اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

    نوشته اصلی توسط پژمان اکبری
    موتور تک فاز اصلا گشتاور راه اندازی نداره و سیم پیچ راه انداز کارش اینه که به سمت جهت چرخش مورد نیاز اختلاف فاز ایجاد میکنه با سیم پیچ اصلی
    اگه دو سر سیم پیچ راه انداز را باز کنی زمانی که به موتور برق وصل کنی با دست به هر سمتی که بچرخونی موتور به همون جهت شروع به چرخش میکنه
    این از اون
    اگه تو سیستم کلاچ مشکلی باشه و قطع نکنه موتور صدای زیادی میده . نه خیلی زیاد ولی صداش بلندتر میشه و مصرف توانش هم بیشتر میشه
    باید بعد از استارت موتور حدود 3 4 ثانیه بعد صدای قطع کلید گریز از مرکز بیاد
    اینارو گفتم که بگم که منم بلدم
    از اینکه می گید موتور تک فاز گشتاور راه اندازی نداره دقیقا چیه
    در مورد صدا موتور هم ایشون فرمودند که وقتی بقه کولرها خاموشه اصلا صدا نداره پس نباید اشکال فنی باشه
    گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
    همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

      در مورد صدا موتور هم ایشون فرمودند که وقتی بقه کولرها خاموشه اصلا صدا نداره پس نباید اشکال فنی باشه
      بله حرفتون منطقیه / ولی نمیشه همیشه اینطوری فرض کنیم چون اگه اون سیستم خشک باشه (کمبود روغن) یه برق قوی ردش میکنه و مشکلی حس نمیشه ولی باید سالم تر و دقیق تر باشه تا اگه برق205 ولت بود هم کار کنه
      چند سال پیش کولرمون همینطوری بود برق قوی بود خوب روشن میشد ولی شبها و وقتی برق ضعیف بود گیر میکرد و یواش یواش استارت میزد و یه مدتی نمیتونست گریز از مرکزو دور کنه . روغن کاری خیلی موثر بود

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

        منظور خاصی ندارم
        فقط اینکه موتور تک فاز گشتاور راه اندازی نداره و یه سیم پیچ کمکی یا ... نیاز داره
        هميشه به ياد خدا باش !

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

          کلید گریز از مرکز کولر باید به 60% دورنامی ک برسه عمل کنه و این صدا چون در لحظه راه اندازی رخ میده احتمال خیلی زیاد مربوط به همین کلید هستش
          به سیم پیچ راه انداز کاری نداشته باش

          راستی اون دوست عزیزی ک گفت موتور تکفاز گشتاور نداره باید خدمتتون عرض کنم داره ولی برای راه اندازی همون اختلاف فازی ک شما ذکر کردی باعث حرکت میشه اگه دقت کرده باشی بعضی از موتور های تکفاز یه خازن دارن که به راه انداز معروفه برای افزایش کشتاور اولیه هستش و یک خازن هم به صورت دائم کار دارن هر کدوم وظیفه ای رو دارن.

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

            نوشته اصلی توسط پژمان اکبری
            منظور خاصی ندارم
            فقط اینکه موتور تک فاز گشتاور راه اندازی نداره و یه سیم پیچ کمکی یا ... نیاز داره
            بله صد البته ولی موتور کولر که بحثش هست دیگه کامله سیم پیچ راه انداز رو دیگه داره :redface:
            گویند سنگ لعل شود در مقام صبر اری شود ولی به خون جگر شود
            همیشه آخر همه چیز خوبه، اگر هم هنوز خوب نشده پس هنوز آخرش نشده(چارلی چاپلین)

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

              آقا درست شد :icon_razz: بازش کردم دیدم اون پلاتین های سیمپیچ راه انداز حسابی سیاه شدن یه سمباده زدم یه کمم روغنکاری روی شفتش نیاز داشت زدم بستم میزون شد دمتون گرم

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

                خوب الحمدا... :icon_razz: بوش تا اینجا میومد :biggrin:
                خوبه آفرین :applause:

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

                  یه وزنه هم ( 2 تا پیچ یک اندازه) به سویچ گریز از مرکز اضافه کردم خیلی بهتر شد ! صدای قرشش کمتر شد .

