اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ترفندهاى Se7en

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : ترفندهاى Se7en

    آشغالآ‌ها را زیر میز کار بریزیم!




    قرار است ترفندی را آموزش دهیم که کاربر را قادر میآ‌سازد سطل بازیافت رایانه را از دسکآ‌تاپ حذف کرده و به نوار وظیفه منتقل کند. البته این ترفند مخصوص ویندوز 7 است.

    ابتدا برای حذف سطل بازیافت از دسکآ‌تاپ باید روی Desktop راستآ‌کلیک کرده و در پنجره باز شده به Change Desktop icons مراجعه کنید و تیک آیکون سطل زباله را بردارید.

    پس از این قسمت وارد مرحله ایجاد آیکون مذکور در نوار وظیفه میآ‌شویم.برای اینآ‌کار لازم است ابتدا در دسکآ‌تاپ، میانآ‌بری جدید ایجاد کنید.

    در قسمتی خالی از دسکآ‌تاپ، راستآ‌کلیک کرده و از منوی New اینآ‌کار را انجام دهید.

    در صفحه ایجاد میانآ‌بر، آدرس مورد نظر را بهآ‌صورت زیر درج کنید:

    explorer.exe shell:RecycleBinFolder

    پس از این مرحله، Next را زده و در صفحه بعدی لازم است بهآ‌جای عبارت قبلی، Recycle bin را جایگزین کنید.

    پس از انجام این مرحله finish را بزنید تا یک میانآ‌بر بر روی دسکآ‌تاپ ظاهر شود. سپس بر روی آنآ‌ راستآ‌کلیک کرده و در پنجره گشوده شده دکمه Change Icon را بزنید. در این قسمت آدرس زیر را درج کنید:

    %SystemRoot%system32imageres.dll

    این آدرس باید در مقابل عبارت Look for icons in this file درج شود.پس از زدن کلید Enter آیکونآ‌های مختلفی بهآ‌نمایش درخواهند آمد که شما باید آیکون سطل زباله را از میان آنآ‌ها انتخاب کنید.

    همه تنظیمات را تایید کرده و از پنجرهآ‌ها خارج شوید.

    اکنون با کشیدن میانآ‌بر در نوار وظیفه، آن آیکون در آن Pin خواهد شد.

    در صورتیآ‌که روی آیکون راستآ‌کلیک کرده و گزینه Pin To Taskbar را بزنید باز هم بهآ‌طور خودکار این آیکون به نوار وظیفه اضافه خواهد شد.

    برای حذف این آیکون هم لازم است روی آن آ‌راستآ‌کلیک کرده و آنآ‌را Unpin کنید.

    پیشنهاد میآ‌شود این آیکون را در قسمتی از رایانه نگهداری کنید تا در صورت نیاز آنآ‌را بدون دردسر و طی مراحل مجدد به نوار وظیفه اضافه کنید.

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : ترفندهاى Se7en

      مجموعه ابزارهای System Recovery Options ناجی مشکلات ویندوز 7 میآ‌شوند

      جعبه کمکآ‌های اولیه در ویندوز 7



      بعد از گذشت بیش از یکآ‌سال از عمر ویندوز 7، در حال حاضر روی میلیونآ‌ها رایانه این پلتآ‌فرم بهآ‌عنوان سیستمآ‌عامل قرار گرفته است و کاربران این سیستمآ‌عامل هر روز بیشتر از روز قبل میآ‌شود اما حتما میآ‌دانید که یک رایانه ممکن است با مشکلاتی روبهآ‌رو شود که در نحوه کارش اختلال ایجاد کند.

      اگر شما اطلاعات کافی درباره امکانات سیستمآ‌عامل خود نداشته باشید و نیز اهل درگیر شدن با مشکلات نباشید یا با خرابی رایانه خود کنار میآ‌آیید و یا آنآ‌را برای تعمیر به دست یک متخصص خواهید سپرد.

      با ما همراه شوید تا از این پس تعمیرکار ویندوز 7 خود باشید.

      ویندوز 7 علیآ‌رغم تمام پیشرفتآ‌هایی که نسبت به ویندوزهای قبلی داشته اما باز هم ضد ضربه نیست.

      این سیستمآ‌عامل ممکن است به مرور زمان و با نصب برنامهآ‌های مختلف و یا حمله بدافزارها صدمهآ‌هایی را ببیند.

      ویندوز 7 مانند نسخهآ‌های قبلی توانایی تعمیر خود را دارد.

      منوی System Recovery Options یکی از امکانات تعمیر در ویندوز 7 است و در خود ابزارهای گوناگونی را جهت تعمیر مشکلات سیستمی شامل میآ‌شود.

      مجموعه ابزارهای تعمیراتی System Recovery Options هم روی هارددیسک و هم روی DVD ویندوز قرار دارد.

      System Recovery Options حاوی ابزارهای زیر است:

      Startup Repair: مسائل ویژهآ‌ای مانند گم شدن یا خرابی فایلآ‌های سیستمی را که ممکن است جلوی راهآ‌اندازی درست ویندوز را بگیرند برطرف میآ‌کند. به نوعی این ابزار به شما این امکان را میآ‌دهد تا ویندوز معیوب را دوباره بازسازی کنید.

      System Restore: این ابزار فایلآ‌های سیستمی موجود در رایانه شما را به یک نقطه سالم در گذشته برمیآ‌گرداند، بدون آنآ‌که روی فایلآ‌های شخصی شما مانند ایمیلآ‌ها، اسناد و یا عکسآ‌های شما اثری بگذارد.

      اگر از System Restore در System Recovery Option استفاده کنید دیگر نمیآ‌توانید عمل بازگردانی را undo کنید. البته دوباره میآ‌توانید برنامه System Restore را اجرا کنید و اگر نقطه بازگردانی دیگری وجود داشت آنآ‌را انتخاب کنید.

      System Image Recovery: قبل از آنآ‌که بتوانید از این گزینه استفاده کنید باید عکسی از سیستم خود تهیه کرده باشید.

      منظور از عکس سیستم، یک نسخه پشتیبان از پارتیشنی است که ویندوز شما در آن ذخیره شده است و برنامه و دادهآ‌های کاربر مانند عکسآ‌ها، اسناد و... در آن قرار دارد.

      Windows Memory Diagnostic Tool: این ابزار وظیفهآ‌اش بررسی سلامت حافظه رایانه شماست.

      Command Prompt: این گزینه از منوی System Recovery Option بیشتر برای کاربران متخصص کاربرد دارد و کاربران حرفهآ‌ای میآ‌توانند از آن برای اجرای عملیات بازسازی استفاده کنند.

      Command Prompt خود ابزارهای فراوانی را برای عیبآ‌یابی و رفع اشکال ویندوز فراهم میآ‌سازد.

      ما به شما توصیه میآ‌کنیم که فعلا با این ابزار کاری نداشته باشید تا زمانی که اطلاعات کافی از نحوه استفاده از این ابزار بهآ‌دست آورید.


      دستیابی به منوی System Recovery Option از طریق هارددیسک

      ما در این شماره برایتان دستیابی از طریق هارددیسک را توضیح میآ‌دهیم و در شماره بعدی نحوه دستیابی از طریق DVD نصب را برایتان شرح خواهیم داد.

      برای شروع ابتدا کنترل کنید که هیچآ‌گونه CD یا DVD روی دیسکآ‌ران رایانه شما نباشد و سپس رایانه خود را Restart کنید. حال اگر روی رایانه شما تنها یک سیستمآ‌عامل نصب باشد، زمانیآ‌که سیستمآ‌عامل بوت شد کلید F8 را فشار دهید و نگه دارید اما اگر لوگوی ویندوز ظاهر شد دوباره Restart کنید و اینآ‌بار سعی کنید کلید F8 را در زمان مناسب فشار دهید اما در سیستمآ‌هایی که از چند سیستمآ‌عامل بهره میآ‌برند باید این عمل پس از انتخاب سیستمآ‌عامل دلآ‌خواه انجام شود.

      اکنون در صفحهآ‌ای که برایتان بهآ‌نمایش درمیآ‌آید Advanced Boot Options با استفاده از Repair Your Computer را انتخاب کرده و سپس کلید Enter را بزنید.

      اگر در این بخش گزینه Repair نبود بدان معنی است که رایانه شما گزینهآ‌های بازسازی پیش نصب شده را ندارد و یا مدیر رایانه آنآ‌را غیرفعال کرده است.

      در پنجره بعدی که تعیین زبان است گزینه پیشآ‌فرض US را انتخاب و سپس روی Next کلیک کنید. حال پنجره بعدی حاوی ابزارهای System Recovery Option است که شما میآ‌توانید به دلآ‌خواه روی یکی از آنآ‌ها کلیک کنید.

