http://tabnak.ir/fa/news/329641/%D8%...B4%D9%88%D8%AF
http://www.asriran.com/fa/news/28343...84%D9%8A%D8%AF
تولید پیکان دوباره از سر گرفته میآشود؟
هنوز یک دهه از توقف خودروی پیکان در کشور نمیآگذرد که گویا باز هم باید به تولید این خودرو در کشور رضایت بدهیم؛ خودرویی که مدتآها از پرتیراژترین و ارزانآترین خودروهای کشور بود و به دلیل آنداشتن استانداردهای روز، تولید آن متوقف شد. شاید از چندی دیگر شاهد حضور دوباره این خودرو در جادهآها و خیابانآهای کشور باشیم.
کد خبر: 329641
تاریخ انتشار: 11 تیر 1392 - 14:30
تولید پیکان مجددا از سر گرفته میشود؟
هنوز یک دهه از توقف خودروی پیکان در کشور نمیآگذرد که گویا باز هم باید به تولید این خودرو در کشور رضایت بدهیم؛ خودرویی که مدتآها از پرتیراژترین و ارزانآترین خودروهای کشور بود و به دلیل آنداشتن استانداردهای روز، تولید آن متوقف شد. شاید از چندی دیگر شاهد حضور دوباره این خودرو در جادهآها و خیابانآهای کشور باشیم.
به گزارش «تابناک»، در اوایل دهه 1340، قرارداد مونتاژ پیکان (آخرین مدل هیلمنآآ هانتر؛ مدل 1966) در ایران بین شرکت ایران ناسیونال (ایران خودرو کنونی) و گروه صنعتی روتس (آGroup Rootes)، دارنده کارخانه تالبوتآ انگلستان، که در حال ورشکستگی بود، بسته آو تولید این خودرو پس از یک دهه تولید در انگلستانآ در ایران آغاز شد.
بنا بر این گزارش، تولید این خودرو در کشور با فراز و نشیبآهای بسیاری همراه بودهآ و در آمدت 38 سال از تولید و مونتاژ آن، تحولاتی در تولید این خودرو پدید آمد تا اینکه سرانجام در اردیبهشت ماه 1384 خبر توقف تولید این خودرو، منجر به آن شد که عملا تولید پیکان به فراموشی سپرده آو آخرین پیکان تولیدی نیز به موزه منتقل شود.
اما هنوز یک دهه از این توقف تولید نگذشتهآ که گویا باید دوباره این خودرو را آاز موزه بیرون آورده و راهی خیابانآها و جادهآهای کشور کنیم.
دلیل این امر، تحریم جدیدی است که ایالات متحده آمریکا از دیروز آعیله کشور و به ویژه صنعت خودرو وضع کرده است؛ تحریمی که قرار است مستقیمآ خریداری و معامله ایران در قطعات خودرو با تکنولوژی بالا را هدف قرار داده و همه حوزهآهای خودرو اعم از سبک و سنگین و موتور سیکلت را در بر بگیرد.
در این رابطه امروز آرمان خالقی، عضو کارگروه حمایت از تولید کشور گفته اگر قرار است در شرایط تحریم قرار بگیریم، باید خودرویی تولید کنیم که سطح تکنولوژی پایینی داشته باشد، به همین دلیل، شاید در نوع موتور و قطعات مورد استفاده در صنعت خودرو تجدیدآنظر آو در پایان، تکنولوژی تولید خودرو آبازنگری شود.
به گفته وی، در دوران جنگ، واردات خودرو به کشور انجام نمیآگرفت و معمولاً قطعات و موتور آآکامل وارد میآشد و در کشور مونتاژ خودرو آداشتیم.
وی افزودآ: شاید برای تأمین یک قطعه کوچک به خارج وابسته باشیم که در نتیجه، تکنولوژی تولید خودرو را باید تغییر دهیم که شاید در این زمینه مثلاً ناچار به تولید خودرویی مانند پیکان باشیم که دارای بدنه خودروهای جدید باشد، ولی موتور آن، همان موتور پیکان باشد.
