اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

Collapse
این موضوع برجسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

    سلام،
    مهمترین تجربه هایی که طی حدود 12 سال کار بهش رسیدم:
    1. هیچ وقت هیچ کاری رو دست کم نگیریم و فکر نکنیم که اگر با ابزارهای طراحی آشنا هستیم لزوما میتونیم هر محصولی رو تولید کنیم و به بازار برسونیم و ازش پول دربیاریم. برای به نتیجه رسوندن یک محصول فقط دانش فنی مهم نیست بلکه ریشه داشتن در یک صنف و صنعت اهمیت بیشتری داره. ارتباط قبلی داشتن با یک بازار و به قول معروف خاک اون زمینه رو خوردن باعث میشه مسیر رو اشتباه نریم و از تخصص مون برای طراحی محصولی استفاده کنیم که قابل رقابته و نقدینگی ایجاد میکنه. این مشکل رو اینطوری میشه حل کرد که یا با صبر و حوصله وارد اون بازار شده، تا ضمن آشنایی با اون حوزه خاص، به تدریج اعتبار ایجاد کرده و اطمینان مشتری رو جلب کنیم و یا اینکه با کسانی که قبلا این راه رو رفتن مشارکت کنیم که استفاده از هر کدوم این روش ها مزایا و معایب خودش رو داره...
    2. یکی از اشتباهات بزرگ اغلب شرکت های کوچک، ( مخصوصا استارت آپ ها) عدم تمرکز روی یک محصول و به قول معروف کار توی کار اوردن هست، این معمولا باعث اتلاف انرژی و توان محدود افراد شده و اغلب باعث میشه که هیچ کدوم اون کارها به نتیجه و بازار نرسن.
    جدیدترین ویرایش توسط رضا سپاس یار; ۱۲:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۵.
    There is nothing so practical as a good theory. — Kurt Lewin, 1951

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

      سلام
      با تشکر از تجربیاتی که مطرح شد ، واقعا از بسیاری از نکات مطرح شده استفاده کردم .
      من هم سعی می کنم کوتاه برخی نکاتی که به نظرم مهم هستند را خدمت دوستان عرض کنم :

      - سعی کنید در صورت امکان در مجموعه ای کار کنید که برایتان لذت بخش باشد ، محیط های کاری که فقط به جهت کسب درآمد در آن ها هستید در بلند مدت ممکن است موجب اذیت و ناراحتی شما شود .
      - گاهی شما می بینید که تجربیات و نظرات شما می تواند به اجرای بهتر یا افزایش بهره وری مجموعه بینجامد ، ولی الزاما از نظر شما استقبال نخواهد شد ، لذا قبلش دقت کنید که در چه مجموعه ای کار می کنید .
      - همکارانتان را به چشم دوستانتان نبینید (حداقل در ابتدا) ، بسیاری از افراد به واسطه ی دوستی از شما سوء استفاده یا به ضرر شما کار می کنند .
      - متاسفانه جدیدا برخی شرکت های کوچک نیروهای کار جوان را برای هفت ، هشت ماه به کار می گیرند ، بعد با بهانه های مختلف و یا تعریف پروژه های سنگین و دور از دسترس اتمام همکاری کرده و عملا از نیروی کار به صورت رایگان استفاده می کنند ، لذا حتما در شروع کار با شرکت ها سابقه ی شرکت را چک کنید و به صورت روشن و دقیق شرایط را برسی نمایید .
      - تمام سعیتان را بکنید کاری که انجام می دهید را به بهترین شکل ممکن انجام دهید ، با این کار برای خودتان ارزش و احترام قایل می شوید و در آینده به سابقه ی کاری خودتان افتخار خواهید کرد .
      - و یک مورد مهم : اطلاعاتتان را در اختیار دیگران قرار دهید تا اطلاعاتتان افزایش بیابد ، شک نکنید وقتی از دیگران کمک دریافت خواهید کرد که به دیگران کمک کنید .

