اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تجربه و درس عبرت در کار

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

    چراغ قوه شارژی (ال ای دی) رو در هنگام شارژ روشن نکنید!!! وگرنه همه ال ای دی هاش میسوزه.داخلش منبع تغذیه خازنی توشه
    [img width=271 height=100]http://upload7.ir/imgs/2014-05/42296300898709327115.jpg[/img]

    خداروشکر! نمردیمو معنی تدبیر رو هم فهمیدیم.دی:

    دیدگاه


      پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

      نوشته اصلی توسط ah rad
      چراغ قوه شارژی (ال ای دی) رو در هنگام شارژ روشن نکنید!!! وگرنه همه ال ای دی هاش میسوزه.داخلش منبع تغذیه خازنی توشه
      اگه باتریش سالم باشه و شارژ نشده باشه نمیسوزه.
      الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

      دیدگاه


        پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

        نوشته اصلی توسط shahpoori
        اگه باتریش سالم باشه و شارژ نشده باشه نمیسوزه.
        یعنی چی؟باتریش سالم بوده دیگه(چون تا چند روز قبلش که شارز داشت کار میکرد)
        وباتریشم شارژ نداشت(چون داشت که نمیزدم به شارژ)
        البته من این قضیه رو میدونستم اما اهل خونه رو قافل شدم ووقتی برگشتم دیدم............ :mrgreen:
        [img width=271 height=100]http://upload7.ir/imgs/2014-05/42296300898709327115.jpg[/img]

        خداروشکر! نمردیمو معنی تدبیر رو هم فهمیدیم.دی:

        دیدگاه


          پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

          وقتی باتری سالم باشه و شارژ نباشه افت ولتاژی در حد کمتر از ولت باتری دوسرش میوفته پس اضافه ولتاژی روی led ها نمی افته.ولی برای اطمینان از نسوختن led،فرمایش شما درسته چون نمیدونیم باتری سالمه یا نه.معمولا این باتریها زود خراب میشن .این مدار شارژ برای این نوع باتری مناسب نیست.این نوع باتری ،شارژر ولتاژ ثابت میخاد که عمر باتریش بیشتر باشه.
          الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

          دیدگاه


            پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

            سلام
            کمی از تجربه غربی ها.

            سال 1980، کیلومترشمار و نمایشگرهای ماشین از حالت عقربه ای در اومد و بجایش سون سگمنت گذاشتند. در نتیجه راننده حرکت می کرد اما کلی عدد جلوی چشمش بالا پایین می رفت
            از طرفی برای دیدن میزان رقم کیلومتر، باید به سون سگمنت ها خیره می شد اما با سیستم عقربه ای، کافی بود با گوشه چشم مکان عقربه رو ببینه.
            در نتیجه پروژه دیجیتال سازی شکست خورد و برگشتند به همون سیستم آنالوگ. هنوز که هنوزه سیستم عقربه ای پا برجاست، منتهی بعضی شرکت ها ممکنه عقربه را روی LCD و ... نمایش بدهند.


            نتیجه ای که رسیدند
            همیشه محذورات تکنولوژی، سطح استفاده از تکنولوژی های جدید رو مشخص نمی کنه، گاهی هم کاربر انسانی کشش پیشرفت تکنولوژی رو نداره.



            * با تشکر از مهندس کی نژاد
            برای کاری در حوزه اربعین نیاز به نیروی داوطلب هستیم.
            http://hosseinwalkingday.com

            دیدگاه


              پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

              نوشته اصلی توسط مرتضی م.
              نتیجه ای که رسیدند
              همیشه محذورات تکنولوژی، سطح استفاده از تکنولوژی های جدید رو مشخص نمی کنه، گاهی هم کاربر انسانی کشش پیشرفت تکنولوژی رو نداره.
              سلام
              داستانت قشنگ بود ولی خوب تمومش نکردی
              تکنولوژوی وقتی پیشرفت میکنه که بتونه واسه کاربر انسانیش مفید باشه نه اینکه چون کاربرس نتونست ازون استفاده بکنه کاربرش عقب موندس.

              مثال نقض خیلی میشه زد.
              آنان که خاک را به نـــــظر کیمیا کنند
              آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند

              دیدگاه


                پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

                دوستان گرچه جای این نوع بحث ها نیست ولی:
                تکنولوژی واسه افزایش دقت و راحتی انسان است.حالا نوع و شکل تجهیزات متناسب با راحتی و دقت در کاربری ساخته میشن.
                الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

                دیدگاه


                  پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

                  در صورت استفاده از چند تغذیه،
                  یا همه ی زمین ها رو یکی کنید.
                  یا بخش ها رو از هم ایزوله کنید.


                  در ضمن زمین تغذیه خازنی و تغذیه ی مقاومتی رو هیچ وقت با هم یکی نکنید.

