سلام خدمت اساتید محترم
اون یک عدد خازنی که داخل کولر ابی هست و پیچ شده به بدنه ، برای چیه و اصلا چی کار میکنه ؟
اگه برش داری چی میشه ؟
وچرا بعضی از کولرا ندارن ؟
اونوقت ظرفیت این خازن بر چه حسبیه ؟
بر حسب تیپ و اندازه و قدرت کولر ؟
ایا مقدار اون تجربیه ؟
چون من دو تا کولرو باز کردم و مداری که تو خودش کشیده بود (تو مدارش )
، ظرفیت خازنو 20 میکرو فاراد گذاشته بود ، ولی یکی از اونا خازنش 30 میکرو فاراد بود ویکی از اونها خازنش 40 میکرو فاراد بود و جالب اینجاست که هر دو از یک کارخونه و با یک قدرت بودند
ایا اگه از اون خازنی که خود کارخونه مشخص کرده ، ظرفیتشو کمتر یا بیشتر قرار بدی میسوزه موتور ؟
یک کولر رو هم که من دیدم اصلا ظرفیت خازنو ننوشته بود تو مدارش و خازنش 3 میکرو فاراد بود
ایا جدول خاصی داره ؟
اگه اشتباه نکنم خازن با دو تا سیم موازی شده بود
اگه کولری به هر دلیلی مدارش روش نباشه یا کنده باشه و خازن نداشته باشه ، از کجا باید بفهمیم خازن چند میکرو فاراد بزاریم ؟
اگه اشتباه بذاریم میسوزه موتور ؟
لطفا راهنمایی کنید
ممنون
اون یک عدد خازنی که داخل کولر ابی هست و پیچ شده به بدنه ، برای چیه و اصلا چی کار میکنه ؟
اگه برش داری چی میشه ؟
وچرا بعضی از کولرا ندارن ؟
اونوقت ظرفیت این خازن بر چه حسبیه ؟
بر حسب تیپ و اندازه و قدرت کولر ؟
ایا مقدار اون تجربیه ؟
چون من دو تا کولرو باز کردم و مداری که تو خودش کشیده بود (تو مدارش )
، ظرفیت خازنو 20 میکرو فاراد گذاشته بود ، ولی یکی از اونا خازنش 30 میکرو فاراد بود ویکی از اونها خازنش 40 میکرو فاراد بود و جالب اینجاست که هر دو از یک کارخونه و با یک قدرت بودند
ایا اگه از اون خازنی که خود کارخونه مشخص کرده ، ظرفیتشو کمتر یا بیشتر قرار بدی میسوزه موتور ؟
یک کولر رو هم که من دیدم اصلا ظرفیت خازنو ننوشته بود تو مدارش و خازنش 3 میکرو فاراد بود
ایا جدول خاصی داره ؟
اگه اشتباه نکنم خازن با دو تا سیم موازی شده بود
اگه کولری به هر دلیلی مدارش روش نباشه یا کنده باشه و خازن نداشته باشه ، از کجا باید بفهمیم خازن چند میکرو فاراد بزاریم ؟
اگه اشتباه بذاریم میسوزه موتور ؟
لطفا راهنمایی کنید
ممنون
دیدگاه