اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تعمیر و تمیز کردن چربی از روی مدار میکسر صوتی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تعمیر و تمیز کردن چربی از روی مدار میکسر صوتی

    سلام.
    دوستان عزیز من دچار یه مشکلی شدم که نمیدونم کوچیکه یا بزرگ !آ‌ (:آ‌ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
    قضیه از این قراره که من یه Mixer صوتی مارک Behringer دارم که از سال 86 دارم باهاش کار میکنم. ولی خب دیگه انقدر ازش استفاده شده بود که تصمیم گرفتیم بازش بکنیم و یه دستی به سر و گوشش بکشیم !آ‌ (: خلاصه بعد از باز کردن دستگاه با دو تا اسپری ناهید (یه آبی و یه دونه قرمز) افتادیم به جون مدار و حدود 130 تا knob ی که روی مدار بود رو تمیز کردیم که خب واقعا هم اثر داشت. هم knob ها خیلی نرم شدن و راحت میچرخن و هم دستگاه دیگه نویزی نداره موقع تغییر knob ها و خیلی صدا تر و تمیز میاد بیرون. البته متاسفانه الان کل مدار چرب شده !
    حالا مشکل پیش اومده اینه که بعد از اینکه یه مقدار دستگاه روشن میمونه و ازش استفاده میشه (میکروفن و گیتار و ... بهش وصله) یهو شروع میکنه به خر خر کردن به طرز خیلی وحشتناکی !! که بعد از اینکه کلی همه چی رو امتحان کردیم فهمیدیم که یکی از knob هایی که مربوط به درجه effect روی صداست (مثل اکو و reverb) این مشکل رو بوجود میاره و به محض اینکه یه مقدار knob رو از صفر بالاتر میبریم خر خر میندازه توی صدا ! من 2 تا سوال دارم.

    سوال اول این که آیا این مشکل از knob ه یا از مدار ؟ و ممکنه بخاطر چرب شدن مدار بهش آسیب رسیده باشه ؟

    سوال دوم هم اینکه با توجه به اینکه من از هر دو نوع اسپری آبی و قرمز ناهید استفاده کردم (یکیش خشکه یکیش چرب)آ‌ الان تقریبا همه مدار چرب شده ! و نمیدونم بهترین راه برای تمیز کردن این چربی از روی مدار چیه ؟ توی همین انجمن یه جستجو کردم دیدم توی یکی از تاپیک ها نوشته که از الکل سفید یا تینر فوری به همراه مسواک استفاده بشه و بعدش هم با blower مدار خشک شه ولی چون موضوع اون تاپیک مربوط به روغن لحیم بود گفتم بازم بپرسم ببینم دوستان برای این مورد هم همین پیشنهاد رو میکنن یا راه بهتری وجود داره ؟

    ممنون

    #2
    پاسخ : تعمیر و تمیز کردن چربی از روی مدار میکسر صوتی

    سلام
    اسپری چرب ناهید که برای پاک کردن کنتاکت از زنگ و ... است اصلا رو pcb نزنید ، اسپری خشک هم روغن لحیم رو حل میکنه ولی یکم چرب میمونه میتونید از الکل های مختلف استفاده کنید گویا ایزوپروپیل بهترین نوع الکل هست،، تینر میگن به الکترولیت خازن های الکترولیت آسیب میزنه و دوستم به یکی از برد هاش زدش میگفت بردش چسبنده شد روغنش پس خوب نیست

    head<=
    ...تشکر خدا...
    [img width=97 height=100]http://mahdi3d.persiangig.com/image/5280543_t.jpg[/img]

    دیدگاه

    لطفا صبر کنید...
    X