اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون


    با مطالعه این تاپیک http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=113277.0 ( تجربه ای جالب در شرکت خودرو سازی. ابدیت شده (( صنایع غذایی )) )

    می دانیم که مواد اولیه سوسیس و کالباس ، فاجعه بار هستند و تولید و فروش آنها عملا" خیانت در حق مردم و سلامتی آنهاست

    لیکن چند تولید کننده محدود هم وجود دارند که محصول سالم تولید می کنند.

    این تاپیک را با فرض اینکه مواد اولیه سالم در دسترس باشند و روش نگهداری و پخت و پز نیز اصولی و سالم باشد، مطالعه فرمایید.

    اطلاعات ذیل، تحلیل مالی دقیقتری نیاز دارد، و فقط برای شروع بررسی مناسب است....

    http://www.eghtesadonline.com/fa/con...B3%D8%AA%D8%9F


    کد مطلب: 95295
    تاریخ انتشار: جمعه، 20 شهریور 1394 ساعت 12:38
    نسخه چاپی
    ارسال به دوستان
    کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون
    درآمد فست فودها چقدر است؟

    بسیاری از مردم اعتقاد دارند که کسب و کارهای شکمی همیشه جواب می دهد. احتمالا فست فودها و ساندویچی ها یکی از همین مصادیق هستند. فرقی نمی کند یک فست فود مدرن و زنجیره ای داشته باشید یا یک ساندویچی کوچک در یک کوچه خلوت.

    توجه به تغذیه یکی از خصلتآ‌های مهم ایرانیآ‌ها است و همچنین ماجراجویی و گشتن به دنبال طعمی جدید و متفاوت امروزه تبدیل به یکی از تفریحات مردم شده است. فست فودها، رستورانآ‌ها، ساندویچیآ‌ها و مراکز بیشماری هستند که که با ایدهآ‌های متنوع و جدید سنتی و مدرن ایجاد میآ‌شوند تا به این نیاز جامعه پاسخ بدهند. امروزه شاهد هستیم که هر روز بر تعداد کسانی که وارد کسب و کارهای مرتبط با مواد غذایی هستند افزوده میآ‌شود زیرا تقاضای این بازار همیشگی است و با توجه به رشد جمعیت و تغییراتی که در سبک زندگی مردم شاهد هستیم پیشآ‌بینی میآ‌شود روز به روز این تقاضا بیشتر هم بشود.
    یک مرکز تهیه غذا را به روشآ‌ها و با هزینهآ‌های مختلفی میآ‌توان راهآ‌اندازی کرد یکی از این مراکز مغازهآ‌های ساندویچی در سطح محلهآ‌ها است که عموما فضای کوچکی دارند و به سرمایه اولیه کمتری نسبت به فست فودها و رستورانآ‌های مدرن احتیاج دارند.
    البته ساندویچیآ‌ها طرفداران خود را دارند و باید گفت که تنها سرمایهآ‌گذاری زیاد برای راهآ‌اندازی یک رستوران ضامن موفقیت آن نیست. بسیاری از مغازهآ‌های کوچک ساندویچی در شهر وجود دارند که حتی از رستورانآ‌های بزرگ درآمد بیشتری دارند و این به دلیل آن است که توانستهآ‌اند در کسب و کار خود خلاقیت داشته باشند و طعم و کیفیت متفاوتی را به مشتریان خود عرضه کنند پس اگر بتوانید با یک ایده جدید و همچنین کار و تلاش زیاد اقدام به راهآ‌اندازی یک ساندویچی دنج و دوستآ‌داشتنی کنید احتمال موفقیتتان زیاد است. به گزارش دریک، اما باید قبل از این کار حتما به تحلیل کسب و کارتان بپردازید و قبل از شروع تمام ابعاد این شغل و مزیتآ‌ها و معایب آن را بررسی کنید تا بتوانید احتمال موفقیتتان را بالا ببرید.

    مزایای شغل ساندویچی
    – شغل ساندویچی و فست فود از معدود شغلآ‌هایی میآ‌باشد که نسبت سرمایهآ‌گذاری اولیه به درآمدهای خالص ماهانه فاصله بسیار زیادی ندارد و در صورتی که شروع و ادامه فعالیت اصولی انجام گیرد و موارد مدیریتی به نحو صحیح و کامل رعایت شود، درآمد مکفی و برگشت سرمایه زود هنگامی را در پی خواهد داشت.

