اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

اخبارIT

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    مغز انسان 20 برابر سریعآ‌تر از پرقدرتآ‌ترین ابرکامپیوترها

    در حالی که ابزارهای عملی فراوانی برای تحقیقات دانشمندان در این زمینه وجود دارد، آنها خودروی جدیدی ساختهآ‌اند که قادر است با شبیهآ‌سازی هوش انسان خطرات موجود در خیابان و امکان غیرقابل عبور را تشخیص دهد و بدون راننده در تمامی مسیرها حرکت کند.
    محققان دانشگاهآ‌های MIT و هاروارد به عنوان بخشی از پروژه گسترده خود در حال تکمیل رایانه جدیدی هستند که در آینده میآ‌تواند به تقلید از سیستمآ‌های مجازیآ‌سازی مغز انسان عمل کند."نیکلاس پینتو " یکی از دانشجویان مقطع دکترا و متخصص تحقیقات سیستمآ‌های شبیهآ‌سازی مغز در دانشگاه MIT اظهار داشت که نظریه مطرح شده برای این طرح نشان میآ‌دهد که چگونه میآ‌توان یک رایانه مبتنی بر پردازندهآ‌های گرافیکی پیشرفته تولید کرد تا این رایانه بتواند مانند سیستم بینایی قشر مخ عمل کند.
    پینتو که در این پروژه با "دیوید کوکس " از موسسه رولند وابسته به دانشگاه هاروارد همکاری میآ‌کند، توضیح داد که تحقیقات آنآ‌ها تاکنون نشان داده است که مغز انسان توان رایانهآ‌ای معادل 20 پتافلاپ را دارد که این رقم 20 برابر از پرقدرتآ‌ترین ابرکامپیوترهای کنونی سریعآ‌تر است.
    به گفته وی، دانشمندان همآ‌اکنون به این نتیجه رسیدهآ‌اند که بخش بینایی قشر بیرونی مخ دستآ‌کم 40 درصد مغز را شامل میآ‌شود و بر این اساس میآ‌توان گفت که سرعت پردازش اطلاعات در آن 10 پتافلاپ است.
    پینتو که زیر نظر یکی از اساتید بزرگ دانشگاه MIT به نام "جیمز دیکارلو " فعالیت میآ‌کند توضیح داد که مغز انسان به صورت موازی فعالیتآ‌های خود را انجام میآ‌دهد و توان مصرفی آن به صورت گسترده در انجام محاسبات موازی به کار میآ‌رود.
    سی نت

    دیدگاه


      #17
      نوتآ‌بوآ‌کآ‌های جدید سری n اسوس در راه بازار

      ایتنا- اسوس به تازگی محصولات جدیدی را از نوتآ‌بوکآ‌های سری N خود به علاقهآ‌مندان کامپیوترهای همراه معرفی کرده است.

      ظاهراً بیشتر تمرکز این شرکت در طراحی این محصولات بر روی کارایی آنها در زمینه چندرسانهآ‌ای (Multi Media) و سرگرمیآ‌های دیجیتال (Entertainment) عنوان شده است. یکی از محصولات این سری لپآ‌تاپ N82J است که به پردازندهآ‌های نسل جدید اینتل (Core i3,i5,i7) و موتور گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce GT335M مجهز است.

      این مدل همچنین دارای 8 گیگابایت حافظه DDR3 است و از رابط USB 3.0 نیز پشتیبانی میآ‌کند. با توجه به هدف طراحی این سری، محصولات سری N به امکانات نرمآ‌افزاری و سختآ‌افزاری پیشرفته صوتی مانند تکنولوژی ASUS Sonic Master و بلندگوهای Altec Lansing بر روی خود سود میآ‌برند.

      همچنین نمایشگر 14 اینچی مدل N82J از انواع با کیفیت LED است که از حداکثر وضوح 1366 x 768 پیکسل پشتیبانی میآ‌کند.

      دیدگاه


        #18
        حباب اینترنت به زودی می ترکد!

        ایتنا - برآورد کارشناسان حاکی از آن است که به دلیل محدودیت در تعداد IP addressهای اینترنتی، در 18 ماه آینده تعداد دستگاهآ‌ها و تجهیزات نوینی که قادر است به اینترنت متصل شود، روند نزولی خواهد داشت.

        «اینترنتی که ما می شناسیم، به زودی با بنآ‌بست مواجه خواهد شد.»
        برآورد کارشناسان حاکی از آن است که به دلیل محدودیت در تعداد IP addressهای اینترنتی، در 18 ماه آینده تعداد دستگاهآ‌ها و تجهیزات نوینی که قادر است به اینترنت متصل شود، روند نزولی خواهد داشت.