      امیدوارم مورد استفاده ی دوستان قرار گیرد
      با تشکر

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

        نوشته اصلی توسط Quantum. نمایش پست ها
        - و یک مورد مهم : اطلاعاتتان را در اختیار دیگران قرار دهید تا اطلاعاتتان افزایش بیابد ، شک نکنید وقتی از دیگران کمک دریافت خواهید کرد که به دیگران کمک کنید .
        احسنت

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

          افرادی که درکسب و کارهایی با ضمینه شغلی یکسان با شما در حال فعالیت در شهر هستند صرفا رقیب شما نیستند بلکه میتوانید با استفاده از روابط دوستانه اقدام به همکاری و مشورت در انجام پروژه های مختلف با همدیگر بکنید.

          در بعضی از موارد دوستان چنان محافظه کارانه فعالیت میکنید که گویی در حال شکافت هسته اتم هستند. این مشکل رو بیشتر در افراد تازه کار و کم تجربه به وفور میشه مشاهده کرد.

          به این افراد توصیه میکنم حتما با همکاران خود در کسب و کار های دیگه همکاری کنند.

          اولین فیدبکی از این کار میگیرید این هست که غرور بی جا نداشته باشید . غرور بیجا ماهرترین و با تجربه ترین افراد رو به پرتگاه میکشونه...

          ا ز تمامی کاربران هم خواهش میکنم هر تجربه ای در کسب و کار خود دارند با دیگران به اشتراک بگذارند

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

            "وقتی در دبستان هستیم، به ما یاد میدهند که فقط به فکر نمره گرفتن باشیم.

            وقتی به دروازه کنکور میرسیم، میگویند باید فقط به فکر رتبه باشیم.

            وقتی به دانشگاه میرویم، فقط نمره و معدل برایمان مهم است و حاضریم تا همکلاسی و رفیق و شرف خود را بفروشیم و روی هر چیزی پا بگذاریم تا یک درس پاس شود یا بتوانیم واحدهای بیشتری را برداریم.

            ما مینشینیم تا ببینیم مردم چه چیزی را بیشتر از بقیه دوست دارند و دنبال میکنند، سپس خود نیز سوار موج میشویم، حتی اگر به آن موضوع اعتقادی نداشته باشیم."
            این قسمتی از پست یکی از خبرنگاران با حاشیه و خوش فکر هست. البته مضمون پست اون چیز دیگه ای بود ولی این قسمت که براتون نقل و قول کردم گویای حال بسیاری از افراد حوزه برق و الکترونیک هست که از کار گروهی فراری هستند


            ما همواره از دوره کودکی گرفتار بدست آوردن موفقیت برای خود بوده ایم و جامعه و مشکلات آن را درک نکرده ایم.

            فرد کارآفرینی که فقط به دنبال این هست که بقیه افراد چه محصولی را تولید میکنند و میخواهد از انها کپی برداری کند و علاوه بر آن به دنبال بدست آوردن سود شخصی از محصول تولیدی خود است کسب و کار او فقط برای مدتی سود آور خواهد بود.

            جمع بندی پست قبلی و این پست :
            اگر دنبال موفقیت و سودآوری طولانی مدت هستید حتما با کسب و کار های دیگر همکاری کنید کنید و محصول مشترک تولید کنید(همانند شرکت های بزرگ)
            هر چند همچین فعالیتی را در بین کسب و کار های مرتبط با برق و الکترونیک در ایران تا بحال مشاهده نکردم امیدوارم خوانندگان این پست آغازگر این فعالیت بزرگ باشند.
            جدیدترین ویرایش توسط اشکان غفارزاده; ۰۹:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸.

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

              دست روی دلمون نزارید که کاسه خونه. صحبت از شراکت شد. فرض کنید دوستی که چندین سال با یکدیگر کار کرده اید و جدای از کار با او رفاقت کرده اید یهویی پولتان را بخورد و برود. بعض از تجربیات کاری و چه بسا تجربیات زندگی انسان جوریه که براحتی نمیشه فراموششون کرد.

