پاسخ : مشکل با مدار های آنالوگ
سلام به کلیه دوستان
بحث جالبی است وحیفم آمد کمی روده درازی نکنم.ببینید دوستان در مورد آنالوگ حرف وحدیث زیاده اما از یه چیز مطمئنم و اونم اینکه یه جورهایی همه ازش فراری هستن اونم فکر نکنید فقط تو ایران بلکه این یک اپیدمی در همه جاست حالا چرا ؟من فکر میکنم به خاطر اینکه در دیجیتال یک روند منطقی والگوی خاص برای کار وجود دارد که اگر شما آن الگو را رعایت کنید میتوانید از سیستم پاسخ بگیرید و هر کسی حتی اگر مبتدی باشد میتونه شروع کنه و با تلاش پیشرفت کنه و بقولی دیجیتال اسبی است که رام شده و شما سریعتر میتوانید از آن سواری بگیرید (به عبارت دیگر درآمد داشته باشد) اما آنالوگ: در مقاطع مختلف تحصیلی اصول پایه را به شما آموزش میدهند و بعد از آن شما نیاز به تجربه دارید تا که بتوانید اول این اصول را ملکه ذهن کنید وسپس از آنها به راحتی استفاده ودر مرحله آخر اینکه به صورت ابتکاری ازآنها استفاده کنید.اما همینطور که برای من وهمه پیش میاید تجربه های اولیه دردناک است و به مرور زمان به فرار کردن از آنالوگ می انجامد.به همین خاطر کسانی در این وادی میمانند که عاشق این زمینه هستند. تلاشهای زیادی شده که این اسب سرکش رو رام کنند(نظریه اساسی شبکه هاو.....)اما از زیبایهای آنالوگ همین است که همیشه یک به اضافه یک دو نمیشود چون شما با عناصری کار میکنید که در هر ناحیه (غیر خطی،خطی واشباع )رفتارشان عوض میشود وراههای مختلفی برای رسیدن به هدف وجود دارد.مثالی میزنم دوستی میخواست برایش ایمپالس ژنراتوری طراحی کنم که پالسی سوزنی با دامنه 200 ولت وعرض پالس 100 میکرو ثانیه را تولید کند به ظاهر ساده بود اما وقتی شکل موج درخواستی رو دقیق میدیدی رایز تایم 5 نانو ثانیه برای سوئینگ200 ولتی جزء شرائط پالس بود.حدود یکماه تلاش کردم اما به این رایز تایم نمیرسدم به یکی از دوستان که کارشناس ارشد مخابرات بود مراجعه کردم او گفت این کار را فراموش کنم چون برای اینکار به ترانزیستور های گرانقیمتی(حدود 1000 دلار) نیاز دارم که در ایران پیدا نمیشود. با پرس وجو آقای دکتر موحدیان را در صنعتی شریف پیدا کردم که از اساتید با تجربه در این زمینه بودند.ایشان نیز حرف دوست قبلی را تکرار کردند .همه دنبال این بودیم با سوئیچ کردن 200 ولت ایمپالس را بسازیم .روزی به این فکر افتاده که راه دیگری پیدا کنم و پیدا کردم سلفی را با یک سوئیچ معمولی فت با 10 ولت شارژ کردم و سوییچ را قطع کردم در لحظه قطع به خاطر "اثر لنز" ایمپالس را داشتم با رایز تایم زیر 5 نانو ثانیه و بامحاسبه و کمی سعی و خطا به مقادیر مورد نظر رسیدم.میبیند در زمانی که به بن بست رسیده بودم ولتاژ ضدمحرکه ای که همیشه به زور اسنابر و واریستور و دیودو.... تو سرش میزنیم وسرکوبش میکنیم به دادم رسید.
روزی دوستی که هنرمند بود از من پرسید فرق بین آنالوگ و دیجیتال چیست گفتم دیجیتال مثل نقاشی رئال همه چیزش واضح وشفافه اما آنالوگ مثل سورئاله که باید با فکر کردن ازش سردر بیاری وشاید هم اصلا ازش سر در نیاری.