    – از دیگر نکات بارز شغل ساندویچی و فست فود کار آفرینی برای اشخاص غیر متخصص و بیکار است که میآ‌توانند خیلی زود و در کوتاهآ‌ترین زمان آموزشآ‌های مربوطه را دیده و پس از گذراندن دورهآ‌های بهداشت و گرفتن جواز کسب اقدام به گشودن مغازه خود کنند.

    – یکی از مهمآ‌ترین و اساسیآ‌ترین مزایا و برتریآ‌های شغل ساندویچی و فست فود نسبت به سایر شغلآ‌ها این است که تمام محصولات به صورت نقد به فروش میآ‌رسد و در پس آن مواد اولیه مصرفی به صورت نسیه، اقساطی و یا به صورت تسویه مدتآ‌دار از شرکتآ‌های فروشنده مواد اولیه خریداری میآ‌گردد، که این امر موجب به وجود آمدن گردش مالی مناسب دورهآ‌ای و حسابآ‌های بانکی معتبر میآ‌گردد، که این وضعیت در کمتر شغلی دیده میآ‌شود و در بیشتر شغلآ‌ها عکس این موضوع حاکم است.

    – به دلیل اینکه تعداد مراجعات مردم به یک رستوران یا فست فود به مراتب بیشتر از مراجعه به اکثر شغلآ‌های دیگر در هفته، ماه و یا سال میآ‌باشد، لذا به تجربه ثابت شده که کم هزینهآ‌ترین تبلیغات در سطح کلان مربوط به شغل و فعالیت ساندویچی و فست فود میآ‌باشد. زیرا خود مردم به دلیل مراجعات و سفارشات مکرر غذا، در بیشتر مواقع و در جلسات خصوصی، مهمانیآ‌ها و مراسم و محل کار در حال صحبت و تبلیغ در مورد ساندویچی یا فست فود محبوب خود هستند و این خود بزرگترین تبلیغ رایگان میآ‌باشد.
    معایب و سختیآ‌های شغل ساندویچی

    – مهمترین سختی این شغل حساسیت آن است زیرا به طور کلی عرضه مواد غذایی به دلیل اینکه با سلامتی مردم طرف است مسئولیت زیادی را برای عرضه کننده به همراه دارد و همیشه باید موارد بهداشتی را در آن به طور کامل رعایت کرد.

    – همچنین شغل ساندویچی شغلی است که تعطیلی ندارد و انتظار عموم این است که فست فود همیشه در دسترس باشد بنابراین برای موفقیت در این شغل باید ساعات زیادی از طول روز را در مغازهآ‌تان بگذرانید.

    – فردی که در ساندویچی کار میآ‌کند محکوم است همیشه خوش برخورد، مشتریآ‌مدار و مودب باشد و با ظاهری آراسته و تمیز سر کار خود حاضر شود زیرا در غیر این صورت موفقیتی در کار نخواهد بود.

    تحلیل کسب و کار
    برای راه اندازی یک ساندویچی موفق ابتدا باید به دنبال یک ایده خلاق برای شیوه ارائه ساندویچ به مردم باشید زیرا این روزها تعداد مغازهآ‌های ساندویچی بسیاد زیاد شده است و اگر میآ‌خواهید موفق شوید باید خاص باشید.