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

                پیشرفت های آبگوشتی!
                تعجب کردین ؟ بله ابگوشت. ابگوشت میتونه باعث پیشرفت بشه.
                اگر کسی شما را به مهمانی ابگوشت دور همی دعوت کرد دعوت را جدی بگیرید و بروید چون شما پذیرفته شده اید
                معمولا اعضای صنفی که همیدیگر را میشناسند ماهانه یک مهمانی ابگوشت دور همی دارن که اونجا تجدید عهد میکنن جای خیلی خوبیه که شناخته بشین پس جدی بگیرید و اونجا حواستون به اعمالتون باشه شوخی الکی نکنید و بی مورد سخن نگوید از خودتان هم تعریف نکنید و اجازه بدین از شما سوال بشه و ارزیابی بشوید. اگر بار دوم هم شما را دعوت کردن شما قبول شدین و منتظر سفارش کار باشید.

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

                  با سلام خدمت دوستان عزیز

                  مطالبی رو دوستان فرمودن و واقعا مفید هستن و از تک تکشون تشکر میکنم ، چند تا مورد هم من از تجاربی که تو این چند سال که تو صنعت و بازار بودم خدمتتون عرض میکنم:
                  - قبل از تولید محصول حتما سعی کنید فروشنده محصول دیگران باشین ، اگه موفق بودین خودتون برای تولید اقدام کنید . این کار چند تا حسن مهم داره ، اینکه نقاط قوت و ضعف برندهای مختلف و نیازهای مشتریان و علی الخصوص قیمت تمام و سود در مورد اون محصول خاص کاملا دستتون میاد و در صورتی که به این نتیجه رسیدین که محصول شما تو اکثر موارد رقابتی خواهد بود اقدام به تولید کنید.
                  - سرمایه در گردش یا جریان مالی یکی از مهمترین موارد در مورد موفقیت محصولات شرکتهای نوپا و کم سرمایه هست ، (برای مثال حداقل مقداری که باید از محصول تولید بشه تا بتونین تو بازار دیده بشین و اینکه نحوه فروش جنس نقدی هست و یا اعتباری و چه مدتی از تولید محصول طول میکشه تا پول و سود محصول به حسابتون برگرده و تو این مدت چقدر درخواست جدید خواهید داشت که بتونین تولید کنین و محصولتون تو بازار موجود باشه...).
                  - تولید محصول جدید و فن آورارنه و ابداعی که فعلا تو بازار موجود نیست یا استفاده ازش جانیفتاده برخلاف چیزی که عامه تصور میکنن؛ اغلب سود دهی بالایی نداره و ریسک های بالایی داره ، شما نقش جاده صاف کن رو خواهید داشت ، هزینه تبلیغات و شناساندن محصول ، فرهنگ سازی برای استفاده از محصول و کارهای اداری و قانونی برای اخذ مجوزهای مورد نیاز و .... همشون نیازمند هزینه بالایی هست که معمولا بعد از رفعشون ، یه سرمایه دار اقدام به واردات انبوه یا تولید انبوه همون قطعه با قیمت پایینتر و تبلیغات گستره و برند سازی خواهد کرد و شما باید توان رقابت باهاش داشته باشین.
                  - با خودمون صادق باشیم تو دنیا و تکنولوژی امروز (لااقل تو سطحی که ما باهاش درگیر هستیم) چیزی به اسم انحصار و اختراعات دست نیافتنی (که هیچ کس دیگه ای نتونه مشابهش رو بسازه) وجود نداره ، مطمین باشین روی هر محصولی که کار میکنین همزمان چندین تیم دیگه دارن روی همون پروژه کار میکنن ( به احتمال زیاد اوپن سورس)، پس مغرور نشیم و واقع بین باشیم و دید توهمی نسبت به محصول یا خدماتمون نداشته باشیم.
                  و در نهایت تمرکز ، تمرکز و بازهم تمرکز ؛ یکی بزرگترین آفتها برای افراد و شرکتها این هست که وقتی دانش و علم و تجربشون از یه حدی بالاتر میره و با دیدن انواع محصولات و قطعات باور دارن که میتونن همون محصول رو تولید کنن و این مسئله اگه مدیریت نشه باعث از شاخه به شاخه پریدن های متعدد و عدم تمرکز وقت و انرژی روی یه محصول خاص و در نهایت تلف شدن عمر و هزینه و زمان طلایی شرکت یا فرد خواهد شد.
                  جدیدترین ویرایش توسط AliMech; ۰۹:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰.

