اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

    خیلی ممنون از موافقت شما
    جعفر جان موافقم باهات فقط در مورد فصل دوم شما طراحی مدار قدرت من اینطور آورده بودم(کاربرد PLC و مدارات فرمان و قدرت در سیستم)
    پس سر فصل رو یک بار دیگه تصحیح می کنم:
    ژنراتور چیست؟
    دیزل ژنراتور
    بررسی سیستم مکانیکی دیزل ژنراتور
    نقش سنسور ها در دیزل ژنراتور
    حفاظت دیزل ژنراتور و شبکه ی مصرف
    سنکرونیزاسیون سیستم(دیزل ژنراتور)
    ایجاد شبکه در سیستم
    نقش سیستم ها کنترلی DCS و SCADA در سیستم
    کاربرد PLC و بررسی مدار فرمان در سیستم
    طراحی مدار قدرت

    خوب دوستان تقریبا 7 تا پست گذشته در مورد هماهنگیه گروه بود
    پس این گروه تشکیل شده از این افراد:
    آقا رضا عزیز ، آقا جعفر عزیز ، مینا خانم ، BANEL عزیز و دوست ناچیز شما امیر
    اگر هم کسی در اواسط خواست می تونیم اعضای این گروه تحقیقاتی رو ویرایش کنیم
    پس دوستان لطف کنن اگه مطلبی برا گفتن باقی نمونده در پیام خصوصی موافقت خودشون رو اعلام کنن تا پست بعدی در مورد فصل اول
    این کار تحقیقاتی باشه.... :nerd:
    با آرزوی موفقیت شما :nerd:
    هر كجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فكر هوا عشق زمين مال من است ...
    بعضي وقت ها آدما طوري مي بينن که نمي بينن، بعضي وقت ها طوري مي بينن که اشتباه مي بينن، بعضي وقت ها مي بينن ولي سعي مي کنن مثل ديگران ببينن، ولي موفق اون کسي که سعي مي کنه متفاوت و قشنگ ببينه.

    دیدگاه


      #62
      پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

      سلام آقا امیر من هم موافقت خودم رو به دوستای خوبم اعلام می کنم و تا جایی که توانایی داشته باشم همکاری می کنم ولی یک مشکلی هست :sad: متاسفانه من با PLC آشنایی چندانی ندارم :redface:

      دیدگاه


        #63
        پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

        banel جان اینکه شما به چه چیز اشنایی دارین و یا به چه چیز اشنای ندارین چندان مهم نیست .مثال من خودم به این سیستم های DCS ویا SCADA که دوست عزیزمون امیر گفتن هیچ اشنایی ندارم ولی کنجکاو شدم ببینم چه جور سیستمی هست و باهاش اشنا بشم
        روزی که درک کردیم همه چیز به خدا تعلق دارد . آن روز .روز طلوع دانش است

        دیدگاه


          #64
          پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

          با سلام
          منم با صر فصل های ذکر شده موافقم .در ضمن BANEL نگران میزان اشناییت با PLC نباش

          دیدگاه


            #65
            پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

            با سلام خدمت دوستان عزیز
            خوب اینم از توضیحات من در زمینه ی فصل اول :nerd:
            ژنراتور چیست؟در صورتی که یک هادی الکتریکی در امتداد حرکت خود میدان های مغناصیسی را قطع کند بر طبق قانون القاء ولتاژ فارادی در دو سر هادی اختلاف پتانسیل به وجود می آید. مقدار این اختلاف پتانسیل بستگی به عواملی همچون مقدار چگالی فوران و سرعت حرکت هادی و تعداد هادی های سری شده و طول هادی که در میدان قرار گرفته است و سینوس زاویه ی حرکت هادی نسبت به میدان دارد:
            E = B .V. N.L. SinQ
            این تصویر نشان دهنده ی ساده ترین حالت ساختاریه یک مولد و ژنراتور الکتریکی می باشد:



            این تصویر نشان دهنده ی سیم هادی می باشد که در داخل میدان مغناطیسی قرار گرفته است در صورت حرکت این هادی در داخل میدان در دو سر سیم هادی اختلاف پتانسیل الکتریکی ایجاد می شود و در صورتی که این اختلاف پتانسیل باعث ایجاد جریان الکتریکی در مدار شود از جانب میدان بر طبق قانون لنز نیرویی در جهت عکس حرکت به هادی وارد می شود و در صورتی که این نیرو که از جانب میدان به سیم هادی وارد می شود بیش تر از نیرویی باشد که از خارج به مولد وارد می شود ماشین در حالت موتوری به کار خودادامه می دهد که این اتفاق ممکن است در نیرو گاه ها برای متوازن کردن شبکه اتفاق بیفتد.



