اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

برچسبهای رادیویی وقابل ردیابی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    برچسبهای رادیویی وقابل ردیابی

    همچنان که فناوری اطلاعات" توسعه بیشتری میابد استفاده از تجهیزات جدیدومدرن در بکارگیری این فناوریها امری اجتناب ناپذیر وشاید مکمل آن باشد.
    TAG های رادیویی امروزه بیشتر برای جلوگیری از سرقت؛ افزایش کارایی در کنترل اسناد در بایگانیها ؛ کنترل موجود یهای انبار ویا انبار گردانی ؛کاهش هزینهای بازرسی ؛ وحتی در کنترل ورود وخروج پرسنل سازمانی وکلآ ایجاد امنیت در سایتها ومرکز تمرکز اسناد ومدارک مهم بویژه اسناد هویتی بکار گرفته میشود. RFID میتواند افق گسترده ای برای تکامل سازمانهای توسعه یافته ویا درحال توسعه ایجاد نماید.
    آشنایی
    تکنولوژی تاگ های رادیویی به شکل کنونی اولین بار توسط Mario Cardullo کشف شد.اما تا سال 1970 به علت گرانی استفاده تجاری نداشت.این کشف بزرگترین انقلاب پس از اینترنت نام گرفته است.سودمندی این پدیده هنگامی که برای شناسایی در یک زنجیره تامین بزرگ یا گستره وسیعتری مورد استفاده قرارگیردبیشتر است.از همین روباید در سطح واحدهای صنعتی وبویژه سازمانهای کشوری ودر حال توسعه آمادگی لازم ایجاد گردد تا توانایهای آنها درجذب و بکار گیری وکنترل این دستاورد شگفت آور فناوری اطلاعات افزایش یابد.استراتژی RFID رهنگاشتی را برای استفاده در تکنولوژی همراستا با اهداف وسیاستهای سازمان (کارتهای شناسایی ملی هوشمند )ایجاد میکند .
    تجهیزات مورد نیاز
    بطور کلی فناوری RFID از تجهیزات ذیل جهت پیاده سازی بهینه خود کمک میگیرد.
    1-انواع برچسب TAG
    2- انواع خواننده برچسب Reader
    3- نویسنده اطلاعات printer
    4- آنتن –تقویت کننده سیگنال
    5- نرم افزار مدیریت اطلاعات
    6- بانک اطلاعاتی؛ ساختار شبکه اطلاعاتی
    نحوه انجام عملیات
    - آنتن ( (scanning Antennaامواج رادیویی رامنتشر میکند.
    - این امواج دو عمل اصلی را انجام میدهد.
    1)ارتباط با TAG
    2)تامین انرژی مورد نیازTAG
    - وقتی TAG در میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده قرار گیرد ؛ تراشه (chip ) روی تاگ بیدار میشود.
    - تراشه اطلاعات موجود در تاگ را در اختیار آنتن قرار میدهد.
    - کنترل خطوط ارتباطی وداده ها توسط Transceiver انجام میگیرد.
    - دستگاه Reader در واقع ترکیبی است از scanning Antenna و Transceiver میباشد که اطلاعات خوانده شده را به سرور محلی انتقال داده0
    سرور اطلاعات راپردازش کرده ودر تشکیلات داخلی برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرارمیدهد.از طریق تاگها روی اسناد ومجلدات میتوان هر لحظه محل نگهداری وردیابی اسناد وحتی ورود وخروج آنرا از بایگانی ثبت وکنترل وگزارش گیری نمود.

    بطور کلی سه نوع برچسب RFID وجود دارد
    Passive- (غیر فعال): هیچ منبع تولید انرژی درونی ندارد وانرژی خود را از طریق سیگنالهای RF فرستاده شده از سوی دستگاه Reder در یافت میکند.
    -Semi-Passive (نیمه فعال ): باطری کوچکی انرژی لازم برای فعال شدن مدار داخل را فراهم میکند.
    -Active (فعال ) : دارای منبع انرژی داخلی میباشدکه توانایی انتقال اطلاعات به فواصل دورتر را فراهم میسازد.



    تاگ های که منبع انرژی داخلی دارندبعلت محدودیت منبع ؛عمر محدود دارند.



    اندازه کوچکترین تاگ 0.15mm *0.15mm کاربردها ومزایا
    - عدم نیاز به قرارگرفتن برچسب در مسیرمستقیم Reader
    - توانایی تبادل اطلاعات وخوانده شدن تاگها از فواصل بسیاردورتر نسبت به بارکدخوان (بارکد :حداکثر15 فوت RFID :حداکثر 300 فوت )
    - قابلیت خوانده شدن چند تاگ بطور همزمان
    - خوانده شدن اطلاعات از تاگ با سرعت بسیار بالاتراز بارکدخوان (بارکد چند ثانیه برای یک تاگ وRFID 40تاگ یابیشتر در یک ثانیه )
    - بارکد فقط خواندنی ولی RFID خواندنی ونوشتنی میباشد.
    - فضای ذخیره سازی اطلاعات در بارکد حداکثر 16 ودر RFID 256 میباشد.
    - توانای کار در محیط های خشن وعدم نیاز به نصب در سطح خارجی کالا ونداشتن روکش محافظ از مزایای دیگر آن است. استفاده RFID توسط شرکت تسکو تولیدکننده تیغ های اصلاح از سرقت آسان آن در سوپرمارکتها که امر رایجی دراروپابودجلوگیری نمود همچنین استفاده در بلیتهای فوتبال جام جهانی جلوگیری ازجعل بلیط وآریش وچینش تماشاچیان درورزشگاه بسیارشایان توجه بود.استفاده تولیدکنندگان پوشاک از برچبهای RFID وکنترل اموال وپرسنل مراکزمهم وصنایع خودرو ساز برروی قطعات تولیدی افق جدیدی از این تکنولوژی را فراهم نموده است.