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

                    نوشته اصلی توسط kamy007 نمایش پست ها
                    پیشرفت های آبگوشتی!
                    تعجب کردین ؟ بله ابگوشت. ابگوشت میتونه باعث پیشرفت بشه.
                    اگر کسی شما را به مهمانی ابگوشت دور همی دعوت کرد دعوت را جدی بگیرید و بروید چون شما پذیرفته شده اید
                    معمولا اعضای صنفی که همیدیگر را میشناسند ماهانه یک مهمانی ابگوشت دور همی دارن که اونجا تجدید عهد میکنن جای خیلی خوبیه که شناخته بشین پس جدی بگیرید و اونجا حواستون به اعمالتون باشه شوخی الکی نکنید و بی مورد سخن نگوید از خودتان هم تعریف نکنید و اجازه بدین از شما سوال بشه و ارزیابی بشوید. اگر بار دوم هم شما را دعوت کردن شما قبول شدین و منتظر سفارش کار باشید.
                    کامی باور کن 15 سال پیش میرفتیم دیزی سنگی بابا بزرگ میزدیم الان خیلی جلوتر از این چیزی بودیم که هستیم . یادم میاد بعضی از دوستان اون روزا رفتن دنبال رستوران و فست فود و این جور چیزا. الان یکی شون توی همین تهران چهارتا شعبه معروف داره یکی ونک یکی تجریش و ... . اونوقت ما رفتیم دنبال کار تولیدی و مهندسی . پدر صاحابمونم در اومده. کلی هم سرمون کلاه گزاشتن. این آبگوشتو دست کم نگیرید . خیلی خاصیت داره . خیلی ها با همین آبگوشت بز پاش به خیلی جاها رسیدن. خاصیت دورهمیش به کنار.

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

                      موفقیت های بزرگ تاوان بزرگی را بهمراه دارند....

                      پیشرفت عجولانه و خودخواهانه شما ممکن است در گرو از دست دادن برخی از دل بستگی ها و داشته هاتون باشه.

                      پیشرفت در زمینه کاری به معنی درآمد مالی خوب نیست .

                      1-پیشرفت کاری در مرحله اول به معنی لذت بردن از کار انجام شده است به این معنی که کار انجام شده بر طبق میل شما باشد. وگرنه کار در اردوگاه های کار اجباری در نهایت یک محصول تولیدی خواهند داشت که از لحاظ کار انجام شده یک پیشرفت کاری به حساب می آید

                      2-در مرحله بعدی پیشرفت کاری شما باید باعث موفقیت در طبقات مختلف جامعه باشد. در وهله اول خانواده شما باید از مسیر شغلی شما راضی باشه. سپس باعث پیشرفت جامعه باشید. برای مثال تولید کننده و فروشنده مواد مخدر نه خانواده او از کار راضی است نه جامعه .... اون فرد به کل جامعه صدمه وارد میکنه

                      3-مانند دیگران فعالیت و تفکر نکنید. به این معنی که بدون سنجیدن ابعاد دیگر یک موضوع شما هم وارد ان موضوع نشوید. برای مثال یک نگاهی به بازار تابلو LED در کشور بیاندازید! با توجه به بکر بودن این بازار در سال های اولیه و پرسود بودن آن ابتدا عده از مهندسان و فارغ التحصیلان برق و الکترونیک وارد بازار کار شدند اما به یکباره عده دیگری بدون در نظر داشتن ابعاد دیگر قضیه وارد این بازار شدن که در نهایت با توجه به تعداد بالای فعالین در این حوزه سود کار بسیار پایین آمد و باعث شکست عده ی زیادی شد!!!



