اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

    سلام به همگی،

    ما دانشجوی سال دوم سخت افزاریم و دو ماه کار روی پردازش تصویر در سطح ربات های small size رو شروع کردیم.
    ولی تو یه سری مفاهیم مثل تشکیل color map، و (color space YCbCr (YUV مشکل داریم.
    اگه میشه مارو راهنمایی کنید.

    #2
    پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

    با سلام .


    http://www.2shared.com/file/3751960/2ed2611e/Image_Processing_11.html

    http://www.2shared.com/file/3751975/47a3a4d0/Image_Processing_21.html

    با چه زبانی و چه کمپایلری دارید ، می نویسید ؟؟ #c ؟
    می خور که ز دل کثرت و قلت ببرد واندیشه ی هفتاد و دو ملت ببرد.
    پرهیز مکن ز کیمیایی که از او یک جرعه خوری هزار علت ببرد .
    (حکیم عمر خیام)

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

      خیلی ممنون بابت لینک هایی که دادید.
      مشخصا راجع به تشکیل color map و کار با YCbCr(YUV) color space مطلبی میتونید بهم بدید؟

      ما هنوز اول کاریم و اول می خوایم رو متلب تست کنیم بعد کار رو بیاریم رو ++C.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

        نوشته اصلی توسط vahidhwp
        خیلی ممنون بابت لینک هایی که دادید.
        مشخصا راجع به تشکیل color map و کار با YCbCr(YUV) color space مطلبی میتونید بهم بدید؟

        ما هنوز اول کاریم و اول می خوایم رو متلب تست کنیم بعد کار رو بیاریم رو ++C.
        سلام.
        یه مقاله در مورد فضا های رنگی در قسمت دانلود ها هست.
        توی قسمت هوش محاسباتی، پردازش تصویر بگردید.
        موفق باشید.
        شأن انسان در ايمان و هجرت و جهاد است و هجرت، مقدمهآ‌ي جهاد فيآ‌سبيلآ‌الله.
        هجرت، هجرت از سنگينيآ‌هاست و جاذبهآ‌هايي كه تو را به خاك ميآ‌چسباند.
        چكمهآ‌هايت را بپوش، رهآ‌توشهآ‌ات را بردار و هجرت كن.

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

          سلام ...........

          ببینید برای اطلاع از این موضوع باید یه کم در مورد دقت پروژتون صحبت کنیم و البته حجم محاسبات در اجرای برنامه .

          مثلا می تونید از فضای رنگی RGB استفاده کنید اما خودتون بعتر می دونید که بزرگی ماتریس ها و حجم بالای محاسبا در یک تغییر رنگ کوچیک ممکنه کل درایه های ماتریس رو تغییر بده و این یعنی شروع محاسبات از صفر ؛ اما دقت و توانمندی تفکیکیبالایی که داره در پروژه هایی با دقت بالا مورد استقبال قرار میگیره .

          اما اگه یه کم کارتون رو میخوایید ساده تر کنید می تونید از فضای رنگی Grayscale یا حتی HSV استفاده کنید . در مورد اول فکر کنم چون محاسباتتون real time هست دقت در نور های مختلف یه کم پایین میاد و شما باید ابتدا تصویرتون رو Mask کنید و بعد پردازش روش انجام بدید البته HSV هم همین خصوصیت رو داره اما می تونید یکی از پارامترهای H یا S یا V رو تغییر بدید و با این عمل محاسبه روی دو سری ماتریس رو کاهش دادید .
          حالا این زمینه ای بود که من از مدل های مشابه پروژه ی شما داشتم ، شاید پروژتون به اینا حساس نباشه و به یه چیزای دیگه حساس باشه . اگه امکان داره بیشتر توضیح بدید تا مطلب مشخص تر بشه . موفق باشید .
          دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

            نوشته اصلی توسط محمد نحوی

            سلام.
            یه مقاله در مورد فضا های رنگی در قسمت دانلود ها هست.
            توی قسمت هوش محاسباتی، پردازش تصویر بگردید.
            موفق باشید.
            ممنون ولی خیلی مطالبش ابتدایی و عمومی بود، ما دنبال یک کتاب یا مطلبیم که مزیت ها و معایب فضاهای رنگ مختلف بگه.چون تو کارمون انعطاف پذیری
            با شرایط مختلف نوری
            و سرعت بالای 30 فریم در ثانیه مطرحه باید ببینیم که کدوم بیشتر کمکمون می کنه.