    اما اشتباه نکنید خاص بودن لزوما به معنی صرف هزینه زیاد نیست، سعی کنید ابتدا به مطالعه و بررسی ساندویچیآ‌ها و نمونهآ‌های موفق در سطح شهر بپردازید و دلایل موفقیت آنها را برای خود تحلیل کنید و پس از رسیدن به جمعآ‌بندی وارد مراحل بعدی شوید.
    مرحله بعد گرفتن پروانه بهداشت و مجوزهای قانونی است که کار زیاد مشکلی نیست و در عرض چند هفته میآ‌توان این مرحله را طی کرد.
    حال نوبت تهیه مغازه است که یکی از مهمترین بخشآ‌هاست، ظاهر مغازه ساندویچی بهتر است ساده ولی خاص باشد و نوع تزئینات داخلی مغازه با محصولی که ارائه میآ‌دهد همخوانی داشته باشد. مغازه ساندویچی نیاز نیست خیلی بزرگ باشد و یک مغازه بیست متری هم جوابگوست اما باید با شیوه ارائه خدمات هماهنگی داشته باشد به طور مثال بسیاری از ساندویچیآ‌های موفق وجود دارند که هیچ فضایی برای نشستن ندارند و همه محصول خود را به صورت بیرونآ‌بر عرضه میآ‌کنند. همچنین سعی کنید محل مغازه در خیابانآ‌های اصلی محله که رفت و آمد زیادی دارد باشد و ترجیحا از گشودن ساندویچی در کوچهآ‌های محلی خوداری کنید.
    یکی از شیوهآ‌های موفق، ارائه تنها یک نوع ساندویچ است که به دلیل تمرکز روی یک محصول میآ‌توان آن را با طعمآ‌ها و افزودنیآ‌ها و طعمآ‌دهندهآ‌های مختلفی عرضه کرد که این خود میآ‌تواند جذابیت زیادی برای مشتری ایجاد کند مانند ساندویچیآ‌هایی که تنها به ارائه برگر زغالی با ظاهر و طعمآ‌های متفاوت اقدام میآ‌کنند که بسیار ایده موفقی است.

    درآمدها و هزینه ها
    بر اساس بررسی میدانی برای راهآ‌اندازی یک ساندویچی بین شصت تا هفتاد میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارید؛ البته اجاره مغازه بستگی به متراژ و محل آن دارد ولی به طور متوسط بین سی تا چهل میلیون تومان رهن و یک و نیم تا سه میلیون تومان اجاره نیاز است. برای تهیه یخچال، فر و سایر وسایل و همچنین تزئینات داخل مغازه نیز بین پانزده تا بیست میلیون تومان نیاز است. تهیه مواد اولیه نیز که معمولا به صورت هفتگی خرید میآ‌شود نیز هفتهآ‌ای یک تا دو میلیون خرج بر میآ‌دارد. هزینه انرژی هم حداقل ماهی یک میلیون تومان میآ‌شود که به آن حقوق حداقل یک کارگر با حقوق حداقل هشصد هزار تومان در ماه را باید اضافه کرد.
    فرض کنید یک مغازه ساندویچی ۱۰۰ ساندویچ در روز بفروش برساند و قیمت میانگین ساندویچآ‌ها ۶۰۰۰ تومان باشد. بنابراین درآمد روزانه آن ششصد هزار تومان میآ‌شود و اگر ۳۶۵ روز سال را کار کند درآمد سالیانه این واحد میآ‌شود ۲۱۹ میلیون تومان، حال باید هزینهآ‌ها را از این مبلغ کم کنیم.
    هزینه مواد اولیه در ماه ۸ میلیون تومان و در سال ۹۶ میلیون تومان، هزینه نیروی انسانی (۲ نفر) هر یک در ماه حداقل ۸۰۰ هزار تومان و در سال ۱۹٫۲ میلیون تومان، هزینه انرژی در ماه یک میلیون تومان و در سال ۱۲ میلیون تومان، اجاره بها مغازه به طور میانگین ۲ میلیون تومان در ماه و در سال ۲۴ میلیون تومان، حقوق مدیریت ۲ میلیون تومان در ماه و ۲۴ میلیون تومان در سال در نظر گرفته شده است.
    بنابراین کل هزینه سالانه برابر ۱۷۵٫۲ میلیون تومان میآ‌باشد. پس سود خالص این ساندویچی ۴۳٫۸ میلیون تومان در سال خواهد بود و با توجه به سرمایهآ‌گذاری اولیه به مبلغ ۷۰ میلیون تومان در مدت قریب به ۱٫۶ سال این میزان باز خواهد گشت.


    گشتی در لاله زار
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76138.0

    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=76141

    #2
    پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

    نوشته های شما که همیشه مورد استفاده من هست منو یاد یکی از بچه های انجمن به اسم solsal میندازه!!؟

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

      نوشته اصلی توسط mojalan
      نوشته های شما که همیشه مورد استفاده من هست منو یاد یکی از بچه های انجمن به اسم solsal میندازه!!؟
      ایشون همون کاربر solsal هستن که تغییر نام کاربری دادن.
      پست های ایشون واقعا از پربارترین پست های موجود در انجمن می باشد.

