پاسخ : راه اندازی موتور AC با ترایاک
خوب من این روش رو انجام دادم ... و خیلی خوب هم جواب میده ...
فرض کنید ترایاک و اپتوکوپلر 220 ولت ما رو سوییچ کنن ... این ولتاژی که قابل سوییچ شدن هستند را A , B مینامیم ...
از طرفی رله 8 تا سر داره ... پایه های (+) و (-) و Com1 , Com2 , NO1 , NO2 , NC1 , NC2
روش اتصال :
+ : که + رله به 5 ولت یا 12 ولت یا 24 ولت میخوره.
-: که توسط ULN یا درایور دیگری سوییچ میشه .
A: به COM1 متصل میشه . ( پاور 220 قابل سوییچ با ترایاک )
B: به COM2 متصل میشه . ( پاور 220 قابل سوییچ با ترایاک )
NO1: به NC2 وصل میشه .
NO2 : به NC1 وصل میشه .
در نهایت دو سر موتور رو به NO1 و NO2 میزنیم ...
الان تازه فهمیدم که موتور ایشون 3 سیمه هست و این روش جوابشون رو نمیده ... اگر 2 سیمه بود و با عوض کردن قاز و نول جهت موتور عوض میشد ... این راه جواب میداد ...
نوشته اصلی توسط علی حیاتی
فرض کنید ترایاک و اپتوکوپلر 220 ولت ما رو سوییچ کنن ... این ولتاژی که قابل سوییچ شدن هستند را A , B مینامیم ...
از طرفی رله 8 تا سر داره ... پایه های (+) و (-) و Com1 , Com2 , NO1 , NO2 , NC1 , NC2
روش اتصال :
+ : که + رله به 5 ولت یا 12 ولت یا 24 ولت میخوره.
-: که توسط ULN یا درایور دیگری سوییچ میشه .
A: به COM1 متصل میشه . ( پاور 220 قابل سوییچ با ترایاک )
B: به COM2 متصل میشه . ( پاور 220 قابل سوییچ با ترایاک )
NO1: به NC2 وصل میشه .
NO2 : به NC1 وصل میشه .
در نهایت دو سر موتور رو به NO1 و NO2 میزنیم ...
الان تازه فهمیدم که موتور ایشون 3 سیمه هست و این روش جوابشون رو نمیده ... اگر 2 سیمه بود و با عوض کردن قاز و نول جهت موتور عوض میشد ... این راه جواب میداد ...
دیدگاه