اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

[گفتگو و تبادل نظر] مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    [گفتگو و تبادل نظر] مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

    سلام
    من یه بلندگو100وات JBL رو با یه TDA1557 درایو کردم ولی بمهز روشن شدن ماشین نویز بسیار وحشتناکی وارد بلندگو میشه.چطور میشه حذف کرد؟
    از 4 تاخازن 2200 و 25 ولت هم با تغذیه موازی کردم حل نشد.
    یاعلی
    جدیدترین ویرایش توسط real_ahmadi; ۰۷:۲۰ ۱۳۹۵/۰۵/۱۸.

    #2
    پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

    سلام دوست عزیز مدار رو کجای ماشین تعبیه کردی قسمت جلو یا قسمت عقب ؟
    اگر جلو هست اونو ببر عقب و با یه ورق فلزی اون رو پوشش بده و به زمین مدار وصل کن تا مشکلت حل بشه.......
    گر بر سر نفس خود امیری مردی
    گر بر دگران خورده نگیری مردی
    مردی نبود فتاده را پای زدن
    گر دست فتاده ای بگیری مردی

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

      یه فیلتر LC بزار سر راه تغذیه ای سیت یه خازن 10 نانو یا 100 نانو هم میتونی وصل کنی به ورودی صدای ای سیت ( که معمولا RCA هستش) و زمین ...

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

        این نویز چه جور نویزی هست؟؟؟ صدای موتور ؟؟؟
        ماشین چیه؟؟؟
        خنده بر لب میزنم تا کس نداند راز من ورنه این دنیا که ما دیدیم خندیدن نداشت

        با عرض پوزش از دوستان عزیزم به علت پاره ای از مشکلات کمتر در خدمتتون هستم. التماس دعا

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

          دوست عزیز اون صدای وحشتناک معروف به ( طق طق ) که موجب اسیب رسیدن به بلند گو هم میشود را باید با مدار ضربه گیر حذف کرد.
          در همان دیتاشیت TDA مدار ضربه گیر را قرار داده که از یک دیود و خازن 10U و یک دیود زنر و کلیدبه کار گرفته شده.
          خودم از TDA 8571 استفاده میکنم و این مشکل طق طق اولیه را با همین مدار کاملا حذف کردم.
          موفق باشید.....
          هنگامي که چيزي مينويسي، کاري نکن تنها کسي که از مغزش استفاده کرده باشد ،مدادت باشد .

          \|/_\/_

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی


            صدای طق طق هم ربطی به موتور ماشین ندارد بلکه در کل بدون وجود مدارضربه گیر , با قطع و وصل ولتاژ مدار
            این صدای مخرب ایجاد میشود.

            راستی قبلا در تایپیک دیگری راجب این مساله بحث کردیم. :NO:
            شما میتوانید در پاسخ شماره 10 این تایپیک مدار ضربه گیر را مشاهده کنید. :read:
            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=43673.0
            هنگامي که چيزي مينويسي، کاري نکن تنها کسي که از مغزش استفاده کرده باشد ،مدادت باشد .

            \|/_\/_

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

              سلام و تشکر از همه دوستان
              -----------------------------------------------------------------------------
              نوشته اصلی توسط مهران چمنی
              صدای طق طق هم ربطی به موتور ماشین ندارد بلکه در کل بدون وجود مدارضربه گیر , با قطع و وصل ولتاژ مدار
              این صدای مخرب ایجاد میشود.

              راستی قبلا در تایپیک دیگری راجب این مساله بحث کردیم. :NO:
              شما میتوانید در پاسخ شماره 10 این تایپیک مدار ضربه گیر را مشاهده کنید. :read:
              http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=43673.0
              جناب لطف کردید جواب دادید ولی من کی گفتم تق تق ؟ oo:
              چرا عصبانی میشی!!؟
              --------------------------------------------------------------------------------