      تا اینآ‌جا شما با ابزارهای تعمیر در ویندوز و نیز نحوه دستیابی به آنآ‌ها آشنا شدید.


      دیدگاه


        #33
        پاسخ : ترفندهاى Se7en

        نوشتن و تصحیح معادلات پیچیده ریاضی با Math Input Panel

        هدیه ویندوز 7 به دوستداران ریاضی




        هرکدام از ما در برههآ‌ای از زندگی خود با ریاضی و معادلات پیچیده آن سروکار داشتهآ‌ایم. از همان اوایل مدرسه و تحصیل گرفته تا دوران دانشجویی و حتی محیط کار؛ حال اگر چه از روی الزام و چه از سر علاقه به ریاضی روی آوردهآ‌اید، ویندوز 7 برایتان یک هدیه رایانهآ‌ای به ارمغان آورده است.

        ما در این جا قصد داریم تا به شما نرمآ‌افزاری را که بهآ‌طور پیشآ‌فرض روی ویندوز 7 نصب است معرفی کنیم تا برای ایجاد کردن معادلات ریاضی و یا برای ساخت اسناد و تایپ معادلات پیچیده ریاضی از آن استفاده کنید.

        برنامه Math Input Panel به شما کمک میآ‌کند تا عملیات ریاضی را روی رایانه خود بهآ‌صورت کاملا طبیعیآ‌ پیادهآ‌سازی کنید.

        آشنایی با نرمآ‌افزار

        این نرمآ‌افزار از موتور بازشناسی عبارتآ‌های ریاضی تعبیه شده در ویندوز 7 برای بازشناسی عبارات ریاضی دستآ‌نویس استفاده میآ‌کند.

        زمانی که این برنامه عبارت و یا معادله دستآ‌نویس شما را به یک عبارت تایپی تبدیل کرد میآ‌توانید آنآ‌ها در یک برنامه واژهآ‌پرداز مانند word در آفیس مایکروسافت و یا یک برنامه محاسبات ریاضی وارد کنید.

        Math Input Panel بهآ‌ گونهآ‌ای طراحی شده است که از tablet pen روی tablet PC استفاده میآ‌کند اما آنآ‌را با استفاده از هر وسیله وارد کننده دادهآ‌ها مانند یک صفحه لمسی و یا حتی یک موس میآ‌توانید بهآ‌کار بگیرید.

        برای استفاده از این برنامه و اجرای آن باید از منوی Start روی all programs کلیک کرده و سپس روی Accessories کلیک کنید و از منوی موجود برنامه Math Input Panel را انتخاب کنید.

        اکنون محیط برنامه برایتان باز میآ‌شود که مانند یک صفحه شطرنجی است.

        شما میآ‌توانید روی این ورق سفید یک عبارت ریاضی را با دستآ‌خط خود وارد کنید و سپس عبارت بازشناسی شده توسط برنامه در بخش بالایی صفحه برایتان قابل مشاهده است.

        برای وارد کردن یک معادله یا عبارت ریاضی بازشناسی شده در یک برنامه واژهآ‌پرداز و یا محاسباتی باید روی دکمه insert در پایین، قسمت سمت راست محیط برنامه کلیک کنید.

        عبارات نوشته شده توسط این برنامه را میآ‌توانید به برنامهآ‌هایی منتقل کنید که از MathML (زبان ریاضی) پشتیبانی میآ‌کنند.


        تصحیح عبارات

        اگر عبارت دستآ‌نویس شما بهآ‌درستی بازشناسی نشود، با انتخاب یک جایگزین یا بازنویسی بخش مشکلآ‌دار میآ‌توانید آنآ‌را تصحیح کنید.

        در زیر مراحل تصحیح عبارات را برایتان شرح میآ‌دهیم:

        1. دکمه قلم Write را فشار دهید و یک دایره دور قسمتی که درست بازشناسی نشده است بکشید یا اینآ‌که دکمه select and correct را انتخاب کنید و از طریق آن یک دایره دور بخشی که درست بازشناسی نشده بکشید.

        2. حال فهرستی برایتان باز میآ‌شود که شامل احتمالات موجود برای عبارت نوشته شده توسط شماست. باید از این منو یک جایگزین مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در بخش بازشناسی قرار بگیرد.

        اگر آنآ‌چه را که میآ‌خواهید در فهرست جایگزینآ‌ها نبود، دوباره آن عبارت را بازنویسی کنید.

        3. در ادامه برای انتقال عبارت ریاضی بازشناسی شده به برنامه محاسباتی و یا واژهآ‌پرداز، insert را انتخاب کرده و یا به نوشتن در Math Input Panel ادامه دهید.

        اگر آخرین کلیدی که انتخاب کردید select and correct باشد برای ادامه دادن به نوشتن در صفحه باید بار دیگر روی دکمه قلم کلیک کنید.

        دقت کنید که در این برنامه هر قدر که تعداد عبارات بیشتر باشد احتمال تشخیص درست عبارات بیشتر است.

        برای رسیدن به معادله درست، اول کل عبارات را وارد کنید و سپس به عیبآ‌یابی بپردازید.

        از دیگر کلیدهای این برنامه، erase برای پاک کردن بخشی از معادله توسط شماست که دقیقا نقش پاکآ‌کن را برایتان اجرا میآ‌کند و clear برای پاک کردن کل صفحه و undo برای بازگرداندن عبارت پاک شده قبلی است.



        استفاده از منوی History

        با استفاده از history در Math Input Panel میآ‌توانید از یک عبارت و یا معادلهآ‌ای که قبلا نوشتهآ‌اید استفاده کنید.

        این قابلیت زمانی سودمند است که به نوشتن عبارات مشابه در یک ردیف نیاز دارید.

        برای اینآ‌کار روی history کلیک کنید و سپس عبارت مورد نظر خود را انتخاب کنید. عبارت دستآ‌نویس شما در ناحیه نوشتن در برنامه ظاهر میآ‌شود که در آن میآ‌توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

        پس از ایجاد تغییرات، دوباره این عبارت بازشناسی میآ‌شود و آنآ‌را میآ‌توانید به یک سند، یک برنامه ارائه یا یک برنامه محاسباتی منتقل کنید.

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : ترفندهاى Se7en

          با نحوه استفاده از Startup Repair و System Restore آشنا شوید



          چگونه از Startup Repair استفاده کنیم؟
          Startup Repair یک برنامه بازسازی ویندوز است که میآ‌تواند بعضی از مسائل سیستمی را که جلوی راهآ‌اندازی ویندوز را میآ‌گیرند برطرف کند.

          اگر یک مسئله راهآ‌اندازی ویندوز در سیستم تشخیص داده شود، Startup Repair خودش بهآ‌طور خودکار به اجرا درخواهد آمد و سعی در حل مسئله میآ‌کند اما اگر مسئله آنآ‌قدر پیچیده باشد که Startup Repair نتواند به اجرا دربیاید و همچنین شما نتوانید به منوی system recovery option از روی دیسک سخت رایانه دسترسی پیدا کنید، با استفاده از دیسک نصب ویندوز 7 و یا یک دیسک تعمیر سیستم که باید توسط شما ساخته شود میآ‌توانید به منوی system recovery option دسترسی پیدا کرده و برنامه بازسازی ویندوز را اجرا کنید.

          Startup Repair تنها بعضی از مسائل مانند گم شدن یا خرابی فایلآ‌های سیستمی را میآ‌تواند حل کند و مشکلاتی مانند عیبآ‌های سختآ‌افزاری را نمیآ‌تواند برطرف کند.

          Startup Repair یک برنامه پشتیبانآ‌گیری نیست و در بازیابی فایلآ‌های شخصی مانند عکسآ‌ها و فایلآ‌های موسیقی نمیآ‌تواند هیچ کمکی به شما بکند.

          چگونه از System Restore استفاده کنیم؟
          در شماره قبلی برایتان گفتیم که این ابزار این امکان را میآ‌دهد تا اطلاعات و کل سیستم رایانهآ‌ای را به یک مرحله عقبآ‌تر برگردانید تا اگر مشکلی وجود دارد با اینآ‌کار برطرف شود.

          System Restore صدماتی را تعمیر میآ‌کند که موقع نصب یک نرمآ‌افزار جدید بهآ‌وجود آمده و یا یک ویروس روی فایلآ‌های سیستمی و رجیستری سیستم ایجاد کرده است.

          System Restore آنآ‌چه را که "نقطه بازگردانی" میآ‌خواند، هر زمان که یک تغییر مهم سیستمی رخ دهد، ضبط کرده تا این امکان را به کاربر بدهد که سیستم را Restore کند.

          System Restore از نقطه بازگردانی برای برگرداندن فایلآ‌های سیستمی و تنظیمآ‌های شما به یک نقطه سالم پیشین بدون تغییر دادن فایلآ‌های شخصی بهره میآ‌گیرد.

