اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تابلو برق موتور بالابر

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    تابلو برق موتور بالابر

    راه اندازی موتور بالابر با کلید-فیوز و کنتاکتور به چه صورته؟ چندتا کنتاکتور لازمه؟سیم بندیش به چه صورته؟

    #2
    پاسخ : تابلو برق موتور بالابر

    تک فاز با سه فاز فرق میکنه . و موتور بالابر ساختمانی با بالابر صنعتی فرق میکنه . موتور کم وات با موتور پروات فرق میکنه .بالابر شتاب دار با بالابر سرعت ثابت فرق میکنه .
    تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
    داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

    دیدگاه


      #3
      پاسخ : تابلو برق موتور بالابر

      تک فاز ساختمانی

      دیدگاه


        #4
        پاسخ : تابلو برق موتور بالابر

        http://0912690.blogfa.com/post/191
        تنها موردي كه همه آدما يقين دارن خدا در حقش زیاد لطف کرده
        داشتن عقله زيادتر از دیگر آدم ها است

        دیدگاه


          #5
          پاسخ : تابلو برق موتور بالابر

          سلام و تشکر
          اون سیم زرد تو روش کنتاکتور نقشش چیه؟

          دیدگاه


            #6
            پاسخ : تابلو برق موتور بالابر

            نوشته اصلی توسط power110
            سلام و تشکر
            اون سیم زرد تو روش کنتاکتور نقشش چیه؟
            سیم زرد نول هست .
            من تا الان 6 تا از این بالا بر های تک فاز با موتور 3 اسب را کنترل از راه دور بستم . اولیش را هم یه بالابر داشتیم که پدرم روی ساختمون خودمون قرار داده بود . وقتی کنترلیش کردم گارگر ها یه نفس راحت کشیدن . چون از بالا به پایین نگاه کردن خودش هنر میخواد چه برسه به این که باش مدام کارکنی . قسمت قدرتش .دوتا کنتاکتور میخواد که اگه بخواین ارزون دربیاد و جواب هم بده باید حتما از کنتاکتور ساسین یا D12 یا D18 استفاده بکنین . کلا بگم که موتور دوتا سیم داره که ماله اصلی هست مشخصه و دوتا هم سیم از سیم پیچ کمکی میاد پس میشه چهار تا سیم از موتور داریم دوتاش را همیشه یه برق فاز و نول میدیم تو کنتاکتور و دوتای سیم از موتور را که مال کمکی هست البته فرقی هم نداره . را فاز و نولش را برعکس میکنیم که روی جهت دور تاثیر داره .

            دیدگاه


              #7
              پاسخ : تابلو برق موتور بالابر

              با تشکر
              4تا سیم موتور دو تا فاز و نول هستن و دو تا دیگه برای بالا و پایین درسته؟فاز و نول به بوبین دو کنتاکتور میره و کمکیا به کنتاکت های دیگه؟داخل عکس شاسیه بالا و پایین رو بهم وصل کرده،میشه اینو توضیح بدید؟تو کلید اهرمی اگه ترتیب سه رنگ قرمز سبز مشکی رعایت نشه موتور میسوزه؟

              دیدگاه


                #8
                پاسخ : تابلو برق موتور بالابر

                نوشته اصلی توسط power110
                با تشکر
                4تا سیم موتور دو تا فاز و نول هستن و دو تا دیگه برای بالا و پایین درسته؟فاز و نول به بوبین دو کنتاکتور میره و کمکیا به کنتاکت های دیگه؟داخل عکس شاسیه بالا و پایین رو بهم وصل کرده،میشه اینو توضیح بدید؟تو کلید اهرمی اگه ترتیب سه رنگ قرمز سبز مشکی رعایت نشه موتور میسوزه؟
                اولین سوال درسته .
                فقط یه نول مشترک بین دو تا کنتاکتور میره به بوبین هاش که تو عکس سیم زرده . مثلا شما سیم زرد را ببر به یه سر بوبین هر دوتا از کنتاکتور ها به نام A1 و فاز میره به دسته . تو شاسی ها دوتا شاسی بهم از یه طرف وصل هستن . پس دوتا شاسی یه مشترک داره که فاز برق را مستقیما میدی به مشترکش تو عکس سیم قزمز میره به مشترک شاسی ها .. و دوتا سیم از دوتا شاسی میمونه که اونا را هم بیرون میدی میرن به سر دیگر بوبین کنتاکتور ها مثل A2 هر دوتا کنتاکتور
                به این نکته توجه کن که هر بوبین کنتاکتور 3 تا سر داره یا سه تا پیچ برای جا زدن سیم برق برای تغذیه بوبین که دوتای اون از داخل بهم اتصال صفر هست که معمولا بنام A2 هستن و هرگز نباید فاز و نول را مستقیم به این دو سر بزنین . فاز باید بره به A1 و نول هم باید بره به A2
                پس تو عکس فاز برگشتی از شاسی ها که به دو سر بوبین کنتاکتور میره میشه دوتا سیم سبز کم رنگ و پرنگ
                در این جا هیچ وقت موتور نمیسوزه چون فقط با کنتاکتور موتور راه اندازی میشه ...

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X