      موفق باشید
      چرا ناراحتی پاتریک!
      + امروز ی بچه دیدم سرچهارراه گل میفروخت
      - از دیدنش ناراحت شدی؟
      + نه
      پس چی ناراحتت کرده
      + اینکه دیدن اینجور بچه ها انقدر واسم عادی شده که دیگه ناراحتم نمیکنه
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------
      تاحالا فکر کردی بیسواد کیه؟- بی سواد یعنی کسی که نمیتونه ذهنیاتش رو عملی کنه!
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------
      محصولات

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

        جناب solsal کلا از قدیم الایام اهل ریز بینی و حقیقت گویی بودند و همین امر سبب شده پستهاشون بسیار دلپسند و پرمحتوا باشه .نکته ای که در اکثر کاربران دیگه دیده نمیشه. اگر اشتباه نکنم توی تاپیک همکاران(تاپیک پشت پرده و مربوط به گذشته) هم چند بار بهشون تذکر دادند که پستهاشون ممکنه باعث ناامید کردن یه عده بشه :biggrin:
        در کل کاش همه مثل ایشون اهل حقیقت گویی بودن

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

          در ادامه فرمایشات جناب gani یا solsal قدیم :mrgreen:
          عرض کنم تا حدودی این فرمول درسته . مثلا در ماه های حرام و بلاخص رمضان تا اونجایی که من دیدم حتی شرکت در حد تعطیلی میرفت که نتیجه در این ماه ها سودی انچنانی از تولید ندارند .

          و در این پست http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=113277.0
          ظاهرا صنعت خودرو مهمتر از صنایع غذایی بوده . و در این مدت بحث و گفتگو در مورد شرکت هایی متخلف . حتی یکی از دوستان نام شرکت را جویا نشد . تا در صورت مشاهده محصولات عکس العمل مناسب و یا از خرید ان سر باز زنند .
          لذا نتیجه میشود که یا دوستانی که در این مباحث بودنند یا اصلا علاقه ای به فست فود و محصولات این چنینی ندارند یا در کل بیخیال سلامت هستند . :redface:

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

            نوشته اصلی توسط سمیراا
            در ادامه فرمایشات جناب gani یا solsal قدیم :mrgreen:
            عرض کنم تا حدودی این فرمول درسته . مثلا در ماه های حرام و بلاخص رمضان تا اونجایی که من دیدم حتی شرکت در حد تعطیلی میرفت که نتیجه در این ماه ها سودی انچنانی از تولید ندارند .

            و در این پست http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=113277.0
            ظاهرا صنعت خودرو مهمتر از صنایع غذایی بوده . و در این مدت بحث و گفتگو در مورد شرکت هایی متخلف . حتی یکی از دوستان نام شرکت را جویا نشد . تا در صورت مشاهده محصولات عکس العمل مناسب و یا از خرید ان سر باز زنند .
            لذا نتیجه میشود که یا دوستانی که در این مباحث بودنند یا اصلا علاقه ای به فست فود و محصولات این چنینی ندارند یا در کل بیخیال سلامت هستند . :redface:
            پس بنده اسفنااااااج بودم؟ :biggrin:

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

              نوشته اصلی توسط .Alone.
              پس بنده اسفنااااااج بودم؟ :biggrin:
              بله درست میگین .
              شرمنده اینقدر PM دارم و خوندم که شما را یادم رفته بود . والبته شما فقط یک نفر بودین که درپیام ها اسم شرکت طرف را میخواستین الان هم گشتم تا پیام شما را از نو دیدم تا متوجه شدم . :biggrin:

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

                با سلام خدمت دوستان عزیز ...
                چون دلم از بازار کار خودمون پره ، این پست رو میزارم ...
                [hr]
                من خودم 4 سال دانشجویی خارج از شهر خودم بودم ، و تو این 4 سال واقعا آشپزیم دگر گون شده :mrgreen:
                انواع ساندویچ ها رو بلدم به بهترین وجه ممکن درست کنم ، دیگه خورشت و پلو و چلو و ... بماند .

