودن که مدارات ساخت وطن از یک ATmega8 استفاده کردن که پس دریافت دستور تماس از میکرو اصلی خودش را به مدار خط تلفن وصل میکنه و بدون اینکه از آزاد بودن خط مطمئن بشه پس از گذشت مثلا 3 ثانیه میاد و شماره گیری میکنه!!! و بعد از گذشت یک مدت زمان چند ثانیه ای شروع به پخش پیام میکنه... و عملا نمیشه به همچین مداری اعتماد کرد. و اونها میخواستند که مدار من این مشکلات رو نداشته باشه.
      خوب در بازار هم دونوع از این آی سی وجود داره یکی با پسوند AE و دیگری با CE و به شما به عنوان یک دوست پیشنهاد میکنم که با CE کار کنید که بهتر جواب میده.
      شرکت مورد نظر از من خواسته بود که برنامه حتما با بسکام نوشته بشه و من هم اینکار رو انجام دادم.
      جالبه که یک اشکالات عجیبی در مراحل طراحی وجود داشت. مثلا من بعد از اینکه کل مدار رو راه اندازی کردم و خیالم از کار کرد درست و مطمئن اون راحت شده بود. یه روز بردارم رو دعوت کردم تا کارو ببینه خوب شماره ثابت خونه را به دستگاه دادم و به خط وصل کردم ولی در کمال تعجب دیدم که پس از تشخیص خط آزاد و شماره گیری دیگه مدار بوق را تشخیص نمیده و حتی اگه خط بوق زنگ پخش نمیکنه مدار من بعنوان بوق اشغال میشناسه. جالبه بعد فهمیدم که سیگنال بوق زنگ یک تفاوتی با بوق زنگ موبایل داره و چون من با شماره همراه تست میکردم متوجه این مطلب نشده بودم و بالاخره حلش کردم.
      حالا این مدار که کاملا صنعتی طراحی شده تمامی فایلهای صوتی را به همراه دفترچه تلفن را درون MMC ذخیره میکنه و براحتی شما میتونید فایلها و تلفنها را با کامپیوتر از روی MMC ادیت کنید.و عملا تعداد نامجدودی شماره را میتونست دریافت و ذخیره کنه و حتی پیامهای صوتی زیاد و با زمان نامحدود.

      نکات بسیار مهم در تهیه پروگرامر که متاسفانه فراموش میشود!

      دیدگاه


        #33
        پاسخ : دزدگیر با قابلیت تماس با تلفن یا ارسال SMS

        سلام دوست عزیز شما زیاد هم حرفه ای کار نکردید چون ای سی 8880 هم جهت تشخیص خط ازاد بودن خط مناسب نیست بهتر قبل از شروع به کار پروژه بیشتر تحقیق کنی چند تا ماژول بهت معرفی میکنم که پروژه رو بتونی باهاش خیلی سریعتر تموم کنی 1 به جای مدار تشخیص زنگ ازاد بودن خط و مبدل خط تلفن از 2 سیم به 4 سیم بهتر بود از ای سی mh88384-bvکه جزئ تجهیزات مخابراتی مایتل هست استفاده کنی و برای وضعیت خط از ای سی cmx 683استفاده میکردی و ظبط صدا رو با isd4004انجام میدادی در نهایت مدارت خیلی کوچیک و بی نقص میشد

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : دزدگیر با قابلیت تماس با تلفن یا ارسال SMS

          سلام hesabi و ممنون از پاسختون.
          اما من در مورد cmx 683 تحقیق کردم آی سی ساده تری هست نسبت به MT8880 اما تو بازار هست و خودتون استفاده کردین؟ من در سایت فروشگاه جوان جستجو کردم ولی چیزی پیدا نشد. تا اونجایی هم که من مطالعه کردم قطعات مشابه cmx 683 زیاد هستند ولی در بازار ما چیزی وجود ندارد.
          در مورد mh88384-bv مطمئن هستید درست تایپ شده هر چی تو گوگل سرچ کردم چیزی نداد! اگه براتون مقدور هست دیتا شیتش را قرار بدین. انطوری که شما گفتین این آی سی برای تشخیص زنگ آزاد هست که فکر کنم منطورتون بوق آزاد باشه درسته؟ با cmx683 که میشه اینکار رو انجام داد درسته؟
          isd4004 هم زمان ظبط صدای محدود داره و شما نمیتونی بیش مقدار تعریف شده از اون استفاده کنی در عین حال که فقط برای ظبط پخش میشه ازش استفاده کرد ولی من با MMC علاوه بر پخش صدا اونهم با زمان و تعداد نامحدود امکان ذخیره سازی شماره ها رو هم داشتم و علاوه بر این براحتی میشد فایل صوتی را از کامپیوتر ظبط و یا ویرایش کرد و همینطور برای شماره تلفنها که این خودش به دستگاه قابلیت مانور بیشتری میداد.
          منتظر جوابتون هستم و موفق باشید.

          نکات بسیار مهم در تهیه پروگرامر که متاسفانه فراموش میشود!

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X