          برای اجرای این برنامه و استفاده از آن باید قبل از راهآ‌اندازی، همه فایلآ‌های باز و برنامهآ‌های در حال اجرا را ببندید.

          روی start کلیک کرده و در کادر جستآ‌وجو عبارت System Restore را تایپ کنید و درنهایت در فهرست نتیجه روی ابزار System Restore کلیک کنید. اکنون یک نقطه بازگردانی انتخاب کرده و آنآ‌را تایید کنید تا رایانه شما به آن نقطه برگردد.



          نحوه انتخاب یک نقطه بازگردانی
          System Restore برای تعمیر رایانه بهآ‌طور خودکار آخرین نقطه بازگردانی ساخته شده قبل از یک تغییر مهم مانند نصب یک برنامه را توصیه میآ‌کند.

          از بین فهرست نقطهآ‌های بازگردانی میآ‌توانید خودتان یکی را انتخاب کنید که تاریخ و ساعت آن درست قبل از زمان بروز مشکل باشد.

          باید بدانید که نقطهآ‌های بازگردانی تا زمانی که فضای ذخیره دیسک اختصاص یافته برای System Restore پر شود باقی میآ‌مانند و پس از پر شدن این فضا، زمانیآ‌که نقطه بازگردانی جدیدی ساخته شود، قدیمیآ‌ترین نقطه بازگردانی حذف میآ‌شود.


          نحوه ساختن یک نقطه بازگردانی
          هر نقطه بازگردانی نماینده یک حالت ذخیره شده از فایلآ‌های سیستمی رایانه شماست.

          همانآ‌طور که گفتیم System Restore بهآ‌طور خودکار هفتهآ‌ای یکآ‌بار و یا زمانی که متوجه ابتدای یک تغییر در رایانه مانند نصب برنامه شود یک نقطه بازگردانی تهیه میآ‌کند اما در ویندوز 7 شما این اختیار را دارید که در هر زمانی که مایل بودید برای حفاظت از سیستم خود یک نقطه بازگردانی بسازید.

          برای اینآ‌کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

          روی دکمه start کلیک کرده و سپس وارد منوی کنترلآ‌پانل شوید و با کلیک روی گزینه system security وارد این بخش شده و سپس روی گزینه system کلیک کنید

          در ستون سمت چپ این کادر روی گزینه System Restore کلیک کنید.

          اگر یک رمز عبور یا گذرواژه و یا تاییدیه درخواست شد، گذرواژه را تایپ کنید.

          از کادر جدیدی که برایتان باز میآ‌شود برگه system protection را انتخاب کرده و سپس روی گزینه create کلیک کنید.

          زمانی که پیغامی بهآ‌معنای "نقطه بازگردانی با موفقیت ساخته شد" ظاهر شد، روی دکمه close کلیک کنید؛ حالا شما یک نقطه دلآ‌خواه ساختهآ‌اید.

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : ترفندهاى Se7en

            با RecycleBin و قابلیتآ‌های آن در حذف و بازیابی فایلآ‌ها آشنا شوید



            میآ‌خواهیم از مشکلی صحبت کنیم که ممکن آ‌است برای بسیاری از کاربران رایانه بهآ‌وجود بیاید؛ پاک شدن یک فایل مهم بهآ‌طور کاملا تصادفی و یا بدتر از آن از بین رفتن کل اطلاعات ذخیره شده روی هارددیسک رایانه که ممکن است بهآ‌هر دلیلی اتفاق بیفتد.

            اگر تا بهآ‌حال چنین اتفاقی را تجربه کرده باشید میآ‌دانید که چقدر دردناک است اما برای رفع اینآ‌جور مشکلات بزرگ هم راهآ‌آ‌های آسانی وجود دارد که ما قصد داریم در این جا شما را با یکی از این مبانی که ناجی دادهآ‌های رایانهآ‌ای هستند آشنا کنیم و برایتان یک راه ساده و ابتدایی را که میآ‌تواند در بازیابی فایلآ‌ها به شما کمک کند بهآ‌طور کامل شرح خواهیم داد.

            اگر با چنین مشکلی مواجهید با ما همراه شوید.


            RecycleBin در ویندوز 7
            همانآ‌طور که میآ‌دانید RecycleBin در ویندوز پوشهآ‌ای است که فایلآ‌هایی را که قبلا از روی هارددیسک حذف شدهآ‌اند، در خود نگه میآ‌دارد.

            هر بار کاربر یک سند متنی، عکس، فایل موسیقی و یا هر نوع فایلی را از روی رایانه خود حذف کند، این فایل بهآ‌طور موقت و برای احتیاط درون RecycleBin یا همان سطل زباله خودمان قرار میآ‌گیرد تا زمانی که شما خود فایل مذکور را از داخل RecycleBin حذف کنید.

            نقش این سطل زباله رایانهآ‌ای دقیقا مانند سطل زبالهآ‌های خانگی است. حتما برایتان اتفاق افتاده که چیزی را در خانه گم کردهآ‌اید و پس از کلی جستآ‌وآ‌جو به این نتیجه رسیدهآ‌اید که حتما آنآ‌را در سطل زباله انداختهآ‌اید و با مراجعه به سطل، شیء مورد نظر خود را پیدا کردهآ‌اید. RecycleBin هم در ویندوز درست همین نقش را برای کاربر ایفا میآ‌کند و میآ‌تواند بهآ‌عنوان یکی از راهآ‌های مبنایی نجات دادهآ‌ها در رایانه مطرح باشد.

            حذف تصادفی فایلآ‌ها با روشآ‌های متفاوتی میآ‌تواند رخ دهد. مثلا کلیکآ‌راست کردن روی یک فایل و انتخاب گزینه delete، انتخاب یک فایل و زدن دکمه delete از روی صفحهآ‌کلید و یا انداختن یک فایل توسط موس به پوشه RecycleBin.

            دقت کنید که فقط فایلآ‌های حذفآ‌شدهآ‌ای در RecycleBin قرار میآ‌گیرند که از روی هارددیسک داخلی رایانه حذف شده باشند، نه از روی فلشآ‌مموری، CD و یا هارددیسکآ‌های خارجی.


            بازگردانی یک فایل حذفآ‌شده
            برای بازیابی یک فایل از روی RecycleBin باید روی آیکون آن دوبار کلیک کنید تا باز شود. سپس فایل مورد نظرتان را در آن پیدا کرده و روی آن یک کلیکآ‌راست کنید و سپس از منوی باز شده گزینه Restore را انتخاب کنید. همچنین میآ‌توانید پس از انتخاب فایل مورد نظر روی گزینه Restore this item در نوار ابزار واقع در بالای پنجره، کلیک کنید.

            اگر بخواهید فایل مذکور برای همیشه از رایانه شما خارج شود، از منوی باز شده گزینه Delete را انتخاب کنید و اگر بخواهید کلیه فایلآ‌های موجود در RecycleBin را برای همیشه حذف کنید و یک سطل زباله پاک داشته باشید، باید از نوار ابزار روی Empty the recycle bin کلیک کنید.


            تغییر تنظیمات RecycleBin

            برای ایجاد تغییر اندازه در RecycleBin باید روی آیکون آن یک کلیکآ‌راست کرده و از منوی باز شده گزینه properties را انتخاب کنید. پنجرهآ‌ای جدید برایتان باز میآ‌شود که شما باید در آن مقدار مگابایتی را که میآ‌خواهید برای این پوشه اختصاص دهید در کادر کنار Maximum Size (MB) تایپ کنید.


            عبور از RecycleBin در زمان حذف پوشهآ‌ها
            بسیاری از کاربران برخی فایلآ‌ها را با گاهی حذف میآ‌کنند تا بعدها بتوانند آنآ‌ها را از RecycleBin بازیابی کنند اما برخی از مواقع کاربر اطمینان دارد که دیگر به فایلی که قصد دارد آنآ‌را حذف کند نیازی ندارد و نمیآ‌خواهد آنآ‌را در RecycleBin ذخیره کند. اینآ‌کار هم در صرفهآ‌جویی در حجم حافظه مفید است و هم از نظر امنیتی؛ زیرا ممکن است فایل حذف شده حاوی اطلاعاتی باشد که دیگر نباید توسط شخصی دیگر بازیابی شود؛ برای اینآ‌کار باید از RecycleBin عبور کنیم.

            برای اینآ‌کار باید زمانی که کلید Delete را میآ‌زنید حتما کلید Shift را نگه دارید و اگر بخواهید بهآ‌طور دائم از RecycleBin عبور کنید باید روی پوشه آن یک کلیکآ‌راست کرده و گزینه properties را انتخاب کنید. حال از پنجره باز شده کنار عبارت زیر تیک بگذارید:

            do not move files to the RecycleBin

            دقت کنید که فقط فایلآ‌ها و پوشهآ‌های حذف شده درون RecycleBin قرار میآ‌گیرند و میآ‌توانند بازیابی شوند و این مورد درباره نرمآ‌افزارهای نصب شده روی رایانه شما صدق نمیآ‌کند.

