اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

موتور DC در ولتاژهای مختلف

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : موتور DC در ولتاژهای مختلف

    نوشته اصلی توسط azjaguar نمایش پست ها
    موتور dc یک ولتاژ داره به نام ولتاژ نامی. شما حتی تا دو سه برابر اون ولتاژ رو میتونین اعمال کنین به موتور ولی عمر موتور با این کار میاد پایین و ذغال ها ممکنه خیلی سریع تر از بین بره و حتی اگه گشتاور بالا باشه سیم پیچ بسوزه/ تا یکو نیم برابر ولتاژ نامی معمولا مشکلی ایجاد نمیکنه و فکر میکنم برای کارت موتور 24 ولت کافی باشه ولی موتور 36 ولت مناسب هست برای کار شما. آیا صدمه میزنه؟ بله. آیا سرعت با تغییر ولتاژ کم و زیاد میشه؟ بله! تو چه رنجی صدمه میزنه؟ بستگی به مکانیک موتور / نوع ذغال و خیلی عوامل دیگه داره ولی معمولا تا 1.5 برابر سیف هست
    ممنون

    دو سوالی داشتم - در یک موتور دی-سی 2 حالت را در نظر بگیریم:

    1 - ولتاژ ثابت و جریان متغیر از صفر تا جریان نامی
    2 - جریان ثابت و ولتاژ از صفر تا ولتاژ نامی

    توضیحاتی در تغییرات گشتاور - میدان مغناطیسی می خواستم.

    سوال دوم اینکه مثلا موتور 12 ولتی که داشتم با ولتاژ 37 و با آمپر خیلی پائینتر از نامی اعمال کنم - ولتاژ اضافی به چه صورت باعث صدمه میشه و آیا فقط به زغال صدمه یا استهلاک بیشتر میرسونه یا به سیم پیچ هم صدمه میزنه.ممنون
    بیشتر تحلیل 2 سوال را می خواهم.
    دوست عزیز اگه مفید بود روی تشکر بزن

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : موتور DC در ولتاژهای مختلف

      نوشته اصلی توسط david24 نمایش پست ها
      ممنون

      دو سوالی داشتم - در یک موتور دی-سی 2 حالت را در نظر بگیریم:

      1 - ولتاژ ثابت و جریان متغیر از صفر تا جریان نامی
      2 - جریان ثابت و ولتاژ از صفر تا ولتاژ نامی

      توضیحاتی در تغییرات گشتاور - میدان مغناطیسی می خواستم.

      سوال دوم اینکه مثلا موتور 12 ولتی که داشتم با ولتاژ 37 و با آمپر خیلی پائینتر از نامی اعمال کنم - ولتاژ اضافی به چه صورت باعث صدمه میشه و آیا فقط به زغال صدمه یا استهلاک بیشتر میرسونه یا به سیم پیچ هم صدمه میزنه.ممنون
      بیشتر تحلیل 2 سوال را می خواهم.
      1- شما نمیتونین در یک گشتاور خاص ولتاژ رو ثابت نگه دارین و جریان رو کم و زیاد کنین. مگر اینکه بار موتور رو زیاد کنین تا در ولتاژ ثابت جریان افزایش پیدا کنه!
      2- شما نمیتونین جریان رو ثابت نگه دارین و ولتاژ رو زیاد و یا کم کنین مگر اینکه حین زیاد کردن ولتاژ ؛ بار موتور رو طوری کم کنین که جریان تغییری نکنه.
      آمپراژ دست شما نیست. بستگی به سرعت موتور نسبت به سرعت نامی و مقاومت روتور داره(در کل به بار و مقاومت روتور) شما اگه 100 ولت نیم آمپر هم به موتور بدین (ولتاژ ترمینال) ؛ ولتاژ خود روتور به شدت ممکنه افت کنه! و حتی به یک ولت برسه! چون جریان رو محدود کردین و ولتاژ دراپ میکنه! ولتاژ آرمیچر موتور دی سی به سه مولفه ی ثابت K (که به یسری چیزا مثل تعداد دور سیم پیچ روتور و .. بر میگرده) فی (همون شار مغناطیسی میدان تحریک) و امگا که سرعت زاویه ای روتور هست بر میگرده. در اینجا شما آهنربا داعم داری فی ثابته. k موتورت هم تقریبا ثابته. پس با کم و زیاد کردن ولتاژ میتونی سرعت موتور رو کم رو زیاد کنی.
      و در نظر داشته باشی که گشتاور تولیدی متناسب با جریان آرمیچر هست و این جریان صرفا به ولتاژت بر نمیگرده.به توانی که میتونی اعمال کنی و به مقاومت آرمیچر بر میگرده. فرض کن مقاومت آرمیچر یک اهم هست و شما ولتاژ 100 ولت و یک آمپر اعمال میکنین. این ولتاژ در آرمیچر تبدیل به 1 ولت میشه. چون فقط در صورتی که اختلاف ولتاژ 1 ولت باشه جریان یک آمپر میتونه عبور کنه.(این در لحظه ی راه اندازی هست. این مقاومت با دور گرفتن موتور کم میشه( در واقع اختلاف ولتاژ بین آرمیچر و ترمینال کم میشه))
      جدیدترین ویرایش توسط Amir Zia; ۲۳:۴۲ ۱۳۹۸/۰۳/۱۷.






      امیرحسین ضیا

      دیدگاه

      لطفا صبر کنید...
      X