اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ISD25120 و سیگنالهای DTMF

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : ISD25120 و سیگنالهای DTMF

    ترو خدا یه راهنمایی بکنید. :sad:

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : ISD25120 و سیگنالهای DTMF

      الا من نمی دونم چی بگم جز اینکه مدل های دیگه تقویت کننده رو امتحان کن! مثلا یه طبقه تفاضلی بذار یا ببین اگه جواب میده ، از opamp استفاده کن. دوستان راهنمایی کنن. دامنه سیگنال رو با چی اندازه می گیری؟ اسکوپ؟

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : ISD25120 و سیگنالهای DTMF

        چون امکاناتم کمه و به آزمایشگاه هم دسترسی ندارم دامنه سیگنالها رو با مولتی متر اندازه میگیرم ( البته در حالت V ac ) . (البته مدت زمان پخش سیگنالها رو طولانی می گیرم تا بشه با ولت متر دامنه سیگنال رو اندازه گرفت). یه چیزی که ذهنمو مغشوش کرده اینه که آیا اصلا با این آی سی می شه این کاری که مد نظره رو انجام داد . چون یکی از دوستان در ابتدای این تاپیک بحث پهنای باند این آی سی رو مطرح کرده بود.
        حالا با این حال از دوستان بازم خواهش می کنم که یه راهنمایی بکنن.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : ISD25120 و سیگنالهای DTMF

          من بعید می دونم پهنای باند آی سی محدودیتی ایجاد کنه. ببین فرکانس های سیگنال DTMF اینا هستن 697 و 770 و 852و 941 و 1209 و 1336 و 1477 و 1633 ( Hz ) . که اینا دو به دو با هم ترکیب میشن. پس می بینی که فرکانسشون نه خیلی بالاست و نه خیلی پایین! فکر کنم بهتر باشه یه جوری بیشتر تقویتشون کنی. اصلا یه بار خروجی ISD رو یا یه آمپلی فایر دیگه ( مثل همین اسپیکر کامپیوتر ) تقویت کن و بگیر جلوی گوشی تلفن. اینجوری میشه مطمئن شد که ایراد از باند فرکانسی هست یا نه

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : ISD25120 و سیگنالهای DTMF

            دوست عزیز سلام . ببخشیید که من دیر جواب دادم. این کاری که شما گفتین رو انجام دادم. ولی کاملا درست جواب نداد. منظورم اینه که به صورت تصادفی و البته با احتمال کم (مثلا از هر 10 بار یه بار ) بعضی از تن ها روی خط تلفن می افتادن. من به این نتیجه رسیدم که مشکل 2 تا چیزه. یکی نحوه اتصال خروجی تقویت کننده به خط تلفن . و مورد دوم مربوط به پایه XCLK پایه 26 آی سی ISD هستش. فکر کنم (البته مطمئن نیستم ) باید یه پالس با فرکانس ثابت به این پایه بدیم تا تن های DTMF با خطای بسیار کمی ضبط بشن.
            وقتی صدای تن های ضبط شده را که از اسپیکر کامپیوتر پخش میشد با صدایی که از تن های حاصل از نرم افزار DTMF ENCODER شنیده میشه مقایسه کردم این نتیجه حاصل شد که صداهای ضبط شده در isd خشن وکلفت بودن در حالی که صداهای تن های اون نرم افزار صاف و نازک بودن.
            من که دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه.واقعا هم خسته شدم .البته به شما هم خسته نباشید میگم که تا اینجا منو یاری کرین . اگه حوصلشو داشتی در مورد پایه XCLK یه تحقیقی بکن و یه خبری بده. ممنونم ازت.
            اگه دوستان دیگه هم در این مورد اطلاعاتی دارن ممنون می شم که گاه بشم.

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : ISD25120 و سیگنالهای DTMF

              راستی یادم رفت بگم: اگه مایل بودی این فایلو مطالعه کن ببین چیزی دستگیرت میشه.

              http://www.4shared.com/file/18036889/73628a94/isdDTMF.html

              دیدگاه

              لطفا صبر کنید...
              X