اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کمک فوتو دیتکتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    کمک فوتو دیتکتور

    درود بر دوستان
    من ب یه مشکلی تو ی برد الکترویکی یکی از وسایل پزشکی برخوردم،کسی میتونه کمکم کنه؟
    ی چشمی هس ک حساس ب نوره ک در فاصله 4 سانتی از شعله قرار میگیره، خروجی میاد از 4 تا رنج ( فیلتر) عبور میده و از طرفی میاد اونو با ی ترانزیستور به شماره 2N5909 عبور میده هرچی میگردم دیتاشیت بدر بخوری ازش پیدا نمیکنم فقط میدونم ی ترانزیستور DUAL JFET هس ی مشکل عجیب تری ک دارم 3 تا از این ترانزیستور دارم ک یکی شش پایه یکی هفت پایه (شبیه به دیاگرام دیتاشیت) یکی هشت پایه ( توی ی کتاب نوشته دارای هشت پایه) دارن حالا بردم خراب شده نمیدونم این ترانزیستور با چی جایگزین کنم چون خودش ک گیرم نمیاد توی شیراز یا ی چشمی سنسورس بهم معرفی کنین ک بتونه این کارو واسم انجام بده، ضمنا پایه هاشو نمیدونم ترتیبش چیه تا بتونم حداقل با دو تا ترانزیستور جدا بسازمش فقط میدونم ضد نویز و دقت بالایی داره
    کسی بتونه کمکم کنه ممنون

    #2
    پاسخ : کمک فوتو دیتکتور

    درود بر شما،

    پیش از هر چیز توجه شما را به این نکته جلب می کنم که «شما می خواهید یک دستگاه پزشکی را تعمیر کنید». دستگاهی که ممکن است جان انسانی به علت کارکرد ناصحیح آن به خطر بیفتد که علاوه بر مسوولیت انسانی و وجدانی، مسوولیت حقوقی و قانونی هم برای شما خواهد داشت. مهم نیست که این دستگاه یک دستگاه آزمایش نمونه ی خون است یا دستگاهی که علایم حیاتی یک بیمار در اتاق مراقبت های ویژه را تحت کنترل دارد. در هر صورت با امور پزشک=جان انسان سروکار دارد.

    بنابراین از انجام تعمیران من درآوردی و وصله پینه کردن اجتناب بفرمایید و قطعه ی خراب را با نوع اصلی آن عوض کنید. قیمت این افزاره در حدود 25 دلار (هر عدد) است. شاید همین قیمت بالا نشان دهد که چه افزاره ی بااهمیتی است.

    شما تحت هیچ شرایطی نباید سعی کنید که این ترانزیستور دوبل را با استفاده از دو ترانزیستور مجزا جایگزین کنید. علت آن «مچ بودن» آنها در نوع اوریجینال است که شما نمی توانید به آن دست پیدا کنید و در نتیجه دستگاه دقیق کار نخواهد کرد.

    پیروز باشید


    دیدگاه

    لطفا صبر کنید...
    X