        Daniel Karrenberg از کارشناسان ارشد سازمان RIPE NCC میآ‌گوید: «اینترنتی که ما میآ‌شناسیم، بیش از این امکان رشد نخواهد داشت.»
        وی تاکید کرد البته این بدان معنا نیست که اینترنت از کار خواهد افتاد، بلکه این هشدار به مفهوم محدودیت در ورود تجهیزات جدید به آن قلمداد میآ‌گردد.

        RIPE NCC سازمانی است که در زمینه اختصاص IP address در اروپا فعالیت میآ‌کند.
        بنا به گزارش CNN برخی پیشآ‌بینیآ‌ها حاکی از آن است که در سپتامبر سال 2011 بزرگآ‌ترین بسته آدرسآ‌های اینترنتی ارائه خواهد شد، که این بدان معناست که چند ماه پس از آن تاریخ، هیچ IP address جدیدی وجود نخواهد داشت.

        در ادامه این گزارش آمده است که با همه این تفاصیل، اگر همگی با سرعت کافی وارد میدان شویم، برای این مشکل راه حلی خواهیم یافت.

        در حال حاضر اینترنت از پروتکل آیآ‌پی نسخهٔ 4 (IPv4) استفاده میآ‌کند که 4 میلیارد آدرس اینترنتی منحصر به فرد را تحت پوشش خود دارد و این روند به سرعت در حال رشد است.

        به طور قطع در دهه 1970 رقم چهار میلیارد آمار بسیار بالایی بود، اما اکنون مشخص شده است که IPv4 دارای محدودیت است و نمیآ‌تواند پاسخگوی میلیاردها آدرسی باشد که بعدها مورد نیاز خواهد بود.

        با این حال نباید ناامید شد. IPv6 جایگزین مناسبی برای IPv4 است.

        قطعاً IPv6 یکی از بزرگآ‌ترین و فراگیرترین تغییراتی است که بر روی ساختارهای پایهآ‌ای اینترنت اعمال شد.
        این پروتکل از یک سو دارای ظرفیت ارائه تریلیونآ‌ها آدرس اینترنتی منحصر به فرد بوده و از سوی دیگر اکنون آماده بهرهآ‌برداری است.

        ولی اینجا مشکل دیگری رخ میآ‌نماید، و آن اینکه بسیاری از شرکتآ‌ها و صاحبان صنایع، در تطبیق خود با این پروتکل، آهسته عمل میآ‌کنند.

        به نظر میآ‌رسد شرکتآ‌ها و سازمانآ‌ها، عمق این مشکل را جدی نگرفته اند و به جای اینکه با جدیت دست به کار شوند، بیشتر مشغول تماشا هستند.

        Daniel Karrenberg میآ‌گوید: گمان من آن است که بسیاری از آنها وقتی IPv4 را ترک میآ‌گویند که بسیار دیر شده است.

        وی خاطرنشان کرد: مردم میآ‌دانند که (چنین) مشکلی وجود دارد ولی تبدیل این دانش به گامآ‌های عملی و راهکارهای تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

        دیدگاه


          #19
          ویدیو به ترافیک اصلی اینترنت تبدیل میآ‌شود

          سیسکو در پیشآ‌بینی شاخص شبکه بصری 2010-2014 پیشآ‌بینی کرد که ویدیو عمده ترافیک شبکه تا پایان سال 2010 را تشکیل میآ‌دهد.

          طبق این گزارش، ویدیو به شکل ویدیوی اینترنتی، تلویزیون، ویدیوی درخواستی و ویدیوی نقطه به نقطه تا سال 2014 به 91 درصد از ترافیک IP مصرفآ‌کننده جهانی میآ‌رسد و ترافیک اطلاعات را به 767 اگزابایت میآ‌رساند.

          طبق گزارش سیسکو، این رشد عظیم در فضای مصرفآ‌کننده روی میآ‌دهد که 87 درصد از کل ترافیک IP جهانی را تشکیل میآ‌دهد در حالی که ترافیک شرکتآ‌ها تنها 13 درصد است. اروپا 16.2 اگزابایت، آسیا اقیانوسیه 17.4 اگزابایت و آمریکای شمالی 19 اگزابایت از این ترافیک ویدیویی در ماه را تا سال 2014 تشکیل میآ‌دهند.