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

              نوشته اصلی توسط حسام الدین
              سلام ...........

              ببینید برای اطلاع از این موضوع باید یه کم در مورد دقت پروژتون صحبت کنیم و البته حجم محاسبات در اجرای برنامه .

              مثلا می تونید از فضای رنگی RGB استفاده کنید اما خودتون بعتر می دونید که بزرگی ماتریس ها و حجم بالای محاسبا در یک تغییر رنگ کوچیک ممکنه کل درایه های ماتریس رو تغییر بده و این یعنی شروع محاسبات از صفر ؛ اما دقت و توانمندی تفکیکیبالایی که داره در پروژه هایی با دقت بالا مورد استقبال قرار میگیره .

              اما اگه یه کم کارتون رو میخوایید ساده تر کنید می تونید از فضای رنگی Grayscale یا حتی HSV استفاده کنید . در مورد اول فکر کنم چون محاسباتتون real time هست دقت در نور های مختلف یه کم پایین میاد و شما باید ابتدا تصویرتون رو Mask کنید و بعد پردازش روش انجام بدید البته HSV هم همین خصوصیت رو داره اما می تونید یکی از پارامترهای H یا S یا V رو تغییر بدید و با این عمل محاسبه روی دو سری ماتریس رو کاهش دادید .
              حالا این زمینه ای بود که من از مدل های مشابه پروژه ی شما داشتم ، شاید پروژتون به اینا حساس نباشه و به یه چیزای دیگه حساس باشه . اگه امکان داره بیشتر توضیح بدید تا مطلب مشخص تر بشه . موفق باشید .
              خیلی ممن.ن از راهنماییتون،
              تو کار ما دو مولف مهم وجود دارد: یکی کارایی تو شرایط نوری مختلف و دیگه سرعت پردازش بالای 30 فریم در ثانیه؛ بنا بر این باید بتونیم تاثیرات نور رو برای کلاس بندی کردن خوب پیکسل هامون از نطر رنگ
              ( توپ نارنجی، برچسب های سبز کمرنگ،زرد، آبی، صورتی، سفید و سیاه ، زمین فوتبال شبز پر رنگ) حذف کنیم. مثلا توی HSV یا HSL بنظرم چون مولفه های روشنایی از رنگ جداست شاید کار راحت تر باشه.
              ما هیچ دیدی در مورد رویه های حذف تاثیرات نور در فضاهای مختلف نداریم. اگه لطف کنید و کتاب یا مطلبی در مورد فضاهای رنگ و حذف تاثیرات نور تو اونها بهمون بدین ممنون میشیم.
              مثلا تو
              اگه بتونید کتاب یا مطلبی در مورد مزایا و معایب

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

                ممنون ولی خیلی مطالبش ابتدایی و عمومی بود، ما دنبال یک کتاب یا مطلبیم که مزیت ها و معایب فضاهای رنگ مختلف بگه.چون تو کارمون انعطاف پذیری
                با شرایط مختلف نوری و سرعت بالای 30 فریم در ثانیه مطرحه باید ببینیم که کدوم بیشتر کمکمون می کنه.
                تا اونجایی که میدونم سرعت 19_20 فیم در ثانیه خوبه

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

                  سلام ..............