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : ترفندهاى Se7en

              حذف اصولی یک نرمآ‌افزار



              رایانه شخصی شما حاوی یکآ‌سری نرمآ‌افزار است که یا از همان ابتدا روی رایانه شما بوده و یا اینآ‌که شما براساس نیاز، تعدادی از برنامهآ‌ها را خود نصب کردهآ‌اید اما گاهی تعداد نرمآ‌افزارهای نصبآ‌شده روی رایانه آنآ‌قدر زیاد میآ‌شود که حجم بسیاری از حافظه را اشغال میآ‌کند و این در صورتی است که شما به بعضی از این برنامهآ‌ها دیگر هیچ نیازی ندارید و بود و نبود آنآ‌ها برایتان فرقی نمیآ‌کند و حتی گاهی ممکن است وجود بعضی از نرمآ‌افزارها برای رایانه شما مضر باشد و مدام پیامآ‌های خطا برایتان ارسال شود، اینآ‌جاست که باید تصمیم بگیرید که آنآ‌ها را از روی رایانه خود حذف کنید تا هم حجم حافظه اشغال شده را کم کرده و هم سرعت رایانه خود را افزایش دهید.

              اول از همه باید بدانید که حذف نرمآ‌افزار مانند پاک کردن یک فایل یا پوشه نیست که با یک Deleteکردن و انداختن در سطل زباله از شر آن خلاص شوید.

              حتی گاهی برخی از کاربران فکر میآ‌کنند که با پاک کردن آیکون یک برنامه از دسکآ‌تاپ، دیگر اثری از آن باقی نمیآ‌ماند که این تفکر نیز کاملا اشتباه است.

              نصبآ‌زدایی دشوار نیست بلکه تمام زحمات اینآ‌کار به دوش برنامه نصبآ‌زدایی است نه کاربر.

              حذف یک نرمآ‌افزار شامل مراحلی اصولی است که ما در زیر برایتان شرح خواهیم داد.


              مراحل نصبآ‌زدایی یک نرمآ‌افزار

              در ویندوز 7 برای حذف یک برنامه باید از منوی start وارد کنترلآ‌پانل شده و سپس روی programs and features کلیک کنید.

              پنجرهآ‌ای با نام uninstall or change a program برایتان باز میآ‌شود که فهرستی از تمام برنامهآ‌هایی را که روی رایانه شما نصب شده نشان خواهد داد.

              این فهرست به ترتیب حروف الفباست و در مقابل هر برنامه، اطلاعاتی از قبیل حجم برنامه، نام ناشر، تاریخ نصب و نوع نسخه نصب شده وجود دارد.

              اگر به اطلاعات بیشتری در مورد برنامه نیاز دارید باید روی یک ناحیه خالی از پنجره مقابلتان کلیکآ‌راست کرده و به گزینه Group by اشاره کنید.

              منویی برایتان باز میآ‌شود که فهرستی از اطلاعات مانند نام، سایز و... درباره هر برنامه انتخاب شده را نشان میآ‌دهد.

              این فهرست فقط اطلاعاتی دارد که عنوانآ‌های آنآ‌ها در صفحه اصلی نشان داده میآ‌شود.

              اگر بخواهید اطلاعات بیشتری را تماشا کنید باید روی گزینه more کلیک کنید. حال در کادر مذکور کنار هر ویژگی که میآ‌خواهید در صفحه اصلی نمایش داده شود یک تیک زده و روی OK کلیک کنید.

              باید توجه کنید که هر برنامه کاربردی ممکن است برای نصبآ‌زدایی از یک روش متفاوت استفاده کند.

              با توجه به اینآ‌که اکثر برنامهآ‌های کاربردی خود حاوی یک برنامه نصب و نصبآ‌زدایی اختصاصی هستند، دستورالعمل آنآ‌ها برای نصبآ‌زدایی متفاوت است.

              بعضی از برنامهآ‌ها از یک برنامه عمومی نصبآ‌زدایی استفاده میآ‌کنند و برخی دیگر توسط برنامه windows installer عمل حذف را انجام خواهند داد.

              در فهرست مقابل جستآ‌جو کنید و پس از پیدا کردن برنامه مورد نظر روی آن یک کلیکآ‌راست کرده و گزینه uninstall یا uninstall/change را انتخاب کنید.

              شما میآ‌توانید بهآ‌جای کلیکآ‌راست کردن روی یک برنامه و انتخاب uninstall، پس از یک کلیکآ‌چپ از بالای پنجره اصلی روی گزینه uninstall/change کلیک کنید تا مراحل نصبآ‌زدایی را انجام دهید.

              در گام بعدی اگر برنامه نصبآ‌زدایی اختصاصی برنامه فعال شود، طبق دستورالعملآ‌هایی که برایتان بهآ‌نمایش گذاشته میآ‌شود جلو بروید تا مراحل نصبآ‌زدایی کامل شود.

              اگر از برنامه ویندوز برای نصب استفاده شود، پیغامی برای شما بهآ‌نمایش گذاشته خواهد شد که بهآ‌صورت زیر است:

              ? ..... Are you sure you want to completely remove
              این پیغام بدان معناست که آیا مطمئن هستید که میآ‌خواهید این برنامه را بهآ‌طور کامل حذف کنید؟

              روی کلید yes کلیک کرده و منتظر بمانید.

              هر زمان که عملیات حذف به پایان رسید پنجرهآ‌ای برایتان بهآ‌نمایش درمیآ‌آید که در آن میآ‌توانید روی گزینه finish کلیک کنید تا هم پنجره بسته شده و هم عملیات نصبآ‌زدایی به پایان برسد.

              در این بخش ممکن است تفاوتآ‌هایی در اجرا وجود داشته باشد. مثلا در بعضی از نسخهآ‌های نصبآ‌زدایی ویندوز، پس از انتخاب uninstall چند بار از شما پرسیده میآ‌شود که آیا تمایل به نصبآ‌زدایی کامل را دارید یا خیر و یا در مراحل مختلف از شما میآ‌خواهد تا با کلیک روی گزینه next مراحل نصبآ‌زدایی را تایید کنید

              گاهی ممکن است در مراحل نصبآ‌زدایی بهآ‌جای واژه uninstall از واژه remove استفاده شود که در عمل با هم فرقی ندارند.

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : ترفندهاى Se7en

                Run را به منوی 7 بیفزایید



                برای اینآ‌کار باید مراحل زیر را با دقت طی کنید:

                ابتدا روی منوی استارت راستآ‌کلیک کرده و در منوی باز شده روی گزینه Properties بزنید.

                در این پنجره به سربرگ Start Menu رفته و دکمه Customize را بفشارید. در این قسمت Run Command را یافته و آنآ‌را فعال کنید.

                پس از آن پنجرهآ‌ها را بسته تا تغییرات را مشاهده کنید.

                در صورت تمایل به غیرفعالآ‌سازی، تنظیمات را بهآ‌صورت عکس تکرارآ‌کنید.

                توجه داشته باشید این ترفند در نسخهآ‌های 7 و ویستا قابل انجام بوده و در XP غیرقابل انجام است.

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : ترفندهاى Se7en

                  با منوی گزینهآ‌های بوت پیشرفته ویندوز آشنا شوید



                  یکی از مجموعه ابزارهای اصلی که در ویندوز 7 وجود دارد، منوی گزینهآ‌های بوت پیشرفته است که برای هر کاربر مبتدی مواجه شدن با آن کمی پیچیده است اما مسئله اینآ‌جاست که این منو شامل گزینهآ‌هایی میآ‌شود که بهترین راهکارها برای مواجه شدن با مشکلات ویندوز 7 است.

                  Advanced Boot Options منوی بوت پیشرفته است که باید قبل از بوت شدن ویندوز ظاهر شود تا به کاربر این امکان را بدهد که دقیقا مشخص کند، چگونه عملیات باز شدن سیستمآ‌عامل انجام بگیرد.


                  دستآ‌یابی به منوی بوت پیشرفته
                  روشآ‌های دستیابی به این منو در نگارشآ‌های مختلف ویندوز متفاوت است اما در همه آنآ‌ها دو حالت خاص وجود دارد. اولی دستیابی خودکار است یعنی اگر ویندوز تلاش به بوتآ‌شدن بکند و موفق نشود منوی Advanced Boot Options بهآ‌طور خودکار در دفعه بعدی که رایانه بوت میآ‌شود ظاهر خواهد شد. در واقع این عمل ویندوز برای این است که به شما هشدار دهد که مشکلی بهآ‌وجود آمده است و برای رفع این نوع از مشکلات، منویی از ابزارهای مختلف بوت را در اختیارتان قرار میآ‌دهد.

