اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

رگولاتور جریان بالا 5 ولت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : رگولاتور جریان بالا 5 ولت

    سلام استاد میشه ترانزیستور npn هم استفاده کرد؟

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : رگولاتور جریان بالا 5 ولت

      نوشته اصلی توسط erfanadeli نمایش پست ها
      سلام استاد میشه ترانزیستور npn هم استفاده کرد؟
      درود،
      احتمالا به این دلیل که ترانزیستور PNP قدرت گرانتر و کمیاب تر هست، میخواید از ترانزیستور NPN استفاده کنید.
      مدارات با ترانزیستور NPN :
      Learn how to increase/boost up current of 7805 (or 78xx) regulators to 5A up with helping the 2N3055 and others transistors.
      مداری ساده و عملی برای صرفه جویی در مصرف برق خانه:
      https://www.eca.ir/forums/thread89900.html

      دیدگاه


        #33
        پاسخ : رگولاتور جریان بالا 5 ولت

        اگر به یک تنظیم کننده ولتاژ نیاز دارید که بتواند جریان بالاتری نسبت به رگولاتور استاندارد 7805 ارائه دهد، می توانید از یک رگولاتور متفاوت با درجه جریان بالاتر استفاده کنید. رگولاتور 7805 در واقع به جریان خروجی حدود 1 آمپر (A) محدود شده است.


        یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید بررسی کنید استفاده از تنظیم‌کننده «کم ترک تحصیل» (LDO) است که نیازهای فعلی شما را برآورده می‌کند. تنظیم کننده های LDO برای حفظ ولتاژ خروجی پایدار حتی زمانی که ولتاژ ورودی فقط کمی بیشتر از ولتاژ خروجی مورد نظر است طراحی شده اند. آنها معمولاً دارای قابلیت جریان بالاتری نسبت به تنظیم کننده استاندارد 7805 هستند.


        در اینجا چند تنظیم کننده LDO وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید که می توانند 5 ولت و جریان خروجی بالاتری را ارائه دهند:


        LM1084: LM1084 یک تنظیم کننده محبوب LDO است که می تواند تا 5 آمپر جریان خروجی را ارائه دهد. با افت ولتاژ تقریبی 1.5 ولت کار می کند، بنابراین ولتاژ ورودی شما برای عملکرد پایدار باید حداقل 6.5 ولت باشد.


        LM317: اگرچه LM317 یک تنظیم کننده ولتاژ قابل تنظیم است، اما می توان آن را به گونه ای پیکربندی کرد که خروجی 5 ولتی ثابتی ارائه دهد. با مقادیر مقاومت مناسب، می تواند تا 1.5 آمپر جریان را تحمل کند. با این حال، می‌توانید قابلیت فعلی آن را با استفاده از یک ترانزیستور پاس خارجی در پیکربندی «تقویت‌کننده جریان» بهبود بخشید.


        LM350: LM350 مشابه LM317 است اما دارای درجه جریان بالاتری است. می تواند تا 3 آمپر جریان خروجی با ولتاژ خروج تقریباً 1.25 ولت ارائه کند. می توان آن را برای ارائه خروجی 5 ولت تنظیم کرد.


        هنگام استفاده از تنظیم کننده جریان بالاتر، اطمینان حاصل کنید که منبع تغذیه شما می تواند جریان کافی را برای برآوردن نیازهای رگولاتور و دستگاه های متصل به آن فراهم کند. علاوه بر این، الزامات اتلاف حرارتی را در نظر بگیرید زیرا تنظیم کننده های جریان بالاتر ممکن است گرمای بیشتری تولید کنند. ممکن است اقدامات لازم برای کاهش گرما یا سرمایش کافی باشد.


        به برگه‌های داده و یادداشت‌های کاربردی برای این تنظیم‌کننده‌ها مراجعه کنید تا ویژگی‌های عملکردی خاص و تنظیمات مدار توصیه‌شده را بدانید.

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : رگولاتور جریان بالا 5 ولت

          درود
          "تنظیم کننده کم ترک تحصیل LDO "که معلوم نیست ترجمه چیست که مثلا جایگزین LDO : Low Dropout regulator شده
          جدیدترین ویرایش توسط nimdar; ۱۰:۰۴ ۱۴۰۲/۰۳/۱۴.

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : رگولاتور جریان بالا 5 ولت

            ممنون یکی به این دلیل و به دلیل اینکه من الان ترانزیستور npn دارم و برای همین میخواهم ممنون

            دیدگاه

            لطفا صبر کنید...
            X