              نوشته اصلی توسط ashk
              این نویز چه جور نویزی هست؟؟؟ صدای موتور ؟؟؟
              ماشین چیه؟؟؟
              استاد بزرگ "اشک" تشکر:
              نویز تولیدی حاصل همه چیزه از بازو بسته شدن قفل درب ها تا صدای دور موتور و غیره...
              دقیقا صدای دور موتور به وضوح با یه زوزه که با افزایش دورموتور تیز تر میشه...
              وقتی ماشین خاموشه و از باطری فقط آمپلی استفاده میکنه صدا کوچکترین نویزی نداده...
              ولی بمهز روشن شدن و ورود دینام به مدار تغذیه همه جور صدایی از جمله س.لو کار کردن ماشین شندیده میشه و با توان قابل ملاحضه ای ...
              ماشین هم سمند lx مدل 88 هدیونیتشم alpine فابریک خودشون.
              از خروجی ساب ووفرش با سیم 5متری شیلد دار کابل های 3تایی ویدوی سی دی ها بردم برا آمپلی که تو تاقچه عقب نصب شده.
              برق رو هم از همون کابلی که برای هدیونیت برق میرسوند تامیین کردم 13.4 ولت...
              ----------------------------------------------------------------------------
              نوشته اصلی توسط arvinfx
              یه فیلتر LC بزار سر راه تغذیه ای سیت یه خازن 10 نانو یا 100 نانو هم میتونی وصل کنی به ورودی صدای ای سیت ( که معمولا RCA هستش) و زمین ...
              تشکر:
              میشه مشخصات فیلتر رو بدی LC ,RC,rl کدوم بهتره و مقادیر برای یه ولتاژ 13 و حداقل 2 آمپر.
              -------------------------------------------------------------------------------
              نوشته اصلی توسط FERESHTEMARG
              سلام دوست عزیز مدار رو کجای ماشین تعبیه کردی قسمت جلو یا قسمت عقب ؟
              اگر جلو هست اونو ببر عقب و با یه ورق فلزی اون رو پوشش بده و به زمین مدار وصل کن تا مشکلت حل بشه.......
              تشکر:
              مدار عقب نصب شده.
              پوشش فلزی واقعا میتونه کمک کنه؟
              --------------------------------------------------------------------------------
              لطفا کمک کنید فعلا آمپلی رو هواست... :angry:
              بازم از همه تشکر.

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

                سلام
                دوست عزیز شما میتونی با استفاده از وایر های با کیفیت تمام این نویز ها را حذف کنی اکثراین نویز ها مربوط به سیستم جرقه زنی خودرو هست که با وایر های باکیفیت حذف میشه.
                موفق باشی

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

                  فیلتر LC بهتره یه دونه از توی پاور سوخته باز کن همون کافیه حدود 30 تا 100uh کافیه یه خازن 300uf خازن رو میتونی زیادترم بزاری...

                  الان برو اون خازنی که گفتم توی ورودی ایسی به زمین بزاری رو بزار 10 یا 100 نانو یه سرش به زمین مدارت یه سرشم به سیم صدایی که برای تقویت از alpinet میاری به آمپ وصل میکنی باید وصل بشه...

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

                    در کل آی سی های TDA به هیچ عنوان نویز در خروجی ندارند.وصدای بسیار صاف تولید میکنند.
                    اما
                    آن نویزی که میفرمایید ( با توجه به استفاده از باتری ) تنها به صدای ورودی آن ربط دارد.
                    یعنی کوچک ترین نویزی که وارد آن شود را چندین برابر در خروجی اعمال میکند.
                    پس فیش ورودی آن را بسیار کوتاه و از نوع شیلد بسیار مناسب استفاده کنید و سیم پوششی توری مانند کابلش را به منفی اتصال دهید .
                    حتی بهتر است که از منبع ولتاژ جداگانه هم استفاده کنید.
                    هنگامي که چيزي مينويسي، کاري نکن تنها کسي که از مغزش استفاده کرده باشد ،مدادت باشد .

                    \|/_\/_

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

                      شاید لوپ گراند بوجود میاد کار رو خراب میکنه
                      سیمهای رابط رو کوتاه کن آمپلی فایر رو ببر بچسبون پشت هد یونیت

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

                        ببخشید دوستان.ولی مشکل اصلاً اینها نیست. آخه وزوز موتور چه ربطی به ورودی داره؟؟ از کی تا حالا به تق تق زمان خاموش و روشن شدن آمپ نویز میگن رفیق؟؟ :read:
                        من اگه پرسیدم چه جور نویزی برای همین بود که بتونیم جواب صحیح بدیم. اگه پرسیدم ماشین چیه چون حدسم همین نویز موتور بود.
                        راستش من گفتم شاید ماشین پیکان باشه. اما بعید میدونم LX وایر خوبی نداشته باشه.معمولاً وایری که از کوئل به دلکو میره باید ابریشمی باشه تا دچار نویز نشید. البته من نمیدونم LX از چه سیستمی استفاده میکنه شاید الکترونیکی باشه. اما فیلتر LC قطعاً موثره. یه راه حل ساده اش اینه که از رادیو پخشیها یه پارازیت گیر بخری. البته اونم فقط یه سیم پیچ بیشتر نیست که کار همون فیلتر LC رو انجام میده و ارزون هم هست.
                        پایدار باشید.
                        خنده بر لب میزنم تا کس نداند راز من ورنه این دنیا که ما دیدیم خندیدن نداشت

                        با عرض پوزش از دوستان عزیزم به علت پاره ای از مشکلات کمتر در خدمتتون هستم. التماس دعا

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

                          سلام
                          تشکر از همه.
                          نوشته اصلی توسط arvinfx
                          فیلتر LC بهتره یه دونه از توی پاور سوخته باز کن همون کافیه حدود 30 تا 100uh کافیه یه خازن 300uf خازن رو میتونی زیادترم بزاری...