                الآن فقط فلافل میخورم ، البته تا به حال فلافلی که باب میل خودم باشه نخوردم ( البته یه فلافلی هست پایین تر از میدون حر اسمش هفت چنار ؛ دوران خدمت از اون ساندویچی فلافل میگرفتم ، خداییش خوشمزه بود ) و همیشه به این فکر میکنم که اکثر فلافلی ها نه سواد بالایی دارند و نه خلاقیت آنچنانی ، فلافلاشونم که بیمزه و ینواخته ... و چرا اینقدر درآمد بالایی دارند ( حداقل ماهی 4 تا 5 میلیون ) ، اون وقت یه مهندس برق با اون همه خلاقیت و ... و ... باید با حقوق حداکثر ماهی 3 میلیون کار کنه :rolleyes:

                زندگی تو کشوری که فلافلیش موفق تر از یه مهندسشه عذاب آوره
                - اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَليِّکَ الفَرَج -
                ارتباط با من : ir02x6
                طراحی و ساخت انواع منابع تغذیه سوئیچینگ - SMPS Designer

                دیدگاه


                  #9
                  پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

                  وقت بخیر

                  زندگی تو کشوری که فلافلیش موفق تر از یه مهندسشه عذاب آوره
                  بنظزتون چکار باید کرد دوست عزیز !!!!!!!!!!!!!!!!

                  دیدگاه


                    #10
                    پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

                    نوشته اصلی توسط ir02x6
                    با سلام خدمت دوستان عزیز ...
                    چون دلم از بازار کار خودمون پره ، این پست رو میزارم ...
                    [hr]
                    من خودم 4 سال دانشجویی خارج از شهر خودم بودم ، و تو این 4 سال واقعا آشپزیم دگر گون شده :mrgreen:
                    انواع ساندویچ ها رو بلدم به بهترین وجه ممکن درست کنم ، دیگه خورشت و پلو و چلو و ... بماند .

                    الآن فقط فلافل میخورم ، البته تا به حال فلافلی که باب میل خودم باشه نخوردم ( البته یه فلافلی هست پایین تر از میدون حر اسمش هفت چنار ؛ دوران خدمت از اون ساندویچی فلافل میگرفتم ، خداییش خوشمزه بود ) و همیشه به این فکر میکنم که اکثر فلافلی ها نه سواد بالایی دارند و نه خلاقیت آنچنانی ، فلافلاشونم که بیمزه و ینواخته ... و چرا اینقدر درآمد بالایی دارند ( حداقل ماهی 4 تا 5 میلیون ) ، اون وقت یه مهندس برق با اون همه خلاقیت و ... و ... باید با حقوق حداکثر ماهی 3 میلیون کار کنه :rolleyes:

                    زندگی تو کشوری که فلافلیش موفق تر از یه مهندسشه عذاب آوره
                    وحید جان نمی خواهم بگم وضعیت علم و مهندسی و .........تو کشور خوبه اما به نظر من اعداد شما اشتباه است .

                    درآمد فلافلی حداقل 4-5نیست خیلی کمتر از اینم وجود داره حتی تو همون تهران سایر شهرها که بماند حتی به نظر من میانگین هم نیست.

                    کارهایی مثل مغازه داری ،رستوران،شرکت ،کارخانه و...........شاید شما ماهی 20میلیون هم در بیارید اما این اسمش سود نیست
                    همون فلافل یا شما کارت نمی گیره یا اینکه مغازه خوبی باید داشته باشی یعنی یک جای پر رفت و آمد و وسط شهر حالا اجاره یک همچین مغازه هایی تو همون تهران کم کم ماهی 2میلیونه .
                    اجاره،پول آب برق گاز تلفن،عوارض،اتحادیه،بهداشت،کارگر،مالیات،حق تابلو،سود بانکی رهن مغازه و سرمایه خوابیده ،ایاب ذهاب،بیمه خودتون و کارگر...........را باید از سود کم کنید تا سود نهایی به دست بیاد .حالا اینکه طرف مغازه از خودش داره بحثش جداست من مهندس هم می تونم از پدرم یک مغازه ارث داشته باشم بدم اجاره ماهی 2تومن اجاره بگیرم 50هم رهن بگذارم بانک ماهی یک سود بگیرم 2تومن هم حقوق کارمندی میشه ماهی 5تومن درآمد!!!!