                      در طورل دوران تحصیل از مهدکودک تا دانشگاه مراحل موفقیت را به ما آموزش نمیدهند مخصوصا موفقیت تیمی!
                      همیشه به سوی جامعه واحد یکنفره سوق داده میشویم منظور جامعه ای که است که همه افراد به یک شکل زنگی خود را سپری میکنند.
                      جدیدترین ویرایش توسط اشکان غفارزاده; ۰۷:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵.

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

                        امروز یه دانشجویی اومدم توی دفترم برای مشاوره پروژه ای که داشت. همین طور داشتیم صحبت میکردیم که ازم پرسید سخت ترین کاری که انجام دادید چی هست؟
                        یکم فکر کردم ......
                        همه کارایی که توی حوزه الکترونیک انجام داده بودم رو یکی یکی مرور کردم....
                        هیچ موضوع یا پروژه ای که سخت باشه به ذهنم نرسید.
                        الکی به اون دانشجو گفتم یه چی گفتم و کارش که تموم شد رفت.
                        بعد الان داشتم به موضوع فکر میکردم که بلاخره یه جوابی برای سوال اون بنده خدا پیدا کردم
                        جواب از این قراره :
                        " تا موقعی که یه موضوع پروژه ای رو انجام نداید و فقط اسم توی ذهنتون هست ؛ اون موضوع رو جزو کارهای دشوار قرار میدید. اما اگر اولین مرحله از اون کار رو شروع کردید متوجه خواهید شد که آسان ترین کاری هست که تاحالا انجام دادید"

                        این جواب رو این طور براتون معنی بکنم که برای پیشرفت نیاز به کار عملی دارید. به این صورت که فقط با خواندن کتاب و دیدن فیلم های آموزشی و چرخیدن توی سایت ها و شرکت توی کلاس ها و کارگاه های مختلف به هیچ موفقیتی در زندگی کاریتون نمیرسید . باید خودتون رو درگیر موضوعات مخصوصا موضوعات روز در رشته خودتون بکنید.

                        این یک تجربه!

                        تجربه دیگه که میخوام براتون بگم خیلی مهمتر هست.
                        اگر فردی هستید که در استخدام یک شرکت یا مجموعه هستید که به هر دلیلی مجبور به ترک اون مجموعه یا شرکت شدید (حتی اگر اخراج شدید) به هیچ وجه در مراحل بعدی زندگی کاریتون مجموعه یا شرکت قبلی رو تخریب نکنید.
                        با این دلیل که این موضوع باعث درگیر شدن گوشه ای از ذهن و فکرتون میشه و به خودتون ضربه میزنه.

                        متاسفانه هر روز دوستانی رو میبینم که در حال تخریب مجموعه و یا شرکتی هستند که قبلا در اون مشغول به کار بودن و قسمتی از تایم زمانیشون رو فقط به تخریب اختصاص دادن !!!!

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

                          یک چیز خیلی مهمه کار کردن تو اکثر پروژه هایی که من تا الان دیدم تحویل در مقابله پوله!!!!!
                          یعنی سعی کنید پول نقد بگیرید که تقریبا محاله متاسفانه
                          شریک من بنده خدا الان دوساله فقط داره چک پاس میکنه
                          اونقدر تو شر خری اوستاد شده از شرکتای دیگه میان دنبالش

