اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

نکات ناگفته روش اطو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

    با سلام به دوستان من برای برش برد از تیغ موکت بر استفاده میکنم یکم سخته ولی کار تمیز در میاد خط کش رو میزارم رو اون قسمتی که میخوام ببرم بعد با تیغ خط میندازم وقتی خط افتاد با تیغ اونقدر میکشم تا فیبر نازک بشه بعد راحت میشکنمش
    من برای چاپ از ماژیک استفاده میکنم متاسفانه پرینتر لیزری ندارم یه دفعه یکی از دوستام پیرنتر داشت رفتم چاپ کردم و از این روش استفاده کردم وای که چقدر قشنگ درمیاد pcb ولی نکته ای که میخوام بگم اینه که بجای کاغذ گلاسه (کاغذ مخصوص عکس)از این برچسبا استفاده کردم خوده برچسب رو کندم و از کاغذ زیرش اونطرفش که روغنی استفاده کردم روی برد که گذاشتم و اتو کردم خیلی راحت بلند شد و نیاز به سرد کردن برد نداشت بعد از اسید کاری هم با استون تونر رو خیلی راحت بلند کردم و بعد برد رو با مایع صابون شستم نیازی به سیم نیست که تازه روی مس رو خط میندازه
    شما هم از این برچسبا بخرید و استفاده کنید ببینید چطوره
    ببخشید اگه زیاد حرف زدم

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

      اسم اون کاغذ کاغذ مومی هست و به کاغذ زرد هم معروفه
      با هر پرینتری نمیشه روش پرینت گرفت و اگر هم دمای اطو کم باشه توی ترک ها دون دون میوفته ...
      --------------------------
      جسارتا من یه توضیح کلی در مورد انتخاب کاغذ بدم
      من تا حالا خیلی از انواع کاغذو متد ها رو امتحان کردم
      بهترین نوع کاغذ واسه این روش کاغذ گلاسه و کاغذ زرد هستند که هر کدوم معایب و مزایایی دارن و انواع مختلفی هم دارن
      بهترین نوع کاغذ گلاسه کاغذ دو رو گلاسه نازک(گرم پایین) و براق هست من که خودم از همین کاغذ استفاده میکنم
      اگه بهش حرارت و فشار مناسب بدین بهتر از کاغذ زرد هم عمل میکنه چون بعد از کندن کاغذ علاوه بر تونر یه لایه نازک از کاغذ هم روی ترک ها و پد ها میمونه و خیلی کار سوراخ کاری رو راحت میکنه و احتمال دون دون افتادن توی ترک ها هم به صفر میرسه و طرح خیلی عالی منتقل میشه ...
      و اما کاغذ زرد
      کاغذ زرد یه قانون کلی هم داره: هر چی انتقال طرح از یک نوع کاغذ زرد روی فیبر راحتر باشه پرینت گرفتنش سخت تره ...
      من تا حالا 7 - 8 نوع کاغذ زرد مختلف رو امتحان کردم
      این کاغذ ها از نظر رنگ به سه رنگ زرد روشن و براق ، زرد معمولی و زرد تیره تقسیم میشن که البته تا هر 3 نوعشو نبینین یکم سخته واستون تشخیصش ....
      از نظر گرم هم که به دسته های زیادی تقسیم میشن ولی هر چی گرمشون پایین تر باشه واسه کار ما مناسب تر هستند ...
      از نظر نوع کاغذ لیبلی هم که روشون چسبیده به دو نوع با کاغذ لیبل براق و مات تقسیم میشن
      مناسب ترین کاغذ زردی که هم راحت بشه روش پرینت گرفت و هم نسبتا کار باهاش اسون باشه(انتقال روی فیبر) کاغذ زرد با رنگ زرد معمولی و کاغذ لیبل براق هست
      یه نوع مناسب دیگه هم وجود داره ولی پرینت گرفتن روش سخته و هر پرینتری نمیتونه روش پرینت بگیره ولی طرح بهتر از روش منتقل میشه که رنگش زرد روشن و براق هست و کاغد لیبلش هم مات هست
      با سپاس

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

        یه سوال فنی جنس کاغذ خیلی مهمه؟
        من خودم به عینه دیدم از دست یه بنده خدا : با کاغذ چار معمولی با همین روش اتو یه چیز شیک و عالی پشت فیبر دراومد!!!
        [img width=65 height=100]http://s1.picofile.com/file/7243484622/untitled.bmp[/img]