            همین طور که در این شکل نشان داده شده هادی هایی که در داخل میدان قرار گرفته اند با امتداد میدان های الکتریکی زاویه ی 90 درجه می سازند در نتیجه در این حالت میزان ولتاژ القایی در حد ماکزیمم خود می باشد.




            در این شکل هادی های الکتریکی زاویه ی صفر درجه را با امتداد میدان های الکتریکی می سازند در نتیجه ولتاژ القایی در این حالت مولد برابر صفر می باشد.



            این شکل نیز بیانگر پلاریته ی ولتاژ القایی در هر دور از سیم پیچی که در داخل میدان قرار گرفته ان می باشد . در صورتی که ولتاژ خروجیه این مولد ساده به صورت مستقیم دریافت شود پتانسیل خروجی تقریبا به صورت یه شبه سینوسی می باشد :



            و در صورتی که خروچیه مولد به وسیله ی کموتاتور یک سو شده باشد خروجی به صورت شبه سینوسی
            یکسو شده خواهد بود:



            حال برای بهره گیری از این مولد ساده به صورت عملی و برای داشتن یک موج سینوسی با دامنه ی مناسب وضریب هارمونیکی مناسب باید از دو راه کار در این مولد سادهخ استفاده نمود :
            برای افزایش دامنه ی ولتاژ از تعداد دور هادی بیشتری استفاده می نماییم.
            و برای سینوسی کردن شکل موج می توانیم از سیم پیچی توزیع شده استفاده کنیم در این نوع سیم پیچی مجومهی دسته کلاف ها با نظم و قائده ی خاصی در محیط استوانه ای زنراتور توزیع می گردند که این عمل باعث نزدیکیه شکل موج خروجی به شکل موج سینوسی می گردد و باعث کاهش هارمونیک های تولیدی در ماشین الکتریکی ( ژنراتور ) می گردد.....

            منتظر مطالب ارسالی شما هم هستم....
            موفق باشید.... :nerd: :applause:



            هر كجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فكر هوا عشق زمين مال من است ...
            بعضي وقت ها آدما طوري مي بينن که نمي بينن، بعضي وقت ها طوري مي بينن که اشتباه مي بينن، بعضي وقت ها مي بينن ولي سعي مي کنن مثل ديگران ببينن، ولي موفق اون کسي که سعي مي کنه متفاوت و قشنگ ببينه.

            دیدگاه


              #66
              پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

              با سلام
              اقا من چند روزه که دارم دنبال یه نرم افزار مناسب برای کشیدن اینجور طرح ها میگردم ولی چیز بدرد بخور که ساده باشه پیدا نکردم .اگه در این مورد نرم افزار مناسب سراغ دارید به منم بگید
              در ضمن امیر جان کارت عالی بود :biggrin:
              اقا رضا کاربر ماه شدنت رو تبریک میگم
              روزی که درک کردیم همه چیز به خدا تعلق دارد . آن روز .روز طلوع دانش است

              دیدگاه


                #67
                پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                با سلام دوباره
                مثل اینکه همه تو این سال نویی سرشون شلوغه و به سایت سر نمی زنن
                به هر حال ادامه ی مطلب:
                ساختار ژنراتور ها ی قابل استفاده در صنعت
                ویژگی هایی که می توان برای یک مولد کاربردی در صنعت بیان نمود عبارتند از :
                تولید یک موج سینوسی مناسب و تقریبا ایده آل
                تولید دامنه ی ولتاژ مورد نیاز در شبکه
                راندمان و توان خروجی قابل قبول
                تولید فرکانس مورد نیاز شبکه (عملکرد سنکرون)
                مولد های مورد استفاده در صنعت جزو ماشین های سنکرون می باشند در این نوع ماشین های الکتریکی از دو نوع سیم پیچی استفاده می گردد :
                سیم پیچی رتور: این سیم پیچی که بر روی رتور ماشین قرار می گیرد و توسط جریان dc تغذیه می گردد به این سیم پیچی اصطلاحا سیم پیچی تحریک گفته می شود و وظیفه ی آن تولید فوران مغناطیسی مورد نیاز در ماشین برای ایجاد اختلاف پتانسیل الکتریکی می باشد.
                این سیم پیچی بسته به ساختار مولد بر روی روتور چند قطب ثابت مغناطیسی ایجاد می نماید بنابر این در سیستم مولد های سنکرون یک تغذیه dc تعبیه می گردد و جریان الکتریکی به دلیل اینکه رتور قسمت متحرک ماشین الکتریکی می باشد توسط دو رینگ و زغال به سیم پیچی رتور انتقال داده می شود. منبع تغذیه ی این سیم پیچی بسته به تکنولوژی ساخت ممکن است به صورت سرخود و یا تغذیه از منبع جداگانه انجام شود. در تغذیه ی سرخود معمولا از یک مولد dc که بر روی محور مولد قرار گرفته تامین می گردد و در تغذیه با منبع جداگانه معمولا از رکتیفایر ها که ولتاژ شبکه را به صورت یکسو در اختیار سیم پیچی تحریک قرار می دهند استفاده می شود.



