اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ابزار پردازش صدا

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : ابزار پردازش صدا

    سلام


    فایل زیر یه توضیح اولیه در مورد پردازش صدا داره
    http://aminnima2.persiangig.com/document/pardazesh%20seda.pdf

    برای ساخت فیلتر تو متلب میتوانید از فایل زیر استفاده کنید
    http://www.4shared.com/file/34613243/2c578416/mokhaberat2.html

    امیدوارم به دردتون بخوره
    تو بگو ای سنگ صبور تو صبوری یا دل من
    تو بگو ای جام بلور تو شکستی یا دل من

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : ابزار پردازش صدا



      نوشته اصلی توسط حسام الدین
      سلام ..................


      کاری که شما میخواید انجام بدید مربوط میشه به Speech Recognition .. توی این تیپ کارها اغلب شما یه سیگنال دارید که به عنوان Pattern در دیتابیس یا هر فضای فایلی ذخیره شده و اهمیت این ذخیره شدن به این جهته که شما میدونید این سیگنال برای چه Command ای ذخیره شده .. مثلا برای شوت کردن توپ .. حالا یه سیگنال ورودی به عنوان دستور تازه وارد به سیستم شما وارد میشه .. میخواید ببینید این همون دستور شوت کردن توپه یا یه دستور دیگست .. نیاز به مقایسه دارید .. قیاس هم نیاز به ارزیابی مقدار تطابق دو سیگنال با همون Matching اونا داره .. دو تا نگاه متفاوت به این مساله وجود داره .. یکی HMM Based Speech Recognition هست و اون یکی هم DTW Based Speech Recognition .. فرق اولی با دومی در اینه که در روش اول از یه سری مدل های آماری برای تخمین یه Sequence زمانی استفاده میشه و خروجی برداریست که یه Sequence از میزان Matching رو ایجاد میکنه .. توی این روش هر سیگنال در فالب یه مدل آماری مدل میشه و میتونه بر حسب احتمال، فرم های مختلفی رو بپذیره .. امــا در روش دوم که بسیار معمول تر از اولیه دو سیگنال د بافت زمان با هم مقایسه میشن و این قیاس پیدا کردن Matching نقطه به نقطه به ازای بیشترین مقدار تطبیق هست .. یعنی ممکنه بردارهای Matching به صورت نظیر به نظیر با هم Match نشن ولی Matching به صورتی انجام میشه که در مقیاس زمانی؛ بیشترین تطابق از آن اون نقاط باشه .. خروجی این روش هم یه ماتریسه که بر حسب Matching Cost روی قطر اصلی معنا پیدا میکنه .. الگوی کلی کار به این ترتیبه و معمولا با متلب اجرا میشه .. من ندیدم و البته نشنیدم که مشابه این کار با میکرو های 32 بیتی انجام شده باشه ولی شاید مشابهی براش باشه .. امــا اون چیزی که هست اینه که پیاده سازی این الگوریتم ها به دلیل فضای سرچ نسبتا بالا، یه مقدار فضای محاسباتی وسیع نیاز داره و این شاید نکته ای باشه که برای میکروها باید بهش توجه کرد .. موفق باشید ..

      oo:
      به فارسی یعنی نه دیگه. ها؟؟؟

      درد من تنهایی نیست؛ بلكه مرگ ملتی است كه گدایی را قناعت، بی‏عرضگی را صبر، و با تبسمی بر لب این حماقت را حكمت خداوند می‏ نامند! "گاندی"

      به دلیل وجود برخی مشکلات و بی احترامی ها این اکانت رو غیر فعال کردم. همیشه سر بلند باشید.
      بدرود . . .

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : ابزار پردازش صدا

        با سلام به همه اعضای محترم سایت
        من میخوام با استفاده از نرم افزار matlab یه صدا با فرمت mp3 رو استریو کنم ، کسی در این مورد میتونه من رو راهنمایی کنه؟

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : ابزار پردازش صدا

          نویزی که به صدا اضافه میشه می تونه حالات مختلفی داشته باشه

          اگر حوزه زمان را بررسی کنیم و نویز شما به سیگنال اضافه شده باشه مثل این می مونه که ما در زمان n=r یک مقدار جدید به جای مقدار اصلی f داریم.f می تونه 0 بوده باشه و یا دارای مقدار .

          پس شما براحتی با 0 کردن فرکانس های نویز نمی تونی نویز را حذف کنی چون ممکنه اون فررکانس ها با فرکانس های سیگنال اصلی مشترک باشند و شما به این گونه داری اطلاعات سیگنال اصلیتم حذف می کنی.

          دیدگاه

          لطفا صبر کنید...
          X