اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

همیاری در مورد کراس اور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

    اینم یه نگاه بنداز.
    http://upload7.ir/imgs/2014-02/83252511073074855780.jpg

    دیدگاه


      #47
      تو خیلی از لوازم الکتریکی و الکترونیکی قطعاتی هست که میشه دوباره استفاده کرد. هنر اینه که با استفاده از این قطعات وسایل باارزش بسازیم. وگرنه اگر قرار باشه همه چیز رو بخریم و مونتاژ کنیم تقریبا در ۹۰درصد مواقع از همون جنس آماده بازاریش هم برامون گرونتر در میاد. مثلا میبینی یه وسیله ساختی با یه هزینه و چند روز کار، همون وسیله توی دیوار با نصف مبلغ گذاشتند.
      سیم لاکی در متراژ بالا قیمت زیادی داره ولی مقدار زیادیش تو موتورهای سوخته، تلویزیون قدیمی، اتوماتیک استارت ماشین و ... موجوده.
      میشه با همیاری هم مدار کراس‌اوری طراحی کنیم که از همین سیم‌ها و هسته فریت استفاده بشه با قطرهای مختلف سیم‌لاکی
      مثلا مختار باشید از سیم ۰.۳ تا ۰.۸ استفاده کنید، اگر سیم ۰.۳ باشه باید فلان مقدار دور و اگر سیم ۰.۸ باشه باید فلان مقدار استفاده بشه تا به میزان هانری مورد نظر برسیم.

      دیدگاه


        #48
        نوشته اصلی توسط b e h n a m نمایش پست ها
        پاسخ : همیاری در مورد کراس اور




        تو فیلتر های پسیو با اسفاده از قوانین فیزیکی میان صدا ها رو جدا میکنن. مثلا مقدار سلف با مقاومت سلف در برابر فرکانس های بالا رابطه مستقیم داره.

        برای همین اگه توجه کرده باشی تو این فیلتر ها برای ساب از ی سلف 12-20 میکرو هانری استفاده میکنن فقط.

        تو میدرنج برای حذف فرکانس های بالا از یه سلف و برای حدف فرکانس های پایین از خازن استفاده میکنن. (چون خازن مقاومتش در برابر فرکانس های بالا نزدیک به صفره )

        برای تیوتر هم که از ی خازن استفاده میکنن که فرکانس های پایین رو عبور نده .


        ولی تو فیلتر های اکتیو قضیه فرق داره. مثلا میان با ی خازن مابین ورودی اپ امپ و زمین فرکانس های بالا رو حذف میکنن یا با استفاده از ی اپ امپ و 2 تا حازن فیلتر بالا گذر میسازن و ...
        بییشتر از اینش رو مطمین نیستم پس نمیگم :icon_razz:
        البته برعکس گفتی، صداهای زیر تیوتر فرکانس بالا و صداهای بم فرکانس پایین هستند.

        دیدگاه


          #49
          نوشته اصلی توسط سام سیروس نمایش پست ها
          پاسخ : همیاری در مورد کراس اور



          داداشی اینو من ساختم ولی هنوز تست نکردم. اما دوستان همین انجمن ساختن و تست هم کردن و جواب خوبی هم گرفتن
          این هم مدار چاپی


          عکس ساخته شده


          طریقه نصب


          دیاگرام کاربردی


          عملکرد سیگنال های باند چپ


          توضیح فرکانس های بالا و پایین


          منبع تغذیه


          به کار گیری آی سی 072


          حالا اون بازاری که گفتی (دایناکورد) را بزار دربارش یاد بگیریم :nerd:
          ساخت این مدار با این همه آی‌سی ... آدم رو پاره می‌کنه. کسی یه مدار کراس اور پسیو خوب نداره اینجا بذاره؟
          با استفاده از هانری متر میشه کراس‌اورهای بازاری رو مهندسی معکوس کرد

          دیدگاه


            #50
            نوشته اصلی توسط hassanenginer نمایش پست ها
            پاسخ : همیاری در مورد کراس اور

            :agree: :agree: :agree: :agree:
            تو کراس اورهای اکتیو فرکانس بالا و میانی و بالا رو توسط مقاومتو خازنو و opamp تفکیک میکنند بعد هر سیگنالو به یه امپلی میدن مدار های پیچیده ای میخاد
            ولی تو پسیوها این مشکل پیچیدگی نیست
            ببین واسه سابت میتونی یه 10 تا اهن ترانس i اهنی روش 200 دور سیم 1 ببندی و تو مسیر ساب بذاری
            واسه میدرنج سیم .5 رو 100 دور روه هسته هوا بپیچی و تو مسیر میدرنج بذاری و در نهایت واسه توییتر یه خازن 4.7 میکرو بی پلار بذار وسلام
            به همین سادگی به همین خوشمزگی :job: :job: :job: :job: :job:
            اندازه آهن ترانس و قطر هسته هوا رو نگفتید.
            بعدش همین رو با سیم‌های ضعیف‌تر میشه ساخت برای سیستم خونگی با توان پایین‌تر؟ در صورت تغییر قطر سیم چه تغییری باید در تعداد دور اتفاق بیفته؟
            جدیدترین ویرایش توسط esi_pg; ۰۸:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳.

            دیدگاه

            لطفا صبر کنید...
            X