                  حالت دوم دستآ‌یابی چندبوتی است بدان معنا که اگر شما روی سیستم خود دو ویندوز داشته باشید، هنگام بوت شدن، رایانه شما با منویی مواجه خواهید شد که شامل انتخاب هر دو ویندوز است. در این منو کاربر میآ‌تواند از چند سیستمآ‌عاملی که روی رایانهآ‌اش نصبآ‌شده یکی را انتخاب کند تا سیستم با آن بوت شود.

                  برای دستآ‌یابی به منوی Advanced Boot Options در یک سیستم چندبوتی باید اول اجازه دهید که منوی بوت ظاهر شود.

                  در انتهای این پنجره عبارتی بهآ‌معنای "برای رفع اشکال و گزینهآ‌های راهآ‌اندازی ویندوز کلید F8 را بزنید" وجود دارد که اگر شما F8 را فشار دهید منوی گزینهآ‌های بوت پیشرفته Advanced Boot Options برای سیستمآ‌عامل ظاهر میآ‌شود.

                  اگر در رایانه شما فقط سیستمآ‌عامل ویندوز 7 نصب باشد با نگهآ‌داشتن کلید F8 در زمان بوت شدن رایانه، میآ‌توانید به منوی Advanced Boot Options دسترسی پیدا کنید. دقت کنید که این کلید را باید قبل از بوت شدن رایانه فشار دهید.


                  آشنایی با گزینهآ‌های منوی بوت پیشرفته
                  این منو شامل ابزارهای زیر است که بهتر است تا قبل از آشنایی کامل از آنآ‌ها استفاده نکنید.

                  Repair your computer: با انتخاب این گزینه، فهرستی از ابزار بازسازی سیستم برایتان نمایش داده میآ‌شود که میآ‌توانید از آنآ‌ها برای حل مسائل راهآ‌اندازی رایانه، تشخیص عیب و یا بازگردانی سیستم به یک حالت سالم پیشین استفاده کنید.

                  Enable boot logging: این ابزار فایلی با نام ntbtlog.txt میآ‌سازد که همه درایورهایی که در زمان بوت سیستم نصب میآ‌شوند را فهرست میآ‌کند.

                  این گزینه برای رفع اشکال پیشرفته مفید است.

                  Safe mode: ابزاری برای رفع اشکال اساسی است. بهتر است که قبل از امتحان کردن safe mode از منوی بوت پیشرفته، last known good configuration را انتخاب کنید.

                  هر بار که ویندوز بهآ‌طور عادی بوت میآ‌شود اطلاعات سیستم در رجیستری ذخیره میآ‌شود و آنآ‌را تا بوت بعدی بهآ‌روز نمیآ‌کند. با آنآ‌که safe mode و last known good configuration برای کمک به شما در بازسازی ویندوز 7 امکانات مشابهی دارند اما یک اختلاف در آنآ‌ها قابل توجه است.

                  Safe mode تعدادی از درایورها و تنظیمات رجیستری را نادیده میآ‌گیرد و تغییراتی را که بعد از آخرین بوت موفقیتآ‌آمیز ایجاد کردهآ‌اید حذف میآ‌کند. به عبارتی دیگر safe mode برای ایجاد تغییرات است در حالیآ‌که last known good configuration یک تلاش یکآ‌طرفه برای تعمیر سیستم است.

                  Debugging mode: این ابزار، ویندوز7 را در یک حالت ویژه طراحی شده برای اهداف اشکالآ‌زدایی هسته ویندوز راهآ‌اندازی میآ‌کند.

                  دقت کنید که شما هیچ دلیلی برای استفاده از این گزینه نخواهید داشت مگر اینآ‌که یک برنامهآ‌ساز سیستم و یا یک هکر باشید.

                  Disable automatic restart on system failure: با انتخاب این گزینه، ویندوز دیگر مجاز نخواهد بود که در صورت وقوع خطایی که ویندوز را از کار میآ‌اندازد بهآ‌طور خودکار بوت کند.

                  Disable driver signature enforcement: این گزینه به درایورهایی که گواهی نادرست دارند امکان میآ‌دهد که نصب شوند.

                  Start windows normally: با انتخاب این گزینه شما میآ‌توانید ویندوز خود را در حالت معمول آنآ‌راهآ‌اندازی کنید.

                  دیدگاه


                    #39
                    پاسخ : ترفندهاى Se7en

                    با Safe Mode، قویآ‌ترین وسیله رفع اشکال در ویندوز آشنا شوید

                    یکی از رایجآ‌ترین دلایل برای دستآ‌یابی به منوی بوت پیشرفته ، بوت کردن ویندوز در حالت safe mode است.

                    این حالت از بوت که به حالت امن معروف است یک وسیله امن و مطمئن برای راهآ‌اندازی ویندوز 7 است.

                    واژه safe در این عبارت به معنی پیشآ‌بینیآ‌پذیری است.

                    شما وقتی سیستم خود را در حالت safe mode بوت کنید، سیستم رایانه شما بهآ‌صورت کامل اجرا نشده و تنها در بخشآ‌هایی که قابل دسترس است کار خواهد کرد.

                    در safe mode میآ‌توانید سیستم خود را رفع اشکال و پیکربندی کرده و برنامهآ‌های موجود در رایانه را نصبآ‌زدایی کنید و حتی با تنظیمات اولیه از اینترنت کمک بگیرید.

                    Safe mode فقط فایلآ‌ها، تنظیمآ‌ها و درایورهای ضروری سیستمآ‌عامل مانند فایلآ‌های پایه ویندوز، صفحهآ‌نمایش، موس و دیسکآ‌های سخت را بارگذاری میآ‌کند.

                    در زمانی که ویندوز 7 درست کار نکند، ورود به این حالت از منوی بوت پیشرفته میآ‌تواند به شما امکان بدهد تا ایمیلآ‌های خود را بررسی کرده و یا به شبکهآ‌های محلی متصل شوید.


                    ابزارهای امنآ‌ترین حالت ویندوز

                    زمانی که در safe mode هستید، ابزارهای متعددی را برای رفع اشکال در اختیار خواهید داشت تا بتوانید مشکلات سیستمی خود را برطرف کنید.

                    با ما همراه شوید تا شما را با این ابزارها آشنا کنیم.

                    Safe mode with networking: انتخاب این گزینه در حالت امن به شما این امکان را میآ‌دهد تا برای پیدا کردن مشکل، به اینترنت متصل شده و در شبکه جهانی جستآ‌وجو کنید.

                    Recovery : از این گزینه میآ‌توانید برای بازگردانی سیستم به یک حالت پیشین و یا بازگردانی محتویات هارددیسک از روی یک نسخه پشتیبان استفاده کنید.

                    برای دستآ‌یابی به این ابزار باید واژه recovery را در کادر search در منوی start تایپ کرده و سپس روی recovery و در مرحله بعدی روی advanced recovery methods کلیک کنید.

                    Event viewer: از این برنامه برای دیدن رویدادهای برنامهآ‌ای و سیستمی میآ‌توانید استفاده کنید.

                    برای دستآ‌یابی به این برنامه باید عبارت event viewer را در کادر search در منوی استارت تایپ کرده و سپس روی برنامه برای اجرا کلیک کنید.

                    System information: برای دسترسی به این برنامه خدماتی باید از منوی استارت روی all programs و سپس از فهرست موجود روی عبارت accessories و سپس system tools کلیک کنید.

                    از این برنامه میآ‌توانید برای مشخص کردن تداخلآ‌ها و یافتن اطلاعات فنی درباره رایانه خود استفاده کنید.

                    منوی hardware resources را در بخش چپ پنجره system information باز کرده و روی گزینه conflicts/sharing کلیک کنید.

                    در اینآ‌جا فهرستی از منابع مشترک به نمایش درآمده و اگر استفاده مشترک باعث یک تداخل سیستمی شده باشد، یک هشدار را خواهید دید.

                    System restore: در حالت safe mode میآ‌توانید به ابزار system restore دسترسی پیدا کنید.

                    برای دسترسی، از all programs روی accessories و سپس system tools کلیک کنید و در نهایت گزینه system restore را خواهید یافت. حال آنآ‌را اجرا و دستورالعملآ‌ها را طبق دستور اجرا کنید تا بتوانید سیستم را به یک تاریخ قبلی برگردانید.

                    System configuration editor: این برنامه خدماتی نیز از حالت safe mode قابل دستآ‌یابی است.

                    برای اینآ‌کار در کادر search در منوی استارت عبارت sysedit را تایپ کرده و کلید enter را فشار میآ‌دهیم.

                    این برنامه برای شما 4 فایل پیکربندی را در یک ویرایشگر متنی باز میآ‌کند که عبارت از: autoexec.bat config.sys،system.ini و win.ini.