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

                    سلام دوستان
                    مشکلی دارم که امیدوارم به دست شما حل بشه و یه باد خنک نصیب من بشه و یه فاتحه نثار روح اموات شما
                    من موتور کولر ابی رو باز کردم و به سیم پیچها رسیدم و قطعی رو پیدا کردم که در مسیر سیم زرد رنگ و کلاف سیم پیچ درشت بود ولی اشتباه من این بود که یادداشت نکردم و چهار تا سوکت زیر کلید گریز از مرکز کولر ابی رو جدا کردم و حالا نمیدونم چه طوری وصل میشه.البته روی کلید رو بلدم که دور کند و تند و کام داره ولی زیر کلید گریز از مرکز که چهار سوکت با رنگ بندی سیم زرد (که دو سوکت به هم وصل شده و دو سر است)بعدی رنگ قرمز و بعدی سبز پر رنگ و بعدی سبز کم رنگ.ممنون میشم که کمک کنید تا زیر کلید گریز از مرکز من این سوکتهارو وصل کنم.از همه شما تشکر میکنم.اگه عکسی از داخل کولر و وصل سیم پیچها به کلید گریز از مرکز هم دارید با توجه به رنگ بندی سیم ها برام بزارید نور علی نوره.ممنون

                    دیدگاه


                      #25
                      پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

                      نوشته اصلی توسط arvinfx
                      دوستان ما کولرمون توی بالکن هستش و یه بار جریانشو گرفتم 1.5َA روی دور کند بود.( نمیدونم چند اسبه) که اتفاقا" بسرم زد و اتوماتش کردم :icon_razz: خونه بهشت شده.

                      ولی مشکل اینه که یهو بی هوا روشن میشه و صدای ژ3 ازش میاد بیرون که همه میریم زیر میز بعضی وقتا :icon_razz: چیزی که به ذهن خودم رسید این بود که جریان راه اندازش خیلی بیشتر از گشتاوریه که برای راه اندازی نیاز داره و بیام 2 سر سیم پیچ راه انداز رو بیارم بیرون از موتور و بعد با یه رئوسا یه مقاومت یا هر چی بیام انقدر جریان راه انداز رو کن کنم که گشتاور اولیه کم بشه ولی بتونه موتور رو بچرخونه.

                      نظر اساتید چیه؟
                      منم همین مشکل رو داشتم و موتور با ضربه و خیلی بد راه میفتاد. مشکل کلید گریز از مرکز و پلاتین هاش که تنظیمشون به هم خورده. (تنظیم که چه عرض کنم بایستی موتور رو باز کنی پلاتین هارو یکم خم کنی)

                      راستی منظورت از اتومات کردن چی بود؟

                      دیدگاه


                        #26
                        پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

                        نوشته اصلی توسط arvinfx
                        آقا درست شد :icon_razz: بازش کردم دیدم اون پلاتین های سیمپیچ راه انداز حسابی سیاه شدن یه سمباده زدم یه کمم روغنکاری روی شفتش نیاز داشت زدم بستم میزون شد دمتون گرم
                        سلام
                        چطوری کولر رو اتومات کردی بگو ما هم یاد بگیریم
                        برو شیر درنده باش ای دغل میانداز خود را چو روباه شل
                        راهنمایی در مورد ساخت فلزی اب

                        دیدگاه


                          #27
                          پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

                          والا برای اتوماتیک کردنش که ی میکروکنترولر گراشتم ولی برای کمتر شدن صدای قرشش ی کار دیگم کردم ، با تریاک و اپتو کوپلر گذر از صفر کاری کردم که موتور ملایمتر روشن بشه و واقعا هم موثر بود

                          دیدگاه


                            #28
                            پاسخ : دستکاری سیم پیچ راه انداز موتور کولر.

                            نوشته اصلی توسط arvinfx
                            والا برای اتوماتیک کردنش که ی میکروکنترولر گراشتم ولی برای کمتر شدن صدای قرشش ی کار دیگم کردم ، با تریاک و اپتو کوپلر گذر از صفر کاری کردم که موتور ملایمتر روشن بشه و واقعا هم موثر بود
                            شنیدن کی بود مانند دیدن ( شماتیک ) :biggrin: :mrgreen: :mrgreen:
                            برو شیر درنده باش ای دغل میانداز خود را چو روباه شل
                            راهنمایی در مورد ساخت فلزی اب

                            دیدگاه

                            لطفا صبر کنید...
                            X