با سلام:
چرا در خروجی های برق باتری شارژر ها از خازن استفاده نمی شود.؟
شما هر منبع تغذیه ای که طراحی می کنید، در خروجی ولتاژ آن متناسب با جریان مصرفی یک خازن بصورت موازی بعد از پل دیود می بندید، اما وقتی که یک باتری شارژر می سازید، چرا از این خازن نباید خبری باشد.؟ فقط ولتاژ یکسو شده بدون خازن ( PULSATING D.C) را با سیم و گیره سوسماری به باتری وصل می کنند.؟ یا در خروجی دینام خودرو ها که جریانی بین 50 الی 80 آمپر تولید می کنند، خبری از خازن ظرفیت بالا نیست.؟
جواب: چون باتری خودرو ماننده یک خازن هزاران فارادی در مدار عمل نموده و احتیاجی به این کار نمی باشد.
چرا در خروجی های برق باتری شارژر ها از خازن استفاده نمی شود.؟
شما هر منبع تغذیه ای که طراحی می کنید، در خروجی ولتاژ آن متناسب با جریان مصرفی یک خازن بصورت موازی بعد از پل دیود می بندید، اما وقتی که یک باتری شارژر می سازید، چرا از این خازن نباید خبری باشد.؟ فقط ولتاژ یکسو شده بدون خازن ( PULSATING D.C) را با سیم و گیره سوسماری به باتری وصل می کنند.؟ یا در خروجی دینام خودرو ها که جریانی بین 50 الی 80 آمپر تولید می کنند، خبری از خازن ظرفیت بالا نیست.؟
جواب: چون باتری خودرو ماننده یک خازن هزاران فارادی در مدار عمل نموده و احتیاجی به این کار نمی باشد.