                    اگر بدانید که چگونه باید با این فایلآ‌ها کار کنید و در نحوه برخورد با آنآ‌ها تجربه داشته باشید میآ‌توانید سیستم، برنامه و تنظیمات درایورها را در داخل آنآ‌ها تغییر دهید.

                    Device manager: اگر همه ابزارهای قبلی نتوانست مشکل شما را رفع کند بهتر است بهآ‌طور مستقیم روی سختآ‌افزارها کار کنید.

                    برای دسترسی به این ابزار در safe mode باید وارد کنترلآ‌پانل شده و سپس روی system and security و بعد روی system کلیک کنید و از آن به device manager دسترسی یابید.

                    از فهرست موجود، سختآ‌افزاری را انتخابآ‌کنید که احتمال میآ‌دهید مشکل از آن باشد.

                    روی آن یک کلیکآ‌راست و properties را انتخاب کنید. روی change setting و در صفحه driver روی disable کلیک کنید تا سختآ‌افزار مورد نظر را غیرفعال کنید.

                    با این تغییر، رایانه را بوت کنید. اگر مشکل رفع شده باشد نشان از خراب بودن سختآ‌افزار انتخابی شما دارد که باید تعمیر شود.

                    دیدگاه


                      #40
                      پاسخ : ترفندهاى Se7en

                      یک رایت بیآ‌دردسر



                      به احتمال فراوان بسیاری از شما عزیزان با فایلآ‌های ایمیج آشنایی دارید.

                      هنگامی که شما میآ‌خواهید از تمامی اطلاعات یک سیآ‌دی یا دیآ‌ویآ‌دی کپیآ‌برداری کنید پیشنهاد میآ‌شود تا از آن یک فایل ایمیج تهیه کنید.

                      تهیه ایمیج با استفاده از نرمآ‌افزارهای متعددی امکانآ‌پذیر است اما در این بخش میآ‌خواهیم درباره رایت کردن ایمیجآ‌ها با شما صحبت کنیم.

                      در شرایط معمولی برای رایت یک فایل ایمیج به نرمآ‌افزاری مانند Nero احتیاج خواهید داشت اما در ویندوز 7 کافی است تا روی فایل ایمیج موجود دوبار کلیک کنید.

                      در این حالت سرویس رایت ایمیج در ویندوز 7 فعال خواهد شد.

                      دیدگاه


                        #41
                        پاسخ : ترفندهاى Se7en

                        یکی از مشکلاتی که معمولا کارتآ‌هایآ‌گرافیکی در ویندوز 7 به آن مبتلا میآ‌شوند نبود درایورهای نصب آنآ‌ها در این ویندوز جدید است.

                        بسیاری از شرکتآ‌های تولیدکننده کارتآ‌گرافیک با قرار دادن نسخهآ‌های مختلف درایور محصولات خود، این مشکل را برطرف کردهآ‌اند اما برخی از این کارتآ‌ها که عمر زیادی از آنآ‌ها گذشته، شامل این موضوع نشدهآ‌اند. نمونهآ‌ای از این کارتآ‌ها محصول GeForce 4 MX شرکت Nvidia است.

                        با مراجعه به سایت این شرکت مشاهده خواهید کرد که درایور نسخه ویندوز 7 این سری ارائه نشده است بنابراین کاربران برای استفاده از این کارتآ‌گرافیک با مشکل روبهآ‌رو میآ‌شوند.

                        براساس یک آزمایش عملی انجام شده مشخص شد که درایور ویندوز 7 محصول سری GeForce 400 بسیاری از امکانات گرافیکی سری قدیمی را نیز فعال میآ‌کند بنابراین اگر از کارتآ‌هایآ‌گرافیک GeForce 4 MX استفاده میآ‌کنید میآ‌توانید با دانلود درایور نسخه ویندوز 7 سری GeForce 400 مشکلات گرافیکی خود در این ویندوز را برطرف کنید.

                        ممکن است این موضوع برای سایر کارتآ‌هایآ‌گرافیکی نیز جواب دهد؛ این نکته امتحان کرده و بررسی کنید.

                        دیدگاه


                          #42
                          پاسخ : ترفندهاى Se7en

                          با برنامهآ‌های رایگان مایکروسافت آشنا شوید

                          بسته زندگی برای ویندوز 7



                          مایکروسافت همیشه بهآ‌همراه نگارشآ‌های مختلف ویندوز، مجموعهآ‌ای از برنامهآ‌های کاربردی را که مورد نیاز کاربرانش است در خود دارد اما اینآ‌بار مایکروسافت با انتشار ویندوز 7، سیاست قدیمی خود را در بستهآ‌بندی سیستمآ‌عامل با برنامهآ‌های کاربردی مانند ساخت فیلم، مدیریت عکس، ایمیل و... کنار گذاشته و در مقابل به کاربرانش این امکان را داده تا همه این برنامهآ‌ها را بهآ‌عنوان بخشی از بسته windows live essentials بهآ‌صورت رایگان از شبکه اینترنت دریافت کنند.

                          یکی از مزایای مهم برنامهآ‌های قابل دریافت از اینترنت آن است که مایکروسافت همیشه برنامهآ‌های بهآ‌روز شده و جدید را در سایت خود قرار میآ‌دهد، در نتیجه زمانی که شما یکی از افزودنیآ‌های ویندوز 7 را دریافت میآ‌کنید میآ‌توانید اطمینان داشته باشید که آخرین نگارش آن برنامه است.

                          ویندوز 7 با استفاده از این روش، حجم خود را کاهش داده که در نتیجه هم سرعت نصب آن افزایش یافته و هم فضای کمتری از حافظه را اشغال میآ‌کند.

                          برای دسترسی به برنامهآ‌های افزودنی ویندوز 7 باید به آدرس اینترنتی www.load.live.com مراجعه کنید که ما در زیر برنامهآ‌های موجود در آنآ‌را برایتان معرفی خواهیم کرد.

                          Windows live mail: یک برنامه ایمیل رایگان است و روش کاری بسیار آسان داشته و امکانات آن بسیار گسترده است.

                          این برنامه رایگان جایگزین برنامهآ‌های outlook Express و windows mail است که در ویستا موجود بودند.

                          شما در این برنامه به امکاناتی مانند دستآ‌یابی به ایمیلآ‌های دریافتی و ارسالی، تقویمآ‌های چندنفره، فیدهای RSS و یادآور رویدادها دسترسی دارید.

                          سررسید موجود در این برنامه، نمایشآ‌های روزانه، هفتگی و ماهانه را برایتان فراهم میآ‌کند. همچنین اضافه کردن یک قرار روزانه با یک کلیکآ‌راست روی یکآ‌روز و کلیک روی New event صورت میآ‌پذیرد. فهرست اطلاعات تماس در mail نیز به شما این امکان را میآ‌دهد تا شماره تلفن، نشانی و سایر اطلاعات تماس دوستان خود را بهآ‌طور طبقهآ‌بندی شده سازمانآ‌دهی کنید.

                          Windows live writer: امروزه وبلاگآ‌نویسی به یک امر راحت و عادی برای کاربران رایانه تبدیل شده است، به همین دلیل تعداد زیادی برنامه برای نوشتن مطالب وبلاگ در زمانی که به اینترنت وصل نیستید ارائه شده است.

                          مایکروسافت برای این کار برنامه writer را فراهم کرده است که کاملا شبیه یک برنامه ویرایشگر متن بوده و محیط آن شبیه به برنامه word مایکروسافت میآ‌باشد.

                          این برنامه به شما امکان میآ‌دهد وبلاگآ‌های ابتکاری و متناسب با سلیقه خود را ایجاد کنید و بهآ‌راحتی عکسآ‌ها و ویدئوهای موجود در رایانه و اینترنت را به آن اضافه کنید.

                          Windows live family safety: جهان اینترنت پر از اطلاعات گوناگون است که مطمئنا همه آنآ‌ها برای کودکان ما مناسب نیست و اگر استفاده از اینترنت برای کودکان نامحدود باشد میآ‌تواند خطراتی را داشته باشد.

                          این برنامه اینترنتی مایکروسافت به پدر و مادرها این امکان را میآ‌دهد تا فعالیتآ‌های اینترنتی فرزندان خود را زیرنظر بگیرند و برای آنآ‌ها محدودیتآ‌هایی را ایجاد کنند.

                          یکی از نکات قابل توجه این برنامه، گزارشآ‌دهی فعالیتآ‌های اینترنتی فرزندان است.

                          گزارش فعالیتآ‌ها شامل فعالیت در وب (سایتآ‌های بازدیدشده و تعداد دفعات آن)، فعالیت رایانهآ‌ای (مدت استفاده، برنامهآ‌های مورد استفاده، دریافتآ‌های فایل از اینترنت و بازیآ‌های بهآ‌اجرا درآمده) و فعالیتآ‌های اینترنتی (دستآ‌یابی به برنامهآ‌هایی بهآ‌جز برنامه مرورگر) میآ‌شود.