                    برا همین میگند بهترین شغل بابای پول دار داشتنه :mrgreen:(البته این فقط یک شوخی چون مرد بدون شغل یا فاسد میشه یا مریض)

                    اما یک کارمند مهندس که ماهی بر فرض یک میلیون می گیره و اکثرا هم بیمه هستند ماه 12هم یک ماه عیدی می گیرند یعنی در واقع برای 12ماه کار 13میلیون پول می گیرند تنها هزینه ای که داره هزینه ایاب ذهاب است.از طرفی همین مهندس می تونه خودش شرکت یا تولیدی و......بزنه و مثل یک فلافلی کسب و کارش را راه بندازه

                    مقایسه شما از این باب اشتباه که یک مهندس کارمند که به قول شما حداکثر 3میلیون در ماه می گیره(که بیشتر از اینم هست من خودم سراغ دارم) را نباید با یک کارفرما مقایسه کرد .مهندس کارمند را باید با آشپز یک رستوران مقایسه کرد


                    به نظر من این اختلاف درآمدها ارتباطی به کشور ما هم نداره تو همون آمریکاش هم چندتا مهندس برق هست که درآمدش اندازه یک شعبه مک دونالد باشه؟؟؟؟؟؟؟ یا مثلا فلان بچه با ارائه نقد و ریویو از اسباب بازی ها در نت میلیونر میشه چندتا مهندس تو همون کشور می تونند به این درآمدها برسند

                    مشکل کشور ما سر میانگین ها است میانگین درآمد اصناف با توجه به سطح تخصص و زحمتی که میکشند متناسب نیست

                    کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
                    ولتر

                    دیدگاه


                      #11
                      پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

                      نوشته اصلی توسط mohamad-h
                      درآمد فلافلی حداقل 4-5نیست خیلی کمتر از اینم وجود داره حتی تو همون تهران سایر شهرها که بماند حتی به نظر من میانگین هم نیست.
                      یه خاطره از عید همین امسال: شهر سبزوار در میدان خروجی شهر به سمت روستاهای اطراف(که البته در مسیر مسافرهای نوروزی هم نیست و عملا در حاشیه شهره) میخواستم از یه ساندویچی دور میدون؛ ساندویچ بخرم. مجبور شدم ماشینمو همون دور میدون پارک کردم. داخل ساندویچی سفارش دادم و گفتم تا آماده شدنش داخل ماشینم منتظر میمونم تا افسر جریمم نکنه؛ برگشت گفت افسر اینجا نمیاد ؛ ماشین خودمم دور میدون پارکه؛ ماشین طرف چی بود؟ یه اپتیمای مامانی ! ماشین من کارمند چی بود یه پراید مدل 81
                      پی نوشت: بعید میدونم کسی از شما؛ کارمند با ماشین مدل بالاتر از پرشیا دیده باشه!!!!!!!!!

                      دیدگاه


                        #12
                        پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

                        نوشته اصلی توسط mojalan
                        یه خاطره از عید همین امسال: شهر سبزوار در میدان خروجی شهر به سمت روستاهای اطراف(که البته در مسیر مسافرهای نوروزی هم نیست و عملا در حاشیه شهره) میخواستم از یه ساندویچی دور میدون؛ ساندویچ بخرم. مجبور شدم ماشینمو همون دور میدون پارک کردم. داخل ساندویچی سفارش دادم و گفتم تا آماده شدنش داخل ماشینم منتظر میمونم تا افسر جریمم نکنه؛ برگشت گفت افسر اینجا نمیاد ؛ ماشین خودمم دور میدون پارکه؛ ماشین طرف چی بود؟ یه اپتیمای مامانی ! ماشین من کارمند چی بود یه پراید مدل 81
                        پی نوشت: بعید میدونم کسی از شما؛ کارمند با ماشین مدل بالاتر از پرشیا دیده باشه!!!!!!!!!
                        اطمینان دارم متن منو با دقت نخوندید بازم می گویم مقایسه یک صاحب کار یا کارفرما با یک کارمند اشتباه است

                        از طرفی این حرف شما که یک فلافلی دیدید ماشین 150میلیونی داره دلیل نمیشه که این صنف همه ماشین 150میلیونی دارند .از طرفی من به شما حداقل 10تا کارمند نشون میدم که ماشین حداقل 2برابر این قیمت دارند

                        بحث سر اینه که شما از کجا می دونید همین فلافلی یا فلان کارمند پول این ماشین را از درآمد شغلش به دست آورده ؟؟؟؟؟؟!!!

