اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

باتری لپ تاپ

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : باتری لپ تاپ

    توصیه :
    هیچوقت قبل از تست باطری اقدام به خرید تعداد نکنید یه دونه بخرید تستش کنید اگر ظرفیتش درست بود اونوقت تعداد بگیرید

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : باتری لپ تاپ

      در ضمن حتما میدونید که با جدا کردن باتری ها از بردشون،برد از کار میفته
      ................Fx7SAM................

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : باتری لپ تاپ

        سلام خدمت دوستان
        دیدم اینجا هر کسی از تجربیاتش میگه گفتم منم از تجربه م در این مورد بگم

        من اصلا تا حالا چیزی به نام باتر 18650 تو عمرم نخریدم و نخواهم خرید. (البته شاید یه روز خریدم خدا را چه دیدی)

        حالا کاری که من انجام میدم اینه که از این تعمیر گاه های لپ تاپ و کامپیوتر باتری های لپ تاپی که دارن و دیگه کار نمیکنه رو ازشون میگیرم به به درد خودشون هم نمیخوره چون کار نمیکنه.(دلیل کار نکردنش هم میگم)

        بعد بازش میکنم و باتری هاش رو در میارم و استفاده میکنم. چون باتری هایی که میگیرم ارجینال هست و فابریک ، باتری های توش از کیفیت خیلی خوبی برخوردار هست.
        باتری ها رو دونه دونه ولتاژ میگیرم و هر کدوم که ولتاژش کمتر از 2.9 ولت بود کنار میذارم و هر باتری که بالای 2.9 ولت بود رو شارژش میکنم و بعد ولتاژش رو اندازه گیری میکنم و بعد از یک هفته دوباره ولتاژش رو اندازه گیری میکنم که اگه از 0.1 دهم ولت کمتر شد ، باتری رو کنار میذارم ولی اگه از این تست هم سر بلند بیرون اومد استفاده میکنم.

        معمولا بیشتر باتری ها سالم هستند. خوب حالا یکی میاد میگه اگه سالم هستند چرا طرف باتری روی لپ تاپ خودش استفاده نکرد؟؟ الان میگم واس چی
        شرکت های سازنده لپ تاپ معمولا یه جور شمارنده یا یه چیز تو این مایه ها روی برد باتری ها تعبیه میکنند که مثلا اگه باتری لپ تاپت رو 2000 بار شارژ و دشارژ کردی ، باتری رو از کار بندازه و کم کم از رده خارج کنه باتری رو ، اگه دقت کرده باشین هر دفعه که شارژ میکنین تایمی که نشون میده از دفعه ی قبل کمتره. (خوب حالا چرا باتری رو از رده خارج میکنه در صورتی که باتری های توش هنوز سالم هست؟؟)
        خوب این میتونه جنبه اقتصادی داشته باشه یه یه جور جنبه ی آینده نگری، از نظر اقتصادی که معلومه ، باتری رو از رده خارج میکنه که یه باتری دیگه بخری و از نظر آینده نگری شاید شرکت سازنده میخواد قبل از این که باتری ها بسوزه و آتیش بگیره و نابود بشه ، باتری رو از رده خارج کنه.
        در ضمن یه چیز دیگه ، اگه هر یک از سلول های باتری رو بکنید و بخواهید که عوض کنید ، مدار باتری میفهمه و سریع خودکشی میکنه
        یعنی دیگه خودش رو از کار میندازه و هر کاری بکنید دیگه کار نمیکنه. مگر اینکه یه تغذیه 3.7 ولت به دو سر باتری خراب بدید و در همین لحظه که تغذیه وصله باتری تون رو عوض کنید و بعد تغذیه رو قطع کنید که در این صورت مدار نمیفهمه که اصلا چی شد.

        راستی من با همین باتری ها چند تا پاور بانک ساختم که هنوزم دارن کار میکنن. با 5 تا باتری 2.300 میلی آمپری که کلا میشه 11500میلی آمپر ، 5 بار گوشیمو که باتریش 2000 میلی آمپر هست رو شارژ کردم که میشه 10000 میلی آمپر که این خوب به نظر میرسه و اون 1500 میلی آمپر هم احتمالا در زمان شارژ به گرما تبدیل میشه چون مدار افزاینده ی پاور بانک هم خودش یه نوع مصرف کننده است و تلفات گرمایی داره.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : باتری18650

          میتونید با یک محاسبه کننده ظرفیت باطری را امتحان کنید
          کار کردش خیلی ساده است . اول باتری را فول شارژ میکند بعد از طریق یک مصرف کننده که معمولا یک مقاومت مشخص است باتری را تخلیه میکند و همزمان ولتاژ را مانیتور میکند تا به ولتاژ تعیین شده برسد . بعدش هم که مقدار جریان را در مقاومت دارد زمان را هم که دارد از این طریق ظرفیت باتری را محاسبه میکند
          دقت کنید باتریهای نو و یا اونهایی که مدت طولانی استفاده نشده اند حداقل باید سه بار شارژ و دشارژ بشن تا ظرفیت اصلی خودشون را نشان بدهند
          خلاصه با این وسیله به راحتی میشه باطریهای تقلبی یا مشکل دار را پیدا کرد

          Sent from my SM-G7102 using Tapatalk

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X