گفتهآهای آرمان خالقی درباره احتمال بازگشت پیکان به صحنه خودروی کشور، بی درنگ ذهن را به یاد دعواهای اخیری میآاندازد که در صنعت خودرو و بر سر قیمت آن صورت گرفته است. بیآگمان اگر بازگشت پیکان به صنعت خودروی کشور و تولید دوباره آن آنگونه که آرمان خالقی از آن سخن گفته، موضوع جدی باشد، باید برگی دیگر در پرونده کم کاری خودروسازان طی این سالآهایی که از عمر صنعت خودروی کشور میآگذرد، افزود.
بدون شک، بازگشت امروز پیکان به صنعت خودرو و حتی سخن گفتن از احتمال آن، ناشی از این آاست که صنعت خودرو نتوانسته در این مدت، فکری به حال بومی سازی قطعاتی کند که به وفور از آنها استفاده میآشود و به مونتاژ آنها در خودرو بسنده کرده است.
همه دعاوی طی این مدت اکنون اثبات آو دقیقا مشخص میآشود که صنعت خودروی کشور در جایی که پاسخ اتهامات کارشناسان مبنی بر تکنولوژی و استاندار پایین و وابستگی شدید به خارج از کشور را میآداده، آتا چه میزان به واردات قطعات وابسته بوده و چگونه یک تحریم در صنعت خودرو منجر به آن میآشود که فکر بازگشت به نیم قرن قبل در این صنعت به ذهن راه یابد.
حال با همه این تفاسیر، گویا باید دست از آمال و آرزوهای بلندآآپروازانه در صنعت خودرو برداشت؛ آمال و آرزوهایی که البته برای مصرف کننده ایرانی بلند پروازانه بوده آو اکنون در جای جای دنیا، حق مصرف کننده، جزیی از استانداردهای الزامی خودروست. آیا باید دوباره به پیکان و موتور 1600 آن آسلام کرد؟
================================================== ==============================================
واویلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااا
سلام به کوبا !!!
سلام به هاوانا !!!
سلام به کره شمالی !!!
سلام به پیونگ یانگ !!!
تمام مدیران و تصمیم گیرندگان صنعت خودرو باید بروند و در نیل خودشان را غرق کنند.....( البته اونایی که وضعیت را به اینجا رسوندن ! )
از صدر تا ذیل.............
================================================== ========
موشک و ماهواره و سلاح و ....
اونوقت برگشت به پیکان؟؟؟
به جای پیشرفت به جلو!!!!
http://www.asriran.com/fa/news/28343...84%D9%8A%D8%AF
تولید پیکان دوباره از سر گرفته میآشود؟
هنوز یک دهه از توقف خودروی پیکان در کشور نمیآگذرد که گویا باز هم باید به تولید این خودرو در کشور رضایت بدهیم؛ خودرویی که مدتآها از پرتیراژترین و ارزانآترین خودروهای کشور بود و به دلیل آنداشتن استانداردهای روز، تولید آن متوقف شد. شاید از چندی دیگر شاهد حضور دوباره این خودرو در جادهآها و خیابانآهای کشور باشیم.
کد خبر: 329641
تاریخ انتشار: 11 تیر 1392 - 14:30
تولید پیکان مجددا از سر گرفته میشود؟
هنوز یک دهه از توقف خودروی پیکان در کشور نمیآگذرد که گویا باز هم باید به تولید این خودرو در کشور رضایت بدهیم؛ خودرویی که مدتآها از پرتیراژترین و ارزانآترین خودروهای کشور بود و به دلیل آنداشتن استانداردهای روز، تولید آن متوقف شد. شاید از چندی دیگر شاهد حضور دوباره این خودرو در جادهآها و خیابانآهای کشور باشیم.
به گزارش «تابناک»، در اوایل دهه 1340، قرارداد مونتاژ پیکان (آخرین مدل هیلمنآآ هانتر؛ مدل 1966) در ایران بین شرکت ایران ناسیونال (ایران خودرو کنونی) و گروه صنعتی روتس (آGroup Rootes)، دارنده کارخانه تالبوتآ انگلستان، که در حال ورشکستگی بود، بسته آو تولید این خودرو پس از یک دهه تولید در انگلستانآ در ایران آغاز شد.
بنا بر این گزارش، تولید این خودرو در کشور با فراز و نشیبآهای بسیاری همراه بودهآ و در آمدت 38 سال از تولید و مونتاژ آن، تحولاتی در تولید این خودرو پدید آمد تا اینکه سرانجام در اردیبهشت ماه 1384 خبر توقف تولید این خودرو، منجر به آن شد که عملا تولید پیکان به فراموشی سپرده آو آخرین پیکان تولیدی نیز به موزه منتقل شود.