                        با جوی که تو کشور ما به وجود اومده و خیلی ها جیب خالی پزعالی شدند طرف میره فلان زمین کشاورزی پدریش را می فروشه میاد باهاش ماشین می خره .از این افراد تو جامعه خیلی خیلی زیاد شدند .یا باهمین چند برابر شدن قیمتهای ملک ،ارز و سکه و.......خیلی ها پول های رویایی مفتی به جیب زدند یک نمونه کوچیک میشناسم 100میلیون پول داشت سکه 700تومنی خرید 1200فروخت بعد هم پولشو در 2سال پیش که اوج بورس بود برد تو بورس 2برابر کرد حالا هم پولشو گذاشته بانک میگه منتظرم ماشین ارزون بشه برم یه ماشین توپ بخرم چشم همه در بیاد (دقیقا این جمله ای که طرف می گفت)

                        یک چیزی بگم که خودم هنوز بهش عمل نکردم اما شاید بقیه عمل کنند دعای خیرش به منم برسه .

                        چه در دنیا چه ایران کار و تحصیلات برای اکثر افراد (نه همه)یک طرف ماجرا است سرمایه گذاری و پس انداز یک طرف دیگه حالا چرا میگم تو تمام دنیا این بحث هست؟؟؟؟چون اکثر این کتابهای موفقیت و......پر فروش دنیا را مطالعه کنید می بینید که در مورد سرمایه گذاری بحث می کنه و میگه آینده مالی بیشتر افراد را خواهد ساخت

                        حالا برای اینکه بتونید فرصت های سرمایه گذاری کشورتون را پیدا کنید باید اقتصاد و اخبار کشور را دنبال کنید و تحلیل کنید.پیشرفت شغلی و تحصیلی و علمی هم جای خود داره و باید وقت مناسب خودش را براش گذاشت اما اینو باید قبول کرد که تعداد اندکی از افراد در دنیا می تونند کارآفرین یا بهترین های شغل خودشون باشند بقیه اگر می خواهند زندگی خوبی داشته باشند باید سرمایه گذاری را یاد بگیرند اگر نه در پیری به جای آرامش قطعا باید با فشار زیاد کار کنند تا شاید بتونند زنده بمانند

                        کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
                        ولتر

                        دیدگاه


                          #13
                          پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

                          اول در اقتصادهای غیر صنعتی مثل کشور ما، کارکرد سرمایه و رانت برای درآمدزائی؛ قویتر از تخصص، تکنولوژی، اختراع صنعتی و ... است.

                          دوم در ایران، بعضی شغلها هستند که با حمایت ویژه قانونی، ذاتا سودهای کلانی نصیب صاحبان آن کسب و کار می کند مثل:

                          _فروشندگان طلا و جواهر که رسما می توانند سودهای 30 تا 50 درصدی در خرید طلای کهنه و فروش طلای نو داشته باشند.

                          _ صاحبان بنگاههای املاک که در هر معامله فروش، رهن و اجاره؛ رسما و قانونا حجم زیادی پول به جیب می زنند.

                          _ پزشکان متخصص و جراحان که قانون به آنها می گوید برای هر 3 دقیقه معاینه، 30 تا 40 هزار تومان بگیرید و لذتش را ببرید.

                          _ وکلا که با حمایت رسمی قانون، درصدی کار می کنند و گاهی بدون زحمت، حتی پولهای میلیاردی را در حساب خود زیارت می کنند.

                          _ صاحبان سهام پتروشیمی ها که خوراک (گاز طبیعی) را از دولت، به جای نرخ جهانی 48 سنت به ازای هر متر مکعب، حدود 12 سنت دریافت می کنند (تا یک سال پیش که 2.5 سنت بود!) و گاهی پتروشیمیها تا 400 درصد سود می کنند.

                          _ صاحبان غرفه های مستقر در میادین میوه و تره بار که راحت تا 100 درصد سود دارند.

                          _ صاحبان کارخانه های سنگ بری که سنگ کوپ را از معدن کیلوئی می خرند و بعد متری به مردم می فروشند.

