اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

محافظ اهمی، محافظ الکترونیکی مدارهای الکتریکی مقاومت متغیر

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    محافظ اهمی، محافظ الکترونیکی مدارهای الکتریکی مقاومت متغیر

    محافظ اهمی، محافظ الکترونیکی مدارهای الکتریکی مقاومت متغیر:

    با سلام خدمت تمامی مدیران و اعضا تالار. اول از هر چیز باید بگم که من شاگرد کوچیک شمام و شما استاد و بزرگ من هستین و هدف من از این پست، خودنمایی نبوده و قصد این را ندارم که خدای نکرده خودمو یه سر و گردن از دیگران بالاتر نشون بدم. بلکه برعکس فکر می*کنم جایی مرتکب خطا و اشتباهی شدم و قصد دارم تا از شما نظر و راهنمایی بگیرم. در واقع این پست دو قسمت داره:

    1. معرفی مدار دیجیتالی طراحی ، ساخته و بهره برداری شده توسط خودم که فکر می*کردم یه اختراع و ابداع جدیده
    2. توضیح رفتار و برخوردی که سازمان ثبت اختراعات و کانون پتنت ایران با این درخواست ثبت یا درخواست حمایت کرده. که اگه درست بوده، دوستان اظهار نظر و دفاع کنن و اگه غلط بوده ایرادات را بیان کنن و درس عبرتی باشه برای کسایی که میخوان اختراع و ابداعی در زمینه برق و الکترونیک انجام بدن تا سیاستی اتخاذ کنن تا مبادا وقت و انرژی و هزینشون تلف بشه و ........


    در این فایل تمامی جزئیات مدار، افشا و تشریح و درخواست حمایت شده و هر کسی که در مورد مدارات دیجیتال الکترونیک اطلاعات نه خیلی زیادی داشته باشه، می تونه اون را در عمل پیاده سازی و بسازه. دوستانی که قصد ساخت دارن اعلام کنن تا فایل پرتئوس ارسال کنم و دوستانی که موفق به ساخت و مونتاژ شدن اعلام کنن تا فایل هگز ارسال کنم و اگه خواستن سورس کد C هم قابل ارسال هست هر چند که خودتون استاد هستین و میتونید سورس کدشو بنویسید.


    و این هم فایل اظهار نظر و تصمیم نهایی کانون پتنت هست که متأسفانه غیر قابل اعتراض و تجدید نظره.


    دوستان کل داستان از این قراره که فیزیک*دانان متوجه شدن که هادی*ها یا بهتره بگیم فلزات از خود مقاومت الکتریکی نشان می*دهند و با بالا رفتن حرارت در آن*ها، مقاومتشان نیز تغییر پیدا می کنه. از این رو بعضی مخترعین به فکر افتادن با استفاده از این پدیده فیزیکی، دماسنج الکترونیکی بسازن. که بعداً، هم سنسور حرارت اختراع شده و هم ترموستات. در واقع این اولین دانش پایه و با سابقه قدیمی سنجش حرارت به وسیله سنجش مقاومت هادی*ها است که من اسم اون را می*زارم اختراعات نسل اول کنترل حرارت. بعداً مخترعین متوجه شدن که با بالا رفتن حرارت، این سیم*های نازک اکسیده میشن در نتیجه نازک*تر و مقاومتشان تغییر پیدا می کنه و کل سیستم کنترل ابزار یا سنجش دقیق به هم میخوره. همچنین عناصر محیطی، خلوص یا آلیاژ سیم را آلوده می کنه و مشخصه*های فیزیکی سیستم به هم میریزه . از این رو سعی کردن از فلزات یا آلیاژهای مقاوم در مقابل اکسیده شدن و فرسایش استفاده کنن و دوماً این سیم*ها را در محفظه*ای کاملاً ایزوله در مقابل آلودگی محیطی محافظت کنن. یک نمونه بارز، موفق و کارآمد موجود در مارکت یا بازارها، سنسور PT100 و ترموستات مخصوصش است.
    ولی بعداً بعضی*ها که فکر می کردن نبوغ و ابداعی در وجود آن*هاست به این فکر افتادن که از خود المنت حرارتی به عنوان سنسور حرارتی استفاده کنن. یعنی با سنجش مقاومت خود سیم المنت حرارتی و با قطع یا وصل جریان یا افزایش و کاهش ولتاژ و آمپراژ برق، دمای اون و محیط کوره یا هیتر را کنترل کنن و اختراع قبلی یعنی سنسور حرارتی را از سیستم حذف کنن. که من اسم این را می*زارم اختراعات نسل دوم کنترل حرارت. چون من خودم به شخصه با این جور مسائل در کارگاه درگیری زیادی داشتم، این فکر هم به نظر من رسیده بود. ولی خیلی زود متوجه شدم که این*گونه اختراعات نسل دوم، اصلاً اختراع نیستن چون در عمل جواب نمی دن، یعنی کارایی ندارن و مشکلی را هم حل نمی کنن و برتری و ویژگی مشخص و بارزی نسبت به اختراعات قبلی نسل اولی ندارن، در روزها و هفته*های اول کار می کنن ولی بعد از کوچک*ترین فرسایش یا آلودگی سیم المنت، سیستم دچار خطا میشه و این*گونه اختراعات اصولاً پایه و اساس کاربردی ندارن و در مارکت یا بازار هم یافت نمیشن. چون خریداران اولیه متوجه ایرادات شدن و این کالاها جمع آوری و با شکست در فروش مواجه شدن. اینطوری شد که تصمیم گرفتیم خودمون نسل سومی از این مدارها را طراحی ، ساخته و بهره برداری کنیم
    جدیدترین ویرایش توسط Muohammad; ۱۴:۵۵ ۱۳۹۸/۰۸/۱۰.
لطفا صبر کنید...
X