اما هنوز یک دهه از این توقف تولید نگذشتهآ که گویا باید دوباره این خودرو را آاز موزه بیرون آورده و راهی خیابانآها و جادهآهای کشور کنیم.
دلیل این امر، تحریم جدیدی است که ایالات متحده آمریکا از دیروز آعیله کشور و به ویژه صنعت خودرو وضع کرده است؛ تحریمی که قرار است مستقیمآ خریداری و معامله ایران در قطعات خودرو با تکنولوژی بالا را هدف قرار داده و همه حوزهآهای خودرو اعم از سبک و سنگین و موتور سیکلت را در بر بگیرد.
در این رابطه امروز آرمان خالقی، عضو کارگروه حمایت از تولید کشور گفته اگر قرار است در شرایط تحریم قرار بگیریم، باید خودرویی تولید کنیم که سطح تکنولوژی پایینی داشته باشد، به همین دلیل، شاید در نوع موتور و قطعات مورد استفاده در صنعت خودرو تجدیدآنظر آو در پایان، تکنولوژی تولید خودرو آبازنگری شود.
به گفته وی، در دوران جنگ، واردات خودرو به کشور انجام نمیآگرفت و معمولاً قطعات و موتور آآکامل وارد میآشد و در کشور مونتاژ خودرو آداشتیم.
وی افزودآ: شاید برای تأمین یک قطعه کوچک به خارج وابسته باشیم که در نتیجه، تکنولوژی تولید خودرو را باید تغییر دهیم که شاید در این زمینه مثلاً ناچار به تولید خودرویی مانند پیکان باشیم که دارای بدنه خودروهای جدید باشد، ولی موتور آن، همان موتور پیکان باشد.
گفتهآهای آرمان خالقی درباره احتمال بازگشت پیکان به صحنه خودروی کشور، بی درنگ ذهن را به یاد دعواهای اخیری میآاندازد که در صنعت خودرو و بر سر قیمت آن صورت گرفته است. بیآگمان اگر بازگشت پیکان به صنعت خودروی کشور و تولید دوباره آن آنگونه که آرمان خالقی از آن سخن گفته، موضوع جدی باشد، باید برگی دیگر در پرونده کم کاری خودروسازان طی این سالآهایی که از عمر صنعت خودروی کشور میآگذرد، افزود.
بدون شک، بازگشت امروز پیکان به صنعت خودرو و حتی سخن گفتن از احتمال آن، ناشی از این آاست که صنعت خودرو نتوانسته در این مدت، فکری به حال بومی سازی قطعاتی کند که به وفور از آنها استفاده میآشود و به مونتاژ آنها در خودرو بسنده کرده است.
همه دعاوی طی این مدت اکنون اثبات آو دقیقا مشخص میآشود که صنعت خودروی کشور در جایی که پاسخ اتهامات کارشناسان مبنی بر تکنولوژی و استاندار پایین و وابستگی شدید به خارج از کشور را میآداده، آتا چه میزان به واردات قطعات وابسته بوده و چگونه یک تحریم در صنعت خودرو منجر به آن میآشود که فکر بازگشت به نیم قرن قبل در این صنعت به ذهن راه یابد.
حال با همه این تفاسیر، گویا باید دست از آمال و آرزوهای بلندآآپروازانه در صنعت خودرو برداشت؛ آمال و آرزوهایی که البته برای مصرف کننده ایرانی بلند پروازانه بوده آو اکنون در جای جای دنیا، حق مصرف کننده، جزیی از استانداردهای الزامی خودروست. آیا باید دوباره به پیکان و موتور 1600 آن آسلام کرد؟
================================================== ==============================================
واویلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااا
سلام به کوبا !!!
سلام به هاوانا !!!
سلام به کره شمالی !!!
سلام به پیونگ یانگ !!!
تمام مدیران و تصمیم گیرندگان صنعت خودرو باید بروند و در نیل خودشان را غرق کنند.....( البته اونایی که وضعیت را به اینجا رسوندن ! )
از صدر تا ذیل.............
================================================== ========
موشک و ماهواره و سلاح و ....
اونوقت برگشت به پیکان؟؟؟
به جای پیشرفت به جلو!!!!
دیدگاه