اما در مورد توصیه باید بگم خوب موقعی به فکر افتادی سعی کن اصول را بیاموزی و طراحی های(نقشه ها) فراوان و مختلف را برای خودت تحلیل کنی که هم سیستم ها را بیاموزی وهم اجزاء را،وحشت نکن طرح بزرگ را به اجزا تقسیم کن و اجزا را تحلیل کن . آنالوگ زمینه ایست که زمان وتجربه نیاز دارد عجله نکن و خسته نشو.و توصیه دیگر اینکه تک قطبی نیز نشو که فقط دیجیتال یا فقط آنالوگ کار کنی ایندو زمینه با هم معجزه میکنند. کتابی رو هم توصیه میکنم که همه بخونن :
"REAL ANALOG SOLUTIONS FOR DIGITAL DESIGNER"
نویسنده : خانم BOBBIE BAKER
موفق باشی
سلام به کلیه دوستان
بحث جالبی است وحیفم آمد کمی روده درازی نکنم.ببینید دوستان در مورد آنالوگ حرف وحدیث زیاده اما از یه چیز مطمئنم و اونم اینکه یه جورهایی همه ازش فراری هستن اونم فکر نکنید فقط تو ایران بلکه این یک اپیدمی در همه جاست حالا چرا ؟من فکر میکنم به خاطر اینکه در دیجیتال یک روند منطقی والگوی خاص برای کار وجود دارد که اگر شما آن الگو را رعایت کنید میتوانید از سیستم پاسخ بگیرید و هر کسی حتی اگر مبتدی باشد میتونه شروع کنه و با تلاش پیشرفت کنه و بقولی دیجیتال اسبی است که رام شده و شما سریعتر میتوانید از آن سواری بگیرید (به عبارت دیگر درآمد داشته باشد) اما آنالوگ: در مقاطع مختلف تحصیلی اصول پایه را به شما آموزش میدهند و بعد از آن شما نیاز به تجربه دارید تا که بتوانید اول این اصول را ملکه ذهن کنید وسپس از آنها به راحتی استفاده ودر مرحله آخر اینکه به صورت ابتکاری ازآنها استفاده کنید.اما همینطور که برای من وهمه پیش میاید تجربه های اولیه دردناک است و به مرور زمان به فرار کردن از آنالوگ می انجامد.به همین خاطر کسانی در این وادی میمانند که عاشق این زمینه هستند. تلاشهای زیادی شده که این اسب سرکش رو رام کنند(نظریه اساسی شبکه هاو.....)اما از زیبایهای آنالوگ همین است که همیشه یک به اضافه یک دو نمیشود چون شما با عناصری کار میکنید که در هر ناحیه (غیر خطی،خطی واشباع )رفتارشان عوض میشود وراههای مختلفی برای رسیدن به هدف وجود دارد.مثالی میزنم دوستی میخواست برایش ایمپالس ژنراتوری طراحی کنم که پالسی سوزنی با دامنه 200 ولت وعرض پالس 100 میکرو ثانیه را تولید کند به ظاهر ساده بود اما وقتی شکل موج درخواستی رو دقیق میدیدی رایز تایم 5 نانو ثانیه برای سوئینگ200 ولتی جزء شرائط پالس بود.حدود یکماه تلاش کردم اما به این رایز تایم نمیرسدم به یکی از دوستان که کارشناس ارشد مخابرات بود مراجعه کردم او گفت این کار را فراموش کنم چون برای اینکار به ترانزیستور های گرانقیمتی(حدود 1000 دلار) نیاز دارم که در ایران پیدا نمیشود. با پرس وجو آقای دکتر موحدیان را در صنعتی شریف پیدا کردم که از اساتید با تجربه در این زمینه بودند.ایشان نیز حرف دوست قبلی را تکرار کردند .همه دنبال این بودیم با سوئیچ کردن 200 ولت ایمپالس را بسازیم .روزی به این فکر افتاده که راه دیگری پیدا کنم و پیدا کردم سلفی را با یک سوئیچ معمولی فت با 10 ولت شارژ کردم و سوییچ را قطع کردم در لحظه قطع به خاطر "اثر لنز" ایمپالس را داشتم با رایز تایم زیر 5 نانو ثانیه و بامحاسبه و کمی سعی و خطا به مقادیر مورد نظر رسیدم.میبیند در زمانی که به بن بست رسیده بودم ولتاژ ضدمحرکه ای که همیشه به زور اسنابر و واریستور و دیودو.... تو سرش میزنیم وسرکوبش میکنیم به دادم رسید.
روزی دوستی که هنرمند بود از من پرسید فرق بین آنالوگ و دیجیتال چیست گفتم دیجیتال مثل نقاشی رئال همه چیزش واضح وشفافه اما آنالوگ مثل سورئاله که باید با فکر کردن ازش سردر بیاری وشاید هم اصلا ازش سر در نیاری.
اما در مورد توصیه باید بگم خوب موقعی به فکر افتادی سعی کن اصول را بیاموزی و طراحی های(نقشه ها) فراوان و مختلف را برای خودت تحلیل کنی که هم سیستم ها را بیاموزی وهم اجزاء را،وحشت نکن طرح بزرگ را به اجزا تقسیم کن و اجزا را تحلیل کن . آنالوگ زمینه ایست که زمان وتجربه نیاز دارد عجله نکن و خسته نشو.و توصیه دیگر اینکه تک قطبی نیز نشو که فقط دیجیتال یا فقط آنالوگ کار کنی ایندو زمینه با هم معجزه میکنند. کتابی رو هم توصیه میکنم که همه بخونن :
"REAL ANALOG SOLUTIONS FOR DIGITAL DESIGNER"
نویسنده : خانم BOBBIE BAKER
موفق باشی
دیدگاه