سلام ببخشید یه سوال داشتم نمیدونستم کجا یعنی توی چه بخشی مطرح کنم به خاطر همین تایپک رو اینجا زدم حالا یه سوال ساده خازنی با ظرفیت 25 v و2200 میرو فاراد یعنی چی؟یعنی چه مقداری بر حسب ولت ذخیره کرده خیلی ممنون منتظر جواب هستم
اطلاعیه
Collapse
No announcement yet.
خازن
Collapse
X
-
پاسخ : خازن
سلام. ولتاژی که روی خازن نوشته حداکثر ولتاژی هست که میشه دو سر خازن باشه و خازن نترکه و به دی الکتریک (عایق) بین صفحات خازن بستگی داره. در واقع ولتاژ نیست که در خازن ذخیره میشه، انرژی الکتریکی در میدان الکتریکی بین دو صفحه خازن ذخیره میشه و مقدار این انرژی به بار ذخیره شده در خازن ارتباط داره. ولتاژ دو سر خازن به حداکثر ولتاژی که در مدار بهش میرسه بستگی داره که حداکثر میتونه همون ولتاژ روی بدنه خازن باشه وگرنه خازن میسوزه.لطفاً برای انجام پروژه های دانشجویی پیام خصوصی نفرستید.با تمام وجود گناه کرديم اما نه نعمتش را از ما گرفت نه گناهان ما را فاش کرد اطاعتش کنيم چه مي کند؟"دکتر شريعتي"
لطفاً سؤالاتی که در انجمن قابل طرح شدن هستند پیام خصوصی نکنید.
اگر جايي که ايستاده ايد را نمي پسنديد، عوضش کنيد شما درخت نيستيد!! "پاسكال"
يا به اندازه ي آرزوهايت تلاش کن يا به اندازه تلاشت آرزو کن. "شکسپير"
-
پاسخ : خازن
یک فاراد به خازنی اطلاق میآشود که هنگامی که به اختلاف پتانسیل یک ولت متصل شود بار یک کولون در آن ذخیره گردد. یک کولون برابر یک آمپر در ثانیه است
حالا حساب کن 2200 میکرو فاراد یعنی 2.2 میلی فاراد یعنی این خازن میتونه 2.2 میلی ثانیه یک آمپر جریان بده یا 22 ثانیه یک دهم میلی آمپر جریان بدهتنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است
دیدگاه
-
پاسخ : خازن
نوشته اصلی توسط ahsanxxحالا اگه یه خانی با توان بالا باشه چطور مثلا توی یه هلیکوپتر کوچیک دست ساز همون جا توی اسمون برق درست کنم و خازن ها ذخیرش کنن و موتور اصلی ازش استفاده کنهتنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است
دیدگاه
-
پاسخ : خازن
"برقی رو که توی هلیکوپتر تولید میکنم" ??
برق رو چطوری تولید میکنید؟
--
در مورد استفاده از خازن به جای باطری باید عرض کنم که فعلا خازن قابلیت رقابت با باطری ها رو نداره ..
برای ذخیره یک مقدار انرژی ، خازن، حجم بیشتر، وزن بیشتر و قیمت بسیار گرونتری در مقایسه با باطری داره
زندگی پر ز وجود است ولی ..
ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...
دیدگاه
-
پاسخ : خازن
توی کابین خلبان چند تا موتور الکتریکی کار گذاشتم با کمک موتور اصلی و اهنربا موتور ها به کار میفته وبرق تولید میشه حد اکثر تولیدش 5 ولت بود و اگه بخام مستقیم به موتور اصلی وصلش کنم کار نمیکنه چون برق 12 ولت لازم داره حالا موندم چطوری ذخیرش کنم تعداد باتری ها رو افزایش بدم وزنش زیاد میشه
دیدگاه
-
پاسخ : خازن
نوشته اصلی توسط ahsanxxتوی کابین خلبان چند تا موتور الکتریکی کار گذاشتم با کمک موتور اصلی و اهنربا موتور ها به کار میفته وبرق تولید میشه حد اکثر تولیدش 5 ولت بود و اگه بخام مستقیم به موتور اصلی وصلش کنم کار نمیکنه چون برق 12 ولت لازم داره حالا موندم چطوری ذخیرش کنم تعداد باتری ها رو افزایش بدم وزنش زیاد میشه
اگه اینطوره دنبال باتری نباشید چون این کار شما اصلا فایده ای نداره ... در واقع شما دارید فقط تلفات رو زیاد میکنید و در نهایت هلیکوپترتون مدت کمتری پرواز میکنه ...
با سپاس
دیدگاه
-
پاسخ : خازن
نوشته اصلی توسط ahsanxxنه اینطور نیست 4 تا موتور اضافی توی هلیکوپتر کار گذاشتم به باطری اصلی وصل نشده منبع تغذیه ای ندارن! به کمک اهنربا و ملخ های هلیکوبتر منظورم فشار هواست به کار میفتن و برق تولید میکنن حالا مودم چطور استفادش کنم 5 ولت برای موتور اصلی خیلی کمه
فرقی نمیکنه ، با جریان هوا هم که برق تولید کنند باز انرژیشون رو باید موتور اصلی تامین کنه ....
چون باعث میشن مقامت هلیکوپتر در برابر جریان هوا زیاد بشه و موتور اصلی باید انرژی بیشتری مصرف کنه که این اختلاف انرژی از انرژی که ژنراتور هاتون تولید میکنن هم بیشتره
و داخل خود سیستم تلفات دیگه ای هم داری که باعث میشه در نهایت هلیکوپتر شما خیلی کمتر از مدت عادی پرواز کنه
با سپاس
دیدگاه
-
پاسخ : خازن
قبل از این که این 4 تا موتور رو بهش اضافه کنم 10 دقیقه کار میکرد اما حالا هم 10 دقیقه اوله منظورم از فشار هوا اینه که اهنربا هایی که به موتور اضافه کردم 90% قدرت رو از اهنربا ها میگیرن 10% از فشار هوا یه چیزی هم بگم به اندازه این 4 تا موتور از وسایل تزئینی برداشتم تا وزنش افزایش پیدا نکنه ایده اهن ربا هم از این کلیپ گرفتم
http://www.aparat.com/v/s4RkH
دیدگاه
-
پاسخ : خازن
باز هم از همون ایده های تولید انرژی از هیچ
دوست عزیز اهنربا انرژی تولید نمیکنه ... به جسمی که درون میدانش قرار بگیره نیرو وارد میکنه ...
الان هم به این علت مدت پروازتون تفاوت نکرده که از ژنراتور ها جریان نمیکشید ... وقتی ازشون جریان بکشین طبق قانون لنز شفتاشون سفت تر میشه و فشار هوا رو کم میکنند ...
در کل این ایده عملی نیست ... از فکرش بیاید بیرون
با سپاس
دیدگاه
دیدگاه