اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

یک روش پیشنهادی برای لحیم کاری IC های SMD

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : یک روش پیشنهادی برای لحیم کاری IC های SMD

    ابتدا از دوست گرامی KARA PCB تشکر می کنم به خاطر دادن اطلاعات دقیق در مورد شرکت هایی که نصب SMD می کنند و همچنین روش این کار . من در کمتر جایی دیدم که کار ها شون رو بدند این دستگاه ها کار کنند . شرکت ما بغل همین شرکتی است که گفتم و خوب چون قیمت بالایی می گویین و سودی نداره به همین دلیل روسا گفتند که داخل شرکت مونتاژ بشه .
    البته عرض کردم که برای کارهای تیراژ بالا و همیشگی این دستگاه ها به صرف است . ولی برای کارهای پایین مثلا 30 40 تا به نظرم اصلا به صرف نیست .

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : یک روش پیشنهادی برای لحیم کاری IC های SMD

      نوشته اصلی توسط طراح
      6- در این مرحله باید یک شستشوی مجدد با بنزین و مسواک انجام شود. از نکات مهم در این مرحله، خارج کردن مخلوط بنزین و روغن لحیم موجود در زیر قطعه است که می تواند از طریق فوت کردن با شدت انجام شود. این مرحله شستشو و فوت کردن و پاک کردن با ابر می تواند برای اطمینان دو سه بار انجام شود.
      7- مرحله آخر که بسیار مهم است این است که با یک سوزن تیز، بین پایه های قطعه کشیده شود تا اگر احتمالا ارتباط و هدایتی بین پایه های مجاور هست، از این طریق برطرف شود. معمولا اشکالاتی که در از کار افتادن اسیلاتور میکروکنترلرهای SMD بوجود می آید، با دقت در این مرحله و مرحله قبل برطرف می شود.
      البته مراحل ذکر شده فقط یکی از روش های ممکن است و هدف پیشنهاد یک شیوه لحیم کاری با کمترین هزینه و تنها با استفاده از هویه و قلع و روغن لحیم بوده است.
      اول از همه ممنون از زحماتتون
      دوم شوخیه به دل نگیر:
      بعد از مسواک زدن و دست و صورت و با آب صابون شستین یه سشوار مشت بکشید و بعد هم یک ادکلن توپ دیگه آخر فشن . oo:
      سوم جدیه:
      به جای استفاده از بنزین میتونی از استون استفاده کنی که قدرت پاک کنندگیش بیشتره تازه بعد از کار هم بوی گند بنزین را نمیده و سریع هم خشک و بدون چربی میشه البته این روش باعث میشه قطعات کاملا روی برد نشینه و کمی پستی و بلندی ایجاد بشه.
      موفق باشی

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : یک روش پیشنهادی برای لحیم کاری IC های SMD

        نوشته اصلی توسط مهدی مهری
        اگر هم پولش رو ندارید (مثل من) ، یه سر هویه از همین ژاپنی ها که گفتم بخرید برای چسبوندن آی سی و برای برداشتنش هم از این فندک اتمی ها استفاده کنید (قیمتش 1800 تومنه)

        فکر کنم خرج این روش میشه 5300 ، و روش هویه هوای گرم خریدن 60 به بالا :rolleyes:


        موفق باشید
        آقای مهری میشه آموزش تصویری برداشتن IC با فندک رو بزارید آخه همونطور که میدونید یه بار با فندک به جون IC افتادم برد سیاه شد IC سوخت ولی جالبه آتیش نگرفت :eek:

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : یک روش پیشنهادی برای لحیم کاری IC های SMD

          سلام
          در مورد اینکه برای لحیم کاری smdاول جای پایه ها رو قاع بزنیم بعدش قطعه رو بزاریم و لحیم کاری کنیم بهتره این کارئو نکنید چون با برجسته شدن جای پایه ها نمیشه قطعه رو با لغزش دستی که داریم درست سر جاشون قرار بدیم بهتره که قطعه smd رو در جای خودش قرار بدین و هویه رو روی پایه ها بزارین تا همون قلعی که روی خود جای پایه ها هست پایه قطعه رو بگیره بعدش که قطعه ثابت شد روی پایه ها قلع کاری بشه

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X