                  دیدگاه


                    پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

                    نوشته اصلی توسط مرتضی م.
                    سال 1980، کیلومترشمار و نمایشگرهای ماشین از حالت عقربه ای در اومد و بجایش سون سگمنت گذاشتند. در نتیجه راننده حرکت می کرد اما کلی عدد جلوی چشمش بالا پایین می رفت
                    از طرفی برای دیدن میزان رقم کیلومتر، باید به سون سگمنت ها خیره می شد اما با سیستم عقربه ای، کافی بود با گوشه چشم مکان عقربه رو ببینه.
                    تصویر زیر مربوط به نمایشگرهای شورولت کوروت در دهه 80 (به احتمال زیاد مدل 1985) است:

                    اوژن: به معنای افکننده و شکست دهنده است
                    دانایی، توانایی است-Knowledge is POWER
                    برای حرفه ای شدن در الکترونیک باید با آن زندگی کرد
                    وضعمان بهتر می شود، اگر همه نسبت به جامعه و اطراف خود مسوول باشیم و نگوئیم به ما چه
                    قوی شدن و خوب ماندن - خوبی کردن به دیگران یک لذت ماندگار است
                    اگر قرار باشد نفت و منابع خام را بدهیم و چرخ بگیریم، بهتر است چرخ را از نو اختراع کنیم
                    ساعت کار بدن اکثر انسان ها کمتر از 800000 ساعت است و بعد از آن از کار می افتد

                    دیدگاه


                      پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

                      wooow
                      حیف از من خسته- حیف از همین چن خط
                      به اصل و به ذات و- به باعثت لعنت

                      K.Show

                      دیدگاه


                        پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

                        لامصب این متریال پلاستیک های دور کیلومترش مثل پلاستیک این گوشی ها میمونه.مات و قشنگ.
                        احتمالا ایرانخودرو 100 سال دیگه به این متریال دست پیدا میکنه.
                        ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

                        کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

                        دیدگاه


                          پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

                          پژو207ازینا داره :smile:

                          دیدگاه


                            پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار




                            به این دوتا عکس نگاه کنید :
                            خوب مشخصه که طرح روی کاغذ چاپ شده و آمادست برای اومدن روی PCB
                            نکته اینجاست این طرح رو 40 تاشو رو یه ورق A4 چیندم و چاپ کردم و با یه دستگاه خوب که همیشه باهاش پرینت میگیرم زدم
                            همه باید یکجور میشد که میبینید نشده

                            ولی تو همون یه ورق دقت کردم دیدم خیلی از اون ها به همین شکلی که میبینید ترک چسبیده به پد و قابل استفاده نیست از 40 تا 30 تاش!!!!
                            و تنها دو ردیف اول طرح سالم بودن ! (مشکل از دستگاهه پس )
                            دوستانی که با روش های مبتنی بر انتقال طرح روی یه ورق کار میکنن باید به اینها دقت کنند
                            طرح اول کاملا سالم و بدون مشکل منتقل شد ولی طرح دوم همون طور که میبینید قابل استفاده نیست

                            عرض ترک ها 0.254 م . م یا 10 میل(اینچ) هست
                            دوستان زیادی موقع کار با روش اتو و روش های مشابه به این مشکل میخورن که میتونه همچین مواردی باشه علتش
                            من دوست ندارم خودم را درگير مسئله بهشت يا جهنم بکنم ، چون در هر دو قسمت دوستان خوبي دارم !

                            دیدگاه


                              پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

                              نوشته اصلی توسط icarus

                              به این دوتا عکس نگاه کنید :
                              خوب مشخصه که طرح روی کاغذ چاپ شده و آمادست برای اومدن روی PCB
                              نکته اینجاست این طرح رو 40 تاشو رو یه ورق A4 چیندم و چاپ کردم و با یه دستگاه خوب که همیشه باهاش پرینت میگیرم زدم
                              همه باید یکجور میشد که میبینید نشده

                              ولی تو همون یه ورق دقت کردم دیدم خیلی از اون ها به همین شکلی که میبینید ترک چسبیده به پد و قابل استفاده نیست از 40 تا 30 تاش!!!!
                              و تنها دو ردیف اول طرح سالم بودن ! (مشکل از دستگاهه پس )
                              دوستانی که با روش های مبتنی بر انتقال طرح روی یه ورق کار میکنن باید به اینها دقت کنند
                              طرح اول کاملا سالم و بدون مشکل منتقل شد ولی طرح دوم همون طور که میبینید قابل استفاده نیست
                              کنتراست خیلی مهمه
                              چون اگه جوهر کم باشه اسید از اون عبور میکنه
                              اگه زیاد باشه ممکنه اول طرح سالم باشه ولی بعد از اتو کاری روی فیبر میشه مثل عکس دوم
                              علاوه بر اینها مشکلاتی مثل کشیده شدن طرح یا جمع شدن(که برای قطعات کوچیک مشکلی پیش نمیاره ولی برای مثلا یه پین هدر ساده مشکل ساز خواهد بود)هم ممکنه پیش بیاد
                              پس توی هر مرحله اندازه ها رو چک کنید!
                              آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

                              116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

                              از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

                              دیدگاه


                                پاسخ : تجربه و درس عبرت در کار

                                حرف شما کاملا درسته اما این مشکل برای قبل از اسید کاری و این حرفها بود واسه همین از خود کاغذ ها عکس گذاشتم تا ببینید که مشکل از همه جا میاد سراغ آدم :NO:

                                همون طور که گفتم طرح اول بدون مشکل رو پی سی بی منتقل شد منتاژ شد

                                این مشکل علتش عدم انتقال صحیح طرح در زمان پرینت گرفتن و توسط خود پرینتر بود !!
                                من دوست ندارم خودم را درگير مسئله بهشت يا جهنم بکنم ، چون در هر دو قسمت دوستان خوبي دارم !

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X