                          والدین میآ‌توانند تماسآ‌های فرزندان خود را نیز از طریق چت و یا ایمیل کنترل کنند.

                          Windows live photo gallery: امروزه عکسآ‌های دیجیتالی جایگاه ویژهآ‌ای را در بین دوستداران عکاسی دارند اما مسئله اصلی، سازمانآ‌دهی و مدیریت آنآ‌ها در رایانه است.

                          ویندوز 7 خود حاوی یک کتابآ‌خانه عکس است که به شما امکان مدیریت عکسآ‌ها را میآ‌دهد اما امکانات آن محدود است.

                          مایکروسافت برای آسان کردن مدیریت عکس، برنامه Windows live photo gallery را فراهم کرده تا در سازمانآ‌دهی، مدیریت، اصلاح و ایمیل عکسآ‌ها به شما کمک کند.

                          Windows live movie maker: بسیاری از کاربران رایانه فکر میآ‌کنند که ساخت فیلم از طریق نرمآ‌افزارهای مربوطه بسیار پیچیده است؛ البته حق دارند زیرا بسیاری از این قبیل برنامهآ‌ها محیط سخت و پیچیدهآ‌ای را برای کار دارند اما مایکروسافت Windows live movie maker را طوری طراحی کرده که ساخت فیلم کوتاه را برای کاربران آسان میآ‌کند.

                          این برنامه به شما امکان میآ‌دهد تا در عرض کمتر از یک دقیقه یک فیلم بسازید و فقط کافی است چند قطعه ویدئویی و یا عکس را برای آن تعریف کرده و نیز یک موسیقی متن هم انتخاب کنید و در پایان روی auto movie کلیک کنید.

                          شما میآ‌توانید برای بهره بردن از برنامهآ‌های متنوعآ‌تر به سایت شرکت مایکروسافت مراجعه کنید.

                          دیدگاه


                            #43
                            پاسخ : ترفندهاى Se7en

                            تصویر آغاز بهآ‌کار ویندوز 7 را تغییر دهید

                            برخی از کاربران ویندوز دوست دارند همه چیز را شخصیآ‌سازی کرده و هر یک از ویژگیآ‌های ظاهری ویندوز را بهآ‌میل خود تغییر دهند. در این میان، Log on Screen یا همان عکسی که در لحظه ورود به ویندوز نمایش داده میآ‌شود از طریق Optionهای خود ویندوز قابل تغییر نیست اما با استفاده از یک ترفند ساده میآ‌توانید عکس مورد علاقه خود را در این بخش قرار دهید.

                            در ابتدا با استفاده از Regedit یا یک ابزار ویرایش رجیستری، به مسیر زیر مراجعه کنید:

                            HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentV ersionAuthenticationLogonUIBackground

                            اگر این مسیر وجود ندارد، آنآ‌را تولید کنید؛ سپس یک کلید از نوع DWORD ایجاد کرده و آنآ‌را با رعایت حروف کوچک و بزرگ OEMBackground بنامید و مقدار 1 را برای آن تعیین کنید.

                            حال یک عکس برای عکس پسآ‌زمینه انتخاب کنید که حجم آن کمتر از 256 کیلوبایت باشد. این عکس باید از نوع JPG باشد. طول و عرض آنآ‌را طوری انتخاب کنید که در حالت Full Screen، کل صفحه را متناسب با رزولوشن شما اشغال کند تا در هنگام نمایش، دچار کشیدگی نشود.

                            این عکس را backgroundDefault.jpg نامیده و آنآ‌را در مسیر زیر قرار دهید:

                            %windir%system32oobeinfobackgrounds

                            در صورتیآ‌که پوشهآ‌های infobackgrounds در مسیر مذکور وجود ندارند، آنآ‌ها را بهآ‌طور دستی ایجاد کنید. حال پس از آغاز بهآ‌کار رایانه، عکس موردنظر شما نمایش داده خواهد شد.

                            در صورتیآ‌که قصد داشتید تصویر را تغییر دهید و عکس دیگری را جایگزین تصویر قبلی کنید، با حذف کلید رجیستری ذکر شده میآ‌توانید دوباره تصویر پیشآ‌فرض ویندوز را در آغاز بهآ‌کار ویندوز مشاهده کنید.

                            در صورت امکان قبل از اعمال تغییرات، از کلیدآ‌های دو شاخه قبل، نسخه پشتیبان تهیه کنید و در صورت نارضایتی از تغییر، کلیدها را بازیابی کنید تا همه چیز به حالت اول خود بازگردد.

                            دیدگاه


                              #44
                              پاسخ : ترفندهاى Se7en

                              کلیدهای طلایی ویندوز 7



                              حتما دیدهآ‌اید که بعضی از کاربران رایانه بدون استفاده از موس و تنها با بهرهآ‌گیری از صفحهآ‌کلید، تمام کارهای خود را بهآ‌سرعت انجام میآ‌دهند.

                              استفاده از کلیدهای میانبر، به نوعی، کاربر را حرفهآ‌ایآ‌تر جلوه میآ‌دهد؛ همآ‌چنین این امکان را به کاربر میآ‌دهد زمانی که موس رایانه خراب میآ‌شود سردرگم نمانده و بتواند بهآ‌راحتی کارهای خود را انجام دهد.

                              ما قصد داریم در این جا شما را با چند کلید میانبر هنگام استفاده از ویندوز 7 آشنا کنیم تا با استفاده از آنآ‌ها هم در وقت خود صرفهآ‌جویی کرده و هم به کاربری حرفهآ‌ای تبدیل شوید.

                              1. منوی Start: همانآ‌طور که میآ‌دانید منوی استارت یکی از کلیدیآ‌ترین منوهای ویندوز است که تقریبا برای دسترسی به تمام بخشآ‌های اصلی رایانه، نیازمند ورود به آن هستید.

                              برای باز کردن این منو، روی صفحهآ‌کلید خود بهآ‌دنبال کلیدی با نشانه یک پنجره چهاربخشی که همان لوگوی ویندوز مایکروسافت است بگردید.

                              در اصطلاح به این کلید، کلید ویندوز Windows میآ‌گویند.

                              با یکآ‌بار فشار دادن این کلید، منوی استارت باز شده و اگر دوباره آنآ‌را فشار دهید منوی استارت در ویندوز 7 بسته میآ‌شود.

                              2. بخش کمکآ‌رسانی یا آ‌Help: برای کاربران مبتدی و حتی حرفهآ‌ای، help یکی از سودمندترین ابزارهای ویندوز است.

                              این بخش در ویندوز 7 برای کاربر، خصوصیات جدید این سیستمآ‌عامل را شرح میآ‌دهد و میآ‌تواند راهآ‌گشایی عالی برای رفع مشکلات کاربران باشد.

                              برای باز کردن پنجره کمکآ‌رسانی توسط صفحهآ‌کلید، باید کلید ویندوز را نگهآ‌ داشته و در همان حال کلید F1 را نیز فشار دهید تا با سرعتی باورنکردنی به منوی کمکآ‌رسانی دسترسی پیدا کنید.

                              3. جستآ‌وجو در رایانه یا Search: جستآ‌وجو در پوشهآ‌ها و فایلآ‌های واقع در دیسکآ‌سخت رایانه را میآ‌توانید در پنجرهآ‌ای با نام search انجام دهید که دسترسی به آن از طریق صفحهآ‌کلید و با فشار دادن کلید windows و F میسر خواهد شد.

                              شما میآ‌توانید با تایپ کردن نام فایل یا پوشه مورد نظر در کادر خالی پنجره مذکور، آنآ‌را در انبار حافظه رایانه جستآ‌وجو کنید.

                              4. پنجره Run: در ویندوزهای قبلی میآ‌توانستید با کلیک روی واژه Run در منوی استارت به این پنجره دسترسی پیداکنید اما در ویندوز 7 این واژه در منوی استارت وجود ندارد و تنها راه دسترسی به آن استفاده از کلیدهای میانبر است.

                              شما میآ‌توانید برای باز کردن این پنجره کاربردی، کلیدهای windows و R را با هم فشار دهید.

                              5. کوچکآ‌کردن پنجرهآ‌ها یا Minimize: شما برای کوچک کردن پنجرهآ‌های باز و رفتن به منوی کار در پایین صفحه از کلید minimize در روی پنجره استفادهآ‌ میآ‌کنید اما گاهی نیاز دارید همه پنجرهآ‌های باز را باهم جمع کنید. برای اینآ‌کار میآ‌توانید از کلید میانبر windows و D استفاده کنید.

                              برای بهآ‌نمایش درآوردن مجدد پنجرهآ‌ها روی دسکآ‌آ‌تاپ، باید دوباره همین کلیدها را فشار دهید.