                همان طور که در این شکل نشان داده شده رتور در ماشین های سنکرون مانند یک مغناطیس دائم عمل می نماید که به وسیله ی ممحرک خارجی به حرکت در می آید.

                سیم پیچی استاتور: این سیم پیچی که به صورت ساکن می باشد و بر روی هسته ی استاتور پیچیده می شود و اختلاف پتانسیل الکتریکی بر روی این سیم پیچی القائء می گردد. معمولا سه دسته سیم پیچی که نسبت به هم اختلاف مکانی 120درجه دارند و با ضریب توزیع مناسب بر روی هسته ی استاتور پیچیده می شوند



                هر كجا هستم، باشم / آسمان مال من است / پنجره فكر هوا عشق زمين مال من است ...
                بعضي وقت ها آدما طوري مي بينن که نمي بينن، بعضي وقت ها طوري مي بينن که اشتباه مي بينن، بعضي وقت ها مي بينن ولي سعي مي کنن مثل ديگران ببينن، ولي موفق اون کسي که سعي مي کنه متفاوت و قشنگ ببينه.

                دیدگاه


                  #68
                  پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                  با سلام و تاشکر از امیر اقا
                  اگر لطف کنید و بگید که این تصاویر رو با چی میکشید . منم میتونم یه کارایی بکنم
                  روزی که درک کردیم همه چیز به خدا تعلق دارد . آن روز .روز طلوع دانش است

                  دیدگاه


                    #69
                    پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                    با سلام خدمت دوستان
                    من هم میتونم تا حدودی کمکتان کنم
                    هر جا احساس کردم مطلبی در این مورد به درد همه میخوره حتما پست می کنم
                    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=10159.0

                    دیدگاه


                      #70
                      پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                      سلام
                      در مورد فهمیدن روشن شدن ژنراتور یا به عبارت فنی خاموش شدن موتور استارت پس از روشن شدن دیزل ژنراتور ممکن هست بتوانم به شما کمک کنم چو ن بنده در یک کارخانه لامپسازی کارمیکنم تازگیها ژنراتوری خریداری کردیم که یک سیستم کامل ولی ساده با استفاده از یک کنترو لر وچند سنسور کار می کنه وتا الان مشکلی نداشته فعلا یکم گرفتارم انشالله تا چند روز دیگه دراین مورد نگاهی به نقشه هاش میندازم و بهتون اطلاع میدم درکل جهت این کار میکرو کنترولر های زیادی در بازار هست که میتونید از بازار تهیه کنید

                      دیدگاه


                        #71
                        پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                        سلام دوست عزیز انقدر خودتو عزیت نکن میتونی با نصب یک کلید کریز از مرکز روی شفت دیزل(به وسیله تسمه وشفت جداگانه )کنترل استارت رو بدست بگیری به اینصورت که با تنظیم فنر کلید گریز از مرکز و تنظیم دور آن واتصال پلاتین ان به plc به عنوان یک ورودی و با and کردن خروجی کلید با یک سنسور گاز در خروجی اگزوز دیزل تایدیه استارت دیزل رو به plc بفهمانی که در نهایت استارت رو خاموش کنه