          همآ‌چنین طبق این پیشآ‌بینی، ویدیوی سهآ‌بعدی چهار درصد از کل ترافیک ویدیو تا سال 2014 را تشکیل میآ‌دهد.
          ایسنا

          دیدگاه


            #20
            عرضهآ‌ی لپآ‌تاپآ‌های توشیبا با قابلیت سهآ‌بعدی

            توشیبا نخستین شرکتی خواهد بود که لپآ‌تاپآ‌های قادر به پخش دیسک بلوری سهآ‌بعدی را به فروش میآ‌گذارد.

            (ایسنا)، لپآ‌تاپ دینابوک TX/98MBL در ماه ژوییه در ژاپن به بازار عرضه میآ‌شود و مبتنی بر یک سیستم سهآ‌بعدی ساخت سازنده تراشهآ‌های گرافیکی ان ویدیا است.

            سیستم "دید سهآ‌بعدی" ان ویدیا متشکل از یکی از کارتآ‌های گرافیکی GeForce با عینک شاتر فعال و فرستندهآ‌ای برای ارسال سیگنالآ‌های همگامآ‌سازی شده به عینک و نرمآ‌افزار است.

            عینکآ‌های شاتر فعال 60 بار در ثانیه همگام با تصاویر نمایش داده شده در نمایشگر، تاریک و روشن میآ‌شوند و نمایشگر 120 تصویر در ثانیه با فریمآ‌های متفاوت برای چشم چپ و راست نمایش میآ‌دهد و عینک کمک میآ‌کند این تصاویر جدا شده و تصویر مرتبط را به چشم صحیح ارسال میآ‌کند و حالت مشاهده تصویر بهآ‌صورت سهآ‌بعدی ایجاد میآ‌شود.

            لپآ‌تاپ توشیبا نمایشگر 15.6 اینچی و درایو دیسک بلوری با پشتیبانی از فیلمآ‌های سهآ‌بعدی دارد؛ این لپآ‌تاپ مبتنی بر پردازنده Core i7-740QM اینتل و تراشه GeForce است.

            این دستگاه به قیمت حدود 250 هزار ین در ژاپن به فروش خواهد رفت اما برنامه توشیبا برای عرضه آن در بازارهای جهانی هنوز مشخص نشده است.

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : اخبارIT

              سرویس پک شماره یک ویندوز سون در ماه ژوییه منتشر میآ‌شود.

              (ایسنا)، در حالی که بیشآ‌تر توجهات دنیای فنآ‌آوری به نطق استیو جابز در کنفرانس WWDC متمرکز بود، مایکروسافت با میزبانی کنفرانس TechEd اعلام کرد که سرگرم کار برای آمادهآ‌سازی سرویس پک شماره یک برای ویندوز سون بوده و انتظار میآ‌رود نسخه آزمایشی بتای آن در ماه ژوییه (تیرماه) عرضه شود.

              طبق اعلام مایکروسافت، این بهآ‌روزرسانی که برای ویندوز سرور2008 نسخه R2نیز میآ‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، کاربران را برای رایانش ابری مهیا میآ‌کند.

              این بهآ‌روزرسانی دربردارنده Remote FX که تجربه گرافیکی سهآ‌بعدی را برای کاربران از راه دور فراهم میآ‌کند و همآ‌چنین حافظه پویا است که افزایش کنترل برروی استفاده از حافظه بدون تاثیر بر کارآمدی را امکانآ‌پذیر میآ‌کند. همآ‌چنین انتظار میآ‌رود این شرکت نرمآ‌افزاری خبرهای جدیدی مربوط به ویندوز آزور اعلام کند.

              مایکروسافت همآ‌چنین ویندوز سرور AppFabric را رونمایی کرد که طراحی و مدیریت برنامهآ‌های کامپوزیتی را ساده میآ‌کند. مشتریانی که مجوز ویندوز سرور 2008 و ویندوز سرور 2008 آر تو را دارند، میآ‌توانند این برنامه را به رایگان دانلود کنند.

              گفتنی است ویندوز سون موفقیت عظیمی برای مایکروسافت بوده و موفقیت آن به افزایش فروش رایانهآ‌های ویندوز منتهی شده که یکی از عوامل اصلی تبدیل اینترنت اکسپلورر 8 به مرورگر وب شماره یک بوده است.

              دیدگاه


                #22
                مایکروسافت در تلاش برای تکمیل ویندوز آزور

                مایکروسافت در تلاش برای تکمیل ویندوز آزور

                شرکت مایکروسافت در تلاش است تا هر چه سریع تر نسخه تحت وب سیستم عامل خود موسوم به ویندوز آزور را که بر مبنای فناوری کلود کامپیوتینگ طراحی شده،آ‌ تکمیل کرده و امکانات جدیدی به ان اضافه کند.

