اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل حرارت دیودهای FlyBack

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

    گفتم فیدبک رو قطع کن ببین داغ می شه یا نه... نگفتم که کلا بدون فیدبک بمونه ... :read:
    مقادیر اسنابر با فرکانس 180 کیلو زیاد سازگار نیست نمی دونم چطوری حساب کردی ... همچنین مقادیر مقاومت و خازن RTCT ... حالا کاری با این نداریم ...

    به جای اینکه سر وسط رو به هم وصل کنی (مثل اتو ترانس ) بهتره سری رو که متعلق به خروجی 24 ولته به زمین وصل کنی دراین صورت باید به اندازه ی تعداد دور سیم پیچ 5 ولت (یا 7 ولت ؟) به سیمپیچ 24 اضافه کنی ...
    احتمال زیاد زمانی که از هر دو خروجی 24 ولت و 5 ولت جریان می کشی دیودات داغ می شه و زمانی که فقط از 5 ولت می کشی دیودت داغ نمی شه ؟ درسته یا نه ؟ :question:

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

      همونطور که عرض کردم ترانس جانداره مجبور شدم مثل اتوترانس عمل کنم اگه میشه همینجوری یک کاریش بکنیم.ولی طبق مطالعات من این روش مشکلی ایجاد نمیکنه ...حداقل در جریانهای پایین.
      شاتکی مسیر 7 ولت (که بعد از 7805 میشه 5 ولت) خیلی داغ نمیشه و حرارتش عادیه.
      اما با حذف بار مسیر 7 ولت شتاتکی مسیر 24 ولت بازهم به شدت داغ میشه!
      حرارتش و سرعت داغ شدنشم وابسته به ولتاژ ورودیه.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

        مشابه همین مدار جلوی من داره کار می کنه
        شما می گید وقتی ولتاژ ورودی رو زیاد می کنید بیشتر داغ می شه ؟
        بنابراین لطفا بفرمایید بین اولیه و ثانویه چی گذاشتید ؟ و این دو سیم پیچ از هم چه قدر فاصله دارند ؟

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

          منظورتون چیه ؟ یعنی چی : چی گذاشتین؟!

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

            منظور واضحه ... یعنی بین اولیه و ثانویه کاغذ گذاشتید ؟ نوار چسب ؟ میکا ؟ پلی استر ؟ فیلم ؟ ...
            و اینکه فاصله ی بین اولیه و ثانویه چه قدره ؟ یعنی ضخامت هر کدوم از مواد بالا که استفاده کردید چه قدره ؟

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

              چند لایه نوار چسب ضد حساسیت ! ضخامتش به 0.2 میلی متر نمی رسه

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

                0.2 میلی متر ؟ oo: خیلی کمه حداقل باید 1 میلی متر باشه ... حداقل 1 میلی متر .

                لطفا از مقوا استفاده کن و نتیجه رو بگو ...

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

                  من حداقل 3 تا ترانس دیگه رو با توانهای بالاتر به همین روش پیچیدم و جواب گرفتم.... فکر نکنم از این باشه ها !
                  ولی به روی چشم الان ترانس رو باز میکنم و مقوا میندازم ... :smile:

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

                    ترانس رو با یک لایه ورق پلاستیکی زخیم عایق بندی کردم و از حالت سر وسطی هم درش آوردم. یکم بهتر شده (دیرتر شروع به داغ شدن میکنه) اما هنوز هم خیلی داغه ! :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

                    اگه اطلاعات دیگه ای لازمه بگین.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

                      شماره ی دیود رو یه بار دیگه بگو
                      خوب الان که وضعیت ترانس رو بهتر کردی بهتره دیود رو عوض کنی
                      اگر دیود قبلا خیلی داغ شده احتمال زیاد آسیب دیده و الان دیگه نمی تونه ریفرنس خوبی برای قضاوت باشه بهتره دیود رو عوض کنی و از یه نوش استفاده کنی
                      همین که می گی وضعیت بهتر شده یعنی عمده ی مشکل روی ترانس هست که باید رفع بشه ...

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

                        آقا ببخشید توی این آزمایش آخری اشتباهی رخ داد (شبکه فیدبک قطع بود ولتاژ خروجی تا 50 ولت می رسید) که حل شد الان با وجود فیدبک تا 150 ولت فقط گرم میکنه اما بعد از 150 ولت داغ میشه مثل قبل.

                        شماره دیود شاتکی FMB26L بود ... در ضمن الان فقط دیود خروجی 24 گرم میکنه اون یکی که یخه ! :applause:

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

                          من هنوز مشکل حرارت رو تو ولتاژ های بالاتر از 150 ولت دارم .... نمیشه کاریش کرد؟ مدار باید تا 260 ولت کار کنه.
                          اسنابری ... دستی در ترانسی ...سیخی به مداری ... چیزی! نمیشه؟

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : مشکل حرارت دیودهای FlyBack

                            خیلی ممنون از همه
                            دیود مدار رو به FR107 تغییر دادم دیگه تا 260 ولت داغ نمی کنه البته اسنابر اصلی رو هم دستکاری کردم و با همفکری دوستان 3-4 بار ترانس رو باز وبست کردم و درنهایت شبکه فیدبک رو برقرار کردم

                            و 6 ساعت هم زیر بار گذاشتم

                            بازم ممنون از همه. :nice:

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X