                          الان برو اون خازنی که گفتم توی ورودی ایسی به زمین بزاری رو بزار 10 یا 100 نانو یه سرش به زمین مدارت یه سرشم به سیم صدایی که برای تقویت از alpinet میاری به آمپ وصل میکنی باید وصل بشه...
                          تشکر:
                          آقا کدوم سلف تو پاور!؟میشه یکم مشخصات ظاهریش رو دقیق تر بدی؟
                          ------------------------------
                          نوشته اصلی توسط مهران چمنی
                          در کل آی سی های TDA به هیچ عنوان نویز در خروجی ندارند.وصدای بسیار صاف تولید میکنند.
                          اما
                          آن نویزی که میفرمایید ( با توجه به استفاده از باتری ) تنها به صدای ورودی آن ربط دارد.
                          یعنی کوچک ترین نویزی که وارد آن شود را چندین برابر در خروجی اعمال میکند.
                          پس فیش ورودی آن را بسیار کوتاه و از نوع شیلد بسیار مناسب استفاده کنید و سیم پوششی توری مانند کابلش را به منفی اتصال دهید .
                          حتی بهتر است که از منبع ولتاژ جداگانه هم استفاده کنید.
                          تشکر:
                          آقا من آمپلی رو گذاشتم عقب 5 متر سیم شیلد دار صدا رو میرسونه عقب به آمپلی.سیم اتصالی به بلندگو هم شیلددار است.
                          منبع جداگونه فکر نکنم فکر درستی باشه.
                          -----------------------------------
                          نوشته اصلی توسط mohsen++
                          شاید لوپ گراند بوجود میاد کار رو خراب میکنه
                          سیمهای رابط رو کوتاه کن آمپلی فایر رو ببر بچسبون پشت هد یونیت
                          تشکر:
                          آقا این لوپ گراند چیست بگو اولین باره میشنوم.
                          خود این TDََA در حد مرگ داغ میشه بچسبونمش پشت هد یونیت که مادرش رو به عزاش میشونه
                          -----------------------------------
                          نوشته اصلی توسط ashk
                          ببخشید دوستان.ولی مشکل اصلاً اینها نیست. آخه وزوز موتور چه ربطی به ورودی داره؟؟ از کی تا حالا به تق تق زمان خاموش و روشن شدن آمپ نویز میگن رفیق؟؟ :read:
                          من اگه پرسیدم چه جور نویزی برای همین بود که بتونیم جواب صحیح بدیم. اگه پرسیدم ماشین چیه چون حدسم همین نویز موتور بود.
                          راستش من گفتم شاید ماشین پیکان باشه. اما بعید میدونم LX وایر خوبی نداشته باشه.معمولاً وایری که از کوئل به دلکو میره باید ابریشمی باشه تا دچار نویز نشید. البته من نمیدونم LX از چه سیستمی استفاده میکنه شاید الکترونیکی باشه. اما فیلتر LC قطعاً موثره. یه راه حل ساده اش اینه که از رادیو پخشیها یه پارازیت گیر بخری. البته اونم فقط یه سیم پیچ بیشتر نیست که کار همون فیلتر LC رو انجام میده و ارزون هم هست.
                          پایدار باشید.
                          تشکر:
                          استاد این هدیونیت که مثل ساعت کار میکنه پس کابل کشی برق خودرو مشکلی نداره .درسته؟از خروجی هدیونیت تا بلندگوهای پشت از همین وایرهای معمولی استفاده شده ولی هیچ تاثیری نویز روشون نداره پس نویز ناشی از منبع تغذیه است.
                          این هدیونیت چطور میتونه اینقدر تمیز این پارازیت های منبع رو حذف کنه؟
                          این پارازیت گیر رو بهمین اسم میشناسن تعمیرکارا؟
                          چطور تو مدار نصب بشه؟