                اگر چه ویندوز آزور از ماه فوریه در دسترس کاربران وب قرار گرفته است، اما هنور مجهز به همه امکاناتی که از قبل توسط مایکروسافت در نظر گرفته شده بود، نیست و باید گام به گام تکمیل شود.
                باب مگیلا رئیس واحد سرورها و ابزار مایکروسافت در مصاحبه ای در این زمینه گفت: تکمیل امکانات ویندوز آزور مدت زمان زیادی به طول می انجامد که شاید از 12 تا 18 ماه در نوسان باشد.
                به گفته وی برخی امکانات هم به تازگی به ویندوز آزور اضافه شده که از جمله آنها می توان به پشتیبانی از SQL Server اشاره کرد. پشتیبانی از نسخه 4 .NET هم از جمله دیگر تحولات تازه ویندوز آزور است.
                البته همگرایی و یکپارچه سازی همه سرویس های آزور با SQL Server مستلزم گذشت مدت زمان قابل توجهی خواهد بود.
                تک وب

                دیدگاه


                  #23
                  اپل، سافاری 5 را با ادعای نوآورترین مرورگر اینترنت منتشر کرد

                  امروز کمپانی اپل نسخه جدید مرورگر سافاری 5 را منتشر کرد. در کنار امکانات جدید سافاری 5 ، اپل مدعی است مرورگر آنها خلاقانه ترین ایده ها را در خود جای داده است.

                  همانند نسخه های گذشته، نگارش جدید سافاری امکان نصب و اجرا بر روی هر دو سیستم عامل Mac و ویندوز را دارد.
                  سافاری 5 مجهز به گزینه “Safari Reader” است که در حقیقت یک خبر خوان بوده و به منظور دریافت و نمایش فید سایت ها استفاده می شود. برای فعال کردن این قابلیت تنها کافیست کاربر رو روی آیکون “Reader” کلیک نماید. سافاری اخبار و مقالات دیگر سایت ها را در محیطی ساده و جذاب به نمایش می گذارد.
                  سافاری 5 سعی کرده است هرچه بیشتر به سوی HTML5 گام بردارد به همین منظور مواردی همچون، پشتیبانی از تاریخچه آژاکس، Ruby، موقعیت یاب جغرافیایی، EventSource و … به آن افزوده شده است.
                  موتور جاوا اسکریپت سافاری برگرفته از قدرت Nitro است که نسبت به رقبای خود سرعت 30% بیشتر را به ارمغان می آورد. اپل ادعا می کند مرورگر آنها بدلیل استفاده از Nitro به میزان 3% از گوگل کروم و 2 برابر سریعتر از فایرفاکس 3,6 شده است.
                  همچنین بدلیل بکار گیری DNS prefetching صفحات وبی که قبلاً توسط کاربر مرور شده اند در هنگام بازدید مجدد، سریعتر باز شوند.
                  همچنین اپل نرم افزار توسعه دهنده سافارای را به صورت رایگان ارائه کرده است که به واسطه آن برنامه نویسان و توسعه دهندگان علاقه مند می توانند افزونه های خود که مبتنی بر HTML5 ، CSS3 و جاوا اسکریپت باشد، آماده نمایند. سیستم ساخت افزونه ها برای توسعه دهندگان امکان نصب، شبیه سازی و یکپارچه سازی برای انتشار یک افزونه را به آسانی فراهم می آورد. هر افزونه بعد از ساخته شدن توسط اپل مورد بررسی امنیتی قرار می گیرد تا برای کاربران مشکل ساز نشود.
                  امکان دانلود سافاری 5 از لینک زیر وجود دارد.
                  http://www.apple.com/safari/
                  وین بتا