    [i[i

    #2
    پاسخ : برچسبهای رادیویی وقابل ردیابی

    سلام.
    با اینکه خوب متوجه نشدم ولی فکر کنم سیستم های کارت های الکترونیکی مد نظرتون هست. یعنی الان ایده شما راه انداختن سیستم RFID هست؟
    این کار انجام شده یا نه؟
    کنکوری 90 ديروز،آ‌دانشجو مهندسي نرم افزار پلي تكنيك امروز!

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : برچسبهای رادیویی وقابل ردیابی

      منظورتغییر کارتها ی شناسای ملی وکاربردی کردن آن در سطح اجتماع مانند انتخابات و......میباشد.

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : برچسبهای رادیویی وقابل ردیابی

        اها. اتفاقا من همیشه می گفتم ای کاش یه کارتی بود که می شد برای همه جا استفاده کرد. الان ببینید هر کدوم چند تا کارت داریم!!!
        رمز این یکی، رمز یکی دیگه و... و تعدد کارت ها.
        اما اگر مثلا با یک کارت می شد، هم به حساب بانکی دست پیدا کرد، با همون بنزین زد، خرید کرد. کارت ملی هم بود.
        ایده تون قابل تامله. فقط امنیتش خیلی مهمه. و همچنین من می گم استفاده از نوع Passive مناسبتره. چرا که ذخیره انرژی در کارت، نیاز به افزایش حجم کارت خواهد داشت و باید امکان وایرلس رو هم داشته باشه. به نظر من همون نوع غیر فعال بهتره.
        به نظر من یکی از مزایای این سیستمی که گفتید در جاهای شلوغ می باشد که
        - قابلیت خوانده شدن چند تاگ بطور همزمان
        البته من کلا این سیستم رو به همین صورت وایرلس قبول ندارم. شما دلیلتون بر برتریش چیه؟ علاوه بر مواردی که نام بردین؟
        کنکوری 90 ديروز،آ‌دانشجو مهندسي نرم افزار پلي تكنيك امروز!

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : برچسبهای رادیویی وقابل ردیابی

          با سلام
          چیزه جالب و موثری برای جلوگیری از سرقت اشیاء هست ولی اگه قراره کارتهای ملی و تک تک مردم مجهز به تاج یا برچسب شوند این توهین به بشریت و اصل ازادی است چرا که اولا حکومتهای ظالم جهت کنترل تک تک افراد و تعیین موقعیت انها و تحت کنترت گرفتن افراد ان را اجباری کرده و عملا مردم را در قفسی بزرگ قرار داده اند تا از انقلابات و شورشهای احتمالی جلوگیری یا سرکوب فوری اعمال کنند بنظرم ساده ترین تاج همین رادیوی معروف کریستالی است که یک مدار تشدید شامل سیم پیچ و یک خازن یک انتن و یک دیود یکسوساز است هنگامی که مدار تانک در معرض امواج rf مطابق با مدار تشدید قرار گیرد الکترونهای موجود در انتن با فرکانس زیاد حرکت کرده و در دیود اشکار می شوند در خروجی دیود الکترسیته متناسب با شدت امواج تولید میشه که باعث تحریک گوشی کریستالی میشه اما ما در اینجا این جریان رو برای راهندازی یک میکرومدار که اطلاعات از قبل ذخیره شده را دوباره خوانده و به نزدیکترین سلول ارسال میکنه اطلاعات دریافتی شامل کد تاج هست که با پردازش ان در سلول دریافت کننده تمام اطلاعات ان کد شامل نام نام خانوادگی قد وزن گروه خون و غیره و اخرین موقعیت جغرافیایی مشخص میشه یعنی هرکسی رو بخوان در چند ثانیه پیدا می کنند!! و البته اگه یکم پیشرفته تر بشن حتی بصورت انلاین از تصاویر و صدای طرف هم شنود میکنند به همین سادگی :evil:
          فرسوده شدن کمال ساخته شدن است . کوه فرسوده می شود خاک می شود و از خاک زندگی !!!

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : برچسبهای رادیویی وقابل ردیابی

            با سلام دوباره به دوستان
            ایا می دانید ما خواسته یا ناخواسته و بصورت عملی این برچسبها را بر خودمان چسبانده ایم ؟ :question: البته برچسبهایی از نوع هوشمند دارای پاور قدرتمند 24 ساعته که خودمان هم ان را مرتب شارژ می کنیم!! :sad: اره خوب فهمیدید همین گوشی های همراه عملا یک برچسب هست که کد ان سیم کارت ان است و همیشه موقعیت دقیق ما را گذارش می کند و حتی شرکتهای مخابراتی می توانند کارهای دیگری از قبیل شنود را انجام دهند :twisted: و حتی راحت یک راکت را به سمت این تاج های هوشمند ارسال کنند و راحت به هدف بخورند البته در کشورهای به اصطلاح کفر!! :bye
            فرسوده شدن کمال ساخته شدن است . کوه فرسوده می شود خاک می شود و از خاک زندگی !!!

            دیدگاه

            لطفا صبر کنید...
            X