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

          نوشته اصلی توسط MiLaD YazdanI
          یه سوال فنی جنس کاغذ خیلی مهمه؟
          من خودم به عینه دیدم از دست یه بنده خدا : با کاغذ چار معمولی با همین روش اتو یه چیز شیک و عالی پشت فیبر دراومد!!!
          جنس کاغذ از چند نظر مهمه
          اول اینکه جنس کاغذ تا حدی تعیین کننده حرارت و فشار مورد نیاز هست
          دوما جنس کاغذ باید طوری باشه که مقدار ناچیزی از تونر رو جذب کنه و اینکه میگین با کاغذ a4 معمولی میشه همچین کار کرد از لحاظ تئوری یکم غیر ممکنه چون بخش اعظم تونر جذب کاغذ شده
          من در اولین فرصت عملی امتحانش میکنم و نتیجه رو اعلام میکنم
          با سپاس

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

            نوشته اصلی توسط علی علی پور ریکنده
            جنس کاغذ از چند نظر مهمه
            اول اینکه جنس کاغذ تا حدی تعیین کننده حرارت و فشار مورد نیاز هست
            دوما جنس کاغذ باید طوری باشه که مقدار ناچیزی از تونر رو جذب کنه و اینکه میگین با کاغذ a4 معمولی میشه همچین کار کرد از لحاظ تئوری یکم غیر ممکنه چون بخش اعظم تونر جذب کاغذ شده
            من در اولین فرصت عملی امتحانش میکنم و نتیجه رو اعلام میکنم
            با سپاس
            حتما تستش کن -- من امتحان کردم : برا اولین بار بد نبود ...> یه جایهایی سهل انگاری کردم ناقص شد
            آخه تا حرف از این روش زدن پی سی بی میاد ...> بحث جنس کاغذ پیش میاد!!!
            من خودم دیدم داخل آموزشگاه ...> مدرس از کاغذ چار استفاده کرد .... خیلی عالی و شیک : خروجی کار
            [img width=65 height=100]http://s1.picofile.com/file/7243484622/untitled.bmp[/img]

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

              سلام
              میخوام با اجازتون منم از تجربیاتم در مورد کاغذ برای چاپ PCB و چاپ اون روی فیبر بگم
              خب من هم مثل همه ی شما دوستان روی خیلی از کاغذ ها چاپ PCB رو امتحان کردم ولی هیچ کدوم مثله همین کاغذ های زرد رنگ (کاغذ مومی) با کیفیت نمیشه!! بطوریکه به راحتی روش چاپ میشه و راحت تر به فیبر منتقل میشه و راحت هم بعد سرد شدن از فیبر کنده میشه یه مدت از فروشگاه لوازم التحریر این کاغذ هارو میرفتم تا بعد یه مدتی خواستیم خونمون رو کاغذ دیواری کنیم!! وقتی رول های کاغذ دیواری رو اوردن دیدم کاغذ دیواری روی همین کاغذ های مومی (ولی سفید رنگ) چسبیده شده و به راحتی از روی اینها جداش میکنن و ادامه ماجرا...
              خب حدود بیست تا رول بزرگ کاغذ دیواری بود که این کاغذ هاش رو بعد کندن مینداختن دور!! منم اندازه 2 تا رول از کاغذ مومی هارو برداشتم و تا حالا دارم استفاده میکنم جالب این که خیلی بهتر از کاغذ مومی های زرد رنگ هست و جوهر با ثبات تر روش چاپ میشه و راحت روی فیبر منتقل میشه
              البته کیفیت چاپ هم خیلی موثره و درباره پرینتر ها هم تایپیک جداگانه ای هست و روش بحث شده پرینتر من هم HP P1102 هست که واقعا ازش راضیم و کیفیت چاپش رو عالیه!!

              اما در مورد چاپ کردن طرح روی فیبر یه کاری که همیشه خودم میکنم و عالیه و باعث میشه فیبر جوهر رو کامل به خودش بگیره اینه که قبل از این که کاغذ رو بزارم روی فیبر و اتو رو روش بزارم فیبر رو یکم با اتو گرم میکنم (حدود 60 درجه) بعد کاغذ رو روش میارم و اتو و بقیه ماجرا...
              این کار باعث میشه که فیبر خیلی بهتر از وقتی که سرد هست و کاغذ روشه جوهر رو به خودش بگیره

              موفق باشید :bye

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

                والا من نمیدونم این کاغذ مومی که شما میگین چیه ولی منظور من از برچسب این برچسبای رنگی(همه رنگی دارن) که چسب فروشها میفروشن هست من از اون استفاده کردم و گذاشتم روی فیبر (بدون داغ کردن فیبر)خیلی راحت در حدود 1 دقیقه جوهر منتقل شد روی برد بدون هیچ ناقصی فک میکنم مثل همون رولایی که اقا مهدی داره استفاده میکنه باشه

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

                  سلام
                  با کاغذ معمولی امتحان کردم نتیجه خوبی نداشت
                  با سپاس

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

                    نوشته اصلی توسط علی علی پور ریکنده
                    سلام
                    با کاغذ معمولی امتحان کردم نتیجه خوبی نداشت
                    با سپاس
                    مرسی برای تست :applause:

                    تقریبا ابعاد فیبر همین قدر بود
                    البته اینیکه زدید بد نشد : بعضی جاهاش کمرنگ افتاد ، که حداقل برای این فیبر که زیاد سوراخ نداره میشه یه کاریش کرد

                    پس این اتفاق افتاد که کاغذ چسبید به راحتی بعد چند دقیقه :sad:...> من ک امروز سوال کردم :question:....> خیلی سربسته بهم جواب داد: روش جداکردنم بعد گرم کردن کاغذ روی فیبر اشتباهه :NO:

                    شما برای جداکدن چ کار میکنید ....> بعد چسبیدن کاغذ به اتوووو(خیلی گرم) :surprised:
                    [img width=65 height=100]http://s1.picofile.com/file/7243484622/untitled.bmp[/img]

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

                      دقیقا متوجه سوالتون نشدم
                      اگه منظورتون جدا کردن کاغذ از فیبر هست که اول فیبر رو از طرفی که کاغذ نیست زیر اب سرد میگیرم(که اول فیبر سرد بشه بعد کاغذ) بعد میزارم توی یه ظرف اب و چند تا قطره مایع ظرف شویی هم اضافه میکنم که نیروی بین ملکولی اب کمتر بشه و راحت به کاغذ نفوذ کنه
                      بعد 5 دقیقه اروم با دست روی کاغذ میکشم که خودش راحت جدا میشه و یه لایه نازک کاغذ هم روی ترک ها میمونه که فایده هایی هم داره ...
                      اینم همون برد با کاغذ گلاسه:
                      اون قسمت قرمز که نیوفتاده مشکل از خود پرینتر بود که اون تیکه چاپ نشده بود ...(که این مشکل اکثرا وقتی به وجود میاد که برد پلیگان داشته باشه و بهتره واسه برد های دقیق پلیگان نزنید تا دقت پرینت بیشتر باشه ...)
                      اون ترک های ابی که خط کشیدم هم عرضشون 10 mil هست
                      این برد هم با یه نوع کاغذ زرد هست که پرینتر من خیلی خوب روش پرینت میگیره:
                      با سپاس

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

                        یه سوال داشتم.
                        وقتی من با ماژیک مخصوص برد اون قسمتهاییکه خوب منتقل نشده رو روی برد میکشم وقتی بردو توی اسید میندازم میبینم رنگ ماژیک هم توی اسید حل میشه با چند ماژیک متفاوت امتحان کردم اما بازم نتیجه مطلوبی بدست نیومد.کسی هست راهنماییم کنه.
                        با تشکر

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

                          نوشته اصلی توسط soheyl_60
                          یه سوال داشتم.
                          وقتی من با ماژیک مخصوص برد اون قسمتهاییکه خوب منتقل نشده رو روی برد میکشم وقتی بردو توی اسید میندازم میبینم رنگ ماژیک هم توی اسید حل میشه با چند ماژیک متفاوت امتحان کردم اما بازم نتیجه مطلوبی بدست نیومد.کسی هست راهنماییم کنه.
                          با تشکر
                          شاید ماژیکتون ماژیک ضد اب نیست میتونید از ماژیکایی که برای نوشتن روی cd ها هستند استفاده کنید بیشتر اونا ضد اب هستن

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

                            ممنون مصطفی جان از پاسخت.
                            اما من از دوتا ماژیک متفاوت استفاده کردم.اما نمیتونه خوب مسو در برابر اسید محافظت کنه.
                            شما همگی در کنار روش اتو از ماژیک استفاده میکنین راضی هستین؟ یا از چیز دیگه ای بجز ماژیک استفاده میکنین.

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

                              من سعی کردم همیشه کارم رو تو روش اطو رو انقدر دقیق کنم که دیگه به ماژیک نیاز نباشه ...
                              با سپاس

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : نکات ناگفته روش اطو

                                نوشته اصلی توسط soheyl_60
                                ممنون مصطفی جان از پاسخت.
                                اما من از دوتا ماژیک متفاوت استفاده کردم.اما نمیتونه خوب مسو در برابر اسید محافظت کنه.
                                شما همگی در کنار روش اتو از ماژیک استفاده میکنین راضی هستین؟ یا از چیز دیگه ای بجز ماژیک استفاده میکنین.
                                من که همش از ماژیک استفاده میکنم از روش اتو فقط یک بار استفاده کردم باید ماژیک چند بار بکشی روی همون جایی که میخوای البته همون موقعی که داری برد رو میزنی اینکار رو بکن
                                یه نکته ای که باید در روش ماژیک بگم اینکه وقتی pcb رو با ماژیک کشیدید روی برد حداقل یک روز (24 ساعت) یا بیشتر بزارید تا خشک بشه بعد بندازید تو اسید

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X