                  دیدگاه


                    #24
                    آیا میآ‌دانید دومین ابررایانه سریع در جهان چینی است

                    به گزارش فارنت و به نقل از خبر گزاری AFP،جاه طلبی چینیآ‌ها تمامی ندارد و بر طبق تازهآ‌ترین رتبه بندی ابررایانهآ‌ها در جهان چینی ها دارای دومین ابر رایانه سریع در جهان هستند.
                    ماشین “Nebulae” یا همان سحابی که در مرکز ملی سوپر رایانهآ‌ها در شهر شنزن چین قرار دارد قادر است تا 1,271 petaflops محاسبه را در ثانیه انجام دهد که به این ترتیب در رتبه بندی 500 ابر رایانه سریع جهان در رتبه دوم قرار میگیرد و قابل ذکر است که یک petaflops برابر با هزار تریلون محاسبه است.
                    البته کشور امریکا هنوز با ابر رایانه خود موسوم به “جگوار” که در یک مرکز دولتی در تنسی آامریکا قرار دارد در صدر این فهرست است و بیش از نیمی از این 500 ابر رایانه در کنفرانس ابر رایانه ها در آلمان معرفی شدند.
                    نکته جالب اینکه کشور جین در این فهرست دارای 24 ابر رایانه است و در فهرست Top Ten کشور چین دارای دو ابررایانه است که دومین ابر رایانه این کشور به نام Tianhe-1 در رتبه هفتم این فهرست قرار دارد.
                    این ابر رایانه که توسط مرکز “Dawning Information Industry Co “طراحی و ساخته شده است به صورت نظری دارای قابلیت رسیدن به توانایی 2,98 petaflops محاسبه در ثانیه است که در صورت تحقق این امر به سریعآ‌ترین ابر رایانه در جهان تبدیل خواهد شدو البته تلاش برای دریافت اطلاعات بیشتر از این ابر رایانه از کارخانه سازنده بی نیتجه ماند.
                    مبنای رده بندی ابر رایانه ها در این لیست 500 تایی توانایی و سرعت در محاسبات است و البته تمامی این اطلاعات به صورت داوطلبانه ارسال شده و ممکن است که ابر رایانه های دیگری نیز وجود داشته باشند.
                    این رتبه بندی به صورت معمول هرسال دوبار انجام میآ‌شود.

                    دیدگاه


                      #25
                      نرمآ‌افزارهای متن- باز، شانس بیشتری به هکرها میآ‌دهند!

                      نرمآ‌افزارهای متن- باز، شانس بیشتری به هکرها میآ‌دهند!
                      نتایج تحقیقی دوآ‌ساله نشان میآ‌دهد حفرهآ‌های امنیتی نرمآ‌افزارهای متن- باز سریعآ‌تر و به دفعات بیشتری مورد حمله هکرها قرار میآ‌گیرند. آیا این موضوع هم در نهایت این به نفع نرمآ‌افزارهای متن- باز خواهد بود؟

                      مطابق نتایج حاصل از تحلیل دادهآ‌های هک شده، دسترسی آسان به کدهای منبع باز باعث میآ‌شود هکرآ‌ها از مرحله توسعه این نرمآ‌افزارها بیشترین استفاده را برای حملات متعدد به آنها ببرند.

                      به گزارش تکنولوژی ریویو، این تحقیق که بر روی 400میلیون هشدار اعلام شده توسط سیستمآ‌های تشخیص نفوذ انجامآ‌شده، با استفاده از برازش (رگرسیون) غیرآ‌خطی و روشآ‌های دیگر نشان میآ‌دهد حملات در سیستمآ‌های منبع باز 3روز زودتر آغاز شدهآ‌ و تا 50 درصد بیشتر تکرار شدهآ‌اند.

                      در واقع اگر توسعه نرمآ‌افزارهای منبع باز مانند فایرفاکس را بازی گروه توسعهآ‌دهندگان و هکرها برای کشف حفرهآ‌های امنیتی این مرورگر در نظر بگیریم، این هکرها هستند که انگیزه بیشتری برای برنده شدن داشتهآ‌اند.

                      این تحقیق باعث شده بحث همیشگی طرفداران نرمآ‌افزارهای متن- باز مانند سیستم عامل لینوکس یا مرورگر فایرفاکس با دوستآ‌داران منابع بستهآ‌ای مانند ویندوز یا اینترنت اکسپلورر بالا بگیرد. طرفدارن کدباز از پیدا شدن سریعآ‌تر حفرهآ‌های امنیتی حمایت میآ‌کنند و گروه دیگر معتقدند چون دسترسی به کدها ساده است، شاهد امنیت کمتری خواهیم بود.

                      نکته جالب توجه این است که مطابق اعلام موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالت متحده در این زمان بیش از 13هزار نرمآ‌افزار آسیبآ‌پذیر وجود داشتهآ‌اند که تنها نیمی از آنها را میآ‌توان به دو دسته منبع باز و بسته تقسیم کرد.

                      با این حال کدهای نرمآ‌افزاری تنها ابزاری نیستند که منابع باز در اختیار هکرآ‌ها قرار میآ‌دهند. اطلاع از حفرهآ‌های امنیتی پیشین و حملات قبلی هم میآ‌تواند ایدهآ‌های خوبی برای پیدا کردن الگوی نرمآ‌افزاری و اشکالات احتمالی به هکرها بدهد. البته تحلیلآ‌ها نشان میآ‌دهند پیچیدگی این الگو هم در میزان هک شدن یک سیستم بیآ‌اثر نبوده است.