                          _ صاحبان کارگاههای آبکاری که اگر قطعه شما سنگین باشد (مثل تیر آهن)؛ با شما کیلوئی (!) حساب می کنند و اگر سطح آن گسترده و نازک باشد (مثل پلیت)، آنوقت به سرعت تغییر رویه داده و با شما متری حساب می کنند.

                          حالا کدام فلافل فروشی تا این حد سود دارد؟! کدوم تولید کننده غیر انحصاری تجهیزات الکترونیکی داخلی را می شناسید که بتواند این مراتب از سود را به دست بیاورد؟

                          به نظرم یک مهندس الکترونیک باهوش که دارای سرمایه کلان نیست؛ از میان مشاغل ویژه بالا، می رود دنبال کسب مجوز بنگاه املاک و مسکن که سرمایه ای نمی خواهد و به جز اجاره یک دهنه مغازه، حداکثر یک میز و نیز یک صندلی متناسب با سایز ... ، تمهید دیگری لازم ندارد.

                          دیدگاه


                            #14
                            پاسخ : فست فود(ساندویچ و پیتزا) کسبآ‌وکاری با سرمایه 60میلیون و درآمد 200میلیون

                            نوشته اصلی توسط مهندس نوآور
                            اول در اقتصادهای غیر صنعتی مثل کشور ما، کارکرد سرمایه و رانت برای درآمدزائی؛ قویتر از تخصص، تکنولوژی، اختراع صنعتی و ... است.

                            دوم در ایران، بعضی شغلها هستند که با حمایت ویژه قانونی، ذاتا سودهای کلانی نصیب صاحبان آن کسب و کار می کند مثل:

                            _فروشندگان طلا و جواهر که رسما می توانند سودهای 30 تا 50 درصدی در خرید طلای کهنه و فروش طلای نو داشته باشند.

                            _ صاحبان بنگاههای املاک که در هر معامله فروش، رهن و اجاره؛ رسما و قانونا حجم زیادی پول به جیب می زنند.

                            _ پزشکان متخصص و جراحان که قانون به آنها می گوید برای هر 3 دقیقه معاینه، 30 تا 40 هزار تومان بگیرید و لذتش را ببرید.

                            _ وکلا که با حمایت رسمی قانون، درصدی کار می کنند و گاهی بدون زحمت، حتی پولهای میلیاردی را در حساب خود زیارت می کنند.

                            _ صاحبان سهام پتروشیمی ها که خوراک (گاز طبیعی) را از دولت، به جای نرخ جهانی 48 سنت به ازای هر متر مکعب، حدود 12 سنت دریافت می کنند (تا یک سال پیش که 2.5 سنت بود!) و گاهی پتروشیمیها تا 400 درصد سود می کنند.

                            _ صاحبان غرفه های مستقر در میادین میوه و تره بار که راحت تا 100 درصد سود دارند.

                            حالا کدام فلافل فروشی تا این حد سود دارد؟! کدوم تولید کننده غیر انحصاری تجهیزات الکترونیکی داخلی را می شناسید که بتواند این مراتب از سود را به دست بیاورد؟

                            به نظرم یک مهندس الکترونیک باهوش که دارای سرمایه کلان نیست؛ از میان مشاغل ویژه بالا، می رود دنبال کسب مجوز بنگاه املاک و مسکن که سرمایه ای نمی خواهد و به جز اجاره یک دهنه مغازه، حداکثر یک میز و نیز یک صندلی متناسب با سایز ... ، تمهید دیگری لازم ندارد.
                            چیزی که درمورد پزشکا ، بنگاه ها و وکلا گفتی درسته اما قانونی نیست
                            اي خدا ، من بايد از نظر علم از همه برتر باشم، تا مبادا که دشمنان مرا از اين راه طعنه زنند. بايد به آن سنگدلاني که علم را بهانه کرده و به ديگران فخر ميآ*فروشند، ثابت کنم که خاک پاي من هم نخواهند شد. بايد همه آن تيره دلان مغرور و متکبر را به زانو در آورم، آنگاه خود خاضع ترين و افتاده ترين مرد روي زمين باشم.
                            شهيد دکتر مصطفي چمران
                            اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم
                            ; C is not for children

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X