                              6. نگاهی به محتویات My Computer: همانآ‌طور که میآ‌دانید my computer نقشهآ‌ای از محتویات کل سیستم است، جایی که کاربران برای دستیابی به یک یا همه درایوها باید به آنآ‌جا مراجعه کنند.

                              برای دستیابی به این پنجره میآ‌توانید بهآ‌جای دوبار آ‌کلیک روی آیکون my computer، همآ‌زمان دو کلید windows و E را فشار دهید.

                              7. دیدن خصوصیات یک فایل یا پوشه: اگر اندازه یک فایل یا پوشه، تعداد فایلآ‌ها و زیرپوشهآ‌های واقع در یک پوشه، زمان ساختهآ‌شدن فایل یا پوشه و خصوصیات آنآ‌ها را بخواهید باید بهآ‌سراغ پنجره File properties بروید.

                              برای باز کردن این پنجره توسط صفحهآ‌کلید باید همآ‌زمان دو کلید ALT و ENTER را فشار دهید.

                              جالب است بدانید که این کلید میانبر در داخل مرورگر اینترنتآ‌اکسپلورر هم عمل میآ‌کند.

                              8. رفتن از یک پنجره به پنجره دیگر: وقتی چند پنجره روی رایانه شما باز است، با استفاده از کلید ترکیبی ALT و Tab و زدن کلید ENTER هنگام انتخاب پنجره مورد نظر، میآ‌توانید از یک پنجره به پنجره دیگر بروید.

                              این حالت در ویندوزهای قبلی هم اجرا میآ‌شد اما نکته جذابآ‌تر در ویندوز 7 این است که شما میآ‌توانید اینآ‌کار را با فشار دادن کلیدهای ترکیبی windows و Tab کادرهای پایین دسکآ‌آ‌تاپ بهآ‌صورت سهآ‌بعدی انجام دهید.

                              9. بستن یک برنامه فعال: شما میآ‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی ALT و F4 یک پنجره فعال را بسته و بهآ‌سرعت از محیط آن برنامه خارج شوید.

                              10. میانبری به یک منوی میانبر: گزینهآ‌های Move ،Restore ،Size Minimize ،Maximize و Close را تمامی برنامهآ‌ها دارند. برای نمایش سریع این فهرست در یک پنجره باز، دو کلید ALT و SPACE را باهم فشار دهید.

                              دیدگاه


                                #45
                                پاسخ : ترفندهاى Se7en

                                اطلاعات خود را از طریق دورنگار و اسکن به رایانهآ‌های دیگر منتقل کنید

                                دورنگار و اسکن در ویندوز 7



                                امروزه نمیآ‌توان رایانهآ‌ها را فقط مخصوص ارتباط با اینترنت دانست هر چند که کاربران تنها از این قابلیت رایانه بهره میآ‌برند و بهآ‌سراغ راهآ‌های ارتباطی دیگر نمیآ‌روند.

                                در ویندوز 7، علاوه بر وب و ایمیل، روشآ‌های مختلفی برای بازیابی و انتقال دادهآ‌ها وجود دارد.

                                یک خصوصیت قدیمی ویندوز، توانایی آن برای ارسال و دریافت دورنگار (فکس) و اسکن کردن است.

                                نگارشآ‌های مختلف ویندوز 7 علاوهآ‌ بر اجرای تکالیف پایه دورنگار و اسکن، روشی برای اسکن و دورنگار روی یک شبکه محلی را فراهم میآ‌کنند.

                                این ویندوز، یک برنامه جدید بانام Windows Fax And Scan فراهم کرده است که به شما کمک میآ‌کند که اسناد خود را در یک برنامه مدیریت کنید.

                                برای دستیابی به این برنامه کاربردی کافی است که در کادر search در منوی استارت، Fax را جستآ‌وجو کنید و در نهایت روی نام برنامه که در فهرست برایتان ظاهر میآ‌شود کلیک کنید تا پنجره Windows Fax And Scan برایتان ظاهر شود.

                                نحوه ارسال دورنگار (فکس)

                                برای استفاده از Windows Fax And Scan بهآ‌منظور ارسال یک دورنگار، در پنجره باز شده روی new fax کلیک کنید.

                                اگر برای اولینآ‌بار است که از این برنامه استفاده میآ‌کنید، بهآ‌طور خودکار برنامه fax setup به اجرا درخواهد آمد.

                                قبل از آنآ‌که بتوانید دورنگاری را ارسال یا دریافت کنید، باید یک کارت یا دستگاه فکسآ‌مودم را روی رایانه خود نصب کنید.

                                در ویندوز 7 دیگر دردسرهای ناهمآ‌خوانی کارت با سیستمآ‌عامل وجود ندارد و این ویندوز جدید با اکثر این کارتآ‌ها همآ‌خوان است.

                                در پنجره جدید، connect to a fax modem را انتخاب کنید. نام پیشآ‌فرض را بپذیرید و سپس روی کلید next کلیک کنید.

                                اگر بهآ‌طور مداوم به دورنگار رایانه نیاز ندارید و استفاده از آن موقتی است، گزینه اول را انتخاب نکنید زیرا در اینآ‌صورت رایانه شما بهآ‌طور خودکار دورنگار دریافت میآ‌کند.

                                پیشنهاد میآ‌کنیم برای ابتدای کار، notify me را انتخاب کنید.

                                اگر برنامه دیوار آتشین رایانه شما فعال باشد ممکن است پیام بلوکهآ‌سازی برنامه دورنگار روی صفحه ظاهر شود.

                                شما باید در این پنجره جدید، مربع کنار private networks را تیکآ‌دار کرده و سپس روی دکمه allow access کلیک کنید.

                                اگر بخواهید برای دورنگار خود یک جلد بسازید باید یکی از قالبآ‌های واقع در دکمه cover page را انتخاب کنید.

                                اکنون ویندوز 7 از شما خواهد خواست که اطلاعاتی را برای صفحه جلد در کادرهای مشخص تایپ کنید.

                                در کادر کوچکی که باز میآ‌شود روی yes کلیک کنید و سپس در پنجره sender information اطلاعاتی را که فکر میآ‌کنید لازم است، تایپ کرده و سپس روی ok کلیک کنید.

                                حال، شماره دورنگار گیرنده، یک یادداشت برای صفحه جلد و پیام دورنگار را تایپ کنید.

                                با استفاده از منوی insert میآ‌توانید اسناد، عکس، تصاویر اسکنآ‌شده، یک سطر افقی و علامت رفتن به سرصفحه بعدی را بگنجانید.

                                منوهای format و tools به شما امکان میآ‌دهند که فونتآ‌ها و اندازه آنآ‌ها را تغییر دهید، اطلاعات فرستنده را از نو وارد کرده و ارجحیت دورنگار را مشخص کنید.

                                پس از آنآ‌که اطلاعات مورد نیاز دورنگار را وارد کردید، روی دکمه send کلیک کنید.

                                ویندوز 7 از کارت فکسآ‌مودم شما برای ارسال دورنگار استفاده خواهد کرد.

                                یک پنجره وضعیت برایتان بهآ‌نمایش درخواهد آمد که نحوه پیشرفت ارسال دورنگار را نشان میآ‌دهد.

                                پس از آنآ‌که ویندوز 7 دورنگار را ارسال کرد میآ‌توانید دورنگارآ‌های دیگری را نیز ارسال کنید.

                                برای دریافت دستی دورنگار، روی receive a fax now کلیک کنید تا review fax status برایتان ظاهر شود.

                                عملیات اسکن

                                عملیات اسکن یک سند، بسیار ساده و تقریبا مشابه عملیات دورنگار است.

                                منوی file را باز کرده و گزینه new و سپس scan را انتخاب کنید.

                                ویندوز 7 از شما خواهد خواست که دستگاه اسکنر خود را انتخاب کنید. روی آن کلیکآ‌کرده تا انتخاب شود و سپس روی ok کلیک کنید. حال پنجره new scan را خواهید دید.

                                در اینآ‌جا امکان تنظیم خصوصیات اسکن مانند رنگ، نوع فایل، روشنایی و... را خواهید داشت.

                                برای پیشآ‌نمایش نتیجه اسکن روی preview کلیک کنید و وقتی آماده اسکن شدید روی scan کلیک کنید.

                                Windows Fax And Scan سند قرار دادهآ‌شده در اسکنر را اسکن خواهد کرد و آنآ‌را در فهرست اسناد خود ذخیره میآ‌کند.

                                با کلیکآ‌راست کردن روی یک تصویر اسکنآ‌شده جدید و انتخاب گزینه save as، آن تصویر جدید را میآ‌توانید در هر مکان از حافظه رایانه خود ذخیره کنید. یک نام برای تصویر اسکنآ‌شده انتخاب کرده و تایپ کنید و برای آن یک فرمت تخصیص دهید.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X