                      تحقیق دیگری نیز نشان میآ‌دهد اقدامات دفاعی و نرمآ‌افزارهایی که میزان علاقه هکرها به یک نرمآ‌افزار یا تعداد حفرهآ‌های امنیتی و میزان امنیت آنها را میآ‌سنجند، هکرآ‌ها را به سمت نرمآ‌افزارها سوق میآ‌دهند.

                      متخصصان امنیت میآ‌گویند نمیآ‌توان انحرافآ‌ها را در این گزارش نادیده گرفت، هک شدن چندینآ‌باره نرمآ‌افزارهای متن- باز کمآ‌اهمیت اصلا قابل مقایسه با حملات سنگین روی سیستمآ‌های حساس مبتنی بر منبع بسته نیست. از دیدگاه آنآ‌ها نحوه توسعه نرمآ‌افزارها نیز بسیارآ‌حائز اهمیت است، توسعهآ‌دهندگان چارهآ‌ای جز ارائه نرمآ‌افزارها و تهیه نسخهآ‌های تازه از آنآ‌ها برای بهبود سیستمآ‌های عامل یا مرورگرها ندارند و خواهآ‌ناخواه، تنها ابزاری را که یک هکر نیاز دارد، در اختیار او قرار خواهند داد.
                      خبر آنلاین

                      دیدگاه


                        #26
                        کار شبکهآ‌ ملی اینترنت پاییز آغاز میآ‌شود؟!

                        معاون فنآ‌آوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شبکه ملی اینترنت
                        :eek:در حال نصب و راهآ‌اندازی است که از اوایل پاییز سال جاری یعنی تا حدود چهار ماه آینده به اتمام میآ‌رسد و بودجه این پروژه در حدود 70 میلیارد تومان است.

                        محمدعلی آریانیان در گفتآ‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با این پروژه ظرفیت اینترنت داخلی ما به شدت افزایش میآ‌یابد؛ هر چقدر توان تولید محتوای داخلی افزایش یابد، این شبکه توان آن را دارد زیرا برای این شبکه باید محتوا داشته باشیم و باید محتوای داخلی را بسیار تقویت کنیم که با استفاده از این محتوا و توان داخلی بتوانیم تبادل اطلاعات را به انجام برسانیم.

                        وی با بیان این که مناقصه این پروژه انجام شده و شرکتآ‌ صایران به عنوان برنده شده آن مشخص است تاکید کرد: شبکه ملی اینترنت از ابتدای پاییز سال جاری کارش را آغاز میآ‌کند که با این کار ظرفیت تبادلات الکترونیکی به شدت افزایش میآ‌یابد.

                        آریانیان اظهار کرد: این شبکه برای تقاضاهای پهنای باند اینترنت است؛ در حال حاضر مشکلی در رابطه با تقاضا نداریم ولی تقاضا در آینده افزایش میآ‌یابد و میزان آن قابل پیشآ‌بینی نیست که با اجرایی شدن این پروژه هر میزان پهنای باندی قابل تامین است.

                        معاون فنآ‌آوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که آ‌این شبکه پهنای باند مورد نیاز برای رسیدن به دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی و یا ویدئو درخواستی را تامین میآ‌کند و با ایجاد آن کل بانکآ‌های ما به صورت الکترونیکی تبادلات خود را انجام میآ‌دهند.

                        وی ادامه داد: با راهآ‌اندازی این شبکه هر نوع بازی رایانهآ‌یی بهآ‌صورت اینتراکتیو در شبکه انجام میآ‌شود و هر نوع تبادل علمی بین کتابخانهآ‌ها و دانشگاهآ‌های ما به سرعت قابل انجام است.

                        معاون فنآ‌آوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به گروه فوریتآ‌های امنیت رایانهآ‌یی یا گوهر شرکت ارتباطات زیرساخت و با بیان اینکه این گروه با هدف ارایه خدمات امنیتی با شکل بومی ایجاد شده و به دنبال آن است که بتواند در مواقع نیاز به عنوان تکیهآ‌گاه امنیتی شرکت ارتباطات زیرساخت عمل کند ابراز کرد: فاز اول این پروژه توسط کمیته اجرایی با موضوع شناخت وضعیت موجود شبکه زیرساخت به پایان رسیده و وارد فاز دوم اجرا شده است.

                        آریانیان همآ‌چنین به پروژه GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) اشاره کرده و گفت: در شبکه ما کار طراحی و رفع خرابی با استفاده از مشخصات و طول و عرض جغرافیایی را بهآ‌راحتی میآ‌توانیم انجام دهیم و درواقع ابزاری برای مدیریت شرکتآ‌های پیشرفته است که این یکی از پروژهآ‌های مهم ما محسوب میآ‌شود.