                          تشکر از همه
                          یا علی

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

                            نوشته اصلی توسط مهدی سهیلی پور
                            آقا این لوپ گراند چیست بگو اولین باره میشنوم.
                            خود این TDََA در حد مرگ داغ میشه بچسبونمش پشت هد یونیت که مادرش رو به عزاش میشونه
                            خب شما الان چی دارین
                            یه سیم + یه سیم منفی که به گراند وصل شده یه جفت سیم بلند گو یه سیم شیلد که سمت هد یونیت مغزی به خروجی مثلا ساب و شیلد به بدنه اون جک وصل شده سمت آمپلی فایر شما هم مغزی به ورودی آمپلی فایر و شیلد به بدنه وصل شده با این حساب یه حلقه برای گراند داریم که شامل منفی مدار و منفی باتری و شیلد به بدنه هد یونیت و شیلد به بدنه امپلی فایر تون هست چه تضمینی وجود داره که جریان dc و تمام نویز های سوار شده روی اون از شیلد سیم صوتی شما به برد امپلی فایر تون راه پیدا نکنند و ضمن این عبور خودشون رو روی سیگنال صوتی مغزی القا نکنند .
                            یه تست بکنین سمت آمپلی فایر شیلد رو به منفی وصل نکنین اگه نویز کمتر شد پس اشکال لوپ گراند بوده
                            سر راه تغذیه هم یه سلف با هسته فریت بذارین
                            الکی هم گین مدار بالا نباشه روی برد آمپلی فایر یه پتانسیومتر بذارین و سیگنال رو تا حد لازم تضعیف کنین با این کار نویز ها هم کم میشن
                            مدار نچسبونین به هد یونیت فاصله رو تا حد امکان کم کنین
                            چرا آی سی تون تا حد مرگ داغ میکنه مگه هیت سینک نداره ؟

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : مشکل با نویز موتور ماشین بروی آمپلی

                              نوشته اصلی توسط mohsen++
                              خب شما الان چی دارین
                              یه سیم + یه سیم منفی که به گراند وصل شده یه جفت سیم بلند گو یه سیم شیلد که سمت هد یونیت مغزی به خروجی مثلا ساب و شیلد به بدنه اون جک وصل شده سمت آمپلی فایر شما هم مغزی به ورودی آمپلی فایر و شیلد به بدنه وصل شده با این حساب یه حلقه برای گراند داریم که شامل منفی مدار و منفی باتری و شیلد به بدنه هد یونیت و شیلد به بدنه امپلی فایر تون هست چه تضمینی وجود داره که جریان dc و تمام نویز های سوار شده روی اون از شیلد سیم صوتی شما به برد امپلی فایر تون راه پیدا نکنند و ضمن این عبور خودشون رو روی سیگنال صوتی مغزی القا نکنند .
                              یه تست بکنین سمت آمپلی فایر شیلد رو به منفی وصل نکنین اگه نویز کمتر شد پس اشکال لوپ گراند بوده
                              سر راه تغذیه هم یه سلف با هسته فریت بذارین
                              الکی هم گین مدار بالا نباشه روی برد آمپلی فایر یه پتانسیومتر بذارین و سیگنال رو تا حد لازم تضعیف کنین با این کار نویز ها هم کم میشن
                              مدار نچسبونین به هد یونیت فاصله رو تا حد امکان کم کنین
                              چرا آی سی تون تا حد مرگ داغ میکنه مگه هیت سینک نداره ؟
                              سلام
                              تشکر:
                              آی سی های TDA کلا خیلی داغ میشن.الان هیت سینک هم روش نصب است ولی با 13.8 ولت هیت سینگ بزرگشم داغ میشه.

                              خب شما الان چی دارین
                              یه سیم + یه سیم منفی که به گراند وصل شده یه جفت سیم بلند گو یه سیم شیلد که سمت هد یونیت مغزی به خروجی مثلا ساب و شیلد به بدنه اون جک وصل شده سمت آمپلی فایر شما هم مغزی به ورودی آمپلی فایر و شیلد به بدنه وصل شده با این حساب یه حلقه برای گراند داریم که شامل منفی مدار و منفی باتری و شیلد به بدنه هد یونیت و شیلد به بدنه امپلی فایر تون هست چه تضمینی وجود داره که جریان dc و تمام نویز های سوار شده روی اون از شیلد سیم صوتی شما به برد امپلی فایر تون راه پیدا نکنند و ضمن این عبور خودشون رو روی سیگنال صوتی مغزی القا نکنند .
                              توی دیتاشیت این آی سی زمین سیگنال ورودی از زمین تغذیه جداشده.حالا اگه هدیونیت تو خروجی سیگنالش زمین هارو یکی کنه من چکار کنم!؟
                              من وقتی زمین تغذیه رو به بدنه وصل نمیکنم صدای خیلی ضعیف همراه با اعوجاجی بگوش میرسه .پس زمین سیگنال از زمین مدار جداست چون درغیر اینصورت بایس با وصل سیم مثبت و وصل ورودی آمپلی صدا بوضوح شنیده میشد.
                              مشکل تو نویزی است که تغذیه مدار وارد میشه.
                              امشب سلف رو تست میکنم.جواب داد اعلام میکنم همینجا.
                              تشکر
                              یا علی

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X