                  ببینید برای حذف تاثیرات Contrast نور در فضای HSV کار راحت تره و می تونید با یک Mask ساده تصویر رو Smooth کنید و از این طریق پراکندگی رنگی رو کاهش بدید .
                  کتاب خوب هم کتاب گونزالسه اونم در محیط متلب (البته من اون یکیشو (general) خوندم خیلی خوب بود). موفق باشید .
                  دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

                    بازم ممنون از راهنماییتون،
                    ولی کتاب گنزالز که تا اونجایی که میدونم با RGB و HSI کار کرده. البته فکر نکنم از لحاظ محتوا HSI با HSV خیلی فرق کنه.
                    شما با (YCbCr(YUV کار نکردید، کسی رو نمیشناسید که کار کرده باشه، چون تو اکثر مقاله هایی که خوندیم
                    روش های تعقیب شی (object tracking) بر اساس YUV کار میکنه و خیلی سریع و دقیقه.
                    به هر حال ممنون.

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

                      سلام ...............

                      ببینید درسته که کتاب شاید به این نکان اشاره نکرده باشه اما روش کار مهمه نه نوع دقیق ایده .

                      در مورد HSV شما می تونید همانند HSB یا HSI عمل کنید فقط باید به نوع ماتریس هایی که انتخاب می کنید خوب دقت کنید .

                      در مورد کار با فضای HSV توی Help متلب اونم توی باکس (Image Processing ) اطلاعات بدی نداره .

                      در مورد track کردن هم تا اونجایی که من کار کردم میگم خدمتتون که به دلیل real time بودن از روش Boosting استفاده می کنن چون هم سریعه و هم دقیق . اساسش هم بر می گرده به اعمال وزن به feature های تصویر .

                      در مورد YUV باید بگم که کار نکردم (باید برم دنبالش اگه بخواید) . موفق باشید .
                      دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

                        به این سایت هم سر بزن

                        کد:
                        http://forum.iranitnet.net/forumdisplay.php?f=76
                        کد:
                        http://www.yazdkit.com/article98.html
                        کد:
                        http://amolrobotic.blogfa.com/

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

                          نوشته اصلی توسط حسام الدین
                          سلام ...............

                          ببینید درسته که کتاب شاید به این نکان اشاره نکرده باشه اما روش کار مهمه نه نوع دقیق ایده .

                          در مورد HSV شما می تونید همانند HSB یا HSI عمل کنید فقط باید به نوع ماتریس هایی که انتخاب می کنید خوب دقت کنید .

                          در مورد کار با فضای HSV توی Help متلب اونم توی باکس (Image Processing ) اطلاعات بدی نداره .

                          در مورد track کردن هم تا اونجایی که من کار کردم میگم خدمتتون که به دلیل real time بودن از روش Boosting استفاده می کنن چون هم سریعه و هم دقیق . اساسش هم بر می گرده به اعمال وزن به feature های تصویر .

                          در مورد YUV باید بگم که کار نکردم (باید برم دنبالش اگه بخواید) . موفق باشید .
                          خیلی ممنون از راهنماییتون. باز اگه مطلبی در مورد YUV color space داشتید، یا کسی رو میشناختید واقعا ممنون میشیم که مارو در جریان بذارید.
                          بابت همچی ممنون.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

                            خواهش می کنم ..................

                            یه دور توی اینترنت میزنم بعد نتیجش رو میذارم همین جا . موفق باشید .
                            دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

                            دیدگاه


                              #15
                              پاسخ : پردازش تصویر در رباتهای فوتبالیستsmall size

                              سلام ..................

                              ببینید من YUV رو هم نگاه کردم . زیاد با HSV فرقی نمی کنه . از نظر ایده با اون تقریبا یکیه . ولی زاویه ی نگاهش به اجسام یه کم فرق میکنه . به هر حال این لینک ها رو نگاه کنید . حتما متوجه موضوع میشید .

                              http://search.cpan.org/~gphat/Graphi...s/Color/YUV.pm

                              http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms798812.aspx

                              http://www.tomshardware.com/reviews/...eal,398-4.html

                              http://softpixel.com/~cwright/programming/colorspace/

                              http://softpixel.com/~cwright/programming/

                              http://www.blackice.com/colorspaceYUV.htm

                              http://www.ieeexplore.ieee.org/xpl/f...0&index=28

                              موفق باشید .
                              دوستان! مدتی کمتر به سایت میام ..

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X