                        دیدگاه


                          #27
                          عرضهآ‌ نسخهآ‌ اینترنتی رایگان آفیس مایکروسافت

                          غول نرمآ‌افزاری مایکروسافت نسخه آنلاین رایگانی از برنامه آفیس خود بهآ‌نام "آفیس وب اپس" را راهآ‌اندازی کرد.

                          به گزارش ایسنا، مایکروسافت در جهشی به سوی رایانش ابری، سرویس Office Web Apps را که نسخه آنلاین رایگان ورد، اکسل، پاورپوینت و وان نوت است، راهآ‌اندازی کرد.

                          کاربران میآ‌توانند بدون خرید نرمآ‌افزار، اسناد ورد، صفحه گسترده، اسلاید شو و یادداشتآ‌ها را ایجاد، بازبینی و به اشتراک بگذارند. این برنامهآ‌ها از طریق یک مرورگر اینترنتی اجرا میآ‌شود که آنآ‌ها را در تمامی رایانهآ‌ها از قبیل ویندوز یا مکینتاش و بدون نیاز به نصب نرمآ‌افزار آفیس قابل دسترس میآ‌کند.

                          برنامه "آفیس وب اپس" با نسخهآ‌های قدیمی آفیس نیز سازگار است. راهآ‌اندازی نسخه رایگان از آفیس اقدام بزرگی از سوی مایکروسافت به شمار میآ‌رود.

                          این شرکت در سال مالی گذشته از مجموعه نرمآ‌افزاری آفیس 19 میلیارد دلار درآمد کسب کرد اما رشد محبوبیت نرمآ‌افزارهای اینترنتی رقیب از جمله Google Docs، مایکروسافت را به واکنش واداشته است.

                          نسخهآ‌های اینترنتی نرمآ‌افزار آفیس بازتاب نگرش مایکروسافت به رایانش ابری است که در آن نرمآ‌افزار و داده بهآ‌جای رایانه، بهآ‌صورت آنلاین ذخیره شده و از دستگاهآ‌هایی مانند تلفن همراه، رایانه لوحی و رایانه دسکتاپ قابل دسترس هستند.

                          برنامهآ‌های تحت وب مایکروسافت در نسخه جدید هات میل نیز گنجانده شدهآ‌اند و این شرکت سایتی بهآ‌نام Docs.com را راهآ‌اندازی کرده که امکان اشتراکآ‌گذاری اسناد در فیس بوک را فراهم میآ‌کند.

                          سرویس جدید مایکروسافت که در office.live.com قابل دسترس است، امکانات کمآ‌تری نسبت به نسخه پولی آفیس این شرکت که در رایانهآ‌ها نصب میآ‌شود، دارد. به عنوان مثال ورد رایگان تمامی امکانات بازبینی و اظهارنظر مشاهده شده در نسخه پولی را ندارد.

                          مایکروسافت فروش آفیس 2010 به شرکتآ‌ها را که نسخه پولی جدید از محصولات آفیس است، در ماه آوریل آغاز کرد و اکنون فروش نسخه ویژه مصرفآ‌کنندگان عادی نیز برای کاربران خانگی و شرکتآ‌های کوچک آغاز شده است.

                          دیدگاه


                            #28
                            رونمایی باریکآ‌ترین لپآ‌تاپ جهان با ضخامت 9/8 میلی متر