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

                            تجربه من هم با 15 سال سابقه کار ،
                            اول اینکه با خودتون کنار بیاید دنبال چی هستید، (تقریبا هممون دنبال پول بیشتری هستیم ، با خودمون رک باشیم)
                            دوم سعی کنید یکبعدی رشد نکنید، همکاران زیادی دیدم که تو زمینه تخصصی خودشون بسیار سرآمد بودند ولی یک ارتباط ساده با همکار، مشتری یا حتا خانواده نمیتونستند برقرار کنند.(این مشکلو خودم هم داشتم، خیلی ایده آل بودم و نمیتونستم با جمع راحت کنار بیام)
                            سوم، اگر در ابتدای مسیر هستید و اونقدر از طرف خانواده پشتیبانی میشید که مثلا میتونید یکسال خارج از بازار کار باشید، برای انتخاب شغل و یا مسیر زندگیتون عجله نکنید. سعی کنید کاری رو انتخاب کنید که دوست دارید تا مثل من بعد از 15 سال سابقه کار کارمندی مجبور به کناره گیری نشید(خوشبختانه من بازنشسته شدم، میتونست بدتر از این باشه)
                            چهارم، همواره سعی کنید اخلاق مدار باشید، اما این به این معنا نیست که به همه اعتماد کنید، اتفاقا برعکس به هیچ کس اعتماد نکنید و حتا در مراوده مالی با نزدیکانتون هم رودروایسی رو بذارید کنار و روال قانونی یک کار رو طی کنید، ساده ترین کار اینه که همه تعهدات رو روی کاغذ بنویسید.
                            و آخر اینکه، ببینید تو زندگی دنبال چی هستید، خیلی زودتر از اونچه فکر میکنید جوانی رو پشت سر میذارید و شما میموند و یه عالمه اندوه از اینکه اون جوری که باید زندگی نکردید.
                            جدیدترین ویرایش توسط mojalan; ۱۳:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳.

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

                              سلام برد دوستان

                              هفته پیش اتفاق جالبی رو تجربه کردم

                              برای خرید با ماشین رفته بودم بیرون. ماشین کنار خیابون پارک کردم تا برم خرید. بعد از خرید اومدم سوار ماشین بشم که تا سوئیچ رو انداختم استارت بزنم سوئیج از وسط نصف شد
                              نصف سوئیج موند دستم و نصف دیگش داخل سوئیچ استارت (پرایده دیگه)

                              زنگ زدیم 118 و شماره یه اورژانس کلید رو گرفتیم. کلید ساز اومد و سوئیچ استارت رو یه سره کرده و ماشین روشن شد و گفت پشت سرم بیا کارگاه تا یه سوئیچ برات بسازم.

                              اتفاق جالب از اینجا شروع میشه.....
                              دوتا خیابون اونطرف تر رسیدیم به یه کلید سازی .... (ماشین رو توی خیابون ملاصدرا پارک کرده بودم و کلیدسازی که بهش رسیدیم بعد از چهارراه خلدبرین بود. دوستان شیرازی میدونن که این مسیر جمعا 2کیلومتر نیست)
                              این آقاهه که باهاش اومدم بودم با آقایی توی مغازه بود سلام و احوال پرسی کرد بعد اجازه خواست که از کارگاهش استفاده کنه...
                              من اینجا یه لحظه هنگ کردم که اگه اینجا مغازه اونی که باهاش اومدم هست چرا از اونی که توی مغازه بود اجازه خواست...
                              دیگه بیشتز از این داستان سرایی نکنم!!!!

                              پس از پرسوجو پی بردم که قضیه این قراره:
                              در صنف کلید سازی یک مصوبه ای که بیست و خورده ای سال پیش توسط اعضا تصویب شده به این صورت که "همه اعضا میتوانند بدون پرداخت هزینه از ابزار و کارگاه اعضای دیگر در موارد ضروری استفاده کنند"

                              هدفم از مطرح کردن این موضوع این هست میزان همکاری در شغل ها و صنف های جامعه را بهتر بشناسیم و در رشته و شغل خودمان نیز از این ویژگی استفاده کنیم
                              جدیدترین ویرایش توسط اشکان غفارزاده; ۰۷:۲۵ ۱۳۹۷/۰۲/۰۶.

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : تجربیات شغلی : محلی برای اشتراک آنچه در مورد کار خود تجربه کرده اید

                                به کارفرما بیشتر از اندازه نیازش اطلاعات ندین، دو کلمه از خودتون میشنون، بعد اونرو جزو دانش خودش به حساب میاره و خلاصه دردسرش بعدا برای خودتونه.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X