اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مدار برای اتش کردن تریستور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : مدار برای اتش کردن تریستور

    سلام من یک تریستور را خواستم راه اندازی کنم که یک led را روشن کرده و وقتی گیت را قطع کنم باز led روشن بماند اما مدار را که بستم این اتفاق نمی افتد یعنی تا گیت را قطع کنم led خاموش میشود :angry:
    مثبت باطری به اند led - از کاتد led به اند تریستور - از کاتد تریستور به منفی باطری - گیت هم به مثبت باطری
    الکترونیک همه کاره دنیا

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : مدار برای اتش کردن تریستور

      نوشته اصلی توسط REZAMASIH
      :smile: چیزی که گفتید خیلی دقیق نیست. کاربردشو در مدارتون باید مشخص کنید. اگر مدار آمپر پایینه شاید برای هدایت یا قطع ولتاژ بکار بره .همون چیزی که آقا فرشاد گفت.به عبارتی کارش کنترل شارژ باشه.
      در مدارهای شارژر باتری AC/DC با آمپر بالا(بالای 10 آمپر) خصوصا مدلهای قدیمی از دو تایرستور و دو دیود به عنوان یک رگولاتور کنترل شونده استفاده میشه. دیگه اونجا تریگ کردن تایرستور ها زمانبندی کنترل شده ای میخواهد که معمولا با ولتاژ برق شهر همزمان و کنترل می شود.
      سلام
      یک شارژر حفاظت شده هست با دو تا 151 روی هیت سینک و یک ای سی 324 و دو عدد ترانزیستور کوچک و رله میخواستم دقیقا کار رله و اون تریستورها تو این شارژر چیه؟

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : مدار برای اتش کردن تریستور

        سلام دوست عزیز
        من خیلی تلاش کردم تا مدار یا ی مقاله یا هرچیزی درباره ساخت اینورتر پیدا کنم ولی متاسفانه یا دانلود نمیشد یا چیز کاربردی نبود اگه امکان داره لطفا واسم میل کنید آخه هیچ سایتی پیدا نکردم ک چیز بدرد بخوری داشته باشه
        خیلی ممنون

        دیدگاه

        لطفا صبر کنید...
        X