                            در نمایشگاه بینآ‌المللی Computex 2010 تایپه که عرصهآ‌ای برای رقابت جدیدترین رایانهآ‌های قابلآ‌حمل و انواع مختلف رایانهآ‌های لوحی بود، باریکآ‌ترین لپآ‌تاپ دنیا به نمایش گذاشته شد.به گزارش فارس ، یکی از دستگاهآ‌های الکترونیکی این نمایشگاه که توجه همگان را به خود جلب کرد، باریکآ‌ترین لپآ‌تاپ دنیا ساخت شرکت Compal بود. این رایانه همراه که Ultra Slim نام داشت، شامل نمایشگر لمسی 6/11 اینچی میآ‌شد و شرکت Compal آن را در خانواده محصولات اسمارتآ‌بوک معرفی کرد. این رایانه قابلآ‌حمل که مبتنی بر پردازنده Arm ساخته شده است، 9/8 میلی متر ضخامت دارد. پیش از این باریکآ‌ترین لپآ‌تاپ دنیا را شرکت اپل در سری رایانهآ‌های قابلآ‌حمل MacBook Air عرضه کرده بود. باریکآ‌ترین لپآ‌تاپ عرضه شده توسط شرکت اپل 4/19 میلی متر ضخامت دارد. مهندسان شرکت Compal برای آن که از ضخامت این لپآ‌تاپ به میزان قابل ملاحظه بکاهند، قطعه های داخلی آن را بیشتر در بخش پشتی و لولایی لپآ‌تاپ جاسازی کردند. در بیشتر لپآ‌تاپآ‌ها این بخش ویژه قرار گرفتن باتری است، اما شرکت Compal برای این محصول باتری بسیار باریکی در نظر گرفته است که زیر صفحهآ‌کلید قرار دارد. برای این لپآ‌تاپ پردازنده کمآ‌مصرف Arm در نظر گرفته شده است که این مزیت نیز میآ‌تواند برای کاربران قابل ملاحظه باشد. نمایشگر این لپآ‌تاپ نیز نسبت به مدلآ‌های مشابه بسیار باریکآ‌تر طراحی شده است. مدل دیگر این لپآ‌تاپ با نمایشگر لمسی 3/13 آماده شده است که در نمایشگاه Computex در معرض دید عموم قرار گرفت.


                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : کار شبکهآ‌ی ملی اینترنت پاییز آغاز میآ‌شود؟!

                              نوشته اصلی توسط +A
                              معاون فنآ‌آوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شبکه ملی اینترنت ...
                              اینترنت = InterNet = International Network
                              اینترنت ملی = National InterNet = National International Netork
                              {خلاف قوانین - امضا ویرایش شد}

                              دیدگاه


                                #30
                                لطفا این گهی را بو کنید

                                یک شرکت برزیلی با نصب یک پرینتر عطرافشان در کافیآ‌نتآ‌های این کشور موفق شده است فروش اینترنتی عطرهای خود را به چند ده برابر افزایش دهد. با این کار، انتقال بو از طریق اینترنت نیز امکانآ‌پذیر شده است.
                                خرید عطر یکی از کارهایی است که اگر مارک خاصی را در نظر نداشته باشید، بسیار مشکل است. حال تصور کنید بخواهید چنین کاری را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام دهید.

                                تا به حال تنها راهآ‌حل این بود که بدانید به دنبال چه چیزی هستید؛ اما با ابتکار یک شرکت برزیلی راه تا حدی هموار شده و خریداران و فروشندگان عطر تا حدی به آینده فروش اینترنتی عطرهای جدید خوشبین شدهآ‌اند.

                                البته به گزارشگیزمودو،کار برای فروشندگان و بازاریابان عطرها در زمینه فروش آنلاین محصولات جدیدشان سختآ‌تر از خریداران است. یک شرکت عطرسازی باید بتواند از طریق گهیآ‌هایی که روی صفحات وب قرار میآ‌دهد، محصولش را به مشتریان معرفی کند و این کار هم سخت و پیچیده است.

                                اما شرکت عطرسازی کایاک در برزیل توانسته راهآ‌کاری جالب برای این مشکل پیدا کند. کایاک توانسته به مشتریان خود عطر و بوی واقعی محصولاتش را نشان دهد. برای این منظور، کایاک و آژانس تبلیغاتی همکارش با 15 کافیآ‌نت در سراسر برزیل قراردادی بستند و از آنآ‌ها خواستند یک پرینتر کوچک را کنار مانیتورهایشان وصل کنند. با این کار وقتی مشتریان این کافیآ‌نتآ‌ها بر روی گهیآ‌های فروش عطر کلیک میآ‌کنند، میآ‌توانند بوی واقعی آن عطر را از طریق پرینتر متصل به مانیتور خود استشمام کنند.

                                در این گهیآ‌ها آمده است: «پرفروشآ‌ترین عطر مردانه کشور! آیا مایلید آن را امتحان کنید؟ پس روی این گهی کلیک کنید و بوی واقعی آن را استشمام کنید».

                                به محض اینآ‌که کاربر بر روی این گهی کلیک میآ‌کند، کارت کوچکی از پرینتر کنار مانیتور بیرون میآ‌آید و فضا را پر از آن عطر بهآ‌خصوص میآ‌کند.

                                نتیجه کار را هم میآ‌توان به راحتی حدس زد. این شرکت برنده رقابت بود، بهآ‌طوریآ‌که نسب کلیکآ‌های روی گهی عطر شرکت کایاک 43 برابر میزان جهانی کلیکآ‌ها بود و 10هزار تستر عطر کایاک تنها در عرض یک آخر هفته بین افراد توزیع شد.

                                برزیل، آخر هفته معطری داشت!

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X