اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کمکم کن! - مشکل در رله

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

    دوباره از مهندس ردیف بالا تشکر کردم.

    این تریاک رو نگاه کردم توو دیتا شیت. سه پایه است. یعنی عین یه کلید رفتار میکنه؟ اما من یه سوئیچ دو کنتاکت میخام. شاید مجبور از دوتا تریاک بغل هم استفاده کنم!
    در ضمن انگار 4 آمپری است نه 8!؟ من دقیقا نمی دونم چطور کار میکنه؟ یعنی باید به پایه ی گیت چه ولتاژی بدم؟ کل سیستم من فقط با 5 ولت کار میکنه نه بیشتر.
    موتور جریان نامیش 2.2 آمپره. و واقعا در کسری از ثانیه به سرعت نهاییش میرسه. درواقع موتور و گیربکس با هم هستند پس خیلی زود به سرعت نامی میرسه. پس فکر می کنم تریاکی با جریان 5-6 آمپر مناسب باشه.
    بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
    "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

      نوشته اصلی توسط ahmadmn
      کافیه یه مقاومت 100 اهم + خازن 100 نانو 400 ولت را با هم سری کنی. بعد این مدار سری را با کنتاکت رله موازی کن.
      دیگه جرقه ای نخواهی دید!

      تصمیم گرفت به جای تریاک از رله استفاده کنم. توان مقاومت چند باید باشه؟ آخه این عدد هارو از کجا گفتی؟ از ثابت زمانی اش؟
      بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
      "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

        این عدد ها تجربیه و با همون ثابت زمانی محاسبه میشه. چون اندوکتانس موتور ناشناخته است نمیشه محاسبات دقیقی کرد.
        تو بزار ببین جرقه از بین میره.
        با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

          توان مقاومت چقدر باشه؟؟!! :angry: :angry: :angry: :angry:
          بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
          "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

            1/4 وات کافیه چون تا بیاد داغ بشه جریانش صفر میشه!
            با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

              این نشون میده که من درست نفهمیدم اسنابر چه غلطی میکنه.
              اول خازن دشارژه. تا رله وصل میشه یهو جریان میکشه و این جریان از مقاومت 100 اهم هم رد میشه که شما میگی داغ نمیکنه. و بعد خازن شارژ میشه و جریان صفر. :agree:

              دوباره که رله قطع میشه، خازن و مقاومت 100 اهم و سلفیجات داخل موتور یه RLC میشن و لابد احتمالا :question: :question:جریان برگشتی سلف از تو خازن میره تو سلف و .... نمی دونم!! :question: :question: :question:
              بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
              "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

                نوشته اصلی توسط ahmadmn
                کافیه یه مقاومت 100 اهم + خازن 100 نانو 400 ولت را با هم سری کنی. بعد این مدار سری را با کنتاکت رله موازی کن.
                دیگه جرقه ای نخواهی دید!
                خازن 400 ولتی منظورت 400 ولت AC است دیگه؟
                بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
                "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

                  400 ولت که DC یا AC نداره! خازنی که روش نوشته 400 ولت. این ماکزیمم ولتاژ مجاز خازنه.

                  اسنابر رو هم درست متوجه شدی. فقط و فقط در موقع قطع یا وصل رله جریان از خازن و مقاومت رد میشه. و چون دم به دقیقه نمی خوای قطع و وصل کنی هیچکدوم داغ نمیشه.
                  با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

                    ببین! من از خازن 600 ولتی 100 نانو و یه مقاومت 100 اهم نیم وات استفاده کردم.
                    خیلی بهتر شد! :wow: :applause:
                    قبلا بی برو برگشت جرقه رو میزد اما الان هرزگاهی میزنه! :smile:

                    چیکار کنم که تعداد دفعاتش کمتر بشه؟ :question: مقاومت رو حذف کنم؟ :question: خازن رو کلفت کنم؟ :question:
                    بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
                    "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

                      اگه مقاومت رو حذف کنی که رله برباد میره چون خازن مستقیم تخلیه میشه تو کنتاکت های رله.

                      پس یه 7K391 هم با اسنابرت موازی کن. 7K391 یک مقاومت غیر خطی یا VDR است که مانع ایجاد ولتاژ های بالا توسط مدار RLCآ‌ می شود. در واقع انرژی مدار تشدید را دمپ می کند و مدار به سرعت میرا می گردد.
                      با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

                        خازنو تغییر بدم درست نمیشه؟؟ اسم بازاری اون قطعه جیه؟
                        بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
                        "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

                          سلام
                          این تایپیک واقعا خوبه ( ایول ) :applause:
                          biggrin:
                          در واقع انرژی مدار تشدید را دمپ می کند و مدار به سرعت میرا می گردد.
                          :eek:
                          ها اینی که وگفتی یعنی چه ؟ oo:

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

                            نوشته اصلی توسط aminr67
                            خازنو تغییر بدم درست نمیشه؟؟ اسم بازاری اون قطعه جیه؟
                            مهندس، کجای جمهوری میشه پیداش کرد؟ اون قطعه رو میگم...
                            بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
                            "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

                            دیدگاه


                              #29
                              پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

                              دایی جان
                              جوان الکترونیک و خیلی های دیگه دارن. به همین نام 7K391
                              اگه نداشت می تونی 7K431آ‌رو بگیری که ولتاژت بالاتره.

                              درود جان
                              هر مداری که از شلف و خازن و مقاومت تشکیل شده باشه RLC نام داره. این مدارات دو حالت رفتاری ممکنه داشته باشن که به اندازه ی مقادیر مربوط میشه. یکی حالت از ایندو حالت نوسانی است. البته نوسانات توسط مقاومت میرا میشه اما باعث جرقه های زیاد در رله ی دایی جان خواهد شد.
                              VDRآ‌ که مثل دو تا دیود زنر معکوس سری شده عمل می کنه در اولین نوسان که ولتاژ بالا میره هدایت میکنه و تمام انرژی ذخیره شده در LCآ‌ مدار مصرف می کنه و این کار جلوی نوسانات رو میگیره. در این حالت می گیم نوسانات میرا یا دمپ شده.
                              با عرض پوزش خدمت دایی های عزیزم تا اطلاع ثانوی به اینترنت دسترسی ندارم.

                              دیدگاه


                                #30
                                پاسخ : کمکم کن! - مشکل در رله

                                الان متوجه شدم استفاده از VDR یه ایراده اساسی داره! :eek: oo:
                                چون گفتی که VDR رو باید موازی اسنابر کنم، خب یعنی دارم vdr رو موازی کلید (پایه های رله) می کنم عملا! :nerd: یعنی اینجوری کلید سوت میشه و جریان از طریق همین vdr میگذره و میره توو موتور و اون وخته که نمی دونم چه بلایی سر موتور میاد؟؟؟!!! oo:
                                بابا هی این امضای منو پاک نکن! حساسیت داری؟!
                                "سبز سبــــزم ریشه دارم! من درختــــــــــــی استوارم!"

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X