                        دیدگاه


                          #72
                          پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                          با سلام و عرض تشکر از شما دوست عزیز :applause:
                          وبا عرض پوزش بسیار از تمامی دوستانی که در این موضوع مارو یاری کردن قرار بود در این باره همه ما تحقیق کنیم .که با عرض تاسف ازاین که بنده نتونستم در این باره تحقیقی داسته باشم . :cry:
                          در مورد پیشنهاد این دوست عزیز که فرمودند یک کلید گریزاز مرکز و یک سنسور گاز رو با هم and کنیم .نمیدونم شما از این روشی که گفتی تا بحال استفاده کردی یا نه .ولی این رو هم در نظر بگیر که ما اگر بخواهیم یک استارت موفق و بدون آسیب داشته باشیم .باید هردوی اینها رو به طور دقیق تنظیم کنیم و برای تنظیم این دو باید به طور مداوم دیزل رو روشن و خاموش کنیم .حالا ما موقعی میتونیم این دو رو تنظیم کنیم که با هربار استارت اسیبی به دیزل و یا موتور استارت نرسه و بدونیم که چقدر باید کلید و یا حساسیت سنسور رو تغییر بدیم تا به نتیجه مطلوب برسیم .حالا فرض کن در اولین استارت حساسیت سنسور در حداقل و کلید گریزاز مرکز هم در دور 1400 مدار رو وصل میکنه .در این شرایط اگر دیزل استارت بشه حتما شفت موتور استارت خورد میشه .ما این مشکل رو با پیشنهاد کاملا عملی دوست عزیز اقای زضا خان ملک حل کردیم و در حین اجرا هم به طور کامل جواب داد
                          روزی که درک کردیم همه چیز به خدا تعلق دارد . آن روز .روز طلوع دانش است

                          دیدگاه


                            #73
                            پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                            با عرض سلام و خسته نباشید
                            در مورد روشن شدن موتور دیزل به قول دوستمن هم میتونید از یه وزنه گریز از مرکز رو شفت خروجی استفاده کنید و هم اینکه از آلترناتوری که و ظیفه شارژ باطری شما رو به عهده داره از طریق خروجی برقش . . . و یا اینکه یه سنسور دور موتور کار بگذارید و یا اینکه سنسور حرارت روی منیفولد دود تعبیه کنید ( البته یه خورده ممکنه خطا داشته باشه ) ولی من هم همون وزنه گریز از مرکز بیشتر مورد تاییدم هست و منطقه . . .
                            در مورد کنترل موتور دیزل هم میتونید با یک موتور پبه ای اهرم گاورنر موتور رو کنترل کنید که خیلی ساده هست

                            - برای کنترل دریچه هوا قطعا شما مشکل خواهید داشت هم برای کنترلش و هم اینکه تاثیر منفی روی موتور دیزل داره و شما راندمانش رو پایین میارید نه دورش رو ( موتور رو خفه میکنید )

                            - توی یک سری اتوبوسهای برون شهری شاید هم دیده باشید اهرم شبیه دنده روی داشبورد که گاهی وقتها راننده اونو میزنه پایین البته توی سر پایینی ها این وسیله رو اصطلاحاً بهش میگن ترمز خفه کن که وظیفش هم بستن منیفولد ددود هستش و عملاً موتور زیر بار میره و فشار زیادی توی مجرای دود ایجاد میشه و موتور مجبور میشه دورش رو بیاره پایین ...

                            موفق باشید :biggrin:
                            " مانند دریا باش که هر گاه کسی سنگی بر تو پرتاب کرد سنگ غرق شود نه تو متلاتم شوی "

                            دیدگاه


                              #74
                              پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                              با سلام خدمت دوستان عزیز
                              گاورنر در صنعت از سه قسمت تشکیل شده .سنسور تشکیل دور که یک سنسور القایی است به نام پیکاپ
                              قسمت کنترل و قسمت محرک یا اکچیتور
                              قسمت محرک که در مسیر سوخت جهت کنترل قرار میگیرد برای عمل کردن نیاز به برق 24 ولت دیسی دارد و جریانی که می کشد بسته به اندازه آن است
                              اصول کار به این شکل است که پیکاپ که در کنار محور دیزل قرار دارد دور را سنس و در خروجی فرکانسی را با دامنه خیلی کم القا میکند که قسمت کنترل بر اساس آن به خروجی فرمان می دهد که محرک سوخت لازم را برای رسیدن به دور نامی و فرکانس 50 هرتز ایجاد نماید

                              اگر میخاید از قسمت کنترل اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما بگید

                              دیدگاه


                                #75
                                پاسخ : تشخیص روشن شدن دیزل در کنترل اتوماتیک دیزل ژنراتور

                                Salam aghayun shayad betunin moshkeletuno ba yk table ats babied controli Hal ****d 09121362205 mostaghel